Η Πύλη των Ελλήνων Οργανοποιών
Παρουσίαση Οργάνων => Παρουσίαση κατασκευών => Μήνυμα ξεκίνησε από: Μάνος Τουρπάλης στις Μάρτιος 09, 2018, 06:18:21 μμ
-
Παρουσιάζω τις κιθάρες που έκανα μέχρι στιγμής και τον σχεδιασμό του πρώτου μου «μικρού» καλουπιού, διαστάσεων 455 (μήκος), 260 (πάνω καμπάνα), 205 (μέση) 340 (κάτω καμπάνα). Παρόλο που το μέγεθος αυτό παραπέμπει σ’ αυτό που λένε «κιθαρόνι», δεν μου αρέσει η λέξη και θα εξακολουθήσω να αναφέρομαι σε «κιθάρα».
[ You are not allowed to view attachments ]
Ο ίδιος δεν παίζω κιθάρα αλλά μπουζούκι. Όμως αφενός μ’ αρέσει πολύ η κιθάρα σαν όργανο, αφετέρου παίζω πολύ καλύτερα μπουζούκι με καλή κιθάρα, και οι καλοί κιθαρίστες - όπως όλοι οι μουσικοί - αποδίδουν καλύτερα μ’ ένα καλό όργανο. Αρχικός στόχος ήταν λοιπόν ένα «καλό όργανο» για λαϊκό ρεπερτόριο (1934-1960). Μ’ αρέσουν όμως και οι κιθάρες που ακούω σε μπλούζ (και gipsy, αλλά αυτό πάει μακριά) και μάλιστα περίπου της ίδιας εποχής. Έτσι ζυμώθηκε σταδιακά μια κατεύθυνση σχεδιασμού ενός καλουπιού από το οποίο να μπορούν να παραχθούν όργανα που να ανταποκρίνονται μεν στα «πρότυπα» λαϊκής αλλά και να «στέκονται» αξιοπρεπώς σε μπλούζ παιξίματα (παρένθεση: αυτό κάπως επιβεβαιώθηκε αργότερα, σε δοκιμές κάθε κιθάρας που τελείωνε. Είπαμε δεν παίζω ο ίδιος κιθάρα – οπότε δοκιμές - feedback γίνονται από διάφορους φίλους κιθαρίστες, όχι απαραίτητα «λαϊκούς». Σταθερός «δοκιμαστής» είναι ο φίλος για τον οποίο έκανα την resonator. Αν έχετε δει τα βίντεο από εκείνη την κατασκευή θα καταλάβετε τι παίξιματα ακούω από τις λαϊκές μου κιθαρίτσες, αν και δεν έχω ακόμα φτιάξει blues – κλείνει η παρένθεση).
Αυτή – και κάθε παρόμοια - αναζήτηση βέβαια είναι εκ των προτέρων καταδικασμένη να μην τελειώσει ποτέ: δεν κρίνονται όλα σε επίπεδο σχεδιασμού , ούτε μπορεί κανείς – όσο μεγάλη εμπειρία κι αν έχει, κι εγώ δεν έχω – να πει ότι σχεδίασε το «απόλυτο» τάδε ή δείνα όργανο. Χωρίς λοιπόν να μπορώ να πω ότι κατέληξα κάπου, είναι βέβαιο ότι η αναζήτηση αυτή επέδρασε στα αρχικά μου σχέδια, ενώ παράλληλα υπήρξαν κι άλλες πιο άμεσες επιρροές, όπως η resonator. Και ήθελα βέβαια όοοοολα αυτά να ενσωματωθούν κατά κάποιο τρόπο σε ένα σχέδιο το οποίο αφενός να έχει αναφορές στις επιρροές του - αλλά από την άλλη να είναι αναγνωρίσιμο και όσο πρωτότυπο γίνεται -
(ανοίγει παρένθεση: η διπλωματική μου στη σχολή ήταν σε «σχεδιασμό αντικειμένων» - αυτό που λέμε design. Η παραπάνω φράση περί επιρροών και αναγνωρισιμότητας προέρχεται από τις θεωρητικές κατευθύνσεις του αντικειμένου σπουδών. Πιστεύω ότι κάθε δημιουργός οφείλει να «αφήνει τη σφραγίδα του» στα έργα του. Θεωρώ όλους εμάς εδώ «δημιουργούς» και μάλιστα αξιόλογους, και χαίρομαι πάρα πολύ όταν βλέπω πρωτότυπα έργα, από την πιο μικρή λεπτομέρεια μέχρι τελειωμένο όργανο… κλείνει η παρένθεση).
-
Το «πρότυπο»
τα πρώτα σχέδια έγιναν με βάση δυο κιθάρες που είχα αγοράσει (στα τυφλά, από διαίσθηση και μόνο) από το Ebay σε διαφορετικές φάσεις. Και οι δύο παίζουν κανονικά χωρίς σοβαρή επέμβαση. Μαζεματάκια χρειάστηκαν (και χρειάζονται ακόμα στη μικρή)
Η μικρή «οχταράκι», 61 κλίμακα, εδώ σε σύγκριση με dreadnought
[ You are not allowed to view attachments ]
Αυτήν την αγόρασα για να μάθω κιθάρα, αλλά αυτό ποτέ δεν έγινε, μιας κι όταν την έπιασα στα χέρια μου ενθουσιάστηκα τόσο που είπα «πρέπει να φτιάξω ένα τέτοιο πράγμα»… κι έτσι ασχολήθηκα με την οργανοποιϊα και ποτέ δεν έκατσα να μάθω κιθάρα.
Η άλλη μεγαλύτερη, με λίγο ασυνήθιστο σχήμα.
[ You are not allowed to view attachments ]
Και οι δύο Γερμανικής κατασκευής, μεσοπολέμου, με παρόμοιο «εξοπλισμό» όπως ο ιδιότυπος χορδοκράτης. Τις πήγα σ’ έναν εκτιμητή σε οίκο δημοπρασιών και τις χρονολόγησε, προσεγγιστικά: όπως μου εξήγησε, η χρονολόγηση μουσικών οργάνων είναι από τα πιο δύσκολα αντικείμενα της δουλειάς του.
Η μικρή είχε ταμπελάκι και βρήκα την ιστορία της σχετικά εύκολα, μιας και στην πόλη που κατασκευάστηκε (Markneukirchen) υπάρχει μουσείο μουσικών οργάνων και ιστορίας: κατασκευασμένη από άγνωστο οργανοποιό, πουλήθηκε με την επωνυμία Herman Dolling Junior που ήταν κάτι σαν «Νάκας» της εποχής: μεγάλο μαγαζί, μεταπράτης, έκλεισε στην διάρκεια του Β’ΠΠ.
Για την δεύτερη και ελλείψει ταμπελακίου, η χρονολόγηση βασίστηκε στις χορδές (κάτι παμπάλαιες με φούντα που πιθανόν να ήταν και οι αρχικές), τα κλειδιά (μάλλον από κόκκαλο καμήλας όπως μου είπε ο εκτιμητής) και το σύστημα καβαλάρη-χορδοκράτη (σπάνιο, όπως φάνηκε με σχετική έρευνα στο ιντερνετ). Σχετικά νεώτερη, έχει γεμάτο ήχο, λιτή αλλά άρτια διακόσμηση (με τα λεπτά φιλετάκια που μ’ αρέσουν) και μεγάλη μαστοριά στην κατασκευή.
Και στις δύο μου κίνησε πάρα πολύ το ενδιαφέρον το σύστημα καβαλάρη / χορδοκράτη, από -άγνωστο σ’ εμένα - πολύ ελαφρύ μεταλλικό κράμα με τις εξής δυνατότητες : 1) ρύθμιση ύψους 2) μετακίνηση μπρος / πίσω συρταρωτά σε εγκοπές χωρίς να χάνει τα κέντρα και 3) «μνήμη» θέσης στην κλίμακα, καθώς στην επιλεγείσα θέση ο καβαλάρης ασφαλίζει στον χορδοκράτη μ΄ένα κρυφό βιδάκι κάτω από το σώμα του. Η ίδια βίδα σταθεροποίησης επιτρέπει ν’ αλλάξεις ακόμα και όλες τις χορδές χωρίς να φύγει ο καβαλάρης απ’ τη θέση του. Είμαι πολύ ικανοποιημένος μ’ αυτές τις αγορές, που έγιναν λίγο – πολύ στην τύχη.
Δεν ήθελα να αντιγράψω τα «κλασικά» οχτάρια για τους λόγους που ανέφερα πριν, και για έναν ακόμα: είχα αντιφατικές πληροφορίες από τους φίλους κιθαρίστες για τον τύπο της κιθάρας που προτιμούν, «μεγάλη» λαϊκή (σκάφος 47-48 εκ., κλίμακα 64-65) ή κιθαρόνι / οχτάρι (46 και κάτω, κλίμακα 63 και μικρότερη). Ο καθένας βέβαια έχει το στυλ και τις προτιμήσεις του, αλλά πολύ συχνή εκτίμηση ήταν ότι «τα κιθαρόνια είναι μεν «διαπεραστικά» (μεσαία) αλλά οι μεγάλες έχουν καλύτερο / πιο «ογκώδη» ήχο».
-
ο σχεδιασμός του καλουπιού
Σχετικά με το ερώτημα «μικρό ή μεγάλο σκάφος» αποφάσισα να συνδυάσω μικρό μήκος για να παραπέμπει οπτικά σε «κιθαρόνι» - αλλά μεγαλύτερο όγκο σκάφους ώστε ενδεχομένως να έχει τα πλεονεκτήματα του «όγκου». Αυτό όμως έγινε με διεύρυνση της επιφάνειας του καπακιού - και όχι βαθύτερο σκάφος. Θα μπορούσα να είχα κάνει μεγάλο αλλά ρηχό σκάφος, μικρό αλλά βαθύ κτλ. Βέβαια το βάθος εξακολουθώ να το δοκιμάζω και στο ίδιο καλούπι.
Η νεότερη Γερμανική κιθάρα που χρησιμοποίησα τελικά ως «πρότυπο» είναι λίγο πιο μεγάλη σε μέγεθος. Έτσι καταρχάς στο σχέδιο μειώθηκαν οι διαστάσεις, χωρίς όμως να φτάσουν στις διαστάσεις «οχταριού». Κράτησα αναλογικά την μεγάλη κάτω καμπάνα και περίπου την σχέση μεγάλης και μικρής καμπάνας – αυτή μειώθηκε λιγότερο. Εκείνο που μειώθηκε σημαντικά ήταν το πλάτος της μέσης – και πάλι είναι αρκετά πιο φαρδιά από το «οχτάρι». Αυτές ήταν οι βασικότερες αλλαγές. Σε μικρότερη έκταση η «επιπεδοποίηση» των απολήξεων πάνω και κάτω : οι καμπύλες στους τάκους τείνουν να γίνουν ευθείες στο δικό μου σχέδιο (δεν ξέρω γιατί, αλλά νιώθω μια παράξενη ικανοποίηση όταν οι κιθάρες μου «στέκονται όρθιες»). Άλλη εμφανής αλλαγή είναι η μεταφορά της τρύπας προς στην ένωση. Δομικές αλλαγές στον οπλισμό κτλ. αναφέρονται παρακάτω. Στο σχεδιάκι παρακάτω φαίνονται οι αρχικές επιρροές και το αποτέλεσμα. Επίσης ένα σχέδιο με τις διαφορές του «πρότυπου» με την δική μου κιθάρα (με τα καμάρια όπως είναι στην τελευταία εκδοχή).
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
-
Οι κιθάρες
Στο καπάκι της πρώτης κιθάρας (έλατο, καρυδιά) τα καμάρια και η θέση της τρύπας (και οι διαστάσεις τους) διατηρήθηκαν όπως αποτυπώθηκαν στην Γερμανική κιθάρα. – πάντα αναλογικά με μήκος / όγκο.
[ You are not allowed to view attachments ]
Επίσης επιχείρησα να αναπαράγω τον καβαλάρη. Όπως είπα δεν αναγνώρισα το υλικό του αρχικού (ελαφρύτερο από αλουμίνιο) και δεν είχα και τα κατάλληλα εργαλεία. Έτσι παρά το ότι έφτιαξα περί τους εννιά καθ’ ύψος ρυθμιζόμενους καβαλάρηδες με διάφορους συνδυασμούς υλικών, τελικά κατέληξα σε έναν απλό εβένινο χωρίς ρύθμιση, ούτε καν κόκκαλο. Βγάζει τον πιο καλό ήχο απ’ όλους, γεμάτο και πιο «στρογγυλό» από τους μεταλλικούς ή κοκκάλινους. Ο έμπειρος δοκιμαστής - οργανοπαίχτουρας μόλις την έπαιξε αναφώνησε: «Απαρτιάν!» και ο λιγότερο έμπειρος «ταβερνοκίθαρο!». Από τη μια ακούγεται κολακευτικό και πετυχαίνει με το παραπάνω «προβολή» (projection νομίζω το λένε οι Αμερικάνοι) που είναι ζητούμενο σε περιβάλλον ταβέρνας (με μπουζούκια, ακκορντεόν, μαχαιροπήρουνα, αγριοφωνάρες, γέλια κτλ.) , από την άλλη όμως φαίνεται να έχει δρόμο ακόμα για να «στρογγυλέψει» ο ήχος.
Έτσι στην δεύτερη (κέδρος, κυπαρίσσι) έγιναν ταυτόχρονα δυο σημαντικές αλλαγές: κολλητός καβαλάρης και διαφορετικό καμάρωμα
[ You are not allowed to view attachments ]
Για το καμάρωμα βασίστηκα σε αποτυπώσεις Απαρτιάν και Παναγή που έπεσαν στα χέρια μου, φωτογραφίες από το ιντερνετ και διάβασμα σχετικά με “ladder bracing” (σκάλα) σε Αμερικάνικα site κυρίως, μιας και δεν υπάρχει αντίστοιχη πληροφορία σε Ελληνική βιβλιογραφία. Μοναδικό στοιχείο (απ’ ό,τι ξέρω) το σχέδιο καμαρώματος λαϊκής κιθάρας στο βιβλίο του Δ. Μυστακίδη «ΛΑΪΚΗ ΚΙΘΑΡΑ – Τροπικότητα και εναρμόνιση».
http://www.dimitrismystakidis.gr/book/the-rembetiko-guitar/ (http://www.dimitrismystakidis.gr/book/the-rembetiko-guitar/)
όπου στην εισαγωγή υπάρχει ένα - συνοπτικό αλλά πολύ περιεκτικό - κεφάλαιο για την κατασκευή με αναφορά σε προπολεμικό «οχτάρι», πόνημα του Τάσου Θεοδωράκη.
Να ευχαριστήσω επίσης για άλλη μια φορά δημοσίως τον ΚαΠα για τις συζητήσεις, την μεταφορά της εμπειρίας του και την παροχή στοιχείων από τις κατασκευές του.
http://www.luthier.gr/index.php?topic=47.0 (http://www.luthier.gr/index.php?topic=47.0)
Ο ήχος με τις αλλαγές αμέσως «μαλάκωσε» αλλά προέκυψαν άλλα προβλήματα, δομικά, από τον ίδιο τον κέδρο, την γωνία της ένωσης και κυρίως αστοχία στην κόλληση του καβαλάρη. Για να πάρω τα πράγματα από την αρχή: στις δυο πρώτες κιθάρες έχω κάνει ένωση με μόρσο με χελιδονοουρά, αντιγράφοντας το jig του O’brien
https://www.youtube.com/watch?v=iynt6r7hu70 (https://www.youtube.com/watch?v=iynt6r7hu70)
Η κλίση του μπράτσου σύμφωνα με τις οδηγίες του βγαίνει περίπου 1-1,5°. Στην πρώτη κιθάρα (με floating καβαλάρη σαν του μπουζουκιού) έδωσα 1° και ο καβαλάρης βγήκε λίγο κοντός. Στην δεύτερη κιθάρα έδωσα 1,5° και βγήκε ψηλός – ίσως λόγω κοντύτερης κλίμακας και ένωσης στο 12ο κι όχι στο 14ο τάστο που συνηθίζεται στις Αμερικάνικες. Δεν έχει πια σημασία, γιατί λόγω
- του καβαλάρη τύπου κλασικής (με τις χορδές να ξετρυπάνε πίσω και να «τραβάνε» τον καβαλάρη προς τα πάνω)
- μεγάλης break angle (ψηλό κόκκαλο)
- που επέτειναν την αστοχία στην κόλληση του καβαλάρη – δεν είχε κολλήσει σωστά το πίσω μέρος
ο καβαλάρης κάποια στιγμή χώρισε από το καπάκι και εμφανίστηκε μια «σχισμή» περίπου 2 εκ. μήκους, κέντρο και κάτω στο πίσω μέρος. Πιστεύω ότι δεν είχε κολλήσει καλά από την αρχή – χωρίς να το έχω καταλάβει, εξωτερικά δεν φαινόταν τίποτα. Το αποτέλεσμα στον ήχο ήταν σε σημεία πιο καλό σε σχέση με την πρώτη, αλλά σαν να «έλειπε κάτι» – η κιθάρα είχε λαμπερά πρίμα αλλά θαμπά μπάσα. Το αρχικό σχόλιο (πριν φανεί η αστοχία) του Τάσου Θεοδωράκη (παρεμπιπτόντως πολύ καλός παίκτης, έπαιξε και τις δυο αυτές κιθάρες σε μια μάζωξη) ήταν ότι ίσως έπρεπε να είχα αποφύγει τα κέδρινα καμάρια, ειδικά αυτό «της φωνής» (το πάνω από τον καβαλάρη). Αρκετά αργότερα, όταν φάνηκε η αστοχία, αποφάσισα να αλλάξω τον καβαλάρη μιας και ο ίδιος δεν θα ξανακολλούσε σωστά. Έκανα έναν λίγο μεγαλύτερης επιφάνειας, με pins για να αποφύγω την μεγάλη break angle. Προς μεγάλη μου ικανοποίηση, ο ήχος της κιθάρας ισορρόπησε και βελτιώθηκε θεαματικά. Εκτιμώ ότι δεν φταίει τόσο το καμάρι όσο η κακή κόλληση, που πρέπει να ήταν έτσι από την αρχή και να μην μετέδιδε όλη την ενέργεια των χορδών στο καπάκι.
[ You are not allowed to view attachments ]
Τέλος καλό όλα καλά.
-
Από την επόμενη κιθάρα (έλατος, σφεντάμι) και μετά χρησιμοποιώ άλλη ένωση, τύπου Ισπανικού τακουνιού.
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
Μου ταιριάζει πολύ περισσότερο σαν κατασκευή (αισθάνεσαι και μια μαστοριά» ρε παιδάκι μου - που δεν την νιώθεις με το ρούτερ), παίρνει τον ίδιο πάνω κάτω χρόνο και κατά τη γνώμη μου έχει τρία σημαντικά πλεονεκτήματα:
1) ρυθμίζει με απόλυτη λεπτομέρεια την κλίση της ένωσης (αυτό γίνεται στην φάση της κόλλησης της πλάτης, αφού έχει κολληθεί το μανίκι στο ημιτελές σκάφος),
2) το «δέσιμο» του μπράτσου με το σκάφος είναι απρόσβλητο και
3) αποτελεί ένα σώμα με τον τάκο της ένωσης.
Αυτό το τελευταίο είναι αντικείμενο συζητήσεων σε Αμερικάνικα sites γενικώς. Το επιχείρημα είναι ότι – σε αντίθεση με το μόρσο – οι δονήσεις μεταφέρονται καλύτερα στο μανίκι μέσω της ενιαίας μάζας (μανίκι + τάκος) και ξανά πίσω στο καπάκι κτλ. Κάτι άλλο που βελτίωσε νομίζω τον ήχο στην ίδια κατεύθυνση είναι η χρήση βαρύτερου υλικού για kerfing (εσωτερική πατούρα) στο καπάκι. Στις δύο πρώτες έβαζα λωρίδες από το ίδιο ξύλο του σκάφους, από αυτήν και μετά χρησιμοποιώ (τυποποιημένο kerfing) από μαόνι.
-
Κατόπιν άρχισα να δοκιμάζω και τα περί ακαμψίας σκάφους.
[ You are not allowed to view attachments ]
Με 4 καμάρια στην πλάτη, νομίζω έχω καλύτερο αποτέλεσμα. Βέβαια χωρίς αμφιβολία παίζει ρόλο και το σφεντάμι (από τότε, σφεντάμι σε άλλες τρεις κιθάρες στο ίδιο καλούπι και μια στο μεγάλο). Σε κάθε μια κάτι «πειράζω», θες τα καμάρια, θες τον όγκο ή την ακαμψία, όλο κάτι νέο βγαίνει. Αυτό δεν θα τελειώσει ποτέ μάλλον.
[ You are not allowed to view attachments ]
Κι έχω και να δοκιμάσω κι άλλα πράγματα, όπως ανάποδη κλίση στο καμάρι της φωνής που το έχω κάνει σε τρεις μεγάλες κιθάρες μέχρι τώρα (μια δικιά μου και δυο επισκευές) με εντυπωσιακά αποτελέσματα, αλλά σε καμία μικρή.
.................
Το κείμενο όμως πρέπει κάποτε να τελειώσει - κι ευχαριστώ για την υπομονή του όποιον διάβασε ως εδώ.
Απ’ όταν άρχισα να γράφω την «παρουσίαση» αυτή έχω βάλει άλλες δυο κιθάρες στο καλούπι. Δεν έχω καταφέρει να μαζέψω όλες τις κιθάρες μαζί και - ταυτόχρονα - να αγγαρέψω και κάποιον να τις παίξει για να κάνω ένα «συγκριτικό» βιντεάκι. Αν κάποτε το καταφέρω, θα ενημερώσω το νήμα. Κι επίσης εκκρεμεί η κατασκευή μιας μπλούζ κιθάρας στο ίδιο καλούπι, για την οποία μαζεύω μεν υλικό αλλά δεν έχω καταλήξει σε κάτι. Προσεχώς ενημέρωση, λοιπόν.
-
Μπραβο......μπραβο......μπραβο....!!!
Μονο αυτο μπορω να πω !
-
Μπραβο......μπραβο......μπραβο....!!!
Μονο αυτο μπορω να πω !
Δε μπορώ και δε θέλω να κρύψω τη χαρά μου !!!
[ You are not allowed to view attachments ]
-
αντε τωρα να δειξουμε εμεις τις δυο που ετοιμαζουμε....................με τι κουραγιο?
-
Κωστή αφού ξέρεις ότι είσαι έτη φωτός μπροστά!!!
-
Εγω δεν εχω λογια ... η μαλλον μονο δυο : θαυμασμο απεραντο .......
-
Σαν εξομολόγηση ''de profundis '' μοιάζει η αναφορά του Μάνου στις κιθάρες του , μετάνοια δέ διακρίνω πουθενά.....πολύ τα γουστάρω αυτά.....
Εύγε
-
μπραβο μανο, σουπερ τα κιθαρονια σου, εεεεε τα 8ακια σου θελω να πω {celebrate015}
«κιθαρόνι», δεν μου αρέσει η λέξη
θα κανουμε κλαμπακι με τα σκαρπελα, και θα κερναμε σφηνακια τους απεναντι με τα ρουτερ... ;D
μια μαστοριά» ρε παιδάκι μου - που δεν την νιώθεις με το ρούτερ
παρα πολυ ωραια-ομορφη η παρουσιαση σου μανο μου, ρεσπεκτ, συνεχισε ακαθεκτος, εχεις να προσφερεις ακομη παρα πολλα σε ολους μας εδω μεσα.
ομως την ευχη μου θα στην δωσω... αντε και σε κλασικη!
(αυτο που ειπες για την "δοκιμη" θα ηταν ωραιο να γινει, στον ιδιο χωρο με ιδιο μικροφωνο, ιδιος παιχτης ιδιο κομματι.)
-
θα κανουμε κλαμπακι με τα σκαρπελα, και θα κερναμε σφηνακια τους απεναντι με τα ρουτερ... ;D
Δεχθητε και μενα στο κλαμπακι ρε παιδια , εστω να κανω τον μικρο για τους καφεδες ...
-
Καλημέρα!
Βλέπω να χάνουμε τον.. ύπνο μας με αυτές τις λαικές κιθάρες. :))
*Μια ερώτηση που τρυγυρνά στο μυαλό μου: ο κανονικός κολλητός καβαλάρης, σε σχέση με αυτόν
σαν του μπουζουκιού τι διαφορές εχει στον ήχο? υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα?
-
Καλά, πλάκα με κάνεις; Ζηλεύωωωωωωωωωωωωω (αφόρητα) !!!!!! {music024}
-
Απίστευτος, δεν έχω λόγια Μάνο - Καθαρά επαγγελματική δουλειά {music015} {music015}
-
Συγχαρητήρια για την μελέτη αλλά και την ανάλυση στην οποία μπήκες στο κόπο να μας προσφέρεις. Να ξέρεις ότι με έχεις βοηθήσει και έχεις αποτελέσει έμπνευση όσο αναφορά την κατασκευή κιθάρας. Σου εύχομαι τα καλύτερα
-
Μάνο, μας έχεις αφήσει άφωνους!
Τόλμη, έρευνα, διεξοδικότητα, μαστοριά, ειλικρίνεια, γλώσσα και ύφος παρουσίασης!
Δεν ξέρω τι να πρωτοθαυμάσω.
Δεν θυμάμαι να έχω δει καλύτερη παρουσίαση στα Ελληνικά.
Σεβάσμια κατασκευαστικά χαιρετίσματα
Στέργιος
-
παιδιά είχα σκοπό να απαντήσω και το ξέχασα....
ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια και έπεται συνέχεια...
μέχρι τότε:
ο κανονικός κολλητός καβαλάρης, σε σχέση με αυτόν
σαν του μπουζουκιού τι διαφορές εχει στον ήχο? υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα?
Γράφοντας την παρουσίαση έψαξα να βρω κάποιες ηχογραφήσεις που νόμιζα πως είχα από έναν φίλο που έπαιξε τις τέσσερεις (στον ίδιο χώρο με το ίδιο μέσο κτλ.), αλλά δυστυχώς δεν τις βρήκα. Νομίζω μάλιστα πως τις έσβησα κατά λάθος. Θέλω να το κάνω πάντως, κανονικά έπρεπε να το είχα ήδη φροντίσει. Θα προσπαθήσω.
...έχεις αποτελέσει έμπνευση όσο αναφορά την κατασκευή κιθάρας. Σου εύχομαι τα καλύτερα
Δεν θυμάμαι να έχω δει καλύτερη παρουσίαση στα Ελληνικά.
αυτά είναι πολύ κολακευτικά σχόλια, ελπίζω να έχουμε όλοι καλή συνέχεια σε όλα.
Σαν εξομολόγηση ''de profundis '' μοιάζει η αναφορά του Μάνου στις κιθάρες του , μετάνοια δέ διακρίνω πουθενά.....
και de profundis και carbonara ;D και απ΄όλα... τι "μετάνοια", εδώ είμαι περήφανος (μέχρι ματαιοδοξίας)...
άλλωστε "το μόνο πράγμα για το οποίο μετανιώνω είναι που δεν είμαι κάποιος άλλος" ;D (Γούντυ Άλλεν)
-
Μπραβο μανο!ζηλευτη η συλλογη σου!!ολες ειναι τελειες.
-
η τελευταία
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
-
και ήχος... με χορδές 12άρες Martin SP phosphor bronze
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=Y6Mbl4oLMIk#)
! No longer available (http://www.youtube.com/watch?v=te15-mrFHYs#)
-
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
-
μπραβο μανο! (τα βιντεα θα τα δω ... προσεχως!)
ο καναλαρης πανω ποσο ειναι; (52;)
οι χορδες κατω αποσταση; ευχαριστω!
καλη συνεχεια :)
-
μπραβο μανο! (τα βιντεα θα τα δω ... προσεχως!)
ο καναλαρης πανω ποσο ειναι; (52;)
οι χορδες κατω αποσταση; ευχαριστω!
καλη συνεχεια :)
ο πάνω καβαλάρης (μαξιλάρι, nut) είναι 44 χιλιοστά με ελεύθερο άκρο (έξω από τις χορδές) 3,5 χιλ.
Η ταστιέρα στην ένωση 54.
Για την απόσταση κάτω δεν κατάλαβα αν εννοείς μεταξύ των χορδών ή action, στα γράφω όλα:
απόσταση χορδών από μι σε ΜΙ και μεταξύ τους
στο μαξιλάρι 37 χιλ. (μεταξύ τους 5* 7.40)
στο 12ο (ένωση) 47 χιλ. (5*9,40)
στον καβαλάρη (κάτω κόκκαλο) από μι σε ΜΙ 58 χιλ (5*11,6)
action
στο 1ο (στη σολ) 0,7
στο 12ο μι καντίνι 2,00 (ήταν 1,75 αλλά έτσι που κοπανάνε αυτοί οι παλιο-λαϊκοί μου ζήτησαν ψηλότερο), ΜΙ 3 χιλ.
-
η τελευταία
Μου αρέσει πολύ , πολύ , η αισθητική της !!!
Αυτή η " ροζέτα " γύρω από την τρύπα - αν μπορώ να τη δω - είναι δυο ομόκεντροι κύκλοι με φυτευτά τοποθετημένα τα φιλετάκια ( μαυρο / ασπρο / μαυρο )
και στο ενδιάμεσο τρέχουν τα νερά από το καπάκι ; Φαίνεται απλό , αλλά το βρίσκω πανέμορφο και πανέξυπνο ! Πώς τα έκανες λιιιίγο πιο σκούρα τα νερά της ροζέτας ;
[ You are not allowed to view attachments ]
-
ένα χεράκι κάσια, Ιωσήφ... είναι ο κέδρος όμως που παίρνει αυτό το ωραίο "μελί" χρώμα, σε έλατο δεν θα φαινόταν το ίδιο καλό
-
ένα χεράκι κάσια, Ιωσήφ... είναι ο κέδρος όμως που παίρνει αυτό το ωραίο "μελί" χρώμα, σε έλατο δεν θα φαινόταν το ίδιο καλό
πολύ καλή ιδέα με όμορφο αποτέλεσμα!
-
φρέσκια- φρέσκια, της ώρας:
σκάφος σφεντάμι - καπάκι κέδρος, μπράτσο νιαγκόν (με κόντρες και βέργα), ταστιέρα / καβαλάρης βένγκε, ροζέτα και φιγούρα καρυδιές
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
[ You are not allowed to view attachments ]
-
φρέσκια- φρέσκια, της ώρας:
σκάφος σφεντάμι - καπάκι κέδρος, μπράτσο νιαγκόν (με κόντρες και βέργα), ταστιέρα / καβαλάρης βένγκε, ροζέτα και φιγούρα καρυδιές
[ You are not allowed to view attachments ]
Ωραίο φως, ωραίες λήψεις , πανέμορφη κιθάρα !!!
πολύ ωραίο και γυαλιστερό δείχνει το βένγκε του καβαλάρη σου
-
σπεσιαλε! μπραβο μανο! {celebrate009}
-
Ωωωω ρε φιλε ...τι ωραια πραματα {celebrate011} {celebrate011} {celebrate011}
-
ΑΧ ΑΧ ΑΧΧΧΧΧΧ
λυπήσου μας.... :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
-
Πωωω!!!
Αυτό το "κάτασπρο" άσπιλο, σχεδόν αγνό (εντάξει, αργότερα θα περπατήσει) σκάφος έχει χαρακτήρα που με μαγνητίζει! Και ο ήχος! Με χαρακτήρα επίσης.
Έχω κολλήσει και γλείφομαι…
Συγχαρητήρια!
-
Μάνο,
Όπως είπαν και οι προλαλήσαντες, άλλη μια φορά δείχνεις τρομερή δουλειά. Το δε σφενδάμι είναι πανέμορφο.
-
ευχαριστώ όλους γι άλλη μια φορά!
Αυτό το "κάτασπρο" άσπιλο, σχεδόν αγνό (εντάξει, αργότερα θα περπατήσει) σκάφος έχει χαρακτήρα
Το δε σφενδάμι είναι πανέμορφο.
λοιπόν κάποια στιγμή βρήκα καλά καπάκια κέδρου σε καλή τιμή και πήρα κάμποσα, με σκοπό να τα βάζω και σε μπουζούκια. Στην πορεία αποφάσισα ότι ο κέδρος δεν μου αρέσει τόσο σε μπουζούκι οπότε μου έμειναν πολλά για κιθάρες. Με τον κέδρο μ΄αρέσει να κάνω αντίθεση (σκούρο καπάκι - ανοιχτό σκάφος) αλλά νομίζω ότι και ηχητικά ο συνδυασμός κέδρος - σφεντάμι είναι πετυχημένος, ζόρισαν τα πράγματα και με το CITES με τον παλίσανδρο οπότε ...κόλλησα στο σφεντάμι. Μ' αρέσει όμως και μένα αυτό το "άσπιλο" που λέει ο Στέργιος (γιατί αργότερα θα ...κυλιστεί στη λάσπη με τα παλιοτράγουδα του περιθωρίου ;D)
-
και για την ουσία του θέματος: όπως έχω γράψει παραπάνω κάθε κιθάρα που βάζω εδώ έχει κάτι (έστω λίγο) διαφορετικό. Αυτή έχει μεγαλύτερο (μήκος, επιφάνεια) και λίγο βαρύτερο καβαλάρη (21 γρ), λεπτότερα / ψηλότερα καμάρια (5,5-6*14) και πιο στιβαρό καπάκι (όχι πιο παχύ αλλά με πυκνότερα νερά σε σχέση με τις προηγούμενες) και μου αρέσει περισσότερο απ' όλες. Προφανώς παίζουν ρόλο διάφορα, αλλά μου φαίνεται ότι πλησιάζω σιγά σιγά.
-
παντως μανο, δοκιμασε μια με ελατινο καπακι, να ειναι τελειως λευκη (με κυπαρισσενιο μπρατσο η φλαμουρενιο) και μια κεδρινη με καρυδενια πλατη...
(ετσι, για να μην σκουριαζουν τα σκαρπελα... {celebrate015})
-
ανακινώ το παλιό θέμα γιατί είδα αυτό το βίντεο και χάρηκα
στο οποίο παίζει η προ-τελευταία μου κιθάρα
βέβαια δεν είναι "κανονικό" τραγούδι, μάλλον στα "πειραγμένα" κατατάσσεται (εμένα μ΄αρέσουν αυτά, μου άρεσε και το βίντεο - που είναι σαν να έχει πάθει λόξυγγα ;D)
αλλά εν πάση περιπτώσει, στην αρχή κάτι ακούγεται
https://www.youtube.com/watch?v=dULld1GkZqg (https://www.youtube.com/watch?v=dULld1GkZqg)
-
Καλημέρα Μάνο ! Πολύ ωραίο άκουσμα !
Μπράβο σε σένα ! Μπράβο και στα παιδιά !
Ηθελα εσένα όμως στο τρίχορδο ... ήθελα νταλκά !
-
Κι εμένα μου άρεσε ο ήχος της!! .....να πω την αμαρτία μου...το βίντεο με κούρασε!
....εντάξει είναι να ακούς βέβαια!
Προφανώς δεν είμαι ακόμα εξοικειωμένος , χρειάζομαι αναβάθμιση! :)
-
ανακινώ το παλιό θέμα γιατί είδα αυτό το βίντεο και χάρηκαστο οποίο παίζει η προ-τελευταία μου κιθάρα βέβαια δεν είναι "κανονικό" τραγούδι, μάλλον στα "πειραγμένα" κατατάσσεται (εμένα μ΄αρέσουν αυτά, μου άρεσε και το βίντεο - που είναι σαν να έχει πάθει λόξυγγα ;D )αλλά εν πάση περιπτώσει, στην αρχή κάτι ακούγεταιhttps://www.youtube.com/watch?v=dULld1GkZqg (https://www.youtube.com/watch?v=dULld1GkZqg)
[/size]
Μάνο όμορφη κιθάρα και ωραίος ο ήχος.
Από διαστάσεις μου φαίνεται πως είναι παρόμοια με αυτήν που φτιάχνω.
Για δώσε αν θέλεις παραπάνω λεπτομέρειες για τις διαστάσεις (μήκος και πλατη σκάφους, κλίμακα, διάμετρος οπής).
Ευχαριστώ.[/font]
-
Μάνο όμορφη κιθάρα και ωραίος ο ήχος.
Από διαστάσεις μου φαίνεται πως είναι παρόμοια με αυτήν που φτιάχνω.
Για δώσε αν θέλεις παραπάνω λεπτομέρειες για τις διαστάσεις (μήκος και πλατη σκάφους, κλίμακα, διάμετρος οπής).
Ευχαριστώ.
Δημήτρη στο πρώτο-πρώτο ποστ γράφω τις διαστάσεις:
Παρουσιάζω τις κιθάρες που έκανα μέχρι στιγμής και τον σχεδιασμό του πρώτου μου «μικρού» καλουπιού, διαστάσεων 455 (μήκος), 260 (πάνω καμπάνα), 205 (μέση) 340 (κάτω καμπάνα).
Τα παραπάνω είναι σταθερά μεγέθη λόγω καλουπιού. Αυτά που ΔΕΝ γράφω είναι αυτά με τα οποία πειραματίζομαι συνέχεια, π.χ.
- κλίμακες: έκανα τις πρώτες δύο 64 εκ. και όλες τις υπόλοιπες στα 63 εκ., όπου και θα παραμείνει
- ύψη σκάφους (άρα και όγκος που επηρεάζει και την τρύπα) : επιδιώκω διαφορά μπρος - πίσω τάκου περίπου 2 εκ. Δεν μου βγαίνει πάντα (όταν δεν έχω κατάλληλα - φαρδειά και αρμονικά χωρίς ρόζους - ξύλα για τα πλαϊνά). Έχω κάνει από 6,5-8,5 μέχρι 8,00-10,00. Νομίζω ότι τα πιο "βαθειά" σκάφη εξυπηρετούν λίιιιγο πιο καλά τον ήχο που θα 'θελα.
- τρύπα, διάμετρος : το αρχικό σχέδιο ήταν Φ80, μετά το άνοιξα λίγο για να περνάει το χέρι (για το δικό μου χέρι min 84 mm με ζόρι) και μετά δοκίμασα διαδοχικά μέχρι τα 90 mm. Κάτω από 84 δεν κάνω πια, και λόγω πρόσβασης αλλά κυρίως λόγω ήχου, στο 84 αρχίζει και "ανασαίνει" καλύτερα η κιθάρα κι άν έχω βαθύτερο σκάφος πάω ακόμα περισσότερο.
- τρύπα, θέση: το κέντρο της είναι συνήθως γύρω στα 150 mm από την ένωση. Στην τελευταία (που δεν είναι έτοιμη ακόμα, είναι στα βερνίκια) άλλαξα λίγο θέση στα καμάρια και πήγε και η τρύπα ψηλότερα (145 mm), με διάμετρο 88 mm. Νομίζω ότι παίζει καλύτερα, αλλά σ΄αυτήν έχω και άλλες αλλαγές και δεν μπορώ να εκτιμήσω αν είναι καλύτερα λόγω της νέας θέσης της τρύπας: εκτός από τις θέσεις στα καμάρια άλλαξα και το σχήμα τους (ειδικά αυτού "της φωνής"- κι επειδή απομακρύνθηκε από τον καβαλάρη έβαλα και μια ενίσχυση σαν τις manouche), επίσης έχει λεπτότερο καπάκι, την πλάκα κάτω από τον καβαλάρη την έκανα από παλίσανδρο (πρώτη φορά, συνήθως έβαζα καρυδιά ή σφεντάμι)... και επίσης πρώτη φορά έβαλα 11άρες silver plated χορδές που θέλουν οι ακραιφνείς ρεμπέτες και μ΄άρεσαν (ευτυχώς δηλαδή, μου βγήκε το ρίσκο, το λεπτό καπάκι γι αυτές έγινε και δεν σηκώνει 12άρες phosphor bronze που βάζω συνήθως, τις δοκίμασα και σε μια βδομάδα "τα είδε όλα" :undecided2: , έβαλα τις silver και ηρέμησε :-* )
-
....
-
Οπα !!! Τι χαρά και τούτη !!!
-
Πώ - Πώ !!!!!
Καί πρώτη φίρμα......ἡ κιθάρα ντέ.......
.......φίρμα Σαλονικιά!!!!!!!!
Στήν παραλία παίζει ; Κοντά στόν ἰστιοπλοϊκό ὅμιλο ; Γιατί βλέπω τό ραμποτέ πάτωμα......
-
{celebrate007}
-
Σκίζεις παλικάρι μου!!!
-
Μπράβο φίλε...!!!! Πολλά πολλά συγχαρητήρια.
-
Τώρα και στην τηλεόραση.
Μπράβο Μάνο.
-
ε, δεν έγινε και τίποτα ουσίας..
το "ρεπορτάζ" ήταν για ... "λουκουμάδες στην παραλία της Θεσσαλονίκης", φαντάζομαι πως καθώς πήγε το συνεργείο βρήκε ήδη εκεί τα κορίτσια να παίζουν (η παραλία έχει συχνά μουσικούς που παίζουν) και η παρουσιάστρια σκέφτηκε να ...εμπλουτίσει το μενού με "ολίγον από μουσική" με ό,τι βρήκε πρόχειρο...
...αλλά όσο να πεις, θρέφει την ματαιοδοξία (μου) {celebrate010}...
... και βεβαίως - βεβαίως μετράει και το ντεκόρ, άμα είχε κάναν τριχωτό :character0029: αριστερά την ώρα που κάνει ζουμ στην κιθάρα δεν θα το κατέβαζα το στιγμιότυπο
-
Αρχίζουν να γίνονται διάσημες οι κιθάρες σου!
...κι όχι χωρίς λογο
... και επίσης πρώτη φορά έβαλα 11άρες silver plated χορδές που θέλουν οι ακραιφνείς ρεμπέτες και μ΄άρεσαν (ευτυχώς δηλαδή, μου βγήκε το ρίσκο, το λεπτό καπάκι γι αυτές έγινε και δεν σηκώνει 12άρες phosphor bronze που βάζω συνήθως, τις δοκίμασα και σε μια βδομάδα "τα είδε όλα" :undecided2: , έβαλα τις silver και ηρέμησε :-* )
Κάποιοι λένε ότι αυτές οι χορδές (χαμηλής τάσης) ταιριάζουν πολύ καλά στις ρεμπετοκιθάρες https://newtonestrings.com/shop/heritage-series-acoustic-6-string/
-
Κάποιοι λένε ότι αυτές οι χορδές (χαμηλής τάσης) ταιριάζουν πολύ καλά στις ρεμπετοκιθάρες https://newtonestrings.com/shop/heritage-series-acoustic-6-string/
έχω πάρει δυο σετ, τις κρατάω όμως για επισκευές σε παλιές κιθάρες... (έχω δύο - τρεις μεσοπολέμου από ebay) και προς το παρόν προτιμώ να βάζω "ελαφρύτερα" σετ
δεν τις έχω δοκιμάσει, αν και δεν με απασχολούν τόσο οι τάσεις όσο αν το ηχόχρωμα είναι παραπλήσιο / αποδεκτό κτλ. (χρειάζομαι κιθαρίστα με αρκετό χρόνο, αυτό μου λείπει πιο πολύ, κι ακόμα δεν έχω μάθει κιθάρα από το 2013 γμτ)... ποιοί το λένε? είδες καμιά κριτική?
-
Έλα στη μάζωξη να τη δοκιμάσουμε
Εμένα τις δικές μου τις δοκιμάζει ο Γιώργος Georgalag ;D
-
Κάποιοι λένε ότι αυτές οι χορδές (χαμηλής τάσης) ταιριάζουν πολύ καλά στις ρεμπετοκιθάρες https://newtonestrings.com/shop/heritage-series-acoustic-6-string/ (https://newtonestrings.com/shop/heritage-series-acoustic-6-string/)
έχω πάρει δυο σετ, τις κρατάω όμως για επισκευές σε παλιές κιθάρες... (έχω δύο - τρεις μεσοπολέμου από ebay) και προς το παρόν προτιμώ να βάζω "ελαφρύτερα" σετ
δεν τις έχω δοκιμάσει, αν και δεν με απασχολούν τόσο οι τάσεις όσο αν το ηχόχρωμα είναι παραπλήσιο / αποδεκτό κτλ. (χρειάζομαι κιθαρίστα με αρκετό χρόνο, αυτό μου λείπει πιο πολύ, κι ακόμα δεν έχω μάθει κιθάρα από το 2013 γμτ)... ποιοί το λένε? είδες καμιά κριτική?
Γειά σου Μάνο με τα μοναδικά κιθαρόνια σου!
Για τις χορδές ... το πιό πιθανό να έχεις δει τις συγκεκριμένες συζητήσεις αλλά τις παραθέτω και για κάθε ενδιαφερόμενο:
https://rembetiko.gr/t/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B4%CE%AD%CF%82-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9/9709/13 (https://rembetiko.gr/t/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B4%CE%AD%CF%82-%CF%87%CE%B1%CE%BC%CE%B7%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B9%CE%B8%CE%B1%CF%81%CF%8C%CE%BD%CE%B9/9709/13)
https://www.facebook.com/groups/206129392732045/?post_id=2905237366154554 (https://www.facebook.com/groups/206129392732045/?post_id=2905237366154554)
-
Ίσως το δεύτερο λινκ που έβαλα να μην βγαίνει σωστά οπότε το ξαναβάζω:
https://www.facebook.com/groups/206129392732045/permalink/2905237366154554/ (https://www.facebook.com/groups/206129392732045/permalink/2905237366154554/)
-
οφτοπικ:
επειδη διαβασα απο την αρχη τη συζητηση και ενας του εσπαζε η χορδη στο ταστο μου εχει συμβει παλαιοτερα κ σε μενα , εσπαζε παντα στο 1ο ταστο.
τι γυαλισματα στο ταστο, δεν μπορουσα να βρω τι φταει, μεχρι και με μικροσκοπιο το κοιταξα το ταστο, ξανασπασε, τα νευρα μου τσαταλια (ετσι λενε στο χωριο μου... ;D) αλλαξα ταστο, και ξανασπασε!
μεχρι που αλλαξα και μαρκα χορδη γιατι λεω ειναι χαλασμενη παρτιδα...
και παντα μετα απο 2-3 μερες....
μου ηλθε φλασια οτι στις χορδες παντα φταει το κοκκαλο ή οι χορδες, και συνειδητοποιησα τελικα τι ηταν, τι αλλο; το κοκκαλο. εκει που εβλεπα οτι η χορδη ειναι σπασμενη στο ενα, στην ουσια ηταν στο κοκαλο αφου με το κουρδισμα εκει ερχεται... :-[
-
Παναγιώτη τις έχω δει τις συζητήσεις, αλλά μόνο ένας (νομίζω) αναφέρει τις συγκεκριμένες χορδές, κι αυτό χωρίς πολλά πολλά. Θα πρέπει να τις δοκιμάσω, όταν βρεθούμε θα κάνουμε τέστ.
Περί χορδών γενικά, στην πρώτη κιθάρα δοκίμασα όλες τις χορδές που βρήκα εδώ στην αγορά της πόλης (υλικά και μάρκες που ακριβώς προτείνονται στις συζητήσεις που έβαλες), καμιά 12αριά σετ θυμάμαι άλλαξα. Από την αρχή στ' αυτιά μου ξεχώρισαν οι phosphor bronze, τις οποίες και έκτοτε προτιμώ. Που και που δοκιμάζω κι άλλες (silver, silk and steel κτλ.) αλλά πάντα επέστρεφα στις phosphor bronze. Σ' αυτήν την τελευταία κιθάρα (φωτο παρακάτω) είναι η πρώτη φορά που μου άρεσαν περισσότερο οι silver plated (11άρες) και όπως είπα είναι ευτυχής συγκυρία γιατί το καπάκι δεν σηκώνει ούτε τις 11άρες phosphor - χτες δοκίμαζα χορδές πάλι.
.........
Παρένθεση: αηδίασα με τα κλειδιά, τα διάλεξα γιατί είναι χρυσαφιά με μαύρα κουμπιά και τάχα θα ταίριαζαν καλύτερα στα χρώματα της κιθάρας (μεχρι και Pins με δαχτυλίδι μπρούτζινο βρήκα), και δεν είναι και τίποτα φτηνά του σωρού - τα κλειδιά εννοώ. Ε λοιπόν δύο στα έξι έχουν πρόβλημα στο κουμπί (φαγώνεται το πλαστικό, είναι με βίδα στον άξονα και τετράγωνη τρύπα να ταιριάζει σε τετράγωνο στέλεχος του άξονα) και μου κόπηκαν και δύο βίδες (πακέτο με τα κλειδιά χρυσαφιές), παρόλο που στο κελεμπέκι ανοίγω τρύπα γιατί το ξέρω τι διάολος είναι. Τέλος πάντων, για αλλαγή πάνε - μια φορά ρε παιδί μου "να πάνε όλα καλά σε ένα όργανο", δεν γίνεται.
Τρέμα η γκρίνια, φωτογραφίες: κέδρος - κελεμπέκι - ζεμπράνο:
και αυτή η "όρθια" που μ' αρέσει πάντα
-
Μάνο όχι απλά όμορφη αλλά ερωτευσιμη.
-
Πανέμορφη απλά...!!!!!!! Έργο τέχνης....!!! {celebrate013}
-
Μάνο είναι και πολύ γόησσα η κυρία !
Με τέτοια φανταστικά χρώματα που φοράει ...
ε ... δε μπορεί , δε γίνεται , όμορφα θα τραγουδάει ! {celebrate011} :13: {celebrate011}
-
μπραβο (για αλλη μια φορα...) μανο!
πολυ ομορφη!!!
-
Έμπνευση από την σύλληψη μέχρι την κατασκευή και το τελικό αποτέλεσμα....πραγματικά την χαζεύεις για ώρες και δεν την χορταίνεις ...μπράβο!!!!
-
Καταπληκτική !!!!!
-
Άλλη μια θαυμαστή κιθάρα με χαρακτήρα! Θέλω επειγόντως να τη δοκιμάσω!
Να διευκρινίσω ότι βιάστηκα και δεν ήμουν ακριβής όταν είπα ότι "Κάποιοι λένε ότι αυτές οι χορδές (χαμηλής τάσης) ταιριάζουν πολύ καλά στις ρεμπετοκιθάρες". Διάβαζα αυτό το νήμα και έγραψα ό,τι έγραψα χωρίς να φτάσω στο τέλος του https://acousticsoundboard.co.uk/post/121300/thread
-
Μπράβο Μάνο!
Αλλά δυστηχώς τα όργανα ακούγονται εκ του σύνεγγυς {celebrate014}
-
Μπράβο Μάνο!
Αλλά δυστηχώς τα όργανα ακούγονται εκ του σύνεγγυς {celebrate014}
τώρα κάτι θες να πεις εσύ, αλλά τι ? :steeringwheel: χιλιόμετρα
....
ευχαριστώ όλους για την αγάπη σας!
-
η πρώτη πάνω δεξιά είναι αυτή στο #5, οι άλλες δυο λαϊκές είναι του Αλεξανδρή και του Θεοδωράκη... αμάν
(https://external-ber1-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQALeFoh9xBacIwB&w=500&h=261&url=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2Fl4EqAcGOIBU%2Fmaxresdefault.jpg&cfs=1&ext=jpg&_nc_cb=1&_nc_hash=AQBSMmQsTVsif8Yb)
https://www.facebook.com/dimitris.mistakidis/posts/10221411205287821 (https://www.facebook.com/dimitris.mistakidis/posts/10221411205287821)
-
Τι χαρά μας έδωσες Μάνο !
:)
Θεσσαλονίκη ! Αγαπημένη !
-
Συγχαρητήρια Μάνο...!!! Η απόλυτη ικανοποίηση για ένα δημιουργό. {celebrate012} {celebrate013}
-
Συγχαρητήρια Μάνο!!!
-
αυτα ειναι... μπραβο! :13:
-
Μπράβο Μάνο!
Για βάλε και λίγη περισσότερη λεπτομέρεια, πολύ στεγνά μας το σερβίρεις
-
πολύ στεγνά μας το σερβίρεις
ναι, μας τα γραφει λες και ειναι ενα σκετο απο γιουβ.. εεεε, κιθαρα! {celebrate018}
-
"η Κική και η Κοκό"
... "μα θαρρώ πως θα τα μπλέξω
απ' την Κική και την Κοκό ποιά να διαλέξω
την Κική την αγαπώ
μα μ΄αρέσει κι η Κοκό"
Γιώργος Χέλμης 1927
https://www.youtube.com/watch?v=hMNaoScNuEA (https://www.youtube.com/watch?v=hMNaoScNuEA)
και το πρωτότυπο
"La Petite Tonkinoise" από την Josephine Baker.
https://www.youtube.com/watch?v=yEPJ7_VaZEA (https://www.youtube.com/watch?v=yEPJ7_VaZEA)
-
πολύ στεγνά μας το σερβίρεις
ναι, μας τα γραφει λες και ειναι ενα σκετο απο γιουβ.. εεεε, κιθαρα! {celebrate018}
λοιπόν, με λεπτομέρειες: η Κική
σκάφος κυπαρίσσι, καπάκι κέδρος, μπράτσο Ισπανικός Κέδρος, ταστιέρα- καβαλάρης παλίσανδρος. Αυτόν τον ξέθαψα από ένα κουτί που είχα βάλει μέσα διάφορα το 2014, δεν κόβω και τον λαιμό μου αλλά ίσως και να είναι Βραζιλιάνικος: δείχνει, δουλεύεται και μυρίζει διαφορετικά από τους Ινδικούς που χρησιμοποίησα τελευταία.
-
και η Κοκό:
Καπάκι κέδρος, σκάφος και μπράτσο σφεντάμι, ταστιέρα- καβαλάρης έβενος.
Τον καπλαμά της πεναριάς (γνήσιο ... φιδόδερμα :character0029:) μου τον έστειλε ο Λάμπρος ταχυδρομικά και τον υπερευχαριστώ (καιρό έχει να φανεί) - δεν ξέρω όμως από τι ξύλο είναι. Το σχέδιο της ταστιέρας από σφεντάμι και κερασιά.
-
για τα μπράτσα τους: είναι η πρώτη φορά που κολλάω την κεφαλή με τον τρόπο που συνηθίζεται στις κλασικές και επιπλέον έχω αναποδογυρίσει τη βέργα και τη βάζω με πρόσβαση / ρύθμιση από την κεφαλή.
Αυτό το δεύτερο για λόγους ασφάλειας με οδηγεί
1) να κάνω αυτήν την προεξοχή στο πίσω μέρος (τύπου diamond ή volute που το λένε οι Αμερικάνοι), ψιλοπέτυχε αλλά όχι ακριβώς
2) να φτιάχνω την κεφαλή μειούμενη προς την απόληξη σαν τις gypsy ώστε να έχει αρκετό υλικό (ψυχολογικό είναι αυτό) κοντά στο ζυγό για το κανάλι που σκάβεται
Αυτές οι αλλαγές δημιουργούν κάποια θέματα που δεν τα έχω λύσει ακόμα 100% (φαίνονται άλλωστε :character0029:) αλλά θα τα λύσω συν τω χρόνω στις επόμενες. Ένα θεματάκι είναι η επιλογή κλειδιών: ο τυπικός τρόπος περάσματος των χορδών σε τυπικό σχέδιο κεφαλής με σχισμές (slotted headstock) φαίνεται εδώ (από το 3:40) και μετά
https://www.youtube.com/watch?v=VFpN2ZD6YM4 (https://www.youtube.com/watch?v=VFpN2ZD6YM4)
όπου οι ακραίες Μι τυλίγονται προς τα έξω αλλά οι τέσσερεις κεντρικές προς τα μέσα (προς το κέντρο της κεφαλής) για να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με τον ζυγό.
Αντίθετα, στα παρόμοια headtsocks των resonator - που όμως συνήθως έχουν πολύ στενότερες σχισμές - οι φορές τυλίγματος των χορδών πάνω στο αξονάκι αντιστρέφονται όπως φαίνεται εδώ (5:50 και μετά) και μπουρδουκλώνονται (παραβράσανε αυτά τα μακαρόνια {celebrate010} )
https://www.youtube.com/watch?v=v_ZA6Kz2vU0 (https://www.youtube.com/watch?v=v_ZA6Kz2vU0)
στις gypsy με πλάτος κεφαλής μειούμενο προς την απόληξη (όπως τις έκανα εγώ) ακολουθούν είτε τον τρόπο της resonator είτε τον "τυπικό" αλλά με κατάλληλη διαμόρφωση (μπιζουτάρισμα το λένε οι μαστόροι στην οικοδομική) στα πλάγια του κεντρικού στελέχους της κεφαλής για να μην βρίσκουν στο ξύλο κυρίως οι δυο πάνω χορδές (Σολ και Ρε)
αυτά όλα τα έλαβα υπόψη στον σχεδιασμό, αλλά υπάρχει θέμα με τα κλειδιά: πρέπει να βρεθούν και κλειδιά με κατάλληλη θέση της τρύπας στον άξονα. Η Κική έχει grover σε ενιαία πλάκα των τριών (1+1 από κάθε πλευρά) και η Κοκό 6 ανεξάρτητα (3+3, Der Jung νομίζω αλλά δεν είμαι σίγουρος). Στην Κική δεν γίνεται μπιζουτάρισμα (έχει μόνο καπλαμά πάνω) πρέπει να τυλίξεις τις χορδές αλά resonator τουλάχιστον στην Ρε και την Σολ - ενώ αν βάλεις MHG (με δυο τρύπες στον άξονα αλλά υποδεέστερης ποιότητας) το λύνεις το πρόβλημα επιλέγοντας τρύπα.
Στην Κοκό πάλι, που είχε ενιαίο υλικό και μπόρεσα να το διαμορφώσω με μπιζουτάρισμα, οι τρύπες στα αξονάκια δεν είναι στην ίδια θέση και παρά το μπιζουτάρισμα ψιλοβρίσκει η χορδή. Πάλι λύνεται με MHG, αλλά τα θέλουμε και τα λούσα μας.
Ε, θα το λύσουμε κι αυτό, είπα να το γράψω να υπάρχει σαν εμπειρία αν κάποιος κάνει παρόμοια κεφαλή.
-
Θαυμάσια παρουσίαση ! Πανέμορφες κιθάρες !
Μπράβο και πάλι μπράβο Μάνο !
-
Καλλιστεία!
Εύγε!
-
Πανεμορφες και οι δυο Μανο, αλλα εγω προς τη κοκο κλινω.
-
Συγχαρητήρια Μάνο!!!
-
εγω αμα διαλεξω κ τις δυο, θα με πανε για διγαμο; ;D
-
Στελιο αμα δηλωσεις μουσουλμανος μπορεις μεχρι 12.
-
Αλλάχ ακμπαρ..δήλωσα ήδη αν πρόκειται για 12!!!χαχαχαχα!
-
Φίλε Μάνο , πολύ ὡραῖες καί οἱ δύο !!!
Ἀλλά κι έγώ πρός τήν Κοκό κλίνω !
Ὁ καπλαμᾶς εἶναι πλατάνι .
Χαιρετισμούς , Λάζ....ἔ....Λάμπρος .
-
γκουχ γκουχ
https://www.youtube.com/watch?v=8yBrHaJzsn0 (https://www.youtube.com/watch?v=8yBrHaJzsn0)
-
Μάνο ωραίες και οι κιθάρες και οι κατσίβελες.
-
Μια χαρά ! Ολα ! {celebrate011} {celebrate012}
-
:13: :13: :13:
-
Κομψοτεχνήματα και οι δύο κιθάρες...άψογη δουλειά!
Και την Κική και την Κοκό!
-
Πανέμορφες! Εύγε! :13: