Σωτήρη καλημέρα!
Τα χείλη μπορεί να έχουν άλλο περιτύπωμα μεταξύ μπουζουκιού και κιθάρας αλλά η λογική είναι ακριβώς ίδια.
Στο καπάκι, ο σκοπός είναι να χαμηλώσει όσο χρειάζεται η επιφάνεια ώστε να έχεις το ύψος του καβαλάρη που θες, ΑΛΛΑ ταυτόχρονα με ομαλό τρόπο παντού και σε όλη την περίμετρο, από την ένωση μέχρι πίσω.
Η πρώτη επιλογή : σχέδιο 1 (με τη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε δεύτερη και γράφει επάνω ΣΧΕΔΙΟ 1) μου φαίνεται εντελώς άκυρη, αν εννοείς ότι θα λείψουν οι μαύρες περιοχές, σημαίνει ότι το καπάκι θα είναι κατσαρό - εκτός αν δεν καταλαβαίνω κάτι - όσο κι αν το "εξομαλύνεις" μετά - και τελικά θα καταλήξεις στο ίδιο σχήμα, αλλιώς δεν θα μπαίνει το καπάκι.
Η δεύτερη επιλογή (στο πρώτο μήνυμα) που δείχνει να κατεβαίνει ομαλά είναι αυτό που γίνεται πάντα, ανεξάρτητα από την επιλογή του είδους του θόλου (τμήμα σφαίρας ή τμήμα κυλίνδρου). Τα χείλη θα κατέβουν περισσότερο στην περιοχή του καβαλάρη και θα ξανανεβαίνουν όσο πλησιάζεις στον τάκο, αλλά αυτό είνα λογικό επειδή ο θόλος έχει κλίση (από την ένωση προς τον τάκο)
εδώ έχω ένα σκιτσάκι παλιό για μπαγλαμά, αλλά όπως είπα η λογική είναι ίδια
άρα αφού έχεις κάνει μπουζούκια - μπαγλαμάδες κτλ. την ίδια "αρχή" εφαρμόζεις. Η επιλογή του θόλου (κύλινδρος - σφαίρα κτλ.) είναι άλλη συζήτηση.
Ο Στέλιος έχει δίκιο για την πλάτη, εδώ φωτογραφίες από το μπαγλαμίλι που βασίστηκε σε σχέδιο soprano ukelele, δες πόσο έντονη είναι η καμπύλη στην πλάτη
αυτό είναι τμήμα σφαίρας και έγινε με αυτόν τον "δίσκο"
το καπάκι έγινε με άλλο καλούπι σε σχήμα "τμήματος κυλίνδρου"
γενικά εγώ χρησιμοποιώ τέτοια καλούπια για όλα τα όργανα, τα βρίσκω πολύ βοηθητικά για να ελέγχω όλη την περίμετρο ταυτόχρονα. Αυτό που λέει ο Στέλιος με τάκο είναι αυτό που χρησιμοποιεί εδώ ο ΚαΠα
http://www.luthier.gr/index.php?topic=3830.msg68955#msg68955