Αποστολέας Θέμα: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι  (Αναγνώστηκε 15403 φορές)

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:18:21 μμ »
Παρουσιάζω τις κιθάρες που έκανα μέχρι στιγμής και τον σχεδιασμό του πρώτου μου «μικρού» καλουπιού, διαστάσεων 455 (μήκος), 260 (πάνω καμπάνα), 205 (μέση) 340 (κάτω καμπάνα). Παρόλο που το μέγεθος αυτό παραπέμπει σ’ αυτό που λένε «κιθαρόνι», δεν μου αρέσει η λέξη και θα εξακολουθήσω να αναφέρομαι σε «κιθάρα».

 [ Invalid Attachment ]

Ο ίδιος δεν παίζω κιθάρα αλλά μπουζούκι. Όμως αφενός μ’ αρέσει πολύ η κιθάρα σαν όργανο, αφετέρου παίζω πολύ καλύτερα μπουζούκι με καλή κιθάρα, και οι καλοί κιθαρίστες - όπως όλοι οι μουσικοί - αποδίδουν καλύτερα μ’ ένα καλό όργανο. Αρχικός στόχος ήταν λοιπόν ένα «καλό όργανο» για λαϊκό ρεπερτόριο (1934-1960). Μ’ αρέσουν όμως και οι κιθάρες που ακούω σε μπλούζ (και gipsy, αλλά αυτό πάει μακριά) και μάλιστα περίπου της ίδιας εποχής.  Έτσι ζυμώθηκε σταδιακά μια κατεύθυνση σχεδιασμού ενός καλουπιού από το οποίο να μπορούν να παραχθούν όργανα που να ανταποκρίνονται μεν στα «πρότυπα» λαϊκής αλλά και να «στέκονται» αξιοπρεπώς σε μπλούζ παιξίματα (παρένθεση: αυτό κάπως επιβεβαιώθηκε αργότερα, σε δοκιμές κάθε κιθάρας που τελείωνε. Είπαμε δεν παίζω ο ίδιος κιθάρα – οπότε δοκιμές - feedback γίνονται από διάφορους φίλους κιθαρίστες, όχι απαραίτητα «λαϊκούς». Σταθερός «δοκιμαστής» είναι ο φίλος για τον οποίο έκανα την resonator. Αν έχετε δει τα βίντεο από εκείνη την κατασκευή θα καταλάβετε τι παίξιματα ακούω από τις λαϊκές μου κιθαρίτσες, αν και δεν έχω ακόμα φτιάξει blues – κλείνει η παρένθεση).

Αυτή – και κάθε παρόμοια - αναζήτηση βέβαια είναι εκ των προτέρων καταδικασμένη να μην τελειώσει ποτέ: δεν κρίνονται όλα σε επίπεδο σχεδιασμού , ούτε μπορεί κανείς – όσο μεγάλη εμπειρία κι αν έχει, κι εγώ δεν έχω – να πει ότι σχεδίασε το «απόλυτο» τάδε ή δείνα όργανο. Χωρίς λοιπόν να μπορώ να πω ότι κατέληξα κάπου, είναι βέβαιο ότι η αναζήτηση αυτή επέδρασε στα αρχικά μου σχέδια, ενώ παράλληλα υπήρξαν κι άλλες πιο άμεσες επιρροές, όπως η resonator. Και ήθελα βέβαια όοοοολα αυτά να ενσωματωθούν κατά κάποιο τρόπο σε ένα σχέδιο το οποίο αφενός να έχει αναφορές στις επιρροές του - αλλά από την άλλη να είναι αναγνωρίσιμο και όσο πρωτότυπο γίνεται -
(ανοίγει παρένθεση: η διπλωματική μου στη σχολή ήταν σε «σχεδιασμό αντικειμένων» - αυτό που λέμε design. Η παραπάνω φράση περί επιρροών και αναγνωρισιμότητας προέρχεται από τις θεωρητικές κατευθύνσεις του αντικειμένου σπουδών. Πιστεύω ότι κάθε δημιουργός οφείλει να «αφήνει τη σφραγίδα του» στα έργα του. Θεωρώ όλους εμάς εδώ «δημιουργούς» και μάλιστα αξιόλογους, και χαίρομαι πάρα πολύ όταν βλέπω πρωτότυπα έργα, από την πιο μικρή λεπτομέρεια μέχρι τελειωμένο όργανο… κλείνει η παρένθεση).

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:21:04 μμ »
Το «πρότυπο»
τα πρώτα σχέδια έγιναν με βάση δυο κιθάρες που είχα αγοράσει (στα τυφλά, από διαίσθηση και μόνο) από το Ebay σε διαφορετικές φάσεις. Και οι δύο παίζουν κανονικά χωρίς σοβαρή επέμβαση.  Μαζεματάκια χρειάστηκαν (και χρειάζονται ακόμα στη μικρή)
Η μικρή «οχταράκι», 61 κλίμακα, εδώ σε σύγκριση με dreadnought



Αυτήν την αγόρασα για να μάθω κιθάρα, αλλά αυτό ποτέ δεν έγινε, μιας κι όταν την έπιασα στα χέρια μου ενθουσιάστηκα τόσο που είπα «πρέπει να φτιάξω ένα τέτοιο πράγμα»… κι έτσι ασχολήθηκα με την οργανοποιϊα και ποτέ δεν έκατσα να μάθω κιθάρα.

Η άλλη μεγαλύτερη, με λίγο ασυνήθιστο σχήμα.

 [ Invalid Attachment ]


Και οι δύο Γερμανικής κατασκευής, μεσοπολέμου, με παρόμοιο «εξοπλισμό» όπως ο ιδιότυπος χορδοκράτης. Τις πήγα σ’ έναν εκτιμητή σε οίκο δημοπρασιών και τις χρονολόγησε, προσεγγιστικά: όπως μου εξήγησε, η χρονολόγηση μουσικών οργάνων είναι από τα πιο δύσκολα αντικείμενα της δουλειάς του.
Η μικρή είχε ταμπελάκι και βρήκα την ιστορία της σχετικά εύκολα, μιας και στην πόλη που κατασκευάστηκε (Markneukirchen) υπάρχει μουσείο μουσικών οργάνων και ιστορίας: κατασκευασμένη από άγνωστο οργανοποιό, πουλήθηκε με την επωνυμία Herman Dolling Junior που ήταν κάτι σαν «Νάκας» της εποχής: μεγάλο μαγαζί, μεταπράτης, έκλεισε στην διάρκεια του Β’ΠΠ.
Για την δεύτερη και ελλείψει ταμπελακίου, η χρονολόγηση βασίστηκε στις χορδές (κάτι παμπάλαιες με φούντα που πιθανόν να ήταν και οι αρχικές), τα κλειδιά (μάλλον από κόκκαλο καμήλας όπως μου είπε ο εκτιμητής) και το σύστημα καβαλάρη-χορδοκράτη (σπάνιο, όπως φάνηκε με σχετική έρευνα στο ιντερνετ). Σχετικά νεώτερη, έχει γεμάτο ήχο, λιτή αλλά άρτια διακόσμηση (με τα λεπτά φιλετάκια που μ’ αρέσουν) και μεγάλη μαστοριά στην κατασκευή.

Και στις δύο μου κίνησε πάρα πολύ το ενδιαφέρον το σύστημα καβαλάρη / χορδοκράτη, από -άγνωστο σ’ εμένα - πολύ ελαφρύ μεταλλικό κράμα με τις εξής δυνατότητες : 1) ρύθμιση ύψους 2) μετακίνηση μπρος / πίσω συρταρωτά σε εγκοπές χωρίς να χάνει τα κέντρα και 3) «μνήμη» θέσης στην κλίμακα, καθώς στην επιλεγείσα θέση ο καβαλάρης ασφαλίζει στον χορδοκράτη μ΄ένα κρυφό βιδάκι κάτω από το σώμα του. Η ίδια βίδα σταθεροποίησης επιτρέπει ν’ αλλάξεις ακόμα και όλες τις χορδές χωρίς να φύγει ο καβαλάρης απ’ τη θέση του. Είμαι πολύ ικανοποιημένος μ’ αυτές τις αγορές, που έγιναν λίγο – πολύ στην τύχη. 

Δεν ήθελα να αντιγράψω τα «κλασικά» οχτάρια για τους λόγους που ανέφερα πριν, και για έναν ακόμα: είχα αντιφατικές πληροφορίες από τους φίλους κιθαρίστες για τον τύπο της κιθάρας που προτιμούν, «μεγάλη» λαϊκή (σκάφος 47-48 εκ., κλίμακα 64-65) ή κιθαρόνι / οχτάρι (46 και κάτω, κλίμακα 63 και μικρότερη).  Ο καθένας βέβαια έχει το στυλ και τις προτιμήσεις του, αλλά πολύ συχνή εκτίμηση ήταν ότι «τα κιθαρόνια είναι μεν «διαπεραστικά» (μεσαία) αλλά οι μεγάλες έχουν καλύτερο / πιο «ογκώδη» ήχο».

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:22:50 μμ »
ο σχεδιασμός του καλουπιού

Σχετικά με το ερώτημα «μικρό ή μεγάλο σκάφος» αποφάσισα να συνδυάσω μικρό μήκος για να παραπέμπει οπτικά σε «κιθαρόνι» - αλλά μεγαλύτερο όγκο σκάφους ώστε ενδεχομένως να έχει τα πλεονεκτήματα του «όγκου». Αυτό όμως έγινε με διεύρυνση της επιφάνειας του καπακιού - και όχι βαθύτερο σκάφος. Θα μπορούσα να είχα κάνει μεγάλο αλλά ρηχό σκάφος, μικρό αλλά βαθύ κτλ. Βέβαια το βάθος εξακολουθώ να το δοκιμάζω και στο ίδιο καλούπι.

Η νεότερη Γερμανική κιθάρα που χρησιμοποίησα τελικά ως «πρότυπο» είναι λίγο πιο μεγάλη σε μέγεθος. Έτσι καταρχάς στο σχέδιο μειώθηκαν οι διαστάσεις, χωρίς όμως να φτάσουν στις διαστάσεις «οχταριού». Κράτησα αναλογικά την μεγάλη κάτω καμπάνα και περίπου την σχέση μεγάλης και μικρής καμπάνας – αυτή μειώθηκε λιγότερο. Εκείνο που μειώθηκε σημαντικά ήταν το πλάτος της μέσης – και πάλι είναι αρκετά πιο φαρδιά από το «οχτάρι». Αυτές ήταν οι βασικότερες αλλαγές. Σε μικρότερη έκταση  η «επιπεδοποίηση» των απολήξεων πάνω και κάτω : οι καμπύλες στους τάκους τείνουν να γίνουν ευθείες στο δικό μου σχέδιο (δεν ξέρω γιατί, αλλά νιώθω μια παράξενη ικανοποίηση όταν οι κιθάρες μου «στέκονται όρθιες»). Άλλη εμφανής αλλαγή είναι η μεταφορά της τρύπας προς στην ένωση. Δομικές αλλαγές στον οπλισμό κτλ. αναφέρονται παρακάτω. Στο σχεδιάκι παρακάτω φαίνονται οι αρχικές επιρροές και το αποτέλεσμα. Επίσης ένα σχέδιο με τις διαφορές του «πρότυπου» με την δική μου κιθάρα (με τα καμάρια όπως είναι στην τελευταία εκδοχή).



 [ Invalid Attachment ]

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:25:52 μμ »
Οι κιθάρες

Στο καπάκι της πρώτης κιθάρας (έλατο, καρυδιά) τα καμάρια και η θέση της τρύπας (και οι διαστάσεις τους) διατηρήθηκαν όπως αποτυπώθηκαν στην Γερμανική κιθάρα. – πάντα αναλογικά με μήκος / όγκο.



Επίσης επιχείρησα να αναπαράγω τον καβαλάρη. Όπως είπα δεν αναγνώρισα το υλικό του αρχικού (ελαφρύτερο από αλουμίνιο) και δεν είχα και τα  κατάλληλα εργαλεία. Έτσι παρά το ότι έφτιαξα περί τους εννιά καθ’ ύψος ρυθμιζόμενους καβαλάρηδες με διάφορους συνδυασμούς υλικών, τελικά κατέληξα σε έναν απλό εβένινο χωρίς ρύθμιση, ούτε καν κόκκαλο. Βγάζει τον πιο καλό ήχο απ’ όλους, γεμάτο και πιο «στρογγυλό» από τους μεταλλικούς ή κοκκάλινους. Ο έμπειρος δοκιμαστής - οργανοπαίχτουρας μόλις την έπαιξε αναφώνησε: «Απαρτιάν!» και ο λιγότερο έμπειρος «ταβερνοκίθαρο!». Από τη μια ακούγεται κολακευτικό και πετυχαίνει με το παραπάνω «προβολή» (projection νομίζω το λένε οι Αμερικάνοι) που είναι ζητούμενο σε περιβάλλον ταβέρνας (με μπουζούκια, ακκορντεόν, μαχαιροπήρουνα, αγριοφωνάρες, γέλια κτλ.) , από την άλλη όμως φαίνεται να έχει δρόμο ακόμα για να «στρογγυλέψει» ο ήχος.
Έτσι στην δεύτερη (κέδρος, κυπαρίσσι) έγιναν ταυτόχρονα δυο σημαντικές αλλαγές: κολλητός καβαλάρης και διαφορετικό καμάρωμα



Για το καμάρωμα βασίστηκα σε αποτυπώσεις Απαρτιάν και Παναγή που έπεσαν στα χέρια μου, φωτογραφίες από το ιντερνετ και διάβασμα σχετικά με  “ladder bracing” (σκάλα) σε Αμερικάνικα site κυρίως, μιας και δεν υπάρχει αντίστοιχη πληροφορία σε Ελληνική βιβλιογραφία. Μοναδικό στοιχείο (απ’ ό,τι ξέρω) το σχέδιο καμαρώματος λαϊκής κιθάρας στο βιβλίο του Δ. Μυστακίδη «ΛΑΪΚΗ ΚΙΘΑΡΑ – Τροπικότητα και εναρμόνιση».
http://www.dimitrismystakidis.gr/book/the-rembetiko-guitar/
όπου στην εισαγωγή υπάρχει ένα - συνοπτικό αλλά πολύ περιεκτικό - κεφάλαιο για την κατασκευή με αναφορά σε προπολεμικό «οχτάρι», πόνημα του Τάσου Θεοδωράκη.
Να ευχαριστήσω επίσης για άλλη μια φορά δημοσίως τον ΚαΠα για τις συζητήσεις, την μεταφορά της εμπειρίας του και την παροχή στοιχείων από τις κατασκευές του.
http://www.luthier.gr/index.php?topic=47.0
Ο ήχος με τις αλλαγές αμέσως «μαλάκωσε» αλλά προέκυψαν άλλα προβλήματα, δομικά, από τον ίδιο τον κέδρο, την γωνία της ένωσης και κυρίως αστοχία στην κόλληση του καβαλάρη. Για να πάρω τα πράγματα από την αρχή: στις δυο πρώτες κιθάρες έχω κάνει ένωση με μόρσο με χελιδονοουρά, αντιγράφοντας το jig του O’brien
 https://www.youtube.com/watch?v=iynt6r7hu70
Η κλίση του μπράτσου σύμφωνα με τις οδηγίες του βγαίνει περίπου 1-1,5°. Στην πρώτη κιθάρα (με floating καβαλάρη σαν του μπουζουκιού) έδωσα 1° και ο καβαλάρης βγήκε λίγο κοντός. Στην δεύτερη κιθάρα έδωσα 1,5° και βγήκε ψηλός – ίσως λόγω κοντύτερης κλίμακας και ένωσης στο 12ο κι όχι στο 14ο τάστο που συνηθίζεται στις Αμερικάνικες. Δεν έχει πια σημασία, γιατί λόγω
-   του καβαλάρη τύπου κλασικής (με τις χορδές να ξετρυπάνε πίσω και να «τραβάνε» τον καβαλάρη προς τα πάνω)
-   μεγάλης break angle (ψηλό κόκκαλο)
-   που επέτειναν την αστοχία στην κόλληση του καβαλάρη – δεν είχε κολλήσει σωστά το πίσω μέρος
ο καβαλάρης κάποια στιγμή χώρισε από το καπάκι και εμφανίστηκε μια «σχισμή» περίπου 2 εκ. μήκους, κέντρο και κάτω στο πίσω μέρος. Πιστεύω ότι δεν είχε κολλήσει καλά από την αρχή – χωρίς να το έχω καταλάβει, εξωτερικά δεν φαινόταν τίποτα. Το αποτέλεσμα στον ήχο ήταν σε σημεία πιο καλό σε σχέση με την πρώτη, αλλά σαν να «έλειπε κάτι» – η κιθάρα είχε λαμπερά πρίμα αλλά θαμπά μπάσα.  Το αρχικό σχόλιο (πριν φανεί η αστοχία) του Τάσου Θεοδωράκη (παρεμπιπτόντως πολύ καλός παίκτης, έπαιξε και τις δυο αυτές κιθάρες σε μια μάζωξη) ήταν ότι ίσως έπρεπε να είχα αποφύγει τα κέδρινα καμάρια, ειδικά αυτό «της φωνής» (το πάνω από τον καβαλάρη). Αρκετά αργότερα, όταν φάνηκε η αστοχία, αποφάσισα να αλλάξω τον καβαλάρη μιας και ο ίδιος δεν θα ξανακολλούσε σωστά. Έκανα έναν λίγο μεγαλύτερης επιφάνειας, με pins για να αποφύγω την μεγάλη break angle. Προς μεγάλη μου ικανοποίηση, ο ήχος της κιθάρας ισορρόπησε και βελτιώθηκε θεαματικά. Εκτιμώ ότι δεν φταίει τόσο το καμάρι όσο η κακή κόλληση, που πρέπει να ήταν έτσι από την αρχή και να μην μετέδιδε όλη την ενέργεια των χορδών στο καπάκι.

 [ Invalid Attachment ]

Τέλος καλό όλα καλά.

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:27:15 μμ »
Από την επόμενη κιθάρα (έλατος, σφεντάμι) και μετά χρησιμοποιώ άλλη ένωση, τύπου Ισπανικού τακουνιού.



 [ Invalid Attachment ]

Μου ταιριάζει πολύ περισσότερο σαν κατασκευή (αισθάνεσαι και μια μαστοριά» ρε παιδάκι μου - που δεν την νιώθεις με το ρούτερ), παίρνει τον ίδιο πάνω κάτω χρόνο και κατά τη γνώμη μου έχει τρία σημαντικά πλεονεκτήματα:
1) ρυθμίζει με απόλυτη λεπτομέρεια την κλίση της ένωσης (αυτό γίνεται στην φάση της κόλλησης της πλάτης, αφού έχει κολληθεί το μανίκι στο ημιτελές σκάφος),
2) το «δέσιμο» του μπράτσου με το σκάφος είναι απρόσβλητο και
3) αποτελεί ένα σώμα με τον τάκο της ένωσης.
Αυτό το τελευταίο είναι αντικείμενο συζητήσεων σε Αμερικάνικα sites γενικώς. Το επιχείρημα είναι ότι – σε αντίθεση με το μόρσο – οι δονήσεις μεταφέρονται καλύτερα στο μανίκι μέσω της ενιαίας μάζας (μανίκι + τάκος) και ξανά πίσω στο καπάκι κτλ. Κάτι άλλο που βελτίωσε νομίζω τον ήχο στην ίδια κατεύθυνση είναι η χρήση βαρύτερου υλικού για kerfing (εσωτερική πατούρα) στο καπάκι. Στις δύο πρώτες έβαζα λωρίδες από το ίδιο ξύλο του σκάφους, από αυτήν και μετά χρησιμοποιώ (τυποποιημένο kerfing) από μαόνι.

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:29:33 μμ »
Κατόπιν άρχισα να δοκιμάζω και τα περί ακαμψίας σκάφους.



Με 4 καμάρια στην πλάτη, νομίζω έχω καλύτερο αποτέλεσμα. Βέβαια χωρίς αμφιβολία παίζει ρόλο και το σφεντάμι (από τότε, σφεντάμι σε άλλες τρεις κιθάρες στο ίδιο καλούπι και μια στο μεγάλο). Σε κάθε μια κάτι «πειράζω», θες τα καμάρια, θες τον όγκο ή την ακαμψία, όλο κάτι νέο βγαίνει. Αυτό δεν θα τελειώσει ποτέ μάλλον.

 [ Invalid Attachment ]

Κι έχω και να δοκιμάσω κι άλλα πράγματα, όπως ανάποδη κλίση στο καμάρι της φωνής που το έχω κάνει σε τρεις μεγάλες κιθάρες μέχρι τώρα (μια δικιά μου και δυο επισκευές) με εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά σε καμία μικρή.

.................

Το κείμενο όμως πρέπει κάποτε να τελειώσει - κι ευχαριστώ για την υπομονή του όποιον διάβασε ως εδώ.
Απ’ όταν άρχισα να γράφω την «παρουσίαση» αυτή έχω βάλει άλλες δυο κιθάρες στο καλούπι. Δεν έχω καταφέρει να μαζέψω όλες τις κιθάρες μαζί και - ταυτόχρονα - να αγγαρέψω και κάποιον να τις παίξει για να κάνω ένα «συγκριτικό» βιντεάκι. Αν κάποτε το καταφέρω, θα ενημερώσω το νήμα. Κι επίσης εκκρεμεί η κατασκευή μιας μπλούζ κιθάρας στο ίδιο καλούπι, για την οποία μαζεύω μεν υλικό αλλά δεν έχω καταλήξει σε κάτι. Προσεχώς ενημέρωση, λοιπόν.

Γιώργος Κατσίγιαννης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 930
  • Αριθμός κατασκευών: 30 και συνεχιζουμε....
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 09, 2018, 06:44:05 μμ »
Μπραβο......μπραβο......μπραβο....!!!
Μονο αυτο μπορω να πω !

Ιωσήφ Τορρένς

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.207
  • Αριθμός κατασκευών: Λίγα πράματα
  • Περιοχή: Αθήνα Κυψέλη
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 09, 2018, 07:30:13 μμ »
Μπραβο......μπραβο......μπραβο....!!!
Μονο αυτο μπορω να πω !

Δε μπορώ και δε θέλω να κρύψω τη χαρά μου !!!

 [ Invalid Attachment ]
Τίποτα δεν ισιώνει από μόνο του ... θέλει πολλή δουλειά ...
Να είστε όλοι καλά ! ... για να ισιώνετε τα "στραβά " ...

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 09, 2018, 10:16:07 μμ »
αντε τωρα να δειξουμε εμεις τις δυο που ετοιμαζουμε....................με τι κουραγιο?
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

Βασιλάκης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 51
  • Αγαπημένο ξύλο: παλίσανδρος
  • Αριθμός κατασκευών: Λίγες και ανεβαίνουμε!
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 09, 2018, 11:27:03 μμ »
Κωστή αφού ξέρεις ότι είσαι έτη φωτός μπροστά!!!
Δέκα μέτρα μία κόβε και πρόσεχε μη σου κοπεί κοντό...

letasos

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 358
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 09, 2018, 11:55:43 μμ »
Εγω δεν εχω λογια ... η μαλλον μονο δυο : θαυμασμο απεραντο .......

Nikolas Fereos

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 659
  • Όλα διορθώνονται.....
  • Αγαπημένο ξύλο: μουριά
  • Αριθμός κατασκευών: ουκ εστιν αριθμός
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 10, 2018, 12:57:04 πμ »
Σαν εξομολόγηση ''de profundis '' μοιάζει η αναφορά του Μάνου στις κιθάρες του , μετάνοια δέ διακρίνω πουθενά.....πολύ τα γουστάρω αυτά.....
Εύγε

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 7.145
  • Αριθμός κατασκευών: #78
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 10, 2018, 07:28:03 πμ »
μπραβο μανο, σουπερ τα κιθαρονια σου, εεεεε τα 8ακια σου θελω να πω  {celebrate015}

«κιθαρόνι», δεν μου αρέσει η λέξη

θα κανουμε κλαμπακι με τα σκαρπελα, και θα κερναμε σφηνακια τους απεναντι με τα ρουτερ...  ;D
μια μαστοριά» ρε παιδάκι μου - που δεν την νιώθεις με το ρούτερ

παρα πολυ ωραια-ομορφη η παρουσιαση σου μανο μου, ρεσπεκτ, συνεχισε ακαθεκτος, εχεις να προσφερεις ακομη παρα πολλα σε ολους μας εδω μεσα.
ομως την ευχη μου θα στην δωσω... αντε και σε κλασικη!

(αυτο που ειπες για την "δοκιμη" θα ηταν ωραιο να γινει, στον ιδιο χωρο με ιδιο μικροφωνο, ιδιος παιχτης ιδιο κομματι.) 
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

letasos

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 358
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 10, 2018, 11:31:24 πμ »
θα κανουμε κλαμπακι με τα σκαρπελα, και θα κερναμε σφηνακια τους απεναντι με τα ρουτερ...  ;D

Δεχθητε και μενα στο κλαμπακι ρε παιδια , εστω να κανω τον μικρο για τους καφεδες ...

moytro

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 193
  • Αγαπημένο ξύλο: rosewood
  • Αριθμός κατασκευών: 7
Απ: λαϊκές κιθάρες στο μικρό καλούπι
« Απάντηση #14 στις: Μάρτιος 10, 2018, 12:14:21 μμ »
 Καλημέρα!
Βλέπω να χάνουμε τον.. ύπνο μας με αυτές τις λαικές κιθάρες. :))

*Μια ερώτηση που τρυγυρνά στο μυαλό μου: ο κανονικός κολλητός καβαλάρης, σε σχέση με αυτόν
σαν του μπουζουκιού τι διαφορές εχει στον ήχο? υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα?