Αποστολέας Θέμα: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)  (Αναγνώστηκε 502 φορές)

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #15 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:16:08 μμ »
24.   Πριν την εισαγωγή των τάστων ελέγχουμε πρώτα με το παρακάτω εργαλείο το βάθος που πρέπει να έχει το κάθε αυλάκι ξεχωριστά, ώστε να τοποθετηθεί ακριβώς το τάστο χωρίς να προεξέχει πάνω στην ταστιέρα:


25.   Στη συνέχεια με μια τριγωνική λίμα, λιμάρουμε πολύ ελαφριά το πάνω μέρος της εγκοπής ώστε να μπορεί να γίνει εισαγωγή-εξαγωγή των τάστων χωρίς να τραυματίσουμε το ξύλο τα λεγόμενα fretchips:


26.   Εισαγωγή ατσάλινων τάστων (stainless steel Jumbo Jescar frets) με πρέσα για τάστα:


TIP: θα πρέπει ΠΡΙΝ την τοποθέτηση των τάστων, να διαμορφώσουμε την καμπύλη το radius των τάστων να είναι ίδιο με αυτό της ταστιέρας. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχουμε την ΤΕΛΕΙΑ επαφή ταστιέρας και τάστου. Η διαδικασία αυτή γίνετε με το παρακάτω εργαλείο:


27.   Κόψιμο των τάστων με μικρό τροχό:

TIP: κατά το κόψιμο με τροχό, στις άκρες το τάστο αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να ΚΑΙΓΕΤΑΙ και να μαυρίζει η άκρη του ξύλου της ταστιέρας και ειδικά στο σφενδάμι που είναι ανοιχτόχρωμο ξύλο.
Για περισσότερη ασφάλεια χρησιμοποιείστε κοπτικό για ατσάλι:



28.   Οι άκρες των καινούριων τάστων έχουν γωνία 90ο. Με ειδικό εργαλείο τα λιμάρουμε για να προσδώσουμε γωνία 35ο για να μην ενοχλούν κατά το παίξιμο (fretbevel):
TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #16 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:26:21 μμ »
29.   Ισοπέδωση τάστων (fretleveling). Κατά την ισοπέδωση των τάστων πρέπει να αφαιρεθεί όσο το δυνατόν λιγότερο υλικό, για να μην μειωθεί πολύ το ύψος τους και για να πετύχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη υψομετρική ομοιομορφία των τάστων μεταξύ τους. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που είδαμε ΠΙΟ πάνω ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων.
Σε αυτό το βήμα, ρυθμίζουμε την ταστιέρα να είναι ολόισια κατά μήκος με το παρακάτω μεταλλικό χάρακα:



Συνέχεια, ισοπέδωση τάστων:
Στο ΠΡΩΤΟ βήμα μαρκάρουμε την κορυφή όλων των τάστων με έναν σκουρόχρωμο μαρκαδόρο, για να ελέγξουμε τα χαμηλά σημεία των τάστων κατά το λιμάρισμά τους.
Μετά με μια λίμα ειδική για τάστα (fretleveler) μήκους 15 εκατοστών, περνάμε όλα τα τάστα κατά μήκος.



Η φορά ισοπέδωσης των τάστων πρέπει να ακολουθεί την πορεία των κόκκινων βέλων, που αυτό σημαίνει ότι κάποια περάσματα θα πρέπει να γίνουν έξω από την ταστιέρα, βλέπε κάτω εικόνα:


Στη συνέχεια, ξανά μαρκάρουμε την κορυφή τον τάστων και με το radiusblock, ξανά περνάμε κατά μήκος αλλά κυρίως κατά πλάτος όλα τα  τάστα, ώσπου να σβηστούν όλα τα σημεία του μαρκαδόρου από την κορυφή των τάστων:


TIP1: κατά την ισοπέδωση των τάστων, με το 16 radius block θα πρέπει να είναι σε ΣΥΝΕΧΗ επαφή με όλα τα τάστα χωρίς να μένει κανένα εκτός τόσο κατά την κίνηση μπρος-πίσω (κατά μήκος), τόσο και κατά πλάτος. Αυτό για να το πετύχουμε θα πρέπει το radius block να έχει μεγαλύτερο μήκος από την ταστιέρα.

TIP2: σε αυτό το βήμα επειδή κατά το λιμάρισμα των τάστων ασκείτε κάθετη πίεση πάνω τους, και υπάρχει περίπτωση να καμπυλώσει το μανίκι ελάχιστα, θα πρέπει να ακυρώσουμε αυτήν την κάθετη πίεση για να διατηρήσουμε την ισιάδα του μπράτσου και αυτό θα το πετύχουμε πολύ απλά, υποστηρίζοντας με το χέρι την κάτω μεριά του μάνικου.


30.   FretCrowing: μόλις τοποθετηθούν τα τάστα έχουν την μορφή στην Α τάστο. Μετά την ισοπέδωση των τάστων, η πάνω επιφάνειά τους έγινε επίπεδη Β τάστο, επαναφέρουμε την κορώνα (στρογγυλοποίηση) του κάθε τάστου ξεχωριστά με ειδικές λίμες Fretcrowing. Τελικό αποτέλεσμα Γ τάστο:


31.   Στρογγυλοποίηση της άκρης του κάθε τάστου ξεχωριστά, με ειδική λίμα:

TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #17 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:33:38 μμ »
32.   Γυάλισμα τάστων: τοποθετούμε χαρτοταινία ανάμεσα στα τάστα για να προστατέψουμε την ταστιέρα και γυάλισμα των τάστων με γυαλόχαρτα 120/240/260/400/600/ και τέλος polishing με dremer:


TIP: μερικά περάσματα πρέπει να γίνουν με τον παρακάτω τρόπο. Τυλίγουμε σε ένα τύπου σφουγγάρι το γυαλόχαρτο και το περνάμε με γρήγορες κινήσεις κατά μήκος της ταστιέρας (θα λέγαμε στρογγυλοποίηση τάστων):


33.   Με ένα αιχμηρό αντικείμενο κάνουμε επίτηδες «σημάδια» σε διάφορα σημεία στην ταστιέρα για να προσδώσουμε την εικόνα του παλιού:
TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #18 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:36:54 μμ »
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

34.   Για την μείωση του θορύβου (feedback) βάζουμε θωράκιση από χαλκό, στα cavities του σώματος και πίσω στο pickguard και γειώνουμε:



35.   Αντικατάσταση των παλιών εξαρτημάτων με καινούρια ποτενσιόμετρα 250Kohms Bourns (Made in Germany), Jack και διακόπτες (switchcraft Made in USA):


TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #19 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:40:30 μμ »
ΜΑΓΝΗΤΕΣ

36.   Servise μαγνήτη: άνοιγμα μαγνήτη και καθάρισμα από σκουριά κυρίως.


37.   Καθάρισμα των polepieces από την σκουριά με dremer:


38.   Παλιά λόγο έλλειψης τεχνογνωσίας, τους μαγνήτες ΔΕΝ του βύθιζαν σε υγρό (παραφίνη + κερί) για την μείωση του θορύβου-μια διαδικασία που ονομάζεται potting. Έτσι ήταν και αυτοί οι μαγνήτες. Οπότε potting:
TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #20 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:43:01 μμ »
39.   Καινούρια: κλειδιά κουρδίσματος, roller (με ροδάκια) string  trees, neck βίδες, pickguard βίδες και καινούρια γέφυρα:
TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #21 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:45:41 μμ »
ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ NUT

40.   Αντικαταστάθηκε το παλιό πλαστικό nut με κοκάλινο. Υπάρχουν πολλοί τύποι nut (κόκκαλο, γραφίτης, μπρούτζος, τιτάνιο, ανθρακόνημα μέχρι και μαργαριτάρι). Σε αυτή την κιθάρα χρησιμοποιήθηκε nut από νεροβούβαλο (buffalo). Τοποθέτηση και ρύθμιση με τις παρακάτω λίμες:



TIP: οι εγκοπές/αυλάκια του nut, στις οποίες κάθονται οι χορδές πρέπει να έχουν βάθος το ΜΙΣΟ της διαμέτρου της χορδής (βλέπε κάτω εικόνα). Για να μπορεί η χορδή να κινείτε ελεύθερα χωρίς να μαγκώνει κατά το bending, κούρδισμα, ρύθμιση του intonation...
TsulfasGuitars

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #22 στις: Οκτώβριος 16, 2019, 11:49:30 μμ »
SETUP κιθάρας
και
Τελικό Αποτέλεσμα


Ευχαριστώ πολύ, τα λέμε ξανά σύντομα...
TsulfasGuitars

Λάμπρος Σταυρίδης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 807
  • Αγαπημένο ξύλο: καρυδιά
  • Αριθμός κατασκευών: 8
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #23 στις: Οκτώβριος 18, 2019, 12:59:28 μμ »
Καταπληκτική καί λεπτομερής παρουσίαση !!!!
Συγχαρητήρια φίλε TsulfasGuitars !!!!

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.355
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #24 στις: Οκτώβριος 18, 2019, 01:55:51 μμ »
συγχαρητήρια κι από μένα!
έχω και μια ερώτηση για το neckpocket

Το neck pocket πρέπει να είναι 16χιλιοστά βαθύ. Στην κιθάρα αυτή ήταν 19χιλιοστά. Το γέμισμα με ξύλο 3χιλιοστών ήταν απαραίτητο

το βάθος 16 χιλ. είναι γενικός κανόνας για όλες δηλαδή ?

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.937
  • ♪ Κλασική Κιθάρα ♪
  • Αριθμός κατασκευών: #43
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #25 στις: Οκτώβριος 18, 2019, 02:14:20 μμ »
τρομερος "οδηγος" ανακατασκευης!
μπραβο!!!
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα...
εκτος ισως απο δυο!

TsulfasGuitars

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 24
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξιά, δρυς, πεύκο, έλατο, έβενος, παλίσανδρος, σκλήθρα, σφενδάμι
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 18, 2019, 04:29:37 μμ »
συγχαρητήρια κι από μένα!
έχω και μια ερώτηση για το neckpocket

Το neck pocket πρέπει να είναι 16χιλιοστά βαθύ. Στην κιθάρα αυτή ήταν 19χιλιοστά. Το γέμισμα με ξύλο 3χιλιοστών ήταν απαραίτητο

το βάθος 16 χιλ. είναι γενικός κανόνας για όλες δηλαδή ?

Ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια,
Φίλε Μάνο πολύ καλή ερώτηση εκ μέρους σου,
η κιθάρα όπως θα διάβασες και στην αρχή της δημοσίευσης ήταν αντιγραφή της Fender. Οπότε έχουμε να κάνουμε με διαστασιολόγιο Fender.
Πάρα πολλές Fender έχουν βάθος στο neck pocket 16 χιλιοστά (5/8 ίντσες), οπότε για τις περισσότερες είναι κανόνας. Παρακάτω σου στέλνω φωτογραφία και link που πρέπει να δεις. 
 
ΑΛΛΑ πριν βάλουμε οτιδήποτε ΜΕΤΡΑΜΕ πρώτα, είναι πολύ σημαντικό αυτό.

Ποιο ειδικά στην συγκεκριμένη κιθάρα έβαλα το ανακατασκευασμένο μπράτσο, την καινούρια γέφυρα, χορδές, κούρδισα και έκανα ένα πρόχειρο setup (action κτλ).

Διαπίστωσα ότι οι χορδές χτυπούσαν πάνω στους μαγνήτες, τα βαγονάκια της γέφυρας ήταν τέρμα κάτω και το action ήταν πολύ μεγάλο και δεν μπορούσε να ρυθμιστεί άλλο.

Άρα το πρόβλημα το εστιάζουμε σε ΔΥΟ σημεία: (Βλέπε εικόνες που επισυνάπτω για να καταλάβεις καλύτερα):
α) ή το neck pocket ήταν πολύ βαθύ,
β) ή το πίσω τμήμα του μπράτσου είχε μικρό πάχος.

Διαπίστωσα ότι το πρόβλημα ήταν στο neck pocket. 

Οπότε έβαλα πρόχειρα ένα κομμάτι ξύλου 3 χιλιοστών ώστε το neck pocket να έρθει στα 16χιλιοστά βάθους και ξανά έβαλα το μπράτσο, χορδές κτλ και διαπίστωσα ότι τώρα οι χορδές έχουν το σωστό ύψος πάνω από τους μαγνήτες, το action είναι στο σωστό ύψος και τα βαγονάκια της γέφυρας είναι ούτε πολύ χαμηλά-ούτε πολύ ψηλά. Αφού λοιπόν σιγουρευτήκαμε για το αποτέλεσμα ξεκίνησα το κόλλημα.   
Στέλνω δυο φωτογραφίες από Warmoth για επιβεβαίωση και τα link για να τα δεις και εσύ:

https://www.warmoth.com/guitar/bodies/options/guitarneckpocket.aspx

https://www.warmoth.com/guitar/necks/faq2.aspx


ila_rendered

ila_rendered
TsulfasGuitars

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.355
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 18, 2019, 07:54:55 μμ »
Παρακάτω σου στέλνω φωτογραφία και link που πρέπει να δεις. 

άμεση απάντηση με τεκμηρίωση, τι άλλο θέλω! ευχαριστώ πολύ!

Aggelos83

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 66
  • Αγαπημένο ξύλο: maple
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #28 στις: Οκτώβριος 19, 2019, 03:35:13 μμ »
Μπράβο φίλε..! Από τις πιο λεπτομερείς παρουσιάσεις..!

Frankie1099

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 23
  • Αγαπημένο ξύλο: Παλισανδρος
  • Αριθμός κατασκευών: 2
Απ: Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 19, 2019, 07:26:44 μμ »
Απίστευτο post!
Ωραια δουλεια!

Well Done!!!!!!!!!!!!!!!

Θα τα ξαναπούμε στο εγγύς μέλλον σύντομα εμεις!

 {celebrate007}