Δ: ηχογραφηση και audacity...αφου εγκαταστησουμε το audacity στον υπολογιστη μας, δουλευουμε με τον εξης τροπο:
πρωτα απ ολα ηχογραφουμε το χτυπημα σε ενα αρχειο (ειτε σε μπ3, φλακ, γουαβ...)-(το τελευταιο σαν σκυλακι ακουστηκε...)
Αυτη η ηχογραφηση, μπορει να γινει με οποιοδηποτε μεσο, αλλα να επισημανω οτι οσο καλυτερα μικροφωνα εχει το ηχογραφητηρι μας, τοσο πιο αξιοπιστα ειναι και τα αποτελεσματα.
Εγω χρησιμοποιω ενα της ζουμ, το οποιο εχει πανω του 2 καλουτσικα πυκνωτικα μικροφωνα. Απο κινητο τηλεφωνο, με ενα μικροφωνακι της πλακας για παραδειγμα, η το μικροφωνακι του λαπτοπ, τα πραγματα ειναι μη αξιοπιστα...
επισης μπορει να γινει και με ενα μονον μικροφωνο, μονό και οχι στερεο, αλλα αυτο να ειναι μια καποιας ποιοτητας...
επισης προσεχουμε ωστε η ηχογραφηση του αρχειου να μην ειναι ουτε πολυ χαμηλης εντασης, για να “πιανονται” οι διαφορες συχνοτητες, αλλα ουτε παρα πολυ υψηλης, οπου “μπουκωνουν” τα μικροφωνα και ειναι παραμορφωμενο το σημα.
αφου κανουμε τρια με τεσσερα χτυπηματα με εναν απο τους τροπους που περιεγραψα πιο πανω, παιρνουμε το αρχειο και το εισαγουμε στο προγραμμα μας, ειτε σερνοντας το με το ποντικι, ειτε επιλεγοντας πρωτα το ταγκ “αρχειο” και μετα το ταγκ “ανοιγμα” και στο εικονιδιο που θα εμφανιστει επιλεγουμε το αρχειο απο την θεση που αυτο βρισκεται.
Σε αυτο το σημειο να βαλω τον πινακα των χερτζ (συχνοτητες).
(1η φωτο):
απο πανω ειναι οι οκταβες, και αριστερα οι νοτες.
Εδω να επισημανω οτι παιρνουμε σαν βαση το Α=440,
πραγμα φυσικα που ειναι πλεον αυθαιρετο μιας και η βαση εχει μετακινηθει (στους περισσοτερους μουσικους) απο 442-444.
(2η φωτο): επιλεγουμε το κομματι της ηχογραφησης οπου καναμε τα χτυπηματα (εδω 4 χτυπηματα στο 1ο καπακι) και κανουμε περικοπη αφου πατησουμε το εικονιδιο ωστε να μεινει μονον η περιοχη ηχογραφησης οπου μας ενδιαφερει.
(3η φωτο): και αφου εγινε η περικοπη, παμε στην “αναλυση” και παταμε το “plot spectrum”
εδω να πω, οτι εχω δει μερικους σε αυτο το σημειο που βρισκομαστε, το επομενο βημα τους ειναι να μετατρεπουν το σημα απο στερεοφωνικο σε μονοφωνικο.
Εκανα και εγω δοκιμες για να καταλαβω για πιο λογο το εκαναν, αλλα δεν υπαρχει
καμια διαφορα του ενος σηματος απο το αλλο, και ειλικρινα δεν καταλαβαινω γιατι το κανουνε, μιας και ειτε ειναι μονό ειτε στερεο, η αναλυση θα περιλαβει ολες τις συχνοτητες που υπαρχουν στο αρχειο, ουτε καποιες κοβονται ουτε καποιες προστιθενται.
(παντα θα περιλαμβανει η αναλυση ολες τις συχνοτητες που υπαρχουν μεσα στο αρχειο μας στα χτυπηματα, χωρις προσθαφαιρεσεις...)
(4η φωτο-και βασικη) βαζουμε τον κερσορα κοντα στο μεγαλυτερο “βουναλακι”.
απο κατω ακριβως απο την εικονα εχει δυο συχνοτητες, η αριστερη ειναι αυτη που ειναι ακριβως ο κερσορας, η δεξια ειναι το κοντινο βουναλακι, αυτο που θελουμε εκτος αν ειμαστε ψυχαναγκαστικοι και θελουμε να βαλουμε το κερσορα ακριβως στο βουναλακι, να δειξει ακριβως ιδιο το αριστερο με το δεξι! (βλεπε μονκ)
Εμεις θελουμε το μεγαλυτερο σε υψος, τον ολυμπο, που ειναι η βασικη συχνοτητα που ψαχνουμε. Ολα τα αλλα βουναλακια ειναι συχνοτητες που περιλαμβανονται στην βασικη που ψαχνουμε, λεγονται αρμονικες συχνοτητες της θεμελιου συχνοτητας, και ειναι αυτες που θα δωσουν το ηχοχρωμα στο οργανο μας
* (μαζι με την χελμοτζ του αερα, που ειναι ΠΙΟ βασικη απο αυτη την συχνοτητα που ψαχνουμε του καπακιου).
Προσεχουμε το μεγεθος της αναλυσης ωστε να βαλουμε την μεγαλυτερη τιμη, (και στις μικροτερες φαινεται, απλα ετσι ειναι κατι σαν μεγεθυντικος φακος...) και να επιλεξουμε απο κατω της την λογαριθμικη συχνοτητα.
Στο παραδειγμα αυτο εχω χρησιμοποιησει το 1ο καπακι απο 6 καπακια που εχουν μετρηθει και με το κουρδιστηρι αλλα και με το audacity, για να δουμε τις τυχον διαφορες.
Αυτο ειναι πληρως “καμαρωμενο”, δηλαδη και ακτινες και καμαρια σε σχεδιο δικο μου, βασισμενο σε χαουζερ με πλεϊτ σακουραϊ. (παντρεμα δυτικου πολιτισμου με ανατολικο...) και το εβαλα για να δουμε πως δουλευει το προγραμμα, τα αλλα 5 θα τα δουμε μετα στις δοκιμες και διαφορες τους.
Εδω τα 6 καπακια του κρας-τεστ (φωτο 5)
η μετρηση ειδαμε οτι ειναι στα 88 χερτζ (δηλαδη λιγο πιο πανω απο το Φα2), πραγμα που μου εδειξε και το κουρδιστηρι (φωτο 6): βλεπουμε την βελονα να ειναι πιο πανω απο την μεση κατα λιγα σεντ
* αν υπαρξει ενδιαφερον, θα επεκταθω και λιγο σε αυτον το τομεα, που ειναι σημαντικοτατος για το τι ειναι αυτο που ακουμε τελικα και πως κρινουμε καποιο οργανο... και ναι, ειναι αντικειμενικο και οχι υποκειμενικο....