καλησπέρα.
Αφού κολλήθηκαν με τη βοήθεια των σφιχτήρων και τα δεύτερα ξύλα πάνω στα πρώτα, κολλήθηκαν και τα τελευταία.
Ειχα υπερεκτιμήσει τις δυνατοτητες του βραστήρα μου και ειχα σκοπο να κολλησω ενα ξυλο απο καθε μερια παχους 2,5 εκατοστων. Μετα απο μια ωρα το ξυλο λυγιζε σχετικα ευκολα αλλα επρεπε να στρεψει ταυτοχρονα και κατα το διαμήκη αξονα και μαλιστα πολυ και αντιθετα σε διαφορετικα σημεια του. Δεν τα καταφερα.
Τελικα εκοψα τα ξυλα στη μεση στην κορδελα. Καθαρά ξύλα έμειναν περιπου δυο κομματια των 1,1 εκατοστων. Αν σε καποια σημεια χρειαστει πιο χοντρο θα κολληθει και τριτο.
Διαπιστωσα οτι η επιφανεια κολλησης ετσι οπως λενε τα σχεδια θα ειναι παρα πολυ μικρη. Δεν ειναι λογικο να κολληθουν πανω στην καρινα με γωνια μονο τα σοκκορα. Ετσι αποφασισα να φτιαξω ενα βοηθητικο ξυλο αντιστοιχο αυτου που επιασαν τα ξυλα του καταστρωματος (sheers).Ειδα περιπου τη γωνια που ερχονται τα ξυλα και την αντεγραψα στο βοηθητικο. 36 μοιρες απο καθε πλευρα. Επισης 12 μοιρες απο την καθετο (μεγάλο λάθος, διαβαστε παρακάτω)
Κολληθηκαν πρωτα τα σημεια στον καθρέφτη και στον πρωτο νομεα που δε χρειαζοταν ιδιαιτερο λυγισμα.Στη συνεχεια ζεσταθηκαν με τη συσκευη και κολληθηκαν στο δεύτερο νομεα.Επελεξα να κολλησω στο τελος στο μπροστινο σημειο για να δω σε πιο σημειο θα πρεπει να κολληθει το βοηθητικο ξυλο. Ενα προβλημα που μπορει να παρουσιαστει ειναι τα ξυλα αυτα να βρισκονται πιο χαμηλα απο την επιφανεια που σχηματιζει το κοντρα πλακε που ενωνει το ξυλο του καταστρωματος και της καρινας. Αν συμβει αυτο θα χαλασει η μορφη του σκαφους μπροστα (V). Όσο πιο ψηλα (οπως ειναι αναποδα η βαρκα) τοσο πιο ψηλα ανεβαινει το ξυλο απο την επιφανεια αλλά δυσκολευει καθως η φυσικη του συνεχεια ειναι να παει προς τα κατω (πρεπει να καμπυλωσει με τη θέρμανση). Τα σχεδια δεν αναφερουν που πρεπει να πιαστουν. Λενε οτι δεν εχει ιδιαιτερη σημασια.
Υστερα απο την τελική καμπύλωσή του, βρήκα το κατάλληλο σημείο για να κολλήσει το βοηθητικό. Κόπηκε το ξύλο στο κατάλληλο σημείο για να είναι έτοιμο για κόλληση και κολλήθηκε και το βοηθητικό
Αφού κολλήθηκαν και τα δύο ξύλα διαπιστώθηκε ότι η κλήση τους είναι λάθος. Βρήκα την παρακάτω φωτογραφία απο άλλη κατασκευή για να κατανοηθεί το πρόβλημα. Η κλήση που παρουσιάζεται με την κόκκινη γραμμή είναι το πρόβλημα. Η κόκκινη γραμμή θα έπρεπει να βγαίνει έξω απο την άσπρη, ώστε να μπορεί να φαγωθεί το ξύλο με τέτοια κλήση που να μπορεί να κολληθεί το κόντρα πλακε.
Για να πετύχω αυτη τη κλήση θα έπρεπε ή να ξεκολλήσω και να ξανακολλήσω τα ξυλα, πραγμα που είναι πολύ δύσκολο, λόγω την εποξικής ρυτίνης ή να κολληθούν απο πανω νέα και να δωθεί νέα κλήση. Αυτο είναι ένα λάθος που όπως διαπίστωσα έχει γίνει σχεδόν στο σύνολο των κατασκευών του συγκεκριμένου σκάφους
Δεν εχω τραβήξει φωτογραφία απο την τελική μορφή του σκελετού, θα ανεβάσω αυριο μία. Παρακατω μια φωτογραφία χωρίς τα επιπλέον ξυλα.