Για να πιάνει το πριονάκι και από την πάνω μεριά φτιάχτηκε αντίστοιχο σφικτηράκι που αυτό πακτώθηκε σε ξύλινη καβίλια (παίζει το ρόλο του εμβόλου). Η ξύλινη καβίλια περνάει μέσα από τον βραχίονα της σέγας και έχει επαναφορά με ελατήριο. Το ελατήριο δεν είναι ένα αλλά τέσσερα. Ανάλογα με το μήκος του πριονιού βάζεις 3 ή 4 ελατήρια και η τάση τους καθορίζεται με διαφορετικές τρύπες οδηγούς κατα μήκος της καβίλιας.
Βραχίονας.
Ο βραχίονας φτιάχτηκε από ξύλα τάβλες κρεβατιού. Έγινε ένας στοιχειώδης συρταρωτός οδηγός για να μεγαλώνει το μήκος του βραχίονα ανάλογα με την χρήση μέσω αποσπώμενου μέρους. Σταθεροποιείται με δύο βίδες στη θέση που θέλουμε. Στο αποσπώμενο κομμάτι του βραχιόνα έγινε τρύπα που που μέσα της περνάει η καβίλια έμβολο με τα ελατήρια. Στην ίδια τρύπα περνάει εναλλακτικά και χαλκοσωλήνα πάνω στην οποία στερεώθηκε ο οδηγός με τα ρουλεμάν για την σταθεροποίηση της λάμας της σέγας. Μπήκε μεταλλική υποδοχή με εξωτερικό σπίρωμα για να σφίγγει στο ξύλο και εσωτερικό σπίρωμα που να παίρνει βίδα (δυστυχώς δεν ξέρω πως λέγεται). Αυτή η βίδα έχει διπλό ρόλο. Σταθεροποιεί την χαλκοσωλήνα και ρυθμίζει το ύψος του οδηγού ανάλογα με το μήκος της λάμας. Από την άλλη σταθεροποιεί την καβίλια (γιατί την τραβάει το ελατήριο) όταν θέλεις να αλλάξεις πριονάκια.
Η όλη κατασκευή έγινε απλά με κόντρα πλακέ θαλάσσης. Η σέγα σταθεροποιήθηκε με 6 βίδες με πεταλούδα για να μπορεί να βγαίνει εύκολα αν θες να την χρησιμοποιήσεις για άλλη δουλειά. Το τραπέζι έχει 2 επιφάνειες εργασίας. Η πρώτη είναι για δουλεύεις με τις λάμες της σέγας. Για τις λάμες του πριονιού επειδή μπήκαν οι σφιγκτήρες για τα πριόνια, η πεταλούδα έβγαινε πάνω από την επιφάνεια εργασίας. Για τον λόγο αυτόν μπήκε μία επιπλέον επιφάνεια από κόντρα πλακέ που σκάφτηκε φωλιά από την μέσα μεριά για να μην βρίσκει ο σφιγκτήρας και να έχει μόνο ένα μικρό άνοιγμα για το πριόνι.
Δυστυχώς βίντεο και φωτογραφίες από την κατασκευή δεν υπάρχουν. Δεν νομίζω ότι είναι και απόλυτα απαραίτητο μιας και δεν έχει και καμία μεγάλη διαφορά από το βίντεο που εμπνεύστηκα. Τράβηξα μόνο κάποια βίντεο αφού είχε τελειώσει η κατασκευή από δοκιμαστική χρήση, πριν όμως γίνουν κάποιες μικροβελτιώσεις και σεταριστεί τελείως.
Νομίζω πλέον πως την φιγούρα για την πεναριά της μπουζουκομάνας θα την κάνω με την σέγα αυτή και όχι την χειρός πλέον.
Το κόστος το υπολογίζω γύρως στα 30 ευρώ. 20 για την σέγα και κανά δεκάρικο για τα βίδες, καβίλια χαλκοσωλήνα. Λάμες και πριόνια είχα. Όλη την ξυλεία τη βρήκα παρατημένη στο δρόμο, κόντρα πλάκέ θαλάσσης από οικοδομές, τάβλες από πεταμένα κρεβάτια, κάτι άλλα ξύλα από ξηλωμένες κάσες από πόρτες κλπ. Τα ρουλεμάν από αχρηστεμένα σπίνερ των πιτσιρικάδων.
https://youtu.be/2OCKJq5VHV4https://youtu.be/yHJ_yas62Gshttps://youtu.be/OSaI3hjTvSkΗ επόμενη κατασκευή Πάγκος με δισκοπρίονο. Εχω ένα δισκοπριόνο χειρός που κάθεται. Νομίζω πως άμα πάει σε πάγκο θα πιάσει τόπο. Εννοείται και το drum sander είναι στα πλάνα μόλις κονομήσω το μοτέρ (έχω ένα παλιό πλυντήριο που κάθεται ρε λες; ).