δεν ξέρω αν (οι ηλεκτρικοί τουλάχιστον) έχετε αντιληφθεί μια αναταραχή που επικρατεί ανάμεσα στους ερασιτέχνες (και μικρούς επαγγελματίες) οργανοποιούς, κυρίως στην Αμερική.
Η ιστορία (ξαν)άρχισε (υπάρχει παρελθόν) κάπου στον Μάϊο, όταν η Gibson μήνυσε δυο τρεις μικρούς κατασκευαστές. Για τον έναν μάλιστα ξεκίνησε στο διαδίκτυο μια καμπάνια υποστήριξης για να συγκεντρωθούν χρήματα προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κολοσσό στα δικαστήρια. Έτσι το πήρα χαμπάρι εγώ - δυστυχώς δεν βρήκα το αρχικό βίντεο με την συγκεκριμένη περίπτωση.
Φαίνεται ότι Gibson έχει ξεκινήσει - όχι για πρώτη φορά - μια "εκστρατεία" για να αντιμετωπίσει αυτό που η ίδια θεωρεί "αντιγραφή" των προϊόντων της.
Αυτό που απ 'ο,τι καταλαβαίνω γίνεται με μεγαλύτερη ένταση απ' ότι στο παρελθόν είναι η μαζικότητα των μηνύσεων (*) και η επιθετικότητα η οποία χαρακτηρίζει την απόφασή της να στραφεί ενάντια στους "αντιγραφείς". Είναι χαρακτηριστικό το παρακάτω βίντεο της εταιρείας, το οποίο σύντομα αποσύρθηκε - ίσως μετά την κατακραυγή που δέχτηκε για το ύφος. Το βίντεο είναι επανακυκλοφορία όπως θα δείτε, από ανθρώπους που είχαν αποθηκεύσει το link και το ξανανέβασαν
https://www.youtube.com/watch?v=xvveP8Y4LjU&t=13sΤο λεκτικό αλλά και το ύφος του παρουσιαστή έχει προκαλέσει πάρτυ στο διαδίκτυο
https://www.youtube.com/results?search_query=gibson+play+authenticόπου κατακρίνεται η απόφαση της Gibson να στραφεί κυρίως ενάντια στους "μικρούς" οργανοποιούς
(*) και όχι - απ' ό,τι λέγεται - σε εταιρείες κυρίως ΝΑ Ασίας όπως Chibson, Gibbons, Gisbon και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.
εγώ βρήκα απολαυτικό αυτό το βίντεο - παρωδία
https://www.youtube.com/watch?v=4aljGgg70Pgόπου οι "κατασκευαστές" της εταιρείας "bullly guitars"

απειλούν με μηνύσεις τους πάντες ισχυριζόμενοι ότι είναι στη δουλειά από το 1435 και είναι αυτοί που έχουν ανακαλύψει την κιθάρα, το headstock, τις ..χορδές κτλ. Επίσης απειλούν αυτούς που έχουν σχέδια χωρίς headstock γιατί ... αν είχαν, θα ήταν κι αυτό αντιγραφή.
τέλος πάντων, το θέμα είναι ότι η Gibson έχει όντως πατέντες για .. τα πάντα, εδώ μερικές μόνο
https://www.gibson.com/Registered-Trademarksπεριλαμβανομένων όχι μόνο των ηλεκτρικών κτλ. αλλά και του σώματος της κάθε κιθάρας και του κάθε headstock, ακόμα και αυτού του χαρακτηριστικού "παραδοσιακού" για μας και τα Ιταλικά μαντολίνα σχήματος της κορυφής (open book το λένε οι Αμερικάνοι)

στο site της Gibson υπάρχει και ειδική σελίδα "αναφοράς απομίμησης"
https://www.gibson.com/Support/Report-Counterfeitsστο παραπάνω βίντεο της Gibson, από το 2:10 και μετά ο παρουσιαστής διευκρινίζει ότι κάθε χρήση οποιουδήποτε design οποιασδήποτε κιθάρας "είναι στην πραγματικότητα απομίμηση, πλαστογραφία (counterfeit)" (... μιας Gibson εννοείται).
Έτσι συζητιούνται και άλλα πράγματα για τις πρακτικές της Gibson, όπως με την συχνή αναφορά αυτής της σελίδας
http://www.owappleton.com/?fbclid=IwAR25xd74MogXUyNXplGpWMkqWDW_ZLkLzsFt8clZ5e6p_TnZILAtxAMV90Yόπου αποδίδεται (με φωτογραφίες) ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης κιθάρας στον O.W. Appleton το 1941, με το ίδιο εμβληματικό σχήμα με το οποίο μέχρι και σήμερα είναι γνωστή παγκοσμίως ως Les Paul (1952) και έχει πατενταριστεί από την Gibson,
Απλώς ήθελα να το επισημάνω, εμάς εδώ δεν μας αφορά και πολύ, φαντάζομαι, και δεν ξέρω τι τύχη θα έχουν οι μηνύσεις - αν και μόνο η διαδικασία δικαστικής αντιπαράθεσεις με τέτοιου μεγέθους αντίπαλο μπορεί να εξανλήσει τον καθένα.
Αν και όπως έχω ξαναγράψει οι αντιγραφές μου προκαλούν γενικά κακές αντιδράσεις, συμφωνώ με τους επικριτές της Gibson και νομίζω ότι το παρατραβάει, ειδικά αν είναι αλήθεια ότι αφήνει απέξω όλους αυτούς που πραγματικά θα μπορούσαν να της κάνουν "ζημιά" (βλ. Κίνα) και στρέφεται ενάντια στους "μικρούς".