Αποστολέας Θέμα: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους  (Αναγνώστηκε 9372 φορές)

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #105 στις: Μάρτιος 10, 2022, 08:05:51 μμ »
Γιώργο τα ρετάλια απο το υαλουφασμα μην τα πετάξεις. Κάνε τα λεπτές λωρίδες για εσωτερική ενίσχυση σκάφους μπουζουκιού.

ευελπιστω οτι αστειευεσαι :embarrassed2: :embarrassed2: :embarrassed2:
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.584
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #106 στις: Μάρτιος 11, 2022, 10:27:10 πμ »
Κώστα η σκέψη μου είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί για γάζες σε λωρίδες στην ενίσχυση του σκάφους με το δεδομένο οτι είναι λεπτά. Τα κολλάς είτε με ψαρόκολλα είτε titebond. Ελαφριά είναι, ανθεκτικά είναι, γιατί να μην κάνουν; Είναι μια σκέψη που είχα καιρό αλλά δεν έτυχε να δοκιμάσω. Εδώ ο Σπουρδαλάκης βάζει λεπτές βέργες ανθρακόνημα:
https://www.youtube.com/watch?v=RfpMx0Gpuqc&t=537s
Γιατί όχι και αυτό;
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #107 στις: Μάρτιος 22, 2022, 09:12:32 μμ »
Κώστα η σκέψη μου είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί για γάζες σε λωρίδες στην ενίσχυση του σκάφους με το δεδομένο οτι είναι λεπτά. Τα κολλάς είτε με ψαρόκολλα είτε titebond. Ελαφριά είναι, ανθεκτικά είναι, γιατί να μην κάνουν; Είναι μια σκέψη που είχα καιρό αλλά δεν έτυχε να δοκιμάσω. Εδώ ο Σπουρδαλάκης βάζει λεπτές βέργες ανθρακόνημα:
https://www.youtube.com/watch?v=RfpMx0Gpuqc&t=537s
Γιατί όχι και αυτό;


νομισα οτι θα τα βαλει με ρυτινες πολυεστερα,,,,,,μονο γι αυτο το λεω
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #108 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 05:58:11 μμ »
καλησπερα. Πολύς καιρός πέρασε χωρις ενημέρωση. Παρόλο που το καλοκαίρι ξεκουράστηκα λίγο, κάτι καναμε....
θα ακολουθήσουν αρκετά μηνυματάκια μάλλον....

Αφού ολοκληρώθηκε η μορφοποίηση περιμετρικά του σκάφους ήρθε η ώρα για να ξανατουμπάρει για να ολοκληρωθούν οι εργασίες στη γάστρα. Αυτές είναι το πέρασμα τεσσάρων ακόμα χεριών ρητίνης, η τοποθέτηση της καρίνας, η δημιουργία γωνίας στον καθρέφτη για να αποφύγουμε σπηλαίωση του νερού (για να κολληθεί το υαλούφασμα είχε στρογγυλέψει η ένωση), το πέρασμα εποξικού στόκου για το τέλειο φινίρισμα, του εποξικού ασταριού και της τελικής βαφής. Το τουμπάρισμα έγινε με τη βοήθεια δύο φίλων του Γιάννη και του Ηρακλή. Το σκάφος παραμένει πάρα πολύ ελαφρύ

 


Αρχικά καθαρίστηκε το σκάφος με νερό και σφουγγάρι scotch brite, για να φύγει το αμινικό στρώμα που δημιουργείται πάνω στη ρητίνη, το όποιο είναι υδροδιαλυτό. Σκουπίστηκε με χαρτί κουζίνας. Τα 4 χέρια ρητίνης περάστηκαν σε μια μέρα ανά 4 με 5 ώρες το ένα από το άλλο. Με αυτόν τον τρόπο δε χρειάζεται τρίψιμο και η κόλληση αποκτά εκτός από μηχανικό και χημικό δεσμό, αφού η ρητίνη δεν έχει πήξει. Στο κάθε χέρι ρητίνης χρειάστηκαν 350 γραμμάρια. Η ρητίνη περάστηκε με ρολό west system 800. Στο τέλος για να στρώσει καλύτερα και για να σπάσουν κάποιες μικρές φουσκάλες που δημιουργούνται, ξαναπεράστηκε με το ρολό αλλά χωρίς αυτό να περιστρέφεται, κρατώντας το από τις άκρες και τρίβοντάς το πάνω στη γάστρα. Το αποτέλεσμα με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ καλύτερο.  Μερικές φωτογραφίες από το τελικό αποτέλεσμα

 


Επόμενη εργασία η κατασκευή και η κόλληση την καρίνας. Αποφάσισα να βάλω καρίνα για να υπακούει καλύτερα το σκάφος στις αλλαγές της κατεύθυνσης. Η καρίνα έχει μήκος 1.20m και το τέλος της απέχει από τον καθρέφτη 60 εκατοστά. Στο μπροστινό μέρος έχει ύψος περίπου 1.5 εκατοστό και στο πίσω 6 εκατοστά πέφτοντας στο τέλος λίγο. Για την αντιγραφή της καμπύλης της γάστρας τοποθετήθηκε η καρίνα στο σωστό μέρος και με τη βοήθεια ενός μικρού ξύλου και ενός μαρκαδόρου σημειώθηκε πάνω της η καμπύλη. Στη συνέχεια κόπηκε στην κορδέλα. Κολλήθηκε με τη βοήθεια σπάγκου και βαρυδίων για να πιεζεται λίγο πάνω στη γάστρα. Μερικές φωτογραφίες παρακάτω:

 

 

 


Παράλληλα με την καρίνα μορφοποιήθηκε το σημείο της ένωσης του καθρέφτη με τη γάστρα του σκάφους. Για την τοποθέτηση του υαλοϋφάσματος έπρεπε να δημιουργηθεί καμπύλη επιφάνεια ώστε να μπορέσει να κολληθεί. Η καμπύλη αυτή επιφάνεια όμως θα δημιουργούσε πρόβλημα, λόγω της σπηλαίωσης του νερού. Επομένως, δημιουργήθηκε ξανά η γωνία με τον τρόπο που παρουσιάζεται στις παρακάτω φωτογραφίες

 

 

 



Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #109 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:03:04 μμ »
Αφού τελείωσαν και αυτές οι εργασίες ήρθε η ώρα να περαστεί όλη η γάστρα με εποξικό στόκο δύο συστατικών για να κλείσουν και οι τελευταίες μικροατέλειες που έχουν μείνει από το υαλοΰφασμα. Ίσως αν πέρναγα δύο με τρία χέρια ακόμα ρητίνη να φεύγανε, αλλά νομίζω ότι με τον στόκο θα γίνει σίγουρα πιο εύκολα η δουλειά. Αν είχα επιλέξει να περαστεί μόνο με λούστρο και όχι με χρώμα το σκάφος στα πλάγια, τα τρία χέρια ρητίνης θα ήταν μονόδρομος. Ξεκίνησα από τον καθρέφτη που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα και έχει και μικρή σχετική επιφάνεια για να κάνω τις δοκιμές μου

 

 

 


Περαστηκαν δυο χερια στοκου καθως μετα το πρωτο χέρι και το τριψιμο έμειναν μερικες ατελειες. Μετα το δευτερο χερι τριφτηκε ξανα δινοντας πολυ σημασια στις λεπτομέρειες.

Στη συνέχεια καθαριστηκε με νερο η γαστρα και αφου στεγνωσε καθαριστηκε με το ειδικο διαλυτικο του εποξικού ασταριου. Για το πρωτο χέρι ασταριου χρησιμοποιήθηκε ολη η συσκευασια 750ml. Στο μιγμα προσθέτηκε 2% διαλυτικο.  Θερμοκρασία χώρου 26,5 βαθμοί κελσίου. Υγρασία 50%. Ρολό μοχέρ

Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία με τον φίλο μου τον Στράτο πάλι και το τελικό αποτέλεσμα:

 

 


Οι οδηγίες του ασταριού λένε ότι για να τριφτεί η επιφάνεια πρέπει να περάσουν 48 ώρες. Λογικά αυτο ισχύει σε χαμηλότερη θερμοκρασία αλλά το τήρησα. Τρίφτηκε όλη η επιφάνεια με γυαλόχαρτο 240 και περάστηκε το δεύτερο χέρι.

Το αστάρι ξανατρίφτηκε αυτή τη φορά με γυαλόχαρτο 320 και ετοιμάστηκε η επιφάνεια για την τελική βαφή (πλύσιμο με νερό και με το διαλυτικό της βαφής). Το χρώμα που θα χρησιμοποιηθεί είναι το britania blue της epifanes και θα περαστεί με ρολό αφρού πολυουρεθάνης και στη συνέχεια πινέλου (μέθοδος roll and tipp). Αφού περαστεί με το ρολό περάμε απο πανω με πολύ απαλές κινήσεις το πινέλο χωρίς να έχει χρώμα και το αποτέλεσμα γίνεται πολύ καλύτερο. Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζεται η μέθοδος.

https://www.youtube.com/watch?v=k-SGcSlNmoo

Το τελικό αποτέλεσμα μετά το πρώτο χέρι φαίνεται παρακάτω

 


Το αποτέλεσμα είναι άκρως απογοητευτικό. Απο κοντά φαίνονται πολλές φουσκάλες που έχουν δημιουργηθεί στην επιφάνεια. Αυτό ίσως οφείλεται στην πολύ ζέστη που είχε το καλοκαίρι το εργαστήριο. Ισως να μην έφταιγε αυτό και να μην είχα τη σωστή αραίωση με το διαλυτικό. Οτι και να φταίει, θα το ανακαλύψω ελπίζω το χειμώνα. Αποφάσισα να σταματήσω να ασχολούμαι άλλο με το βάψιμο. Θα γυρίσω το σκάφος πάλι και θα συνεχίσω με τις εργασίες στην εσωτερική του μεριά.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα παρακάτω:

Εποξικός στόκος hempel epoxy filller
Εποξικό αστάρι hempel ligth primer
Χρώμα πολυουρεθάνης δύο συστατικών hempel polygloss 55530



Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #110 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:15:01 μμ »
και το χρώμα αφου δε μπορεσα να το ανεβάσω στο προηγούμενο θέμα

 


Το σκάφος ξανατούμπαρε. Τοποθετήθηκε προσωρινά πάνω σε λάστιχα αυτοκινήτου, γιατί για να ξαναμπεί στη βάση πρέπει να διαμορφωθεί αυτή καθώς πλέον υπάρχει η καρίνα. Θα την φτιάξω καποια στιγμή και μόλις βρω παρέα θα την μεταφέρω. Και στις ρόδες πάντως μπορούν να γίνουν άνετα εργασίες. Είναι λίγο πιο χαμηλά (έχω βάλει δύο ρόδες για να σηκώθεί λίγο παραπάνω) αλλα οι εργασίες γίνονται σχετικά άνετα.

Οι εργασίες που πρέπει να γίνουν είναι να κολληθεί η πλάτη του καθίσματος και τα ξύλα στο πίσω μέρος του σκάφους που θα γίνει το ντουλάπι και η τρύπα της μηχανής. Κόπηκαν τα κάθετα ξύλα πίσω απο την πλάτη του καθίσματος και το τελευταίο πριν την τρύπα. Το τελευταίο δε θα κολληθεί πριν τοποθετηθεί η μηχανή για να δω τη θέση του.

Μερικές φωτογραφίες παρακάτω

 

 

 

 


Επόμενη εργασία το περασμα δεύτερου χεριού ρυτίνης εσωτερικά. Για να γίνει όμως αυτό έπρεπε να γυαλοχαρτιστεί όπου είχε περαστεί το πρωτο χέρι. Η ρυτίνη θα περαστεί μόνο στα σημεία που δε θα φαίνονται. Στα σημεία που θα φαίνονται θα περαστεί με τον σκληρυντή 207 που δίνει πολυ πιο όμορφο αποτέλεσμα και έχει και καλύτερη προστασία UV. Εννοείται πως χρειάζεται και λούτερο μετά.

Το γυαλοχάρτισμα ήταν σχετικά επίπονη εργασία…

 


Ένα ακόμα δίλημμα που πρέπει να αποφασίσω είναι που θα εγκατασταθεί το ντεπόζιτο και η μπαταρία. Το πρόβλημα είναι κυρίως το βάρος τους. Αν μπουν πίσω αυξανει το βάρος στο πίσω μέρος του σκάφους και σε συνδυασμό με τη βαριά εξωλέμβια ίσως υπάρχει πρόβλημα. Αν μπουν μπροστά θα υπάρχει πρόβλημα πιθανόν με τους κραδασμούς και θα χρειαστεί σίγουρα και νέο καλώδιο τροφοδοσίας (αυτό είναι αμεληταίο πρόβλημα προφανώς)

 

 


Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #111 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:18:36 μμ »
Το πρόβλημα της μπαταρίας τελικά δεν είναι πρόβλημα γιατί η εξωλέμβια δε χρειάζεται πολλά αμπερ για την εκκίνησή της CCA. Είδα ότι μπορώ να αγοράσω μπαταρία λιθίου η οποία ζυγίζει περίπου ένα κιλό.

Για να κολληθεί η πλάτη του καθίσματος έπρεπε να περάσω με αστάρι και μπογιά τα σημεία που δε θα μπορούσα να περάσω μετά. Περάστηκαν από δύο χέρια.

Στη συνέχεια κολλήθηκε η πλάτη αφού διαμορφώθηκαν λίγο τα ύψη των τακών που έκατσε πάνω ώστε να έρθει στο σωστό ύψος

 

 


Επόμενη εργασία είναι να κολληθούν τα τελευταία ξύλα που θα διαμορφώσουν το ντουλάπι και την τρύπα της μηχανής. Για να αποφασίσω το μέγεθος της τρύπας θα ήθελα να τοποθετήσω πάνω τη μηχανή ώστε να μην έχω κάποια δυσάρεστη έκπληξη. Εμφανισιακά νομίζω ότι αν ισομοιράσω το μέγεθος ντουλαπιού και τρύπας θα είναι το πιο όμορφο αποτέλεσμα

Κολλήθηκαν οι τάκοι που θα ενισχύσουν το πίσω ξύλο του ντουλαπιού και στη συνέχεια το ίδιο το ξύλο με την ίδια καμπύλη που έχουν και τα υπόλοιπα κάθετα.

 

 

 


Στη συνέχεια κόπηκαν όλα τα υπολοιπα ξύλα. Και αυτά που θα σχηματίσουν την τρύπα του ντουλαπιού και του ίδιου του ντουλαπιού.

Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται η διαταξη των ξύλων του ντουλαπιού. Τα δύο μεσαία ξύλα είναι δύο γιατί δεν έχω αποφασίσει πως θα ανοίγει ακόμα το ντουλάπι

χω δύο επιλογές:

Να είναι ένα ντουλάπι που θα ανοίγει προς τα πίσω
Να είναι δυο ντουλάπια που θα ανοίγουν ένα δεξιά και ένα αριστερά. Στην περίπτωση αυτή θα κόψω το ντουλάπι στη μέση και θα έχω δύο φύλλα. Γι ‘αυτο και τα δύο ξύλα στη μέση.
Αυτό που με προβληματίζει με το να ανοίγει το ντουλάπι προς τα πίσω είναι η πρόσβαση στη μηχανή. Εχω επιλέξει (λόγω βάρους) μηχανή χωρίς power tilt, οπότε θα πρέπει να μπορώ να την σηκώνω. Ίσως το ντουλάπι να αποτελεί μεγάλο εμπόδιο. Στο τί είδους ντουλαπι θα γίνει θα αποφασιστεί όταν τοποτετηθεί η μηχανή στον καθρεφτη. Δείτε στις παρακάτω φωτογραφίες δύο διαφορετικά ντουλάπια και την πρόσβαση στο πίσω μέρος απο τον ιδιοκτήτη του

 

 

Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #112 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:27:21 μμ »
ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ    ;D

ΑΓΟΡΑ ΕΞΩΛΕΜΒΙΑΣ

Η επιλογή της εξωλέμβιας ήταν μία πολυ αγχωτική διαδικασία, με πάρα πολλές ώρες διαβάσματος. Από την μία η εταιρία που σχεδιάσε το σκάφος το 1956 προτείνει εξωλέμβια μέχρι 9.9 hp, από την άλλη πολλοί που την έχουν κατασκευάσει έχουν βάλει αρκετά μεγαλύτερη. Οι περισσότεροι έχουν επιλέξει 20 και 25hp, δίχρονες για να μειωθεί το βάρος στον καθρέφτη.

Αφού έψαξα αρκετα για να βρω μεταχειρισμένη δίχρονη χωρίς αποτέλεσμα, αποφάσισα να αγοράσω καινούρια. Με μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι πλέον οι καινούριες suzuki, mercury, tohatsu είναι πλέον πολύ ελαφριές. Οι 15 και 20hp είναι ουσιαστικά οι ίδιες μηχανές και το βάρος τους ήταν περίπου στα 48 κιλά χωρίς ηλεκτρική ανύψωση (power tilt) και 53 με ηλεκτρική. Ενω είχα σχεδόν καταλήξει στην tohatsu με ηλεκτρική ανύψωση, έπεσε το μάτι μου στην yamaha 25hp, την οποία δεν την είχα κοιτάξει μέχρι τότε γιατί οι μικρότερες yamaha ζήγιζαν πολυ περισσότερο απο τις αντίστοιχες των άλλων εταιριών. Η yamaha λοιπόν αντικατέστησε το 2017 το προηγούμενο μοντέλο με το νέο (25G), το οποίο πλέον είναι δικύλινδρο με αποτέλεσμα να μειωθεί το βάρος της κατά 15 περίπου κιλά. Έτσι, η κοντόλαιμη με χειριστήριο χωρίς power tilt ζυγίζει 56 κιλά. Το βάρος είναι ωριακό για το μέγεθος του σκάφους και δεν ήξερα τί να κάνω.

Ξεκίνησα λοιπόν να ξάχνω άλλους που έχουν τοποθετήσει αντίστοιχου βάρους εξωλέμβιες σε αυτό το σκάφος. Βρήκα δύο περιπτώσεις στις οποίες ο ένας είχε εγκαταστήσει 20hp yamaha με βάρος 57 κιλά και ο δεύτερος είχε εγκαταστήσει ακριβώς το ίδιο μοντέλο. Ετσι πήρα την απόφαση να αγοράσω την 25hp yamaha.

Η επόμενη αναζήτηση αφορούσε την αντικατάσταση του χειριστηρίου με ένα χωνευτό πιο όμορφο. Βρήκα ότι η yahama έχει ένα που με καλύπτει, το 6Χ3. Μάλιστα, δέχτηκε να αντικαταστήσει το βασικό χειριστήριο με χωνευτό, πράγμα που μόνο η mercury το είχε δεχτεί απο της άλλες μάρκες, με πληρωμή της διαφοράς. Με την εγκατάσταση αυτού του χειριστηρίου μπλέκω λίγο παραπάνω γιατί θα πρέπει να εγκαταστήσω και έξτρα το κλειδί. Στο βασικό χειριστήριο το κλειδί ήταν πάνω στο χειριστήριο.

Μια ωραία έκπληξη απο τη yamaha ήταν ότι με την αγορά της εξωλέμβιας δίνουν ένα πολυόργανο. Το πολυόργανο δεν ήταν ετοιμοπαράδοτο και έτσι παρέλαβα όλα τα υπόλοιπα.

Η αγορά έγινε πολύ νωρίς γιατί θα πρέπει να αρχίσω να σκέφτομαι την εγκατάσταση του συστήματος διεύθυνσης, του ταμπλό με το πολυόργανο, και το μέγεθος της τρύπας στο πίσω μέρος του σκάφους ώστε να μπορεί να κινείται όπως πρέπει η εξωλέμβια με τα καλώδια και να μπορεί να σηκώνεται χωρίς να βρίσκει στα ξύλα. Ενα πρόβλημα που θα πρέπει να λύσω είναι πως θα πηγαίνω στο πίσω μέρος του σκάφους για να την σηκώνω. Σκέφτομαι το ντουλαπάκι να μην ανοίγει προς τα πίσω, αλλά προς τα πλάγια για να μην ενοχλεί.

Μερικές φωτογραφίες απο την εξωλέμβια την μέρα της αγοράς.

 

 


Το σκάφος έχει τουμπάρει ξανά για να συνεχίσω τις εργασίες εσωτερικά. Παράλληλα με αυτές τις εργασίες φτιαχτηκε μια βάση για την εύκολη μεταφορά της εξωλέμβιας με το αυτοκίνητο αλλά και μέσα στο εργαστήριο. Κάτι σαν την παρακάτω.

https://www.youtube.com/watch?v=2TbshyXtTpI

 Στις παρακάτω φωτογραφίες φαίνεται η βάση.

 


Παράλληλα με τις εργασίες στο πίσω μέρος του σκάφους άρχισα να σκέφτομαι την μορφή του ταμπλό. Πώς θα είναι η διάταξη των οργάνων.

Τα όργανα που θα εγκατασταθούν είναι τα παρακάτω

1. Ταχύμετρο

2. Πολυόργανο Yamaha

3. Μπρίζα 12volt

4. Θύρα Usb

5. Στάθμη Μπαταρίας

6. Στάθμη καυσίμου

7. Κόρνα

8. Ωρόμετρο

9. Διακόπτης για φώτα μπροστά (κόκκινο-πράσινο)

10. Διακόπτης για περίβλεπτο φανό πίσω

11. Διακόπτης για φώτα στο χώρο του ταμπλό

12. Διακόπτες για Δύο αντλίες

13. Διακόπτης ON-OFF

Έκανα πολλά σχέδια αλλά κατέληξα στο τελευταίο (ξανάλλαξε.... ) .

 

 


Αποφάσισα το ταμπλό να εγκατασταθεί με κλίση 20°.

Για την εγκατάσταση αρχικά εκοψα στο ίδιο μήκος όλα τα διαμήκη ξύλα στο μπροστινό μέρος που καταλήγουν στο ταμπλό. Κολληθηκαν τακοι με την κλίση στα πλαϊνά ξύλα (coamings) πάνω στους οποίους θα κολληθούν τα άκρα του ταμπλό και φαγώθηκαν τα διαμήκη ξύλα έτσι ώστα να ταιριάξει το ταμπλό πάνω τους.

 

 





Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #113 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:33:39 μμ »
Για το κόψιμο των οπών φτιάχτηκε template στο laser ώστε να γίνει το φινίρισμα κατά την επεξεργασία με το ρούτερ. Οι μεγαλύτερες τρύπες ανοιχθηκαν με το εργαλείο που φαίνεται στις φωτογραφίες, ενώ οι μικρότερες με το ποτηροτρύπανο, σε λίγο μικρότερο μέγεθος. Στις μεγάλες το ποτηροτρύπανο δεν τα κατάφερε.

 


 

 

 


Αγοράστηκε τελικά μηχανικό σύστημα διεύθυνσης. Δεν ήταν το μεγαλύτερο κόστος του υδραυλικού, αλλά η απλότητα του μηχανικού.

Επιλέχθηκε το seastar 4.2 ss147. Το σύστημα είναι βαρέως τύπου και χρησιμοποιείται σε πολύ μεγαλύτερα σκάφη με μηχανές έως και 150 ίππους

 


Στην Ελλάδα δεν υπήρχε σαν κιτ, αλλα υπήρχαν όλα τα εξαρτήματα. Αυτά είναι τα παρακάτω

κλωβός τιμονιού ΤFX Ν.F.Β. 4.2
2. ΝΤΙΖΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ SEASTAR SSC62 TFX QUICK CONNECT 16ft

3. ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟ ΚΛΩΒΟΥ SEASTAR TFX NFB 90 ΜΟΙΡΩΝ

 


Η ντιζα που αγοράστηκε αρχικά ήταν 14 πόδια, γιατί δεν μπορεί να πάρει κλειστές καμπύλες. Για αυτό το λόγο το σύστημα διεύθυνσης θα τοποθετηθεί ανάποδα και η ντιζα θα κάνει ένα κύκλο στο μπροστινό μέρος του σκάφους. Τελικά τα 14 πόδια ήταν λίγα και πήγα στα 16. Για να γίνει αντιληπτό τι εννοώ δείτε την παρακάτω φωτογραφία – σκίτσο. Στο πρώτο σκίτσο φαίνεται που θα υπήρχε το πρόβλημα.

 

 

Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #114 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:42:13 μμ »
Παράλληλα με το ταμπλό σχεδιάζεται και το σημείο που θα εγκατασταθεί το χειριστήριο. Αποφάσισα να το βάλω πιο χαμηλά από τα διαμήκη ξύλα (coamings)

Έτσι πάλι στο laser έφτιαξα ένα template.

 



Το χειριστήριο είναι χωνευτο. Έτσι, ο μηχανισμός θα είναι εσωτερικά και θα φαίνεται μόνο ο ο λεβιές. Ίσως εσωτερικά χρειαστεί επιπλέον ενίσχυση και στερέωμα το χειριστήριο.

Εχω αφήσει περιθώριο τεσσάρων εκατοστών στην πανω μεριά του σχεδιου για να μπορώ να το κόψω με ότι γωνία χρειαστεί ώστε να μη φαίνεται απο πίσω το εσωτερικό χειριστήριο (για να αλλάξει η γωνία εγκατάστασης). Εχει τρεις θέσεις εγκατάστασης, οπότε λογικά δε θα υπάρχει πρόβλημα, αλλά του αφησα και το περιθώριο για σίγουρα.

Ανοίχτηκαν οι τρύπες ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ανοίχτηκαν στο ταμπλό


Για το τέλος αφησα το πιο καλό . Πηρα μεταγραφή απο τσαμπιονς λιγκ. Ετοιμάζεται και έρχεται για τις δοκιμές ...


 


Τελικά πιο κουραστiκό ειναι να γράφεις, παρά να δουλέυεις....

Τελος για σημερα...

Παιδες δυστυχως δεν θα έρθω στην έκθεση  :'( και εμαθα ότι θα έχουμε καλη παρέα φέτος... Πολυ κρίμα....
Του χρόνου με μπουζούκι και βάρκα....
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.584
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #115 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 06:58:52 μμ »
Μπράβο για την όλη δουλειά Γιώργο.
Στείλε τουλάχιστον το κορίτσι αφού δεν θα έρθει ούτε η βάρκα, ούτε το μπουζούκι ούτε και εσύ....
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 7.180
  • Αριθμός κατασκευών: #78
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #116 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 07:15:39 μμ »
γιωργο αψογος σε ολα!
οι φουσκαλες ειναι αρκετες οι αιτιες, αλλα μαλλον ειναι οτι δεν πολυμεριστηκε το χρωμα περαν του προφανους οτι υπαρχει εγκλωβισμενη υγρασια (που αποκλειεται να το επαθες αυτο)

στο θεμα του ντουλαπιου, κοιταξες να το κανεις συρομενο, μηπως σε βολευει καλυτερα κ δεν χανεις χωρο;

το κοριτσι μου, τι δουλεια εχει στο σκαφος σου καπετανιο;
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #117 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 07:48:03 μμ »
Μάλλον δεν είναι τόσο οι φουσκάλες όσο ότι δεν έχω κάνει πολύ λεία την επιφάνεια. Φαίνονται από κάτω διαφορά που δε φαινόντουσαν χωρίς το χρώμα.

Για το ντουλάπι δε το σκέφτηκα καθόλου αυτό αλλά τώρα είναι αργά.... Έχω προχωρήσει πολυ

Όσο για την κοπέλα κάτι μου έλεγε αλλά δε ξέρω αγγλικά ρε Στέλιο  {celebrate015}

Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

Stergios_lutherie

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.176
  • Αγαπημένο ξύλο: Αυτο που εχω διαθεσιμο
  • Αριθμός κατασκευών: 14
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #118 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 10:25:51 μμ »
Παρακολουθώ με το στόμα ανοιχτό!
Μάστορα, η έρευνά σου και η επιμέλεια στις λεπτομέρειες είναι εξαντλητική. Έχεις ξεφύγει!
Το φινίρισμα είναι πολύ συχνά ένας μικρός διαβολάκος που όμως αντιμετωπίζεται με τριψίματα και περισσότερα χέρια υλικού... Δε σε φοβάμαι

Γιάννης Καραβασίλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 999
  • Αγαπημένο ξύλο: Μουριά
  • Αριθμός κατασκευών: 6
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #119 στις: Οκτώβριος 10, 2022, 10:41:27 μμ »
Ρε φίλε πραγματικά σε θαυμάζω !!!!!! Όποτε χρειαστείς βοήθεια για να την γυρίζουμε ανάποδα σφύρα κι έφτασα .....φρόντισε μόνο να είναι εκεί και η μεταγραφή σου.... ;)

Tags: