Αποστολέας Θέμα: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους  (Αναγνώστηκε 4482 φορές)

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #90 στις: Φεβρουάριος 16, 2022, 10:34:06 μμ »
Καλησπερα  Σήμερα παρήγγειλα ξανά οπότε τα έχω πρόσφατα. Απο τη Δήλος την πήρα. 6 κιλά. 5 συν 1 ο σκληρυντής σύνολο 223 ευρώ. Δίνουν μόνο με τιμολόγιο
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #91 στις: Μάρτιος 05, 2022, 08:39:58 μμ »
καλησπερα.
Ολα νομίζω πήγαν καλα. Βγήκαν οι βίδες εύκολα και προχωράμε στα υαλουφάσματα.
Πρώτα θα πρέπει να κλείσουν οι τρύπες απο τις βίδες με εποξική ρυτίνη, να τριφτεί με τριβείο και στη συνέχεια να περαστεί με υαλούφασμα.

Αρχικά ανοίχτηκε η τρύπα στα κόντρα πλακε που θα εγκατασταθεί η μπροστινή δέστρα. Να τονίσω ότι η τρύπα στην καρίνα είχε ανοιχτεί πριν κολληθεί στο υπόλοιπο σκάφος και πριν φυσικα κολληθούν τα κόντρα πλακε. Αυτό είχε φυσικά το θετικό ότι η εργασία έγινε στο δράπανο με πολυ σωστό αποτέλεσμα.

 

 


Αφού έκλεισαν οι τρύπες με εποξική ρυτίνη και microfiber αλλά και εποξικό στόκο, το σκάφος τρίφτηκε με γυαλόχαρτο 80, 120 και 180.

Το σκάφος είναι έτοιμο για να περαστεί το υαλούφασμα. Επιλέχθηκε η στεγνή μέθοδος. Το υαλούφασμα θα τοποθετηθεί πάνω στο σκάφος χωρίς να έχει περαστεί αρχικα με ρυτίνη. Αρχικά επέλεξα ρυτίνη west system 742, η οποία είναι 200 gr/m2 και έχει πλάτος 150 εκατοστά. Ήθελα να βάλω δυο κομμάτια ρυτίνης, ένα αριστερά και ένα δεξιά της καρίνας με επικάλυψη αυτής (και ένα φυσικά στον καθρέφτη). Το μέγιστο πλάτος που θα χρειαζόμαι είναι 115 εκατοστά, οπότε τα περισσότερα υαλουφάσματα των 100 εκατοστών πλάτους απορρίφθηκαν. Δυστυχώς η ρυτίνη αυτή δεν ήταν ετοιμοπαράδοτη και έτσι συνέχισα το ψάξιμο. Κατέληξα στην Fiberglass fabric G213S, της εταιρίας FIBERMAX Ltd με βάρος 213 g / m2, πλάτους 120 εκατοστών και με τα παρακάτω στοιχεία:

Areal weight: 213 g / m2
Weaving style: Satin
Width: 1.20 meters
Warp: Glass EC9 68 fiber, 61%, 19 ends(threads) / cm
Weft: Glass EC9 68 fiber, 39%, 12 ends / cm
Tensile strength on yarn (N): 48

 


Αρχικα τοποθετήθηκαν πάνω στο σκάφος τα υαλουφάσματα και κόπηκαν στο σχήμα που πρέπει. Πρωτα περάστηκε η ρυτίνη στη μία πλευρά και μετά στην άλλη. Στην καρίνα υπάρχει επικάλυψη των υαλουφασμάτων περίπου 10 εκατοστά δεξιά και αριστερά της. Οταν περάστηκε στην μια πλευρά είχε σηκωθεί απο την άλλη. Μου έκανε εντύπωση πόσο πολύ ρυτίνη χρειάστηκε στο πρώτο χέρι, για να καλυφθεί το υαλούφασμα. Χρησιμοποιήθηκαν περίπου 3.5 λίτρα, τα οποία απλώθηκαν με πλαστική σπάτουλα. Στο δεύτερο χέρι περάστηκαν 700ml με ρολό 18 εκατοστών της west system (κωδικός προιόντος 800), το οποίο είναι πολύ λεπτό για να μην κρατά πολυ ρυτινη πανω του. Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία

 

 

 


Τα επόμενα χέρια θα περαστούν αφου στεγνωσει η ρυτίνη. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να πλυθεί με νερό και σκληρό σφουγγάρι για να φύγει ο αμινικός χρωματισμός. Αυτή είναι μια κηρώδης μεμβράνη που δημιουργείται πάνω σε σκληρημένη εποξειδική επιφάνεια και αποτελεί παραπροϊόν της διεργασίας σκλήρυνσης. Είναι υδατοδιαλυτός και μπορεί να απομακρυνθεί εύκολα. Το σκάφος μετά την πλύση σκουπίζεται με καθαρό απορροφητικό χαρτί. Στη συνέχεια γυαλοχαρτίζεται με 80άρι γυαλόχαρτο και απομακρύνεται η σκόνη.

Μεταξύ πρώτου και δεύτερου χεριού δεν έγινε αυτή η διαδικασία γιατί δε χρειάζεται όταν η ρυτίνη δεν έχει ολοκληρώσει τη σκλήρυνσή της (το δεύτερο χέρι έγινε περίπου 8 ώρες μετά το πρώτο σε θερμοκρασία περίπου 18 βαθμών κελσίου). Το ίδιο θα γίνει και μεταξύ όλων των υπόλοιπων χεριών απο το τρίτο μέχρι το τελευταίο, το οποίο δε ξέρω ακόμα πιο θα είναι.
Αποφάσισα τα επόμενα χέρια ρυτίνης, η κατασκευή μιας μικρής καρίνας και το βάψιμο της γάστρας να γίνει σε επόμενο σταδιο. Αυτό πρώτον γιατί η θερμοκρασία είναι ακόμα αρκετά χαμηλή (ελάχιστη θερμοκρασία για την ρυτίνη 16 βαθμοί) και δεύτερον και σπουδαιότερο γιατί θα ήθελα πρώτα να μορφοποιήσω το πάνω μέρος του σκάφους περιμετρικά και μετά να βάψω, ωστε να μην πληγώσω τις βαμμένες επιφάνειες
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #92 στις: Μάρτιος 05, 2022, 08:43:53 μμ »
Το σκάφος επομένως είναι έτοιμο για να τουμπάρει. Για να γίνει αυτό έπρεπει να φτιαχτεί νέα βάση, η οποία θα κάτσει πάνω στην πρώτη, αφού αυτή κοντίνει λίγο. Μερικές φωτογραφίες απο τη δεύτερη βάση, η οποία φτιάχτηκε λίγο πριν περαστούν τα υαλουφάσματα, χωρίς να έχει σημασία φυσικά η σειρά
Επείδη τα παράλληλα μεγάλα ξύλα δεν είναι κάθετα στο επιπεδο της κάτω βάσης έπρεπε να μπουν σφήνες για να βιδωθούν στη σωστή κλίση. Για να γίνει αυτό μετρήθηκε η γωνία και κόπηκαν κατάλληλες σφήνες.

 

 

 

 

 

 


Στην πρώτη βάση κόπηκαν τα κάθετα ξύλα ώστε να μειωθεί το ύψος της. Πανω της θα κάτσει η δεύτερη. Για να τουμπάρει η βάρκα είχα σκεφτεί να χρησιμοποιήσω καποιο στρώμα αλλα τελικά χρησιμοποίησα λάστιχα αυτοκινήτου. Το σκάφος μέχρι στιγμής είναι πολύ ελαφρύ και δύο άτομα δε δυσκολευτήκαμε καθόλου για να το τουμπάρουμε. Ευτυχώς δεν είχε κολλήσει απο τις ρυτίνες πάνω στην πρώτη βάση (οπου υπήρχε κίνδυνος είχα βαλει πλαστικές σακούλες πριν την κόλληση). Πανω στη δευτερη βάση τοποθετήθηκε χαρτόνι και απο πάνω αφρολέξ. Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία και απο τον έλεγχο αντοχής απο τον Στράτο.
 

 
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #93 στις: Μάρτιος 05, 2022, 08:47:36 μμ »
Μία εργασία που πρέπει να γίνει σίγουρα είναι ο καθαρισμός εσωτερικά του σκάφους απο τις ρυτίνες που έχουν τρέξει. Επίσης, να ενισχυθεί στα κάθετα ξύλα που είναι κολλημένο το κόντρα πλακέ με ρυτίνη και microfiber.

Πολύ σημαντική εργασία είναι η διαμόρφωση της γάστρας στο πάνω μέρος της ώστε να μπορεί να κάτσει πάνω της το κόντρα πλακέ. Επίσης θα πρέπει να έχει διαμορφωθεί ώστε να ξέρω πως θα μπουν όλα τα υπόλοιπα ξύλα που θα αναφερθούν στη συνέχεια (deck beam, dash beam, aftdeck beams, coaming, deck battens κλπ)

Η διαδικασία ξεκινάει όπως και έγινε και στα κάθετα ξύλα του σκελετού του σκάφους (sheers και chines), διαμορφώνοντας το κόντρα πλακέ στα σημεία του καθρέφτη, και των νομέων.

 

 

 

 


Αυτη τη στιγμή βρισκόμαστε εδω:

 

 


μέχρι στιγμής 240 περίπου ώρες και 2800 ευρώ (εχω αγοράσει και καποια πραγματάκια για μετά ομως)
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.175
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #94 στις: Μάρτιος 05, 2022, 10:45:42 μμ »
Καπταν-Γιώργη σε βλεπω πολύ δυνατό.
Άντε να μας πας βαρκάδα.
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

ΚαΠα

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.574
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #95 στις: Μάρτιος 05, 2022, 11:20:14 μμ »
Κάτι κάνουμε κι εμείς φτιάχνοντας μια κιθαρίτσα!

Να φτιάξεις κάτι τέτοιο, αυτό μάλιστα σε κάνει μάστορα! Μπράβο Γιώργο!
Blog "ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙ" http://greekluthiers.wordpress.com/
Blog "ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΣ" http://organopoios.wordpress.com/

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.437
  • Αριθμός κατασκευών: #72
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #96 στις: Μάρτιος 06, 2022, 06:06:20 πμ »
γιωργο εχεις υπολογισει περιπου ποσο βαρος θα εχει τελειωμενη;

χωρις τα κοριτσια μεσα.
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #97 στις: Μάρτιος 06, 2022, 08:29:24 πμ »
Καλημερα παιδια.
Κυριε Παναγιωτη η κιθαρα νομιζω εχει μεγαλυτερο βαθμο δυσκολιας αν θες να παιζει κι ολας. Η βαρκα θα επιπλεει ετσι και αλλιως.. το δυσκολο ειναι οτι θες εργαλεια πιο σοβαρα για να επεξεργαστεις τα ξυλα και δευτερο ατομο σε αρκετες εργασιες. Και υπομονη γιατι δεν τελειωνει η ατιμη...
Στελιο γυρω στα 65 κιλα λενε οτι ζυγιζει. Δε ξερω αν εννοουν σκετη ή με το ντυσιμο με το υαλουφασμα και την εποξικη γιατι αυτο ηταν προαιρετικο το 1950 που σχεδιαστηκε. Πες 80 να ειμαστε μεσα.

Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.437
  • Αριθμός κατασκευών: #72
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #98 στις: Μάρτιος 06, 2022, 09:43:22 πμ »
ευχαριστω
οποτε θελει δυο ατομα για κουμαντο να μπει-βγει κλπ
υπαρχει προβλεψη για χερουλια μπρος-πισω για να πιανεται;
απο αυτα τα μπες-βγες κατα το δοκουν.
παντως υπεροχη η δουλεια σου (σας)
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #99 στις: Μάρτιος 06, 2022, 09:47:31 πμ »
Τρειλερ.
Κατι θα βαλω. Αλλα την λυπαμαι. Σιγουρα θα χτυπηθει. Ειναι και αλλα 50 κιλα η μηχανη. Και δυσκολη η περιοχη μου. Βοτσαλα στις παραλιες που γδερνουν
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.175
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #100 στις: Μάρτιος 06, 2022, 11:33:39 πμ »
Γιώργο τα ρετάλια απο το υαλουφασμα μην τα πετάξεις. Κάνε τα λεπτές λωρίδες για εσωτερική ενίσχυση σκάφους μπουζουκιού.
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.693
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #101 στις: Μάρτιος 06, 2022, 12:53:55 μμ »
Ναι καλη ιδεα

Στην επομενη μαζωξη να θυμηθειτε να σας φερω.
Εχω ακομα αχρησιμοποιητα 30 μετρα.  μπυρα
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://woodboats.webnode.gr/

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.437
  • Αριθμός κατασκευών: #72
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #102 στις: Μάρτιος 06, 2022, 02:58:55 μμ »
κατι σαν τετοιο π.χ.
ειναι απο την ψηστιερα μου , τα χερουλια που τα εβαλα μετα.
τωρα ειναι παιχνδακι η μεταφορα της
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.437
  • Αριθμός κατασκευών: #72
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #103 στις: Μάρτιος 06, 2022, 03:00:29 μμ »
30 μετρα
φυλαξε 4μ για την τεντα μου  ;D
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

Nikos

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.254
  • Αγαπημένο ξύλο: Καρυδιά Πρώτα καιιιιιι οοοοοοολαα τα άλλα καρποφόρα και ρετσινόδεντρα.
  • Αριθμός κατασκευών: 0-1=1+2=3 και ο κούκος.
  • Περιοχή: Αθήνα.
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #104 στις: Μάρτιος 06, 2022, 03:03:10 μμ »
Το μπράβο και το Εύγε είναι λίγο φίλε μου!! μα Μπράβο Εύγε και Συγχαρητήρια!!!
Είμαι Βασιλιάς στα βράχια,
Στις δροσές και στα φεγγάρια.

Tags: