μια που μπλέχτηκα στη συζήτηση, να ρωτήσω δύο πράγματα (Στέλιος ακούει ?) που αφορούν στο μπράτσο της κλασικής:
1) το έχουμε ξανασυζητήσει, για την κλίση - ή όχι - της ταστιέρας μετά το 12ο τάστο (στο καπάκι). Εγώ έγραφα ότι επιδιώκω να μην υπάρχει καθόλου κλίση (στις ακουστικές), αν θυμάμαι καλά ο Στέλιος έγραψε ότι "τρώει" υλικό από την ένωση και κάτω (χαμηλώνοντας το ύψος της ταστιέρας προς την τρύπα).
Ισχύει κάτι από τα δύο σαν "αρχή σχεδιασμού" - ή - "όλα παίζουν" ?
(αφορμή για την ερώτηση είναι μια φωτογραφία από κιθάρα Smallman όπου το μπράτσο είναι bolt-on (βιδωτό ας πούμε, όχι ακριβώς αλλά τέλος πάντων ανεξάρτητη κατασκευή από το σκάφος) όπου πρώτα η ταστιέρα (και τάστα) τοποθετείται στο μπράτσο και όλο μαζί τελειωμένο στην κιθάρα (όπως οι ηλεκτρικές).
Σ' αυτήν την περίπτωση (χωρίς βέργα και με τάστα περασμένα) θα έπρεπε ο κατασκευαστής να έχει προβλέψει εγκαίρως μείωση ύψους στην ταστιέρα, πράγμα το οποίο βρίσκω μεγάλο σταυρόλεξο, ειδικά αν το συνδέσω με την επόμενη ερώτηση
2) στις ακουστικές επιδιώκουμε relief στα μεσαία τάστα, βέβαια η κλίση του μπράτσου είναι αρνητική. Στις κλασικές, παρόλη την "ανάποδη" κλίση, χρειάζεται (relief στα μεσαία) ?