καλησπερα.
Ολα νομίζω πήγαν καλα. Βγήκαν οι βίδες εύκολα και προχωράμε στα υαλουφάσματα.
Πρώτα θα πρέπει να κλείσουν οι τρύπες απο τις βίδες με εποξική ρυτίνη, να τριφτεί με τριβείο και στη συνέχεια να περαστεί με υαλούφασμα.
Αρχικά ανοίχτηκε η τρύπα στα κόντρα πλακε που θα εγκατασταθεί η μπροστινή δέστρα. Να τονίσω ότι η τρύπα στην καρίνα είχε ανοιχτεί πριν κολληθεί στο υπόλοιπο σκάφος και πριν φυσικα κολληθούν τα κόντρα πλακε. Αυτό είχε φυσικά το θετικό ότι η εργασία έγινε στο δράπανο με πολυ σωστό αποτέλεσμα.
Αφού έκλεισαν οι τρύπες με εποξική ρυτίνη και microfiber αλλά και εποξικό στόκο, το σκάφος τρίφτηκε με γυαλόχαρτο 80, 120 και 180.
Το σκάφος είναι έτοιμο για να περαστεί το υαλούφασμα. Επιλέχθηκε η στεγνή μέθοδος. Το υαλούφασμα θα τοποθετηθεί πάνω στο σκάφος χωρίς να έχει περαστεί αρχικα με ρυτίνη. Αρχικά επέλεξα ρυτίνη west system 742, η οποία είναι 200 gr/m2 και έχει πλάτος 150 εκατοστά. Ήθελα να βάλω δυο κομμάτια ρυτίνης, ένα αριστερά και ένα δεξιά της καρίνας με επικάλυψη αυτής (και ένα φυσικά στον καθρέφτη). Το μέγιστο πλάτος που θα χρειαζόμαι είναι 115 εκατοστά, οπότε τα περισσότερα υαλουφάσματα των 100 εκατοστών πλάτους απορρίφθηκαν. Δυστυχώς η ρυτίνη αυτή δεν ήταν ετοιμοπαράδοτη και έτσι συνέχισα το ψάξιμο. Κατέληξα στην Fiberglass fabric G213S, της εταιρίας FIBERMAX Ltd με βάρος 213 g / m2, πλάτους 120 εκατοστών και με τα παρακάτω στοιχεία:
Areal weight: 213 g / m2
Weaving style: Satin
Width: 1.20 meters
Warp: Glass EC9 68 fiber, 61%, 19 ends(threads) / cm
Weft: Glass EC9 68 fiber, 39%, 12 ends / cm
Tensile strength on yarn (N): 48
Αρχικα τοποθετήθηκαν πάνω στο σκάφος τα υαλουφάσματα και κόπηκαν στο σχήμα που πρέπει. Πρωτα περάστηκε η ρυτίνη στη μία πλευρά και μετά στην άλλη. Στην καρίνα υπάρχει επικάλυψη των υαλουφασμάτων περίπου 10 εκατοστά δεξιά και αριστερά της. Οταν περάστηκε στην μια πλευρά είχε σηκωθεί απο την άλλη. Μου έκανε εντύπωση πόσο πολύ ρυτίνη χρειάστηκε στο πρώτο χέρι, για να καλυφθεί το υαλούφασμα. Χρησιμοποιήθηκαν περίπου 3.5 λίτρα, τα οποία απλώθηκαν με πλαστική σπάτουλα. Στο δεύτερο χέρι περάστηκαν 700ml με ρολό 18 εκατοστών της west system (κωδικός προιόντος 800), το οποίο είναι πολύ λεπτό για να μην κρατά πολυ ρυτινη πανω του. Μερικές φωτογραφίες απο τη διαδικασία
Τα επόμενα χέρια θα περαστούν αφου στεγνωσει η ρυτίνη. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να πλυθεί με νερό και σκληρό σφουγγάρι για να φύγει ο αμινικός χρωματισμός. Αυτή είναι μια κηρώδης μεμβράνη που δημιουργείται πάνω σε σκληρημένη εποξειδική επιφάνεια και αποτελεί παραπροϊόν της διεργασίας σκλήρυνσης. Είναι υδατοδιαλυτός και μπορεί να απομακρυνθεί εύκολα. Το σκάφος μετά την πλύση σκουπίζεται με καθαρό απορροφητικό χαρτί. Στη συνέχεια γυαλοχαρτίζεται με 80άρι γυαλόχαρτο και απομακρύνεται η σκόνη.
Μεταξύ πρώτου και δεύτερου χεριού δεν έγινε αυτή η διαδικασία γιατί δε χρειάζεται όταν η ρυτίνη δεν έχει ολοκληρώσει τη σκλήρυνσή της (το δεύτερο χέρι έγινε περίπου 8 ώρες μετά το πρώτο σε θερμοκρασία περίπου 18 βαθμών κελσίου). Το ίδιο θα γίνει και μεταξύ όλων των υπόλοιπων χεριών απο το τρίτο μέχρι το τελευταίο, το οποίο δε ξέρω ακόμα πιο θα είναι.
Αποφάσισα τα επόμενα χέρια ρυτίνης, η κατασκευή μιας μικρής καρίνας και το βάψιμο της γάστρας να γίνει σε επόμενο σταδιο. Αυτό πρώτον γιατί η θερμοκρασία είναι ακόμα αρκετά χαμηλή (ελάχιστη θερμοκρασία για την ρυτίνη 16 βαθμοί) και δεύτερον και σπουδαιότερο γιατί θα ήθελα πρώτα να μορφοποιήσω το πάνω μέρος του σκάφους περιμετρικά και μετά να βάψω, ωστε να μην πληγώσω τις βαμμένες επιφάνειες