τιμητική πανσετα
λοιπον μιλησα με το γνωστο και στο θεμα "λαουτο" μου ειπε τα εξης:
το καπακι εχει πολυ μεγαλο αξιον, σε σημειο που να πλησιαζουν τις χορδες που ειναι στη μεση (το ποσο δεν μου το διευκρινισε)
ο λογος ειναι οτι εχει πολυ μεγαλη ταση λογω χορδων, (παλαιοτερα λεει, βαζανε οι οργανοπαιχτες μεχρι και χορδες πιανου)!
το καπακι δεν αντεχει, ετσι οσο μεγαλυτερη καμπυλη τοσο καλυτερα, εξου και τα παραλληλα καμαρια.
εχει κουρδισμα απο κατω-πανω λα ρε σολ ντο
και το "προβλημα" που εχει δει, ετσι σαν επισημανση για καποιον που θελει να φτιαξει μου ειπε, ειναι αυτης της μεγαλης τασης , οι οργανοποιοι τα φτιαχνουν με ταστιερα γκουμουτσα-καδρονι μην ελθει το μπρατσο μπροστα.
γενικα μου μιλησε πολυ για τη ταστιερα οτι εκει ειναι η τεχνη στο να ειναι λεπτη , να εχει ισσοροπια το οργανο να μη κουραζει το χερι κλπ, και αρκετοι κατασκευαστες επειδη φοβουνται την κανουν οπως ειπα πιο πανω.
επισης μου ειπε οτι ειναι υπερμαχος του καβαλαρη να μην ειναι κολλητος, διοτι σε πολυ μεγαλο ποσοστο
αυτα χανουν και μαλιστα πολυ .
η να ειναι κολλητος αλλα το κοκκαλο να μην ειναι σταθερο με αυλακι
(δεν ξερω αλλα καπου θα εχει δει και του αρεσανε καλυτερα αυτα)