Ευχαριστώ Στέλιο. Δεν κράτησα φωτογραφίες από τα στάδια κατασκευής (θα το κάνω την επόμενη φορά), αλλά μπορώ να σου περιγράψω τα βήματα. Κατ' αρχής ,το καλάμι πρέπει να είναι ξερό. Αν κοπεί όσο είναι χλωρό, πρέπει να στεγνώσει προσεκτικά για ένα χρόνο περίπου. Πρώτα το καθάρισα εξωτερικά από τα φύλλα και τα "μάτια" και μετά καθάρισα εσωτερικά τους κόμπους με μία μακριά αρίδα.Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι η εσωτερική λείανση με διαβαθμισμένα γυαλόχαρτα. Ξεκίνησα με 60άρι γυαλόχαρτο και τελείωσα με ένα 1000άρι. Το επόμενο, επίσης σημαντικό βήμα, είναι η εσωτερική απολύμανση του καλαμιού. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιώ ένα αλκοολούχο ποτό συνήθως τσίπουρο με γλυκάνισο, γιατί αφήνει και μία ευχάριστη μυρωδιά. Μετά το κόβω στο επιθυμητό μήκος για να πετύχω την τονικότητα που θέλω. Το συγκεκριμένο καβάλι, πριν ανοίξω τις δύο κάτω τρύπες, είχε τονισμό Σι. Ακολουθεί το άνοιγμα των δύο κάτω τρυπών που θα καθορίσουν τον βασικό τονισμό του οργάνου. Αυτές οι τρύπες γίνονται για το αρχικό κούρδισμα του οργάνου και μένουν πάντα ανοικτές. Μετά το άνοιγμα των δύο αυτών οπών, η βασική τονικότητα είναι η Ρε. Μετά ξεκινάει το τρύπημα των δαχτυλικών οπών. Η πρώτη τρύπα είναι ένας τόνος πιο ψηλά (Μι) και όλες οι υπόλοιπες είναι ημιτόνια για να έχουμε μία πλήρη χρωματική κλίμακα. Με όλες τις τρύπες ανοικτές (και την πίσω) η νότα που έχουμε είναι η Σι. Πολυ σημαντικό είναι να γίνει το άνοιγμα και κούρδισμα της επόμενης τρύπας μόνο όταν έχει τελειώσει το κούρδισμα της προηγούμενης. Ακολουθεί η διαμόρφωση των οπών με λίμα έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα φάλτσο προς το εσωτερικό του καλαμιού (under cut). Αυτό βοηθάει το ομαλό "γλίστρημα" του αέρα από τις τρύπες. Το τελευταίο βήμα είναι η λείανση των τοιχωμάτων των οπών με 1000άρι γυαλόχαρτο. Για το συγκεκριμένο μήκος του οργάνου (62,5cm) και την εσωτερική του διάμετρο (1,9cm) οι τρύπες ανοίγονται ανά 2,8cm και έχουν διάμετρο 9mm. Το τελικό και απαραίτητο στάδιο είναι το λάδωμα του οργάνου (μέσα έξω). Συνήθως χρησιμοποιώ "ελαφριά" λάδια γιατί έχουν μεγάλη απορροφητικότητα. Το ελαιόλαδο είναι εξίσου καλό αλλά αφήνει μία βαριά μυρωδιά και ταγγίζει πιο εύκολα σε σχέση με τα άλλα. Το καλύτερο είναι το αμυγδαλέλαιο. Στο συγκεκριμένο όργανο χρησιμοποίησα ηλιέλαιο. Αφού λαδωθεί, πρέπει να μείνει τουλάχιστον τρεις μέρες για να στραγγίξει και να απορροφηθεί όλο το λάδι που χρησιμοποιήθηκε. Η ποιότητα του ήχου μετά το λάδωμα είναι η μέρα με την νύχτα. Και για το τελείωμα το πέρασα μία κεραλοιφή, το άφησα για ένα 24ωρο και το γυάλισα με βαμβακερό ύφασμα. Η κεραλοιφή είναι δικής μου κατασκευής και περιέχει μελισσοκέρι, ελαιόλαδο, αμυγδαλέλαιο, λινέλαιο και αιθέριο έλαιο λεβάντας. Τις επόμενες μέρες θα ανεβάσω και δείγμα ήχου.