Αποστολέας Θέμα: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους  (Αναγνώστηκε 9221 φορές)

Γιωργος π

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 750
  • Αγαπημένο ξύλο: Όλα αρκεί να παράγουν ήχο κ ομορφιά......
  • Αριθμός κατασκευών: 5
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #75 στις: Δεκέμβριος 31, 2021, 02:32:22 μμ »
Ότι και να πω θα είναι λίγο....
Γιαυτό θα πω μόνο χρόνια πολλά και καλή χρονιά... καλό κουράγιο

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #76 στις: Ιανουάριος 09, 2022, 10:45:33 πμ »
Μπραβο ρε Γιωργο.Ετσι για την ιστορια.....................αυτη η ξυλινη γωνια που εβαλες για ενισχυση λεγετε.................φουρουσι στη γλωσα των μαραγκων {celebrate011} {celebrate011}
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #77 στις: Ιανουάριος 09, 2022, 11:16:35 πμ »
Ετσι μπραβο να μαθαινουμε και εμεις οι ασχετοι. Καλα εκανα και τα εβαλα απο κοντρα πλακε;

Συνεχεια με τα κοντρα πλακε της γαστρας

Επειδη στο Ελλαντα δεν εχουμε κοντρα πλακε μεγαλυτερα απο 2.5 μετρα (τουλαχιστον σε marine okoume) ενωθηκαν κατα μηκος δυο κομματια με την τεχνικη του scarf joint. Οπως ειχαν ενωθει και τα μακρυα ξυλα του σκελετου.
Αυτη τη φορα δεν μπορουσε φυσικα να χρησιμοποιηθει το δισκοπριονο παγκου.

Θα μπορουσε να φτιαχτει ενα εργαλειακι που με το ρουτερ θα εκανα την κληση αλλα ειπα να το παω παραδοσιακα.

Ετσι το εκανα με το ροκανι. Το αποτελεσμα νομιζω βγηκε καλο.
 Κολληθηκαν με εποξικη ρυτινη.
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

Νάσος

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.938
  • Αγαπημένο ξύλο: Παλίσανδρος / Bumbiga
  • Αριθμός κατασκευών: 9
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #78 στις: Ιανουάριος 09, 2022, 03:18:05 μμ »
Μπράβο μάστορα και Χρόνια πολλά!

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #79 στις: Ιανουάριος 09, 2022, 04:55:26 μμ »
Χρονια πολλα Νασο. Καλη χρονια !!!!
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #80 στις: Φεβρουάριος 11, 2022, 07:18:17 μμ »
Καλησπέρα

Για τη γάστρα θα χρησιμοποιηθούν κόντρα πλακέ marine okoume 6mm απο την εταιρία Μουρίκης

Για τα πλαινά της γάστρας χρειάζομαι μήκος 3,60m περίπου και πλάτος 48 εκατοστών. Για τον υπολογισμό αυτό κόπηκε πρόχειρα ένα κομμάτι απο χαρτόνι (hardboard) και πιαστηκε πανω στον σκελετό του σκάφους.

 


Η ένωση των κόντρα πλακέ έγινε με την τεχνική scarf joint, οπως παρουσιάστηκε σε προηγούμενομηνυμα. Η περιοχή της ένωσης πρέπει να έχει πάχος περίπου οκταπλάσιο απο το πάχος του υλικού που κολιέται. Ετσι  για το πάχος 6mm του κόντρα πλακε, έκανα  5 εκατοστά το πλάτος της ένωσης (6Χ8=48mm). Τοποθέτησα τα κόντρα πλακέ το ένα πάνω στο άλλο με αποσταση 5 εκατοστών προς τα μέσα το καθε ενα απο το προηγούμενο και χρησιμοποίησα ένα μεγάλο ροκάνι για να κάνω την κλήση. Για να παίρνω την ευθεία χρησιμοποίησα και ένα ακομα κόντρα πλακε πάχους 18mm το οποίο το έπιασα με σφιχτήρες σε απόσταση 15 εκατοστών απο το τελευταίο κόντρα πλακέ.



Ένα πρόβλημα που προέκυψε τις τελευταίες μέρες του Ιανουαρίου και τις πρώτες του Φεβρουρίου ήταν το κρύο. Η ρυτίνη της west system με τον αργό καταλύτη (206) έχει ως κατώτερη θερμοκρασία τους 16 βαθμούς Κελσίου και το εργαστήριο εφτασε μέχρι και 12.5. Σε όλες τις κολλήσεις που έγιναν χρησιμοποιήθηκαν δυο σόμπες αλογόνου και ένα αερόθερμο.

 


Αρχικά μορφοποιήθηκε το πλαινό κόντρα πλακε και πιαστηκε προσωρινά με βίδες πάνω στο υπο κατασκευή σκάφος. Διαπίστωσα ότι οι καμπύλες ήταν αρκετά έντονες μπροστά και πίσω και έτσι τα έβρεξα με πετσέτες είτε στο σκάφος, είτε εκτός. Οταν πήρε σχεδόν το σχήμα που έπρεπε, κόπηκε στις σωστές διαστάσεις με δυο περίπου εκατοστά περιθώριο.

 

 



Τα κόντρα πλακέ ΔΕΝ πρέπει να κολληθούν πάνω στους νομείς, αλλά μόνο στον σκελετό του σκάφους (shines και sheers, τα ξύλα που τρέχουν κατά μήκος δηλαδη). Αυτό φαίνεται περίεργο, αλλά μάλλον γίνεται για να μη μεταφέρονται κραδασμοί σε αυτούς. Επειδή στα σημεία κάτω απο τους νομείς δε θα μπορούν μετά την κόλληση να περαστούν με ρυτίνη, αλλά ούτε και εύκολα με μπογιά, πριν κολληθούν τα πέρασα δύο χέρια ρυτίνη για να στεγανοποιηθούν τα σημεία αυτά.

 

 

 



Το κόντρα πλακέ τοποθετήθηκε ξανά πάνω στο σκελετό με βίδες στην ακριβή θέση του. Το ταίριασμα στο σημείο της ένωσης μεταξύ πλαινού και  κόντρα πλακέ του πάτου θα γίνει ως εξής: Μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο την μύτη του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει το πλαινό. Μετά θα γίνει αλλαγή και θα πρέπει να ταιριάξει εσωτερικά του και πάνω στο σκελετό. Δείτε την φωτογραφία που γίνεται η αλλαγή αυτή και στη συνέχεια όταν θα περιγραφεί η τοποθέτηση του πάτου θα γίνει κατανοητό με περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο

 




Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #81 στις: Φεβρουάριος 11, 2022, 07:22:04 μμ »
Επειδή μπροστά πρέπει να ταιριάξει απόλυτα ο πάτος, έπρεπε και να ταιριάξει Το κόντρα πλακέ τοποθετήθηκε ξανά πάνω στο σκελετό με βίδες στην ακριβή θέση του. Το ταίριασμα στο σημείο της ένωσης μεταξύ πλαινού και  κόντρα πλακέ του πάτου θα γίνει ως εξής: Μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο την μύτη του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει το πλαινό. Μετά θα γίνει αλλαγή και θα πρέπει να ταιριάξει εσωτερικά του και πάνω στο σκελετό. Δείτε την φωτογραφία που γίνεται η αλλαγή αυτή και στη συνέχεια όταν θα περιγραφεί η τοποθέτηση του πάτου θα γίνει κατανοητό με περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο. Για τη μορφοποίηση και κόλληση των κόντρα πλακέ ήρθε για βοήθεια ο φίλος μου Στράτος απο το Λιβάδι Αρκαδίας (χωριό δίπλα στο Λεωνίδιο) που η βοήθειά του ήταν καθοριστική!!

 


Μετά και απο αυτή την εργασία, τα πλαινά είναι έτοιμα για κόλληση ένα ένα, αφού ελεγχεί ο σκελετός για λάθη στο ταιριασμα

 

 

 

 


Για την κόλληση χρησιμοποιήθηκαν πλαστικές ροδέλες για δύο λόγους. Πρώτος για να μη πληγωθεί πολύ το κόντρα πλακέ απο το κεφάλι της βίδας και δεύτερον για να μειωθεί η πιθανότητα να κολλήσει η βίδα στο ξύλο (περιορίζοντας την ρυτίνη μόνο εσωτερικά του ξύλου) Στις 10 με 12 ώρες μετά την κόλληση γύρισα μισή βόλτα όλες τις βίδες για να ξεκολλήσουν (ξεσφιξα και έσφιξα κατευθείαν), πριν η ρυτίνη σκληρύνει πάρα πολύ. Είχα διαβάσει ότι μπορείς να βάλεις καποιο λυπαντικό (σαπούνι, κερί κλπ) για να μην κολλήσουν και ότι καλό είναι να μπουν ανοξείδωτες αν γίνει το κακό, αλλά τίποτα απο αυτά δε χρειάζεται αν γυρίσουν λίγο οι βίδες στο 12ωρο.




Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #82 στις: Φεβρουάριος 11, 2022, 07:24:13 μμ »
Στη συνέχεια κόπηκε το περισσευούμενο μπροστινό κομμάτι για να ταιριάξει το δεύτερο πλαϊνό. Δεν είχε κοπεί απο την αρχή γιατί με βοήθησε να ακολουθήσω την καμπύλη με σφιχτήρα που ακούμπαγε πάνω του. Ανοίχτηκε τρύπα στο κόντρα πλακέ στο σημείο που μπαίνει η δέστρα. Η τρύπα στην καρίνα είχε ανοιχτεί παλαιότερα. Στη συνέχεια κλείστηκε με πλαστική σακούλα για να μη γεμίσει ρυτίνη

 

 

 

 

 

 

 
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #83 στις: Φεβρουάριος 11, 2022, 07:28:20 μμ »
Όσο στέγνωνε η δεύτερη μεριά, κόψαμε στις σωστές διαστάσεις το πρώτο μισό του πάτου του σκάφους (πανω μέρος, όπως είναι στη βάση), αφού κόπηκαν πρώτα τα περισσευούμενα

Οπως γράφτηκε πιο πριν στο περισσότερο μερος του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει αυτό του πλαινού, οπότε απο την εξωτερική μεριά δεν έχουμε πρόβλημα, απλά αφήνουμε ενα δυο εκατοστά να περισσεύει. Απο την εσωτερική μεριά μέχρι το σημείο που αρχίζει η καμπύλη της καρίνας είναι μια ευθεία, οπότε και εκεί δεν έχουμε πρόβλημα. Η δυσκολία βρίσκεται στο μπροστινό μόνο τμήμα εξωτερικά. Εσωτερικά μάλλον θα πρεπει να ακολουθησω την ευθεία η οποία χάνεται λόγω της καμπυλότητας της καρίνας. Παρακάτω μερικές φωτογραφίες με το ταίριασμα και ένα βιντεάκι με τον Στράτο και το ροκάνι. Μέχρι να κολληθεί σωστά το πλαινό και να αφαιρέσω τους σφιχτήρες βρέχτηκε με πετσέτες για να πάρει όσο γίνεται τις καμπύλες πιο εύκολα.ξύλα του πλαινού και ακολούθησε αυτό τις κλίσεις του σκελετού

 

 

 


Ενα βιντεάκι με το πλάνισμα

https://youtu.be/voCmhL5KW8k


Αφού κολλήθηκε το τρίτο κομμάτι μορφοποιήθηκε στο μπροστινό σημείο του. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η εξής: Από την πλώρη μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο αυτή, το δεύτερο μέρος του πάτου καβαλάει το πρώτο. Στη συνέχεια γίνεται αλλαγή και τα δύο κοντρα πλακέ τρέχουν παράλληλα. Το αντίθετο γίνεται μεταξύ του δεύτερου κομματιού του πάτου και το πλαινό. Στο μπροστινό μέρος του σκάφους ο πάτος ταιριάζει με το πλαινό ενώ στο υπόλοιπο τμήμα το καβαλάει. Το ταιριασμα του τέταρτου κομματιού ήταν και το πιο δύσκολο γιατί έπρεπε να διομορφωθεί και απο τις δύο μεριές σωστά. Μερικές φωτογραφίες απο το τέταρτο κόλλημα

 

 

 

 

Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

Ιωσήφ Τορρένς

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.207
  • Αριθμός κατασκευών: Λίγα πράματα
  • Περιοχή: Αθήνα Κυψέλη
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #84 στις: Φεβρουάριος 12, 2022, 07:40:26 πμ »
 {celebrate011} {celebrate011} {celebrate011}

Τίποτα δεν ισιώνει από μόνο του ... θέλει πολλή δουλειά ...
Να είστε όλοι καλά ! ... για να ισιώνετε τα "στραβά " ...

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 7.148
  • Αριθμός κατασκευών: #78
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #85 στις: Φεβρουάριος 12, 2022, 12:48:52 μμ »
γεια σου ρε γιωργη...


με τους καλους σου φιλους  :13:
τους σφικτηρες  :-X
και τις κουμτελες σου...  ;D
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #86 στις: Φεβρουάριος 12, 2022, 07:13:34 μμ »
εγω βλεπω οτι ηρθε το παιδι και το ...εχωσες.Εσυ εκανες τον οπερατερ.Ασε που ειμαι σιγουρος οτι μονο κοκκα  {celebrate004} {celebrate004} {celebrate004}κολλα κερασες
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.738
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Περιοχή: Άλιμος - Κυπαρίσσι Λακωνίας
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #87 στις: Φεβρουάριος 12, 2022, 07:27:39 μμ »
Εννοειται πως τον ελιωσα.  8)

Δε γινοταν να φτιαχτουν με ενα ατομο. Τον ειχα 4 μερες απο 5 ωρες καθε μερα. Αλλα τον ταιζα να μη μου κουραστει. Και κοκα κολλα φυσικα. Οχι σκετη ομως

Εφυγε τρεχοντας για το χωριο μολις τελειωσαμε για να μην τον χωσω πουθενα αλλου  :cheesy2:
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://georgalasg.wordpress.com/

KOSTAS7

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 990
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #88 στις: Φεβρουάριος 14, 2022, 03:11:20 μμ »
Μπράβο Γιώργη υπερπαραγωγή!!!!!!

George45

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 806
  • Αγαπημένο ξύλο: ολα!!
  • Αριθμός κατασκευών: MIA
Απ: κατασκευή ξύλινου ταχύπλοου σκάφους
« Απάντηση #89 στις: Φεβρουάριος 16, 2022, 10:28:18 μμ »
Μπραβο γιωργο ωραια κατασκευη!!!!
Την west system απο που τη πηρες .ποσοτητα -τιμη?

Tags: