Καλησπέρα
Για τη γάστρα θα χρησιμοποιηθούν κόντρα πλακέ marine okoume 6mm απο την εταιρία Μουρίκης
Για τα πλαινά της γάστρας χρειάζομαι μήκος 3,60m περίπου και πλάτος 48 εκατοστών. Για τον υπολογισμό αυτό κόπηκε πρόχειρα ένα κομμάτι απο χαρτόνι (hardboard) και πιαστηκε πανω στον σκελετό του σκάφους.
Η ένωση των κόντρα πλακέ έγινε με την τεχνική scarf joint, οπως παρουσιάστηκε σε προηγούμενομηνυμα. Η περιοχή της ένωσης πρέπει να έχει πάχος περίπου οκταπλάσιο απο το πάχος του υλικού που κολιέται. Ετσι για το πάχος 6mm του κόντρα πλακε, έκανα 5 εκατοστά το πλάτος της ένωσης (6Χ8=48mm). Τοποθέτησα τα κόντρα πλακέ το ένα πάνω στο άλλο με αποσταση 5 εκατοστών προς τα μέσα το καθε ενα απο το προηγούμενο και χρησιμοποίησα ένα μεγάλο ροκάνι για να κάνω την κλήση. Για να παίρνω την ευθεία χρησιμοποίησα και ένα ακομα κόντρα πλακε πάχους 18mm το οποίο το έπιασα με σφιχτήρες σε απόσταση 15 εκατοστών απο το τελευταίο κόντρα πλακέ.
Ένα πρόβλημα που προέκυψε τις τελευταίες μέρες του Ιανουαρίου και τις πρώτες του Φεβρουρίου ήταν το κρύο. Η ρυτίνη της west system με τον αργό καταλύτη (206) έχει ως κατώτερη θερμοκρασία τους 16 βαθμούς Κελσίου και το εργαστήριο εφτασε μέχρι και 12.5. Σε όλες τις κολλήσεις που έγιναν χρησιμοποιήθηκαν δυο σόμπες αλογόνου και ένα αερόθερμο.
Αρχικά μορφοποιήθηκε το πλαινό κόντρα πλακε και πιαστηκε προσωρινά με βίδες πάνω στο υπο κατασκευή σκάφος. Διαπίστωσα ότι οι καμπύλες ήταν αρκετά έντονες μπροστά και πίσω και έτσι τα έβρεξα με πετσέτες είτε στο σκάφος, είτε εκτός. Οταν πήρε σχεδόν το σχήμα που έπρεπε, κόπηκε στις σωστές διαστάσεις με δυο περίπου εκατοστά περιθώριο.
Τα κόντρα πλακέ ΔΕΝ πρέπει να κολληθούν πάνω στους νομείς, αλλά μόνο στον σκελετό του σκάφους (shines και sheers, τα ξύλα που τρέχουν κατά μήκος δηλαδη). Αυτό φαίνεται περίεργο, αλλά μάλλον γίνεται για να μη μεταφέρονται κραδασμοί σε αυτούς. Επειδή στα σημεία κάτω απο τους νομείς δε θα μπορούν μετά την κόλληση να περαστούν με ρυτίνη, αλλά ούτε και εύκολα με μπογιά, πριν κολληθούν τα πέρασα δύο χέρια ρυτίνη για να στεγανοποιηθούν τα σημεία αυτά.
Το κόντρα πλακέ τοποθετήθηκε ξανά πάνω στο σκελετό με βίδες στην ακριβή θέση του. Το ταίριασμα στο σημείο της ένωσης μεταξύ πλαινού και κόντρα πλακέ του πάτου θα γίνει ως εξής: Μέχρι περίπου 70 εκατοστά απο την μύτη του σκάφους το κόντρα πλακέ του πάτου θα καβαλάει το πλαινό. Μετά θα γίνει αλλαγή και θα πρέπει να ταιριάξει εσωτερικά του και πάνω στο σκελετό. Δείτε την φωτογραφία που γίνεται η αλλαγή αυτή και στη συνέχεια όταν θα περιγραφεί η τοποθέτηση του πάτου θα γίνει κατανοητό με περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο