Δηλαδή για αριστερόχειρες
βλεποντας και το κοκκαλο του καβαλαρη οτι ειναι δεξιοχειρη
> είναι τόσο σημαντική η απόσταση (πάνω στο κόκκαλο, η Μι καντίνι από την Ρε π.χ. απέχουν ~ 3 εκ.
παιρνω την γνωστη μεγαλουτσικη λεκανη γεματη νερο, κ 2 πετρες, μια κοτρονα (6η χορδη) κ ενα πετραδακι μικρουλι (1η). τα πεταω μεσα απο μια κανονικη αποσταση (παιζω τη χορδη mf, δεν τα πεταω δυνατα δηλαδη παιζω fff ουτε απλα τη ακουμπαω στην επιφανεια κ αφηνω να βουλιαξει, ppp) και βλεπω οτι στη μεση το πετραδακι δεν φτανει ο κυμματισμος στην ακρη της λεκανης, εξασθενει. πλησιαζω στην ακρη της και βλεπω οτι προσκρουει και συνεχιζει προς τα πισω. στη μεγαλη πετρα αυτο γινεται απο παντου, αλλα οταν πλησιασω στην ακρη της λεκανης και οσο δυνατοτερα την πεταξω θα βγει το νερο απ εξω .
> ο καβαλάρης δεν μεταδίδει σε όλο το μήκος του
ας πουμε οτι βαζουμε να επιπλευση ενα κομματι ξυλο η φελο, και στην ακρη του ριχνουμε την κοτρονα, αυτο θα βουλιαξει ολο και θα δημιουργηθει μεγαλος κυμματισμος.
στο πετραδακι αντιθετα, θα βουλιαξει η μια ακρη του (κοιλαδα) και θα ανασηκωθει απο την αλλη (ορος) οποτε οσο παμε στην ακρη , αλλαζουμε την θεση υπαρχει χρονικη καθυστερηση στο πως θα πεσει η πλατφορμα. αλλο παραδειγμα παμε στο λιμανακι και παταμε με δυναμη στη πλωτη προβλητα, ο κυμματισμος ειναι στο σημειο που βουλιαζει περισσοτερο τα αλλα επονται.
το προβλημαοπως βλεπουμε ειναι η 1η χορδη και εκει πασχουν οι κιθαρες στις υψηλες συχνοτητες.
τωρα βαζουμε πανω στην επιφανεια του νερου ενα φραγματακι (καμαρι) να επιπλεει η 2 καλυτερα, στο σχημα V.
ριχνουμε το χαλικακι λιγο πιο κοντα στη γωνια , και βλεπουμε οτι οσο παει προς τη γωνια το μετωπο του κυμματος αυτο κ δεν σβηνει λογο εμποδιου αλλα και διαθλαται, συνεχιζει να ταξιδευει προς μεγαλυτερο χρονο (t) . βαζουμε τα φραγματακια αναποδα σε σχημα Λ και ριχνουμε το πετραδακι στ κατω μερος του μακρυα απο τη γωνια . βλεπουμε οτι το κυμμα δεν φτανει ποτε στη αλλη ακρη, η εξξασθενει οταν ταξιδευει στο ανοιγμα. αυτο επιδεινωνεται οταν τη ριχνουμε πιο απαλα η μικρτερη αποσταση (παιζουμε πιο σιγανα).
>οπλισμός είναι κυρίως συμμετρικός
υπαρχουν 2 σχολες, 50-50 ειναι σχεδον , οταν ειναι συμμετρικα τα καμαρωματα βοηθουνται απο τισ χορδες οπου δεν ειναι σκετο ναυλον αλλα βαζουν τιτανιλ η ακομη καλυτερα καρμπον. (πιο λεπτες με μεγαλυτερη ταση πιο σκληρες ταξιδευει γρηγοροτερα το κυμμα πανω στη χορδη με αποτελεσμα μια φωτεινοτητα-διαυγεια-καθαροτητα ) χανεις ομως σε ηχοχρωμα
>αν ήταν στιβαρή η αντίθετη περιοχή
ειναι ακομη χειροτερα τα πραγματα, οπως στην εν λογω κιθαρα , στα καντινια πεφτει το βαρος που αυτα πρεπει να ελθουν σε ισσοροπια με τα μπασσα οπου δεν εχουμε εκει προβληματα.
παντα πρεπει να σκεφτομαστε την λεκανη με το νερο και τα κυμματακια που δημιουργουνται απο τις πετρες οταν σκεφτομαστε τετοια πραγματα.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%8D%CE%BC%CE%B1επισης οι ακτινες παιζουν ρολο κια στη στιβαροτητα αλλα και την διαδοση-διαχειση , καμια αλλη φορα...