Αποστολέας Θέμα: Τετράχορδο σφεντάμι  (Αναγνώστηκε 668 φορές)

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.319
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: Τετράχορδο σφεντάμι
« Απάντηση #15 στις: Ιούνιος 12, 2019, 10:21:20 πμ »
Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια, να είστε καλά!

εγώ δεν πρόλαβα, στα λέω τώρα! μπράβο και πάλι μπράβο για όλα - και στο παίξιμο!

και μια και τόφερε η κουβέντα περί τρίχορδου τετράχορδου, αν έχει πια νόημα να πω τη γνώμη μου (ειδικά προς κιθαρίστες και γενικά παίκτες άλλων οργάνων)
1 για να παίξεις μπουζούκι πρέπει να έχεις νταλγκά. Ο ήχος εξαρτάται απολύτως από την πενιά (όσο πιο πολύ ζόρι έχεις, τόσο πιο γεμάτη πενιά έχεις - μετράει και η ευκολία / δυσκολία του οργάνου, πρέπει να το "δαμάσεις" ακόμα κι αν είναι ευκολόπαιχτο).
Η δεξιοτεχνία και η ταχύτητα είναι καλοδεχούμενα χαρακτηριστικά - αλλά όχι απαραίτητα. Αντίθετα μάλιστα, δεν είναι αποδεκτά αν γίνονται εις βάρος των ποιοτικών - νταλγκά και πενιάς.
2. το τετράχορδο είναι ΑΛΛΟ όργανο από το τρίχορδο - πως λέμε "κλασική και φλαμένκο"? αυτό. Ο μόνος "διάσημος" (ως αναφορά το λέω) που προσωπικά έχω ακούσει να παίζει και τετράχορδο και τρίχορδο και να μ΄αρέσουν και τα δύο, είναι ο Γιάννης Μωραίτης (σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι βέβαια, και χαίρομαι να δηλώσω(*) ότι ο Γιώργος Χ. είναι ένας απ' αυτούς)


(*) θυμήθηκα που ο Καραντίνης πήγε στα ΚΕΠ και έκανε υπεύθυνη δήλωση με θεώρηση υπογραφής ότι ο Ολύμπιος είναι ο καλύτερος μπουζουξής  {celebrate018}

Stergios_craftopia

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 316
  • Αγαπημένο ξύλο: Αυτο που εχω διαθεσιμο
  • Αριθμός κατασκευών: 4
Απ: Τετράχορδο σφεντάμι
« Απάντηση #16 στις: Ιούνιος 12, 2019, 11:40:53 πμ »
Γιώργο, ελπίζω να επιτρέπεις μια μικρή κατάχρηση στην ανάρτησή σου καθώς αισθάνομαι ότι τα παρακάτω λόγια χρειάζονται επανάληψη και εμπέδωση, χάραξη σε γρανιτένιες πλάκες και τοποθέτηση στην ίδια αίθουσα με τις πλάκες του Μωυσή:
για να παίξεις μπουζούκι πρέπει να έχεις νταλγκά. Ο ήχος εξαρτάται απολύτως από την πενιά (όσο πιο πολύ ζόρι έχεις, τόσο πιο γεμάτη πενιά έχεις - μετράει και η ευκολία / δυσκολία του οργάνου, πρέπει να το "δαμάσεις" ακόμα κι αν είναι ευκολόπαιχτο).
Η δεξιοτεχνία και η ταχύτητα είναι καλοδεχούμενα χαρακτηριστικά - αλλά όχι απαραίτητα. Αντίθετα μάλιστα, δεν είναι αποδεκτά αν γίνονται εις βάρος των ποιοτικών - νταλγκά και πενιάς.