Αποστολέας Θέμα: ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ  (Αναγνώστηκε 1830 φορές)

moytro

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 169
  • Αγαπημένο ξύλο: rosewood
  • Αριθμός κατασκευών: 7
ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ
« στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 09:22:47 μμ »
με αφορμή τον τζουρά που μαστορεύω, κάθησα και μέτρησα λίγο την δύναμη που εφαρμόζεται
πάνω στα καπάκια μας.
 έκανα λοιπόν μια διαπίστωση την οποία την σχεδίασα όσο καλλίτερα μπορούσα
και νά'το.

Metallikas

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.203
Απ: ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 09:42:09 μμ »
Ενδιαφέρον...θέλεις να μας πεις πώς ακριβώς έγινε αυτή η δυναμομέτρηση?

moytro

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 169
  • Αγαπημένο ξύλο: rosewood
  • Αριθμός κατασκευών: 7
Απ: ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 09:44:44 μμ »
..άρα αν πούμε οτι τα εξάχορδα μπουζούκια πιέζουν περίπου με 1 κιλό κάθε χορδή, δηλ. 6kg σύνολο στο καπάκι (επειδή ο καβαλάρης είναι στο 1/6)
 Τότε ίδιας κλίμακας τζουράς θα πιέζει με 9kg (γιατί ο καβαλάρης τοποθετείτε στο 1/5 περίπου)

Γενικά ένα τρίχορδο μπουζούκι με κλίμακα 67cm και 11 άρες χορδές, έχει τράβηγμα στις χορδές του περίπου 44kg και
ένας τζουράς με 60cm κλίμακα και 10 άρες χορδές έχει τράβηγμα 30kg

**σύμφωνα πάντα με τo "Universal string tension calculator"

 Και τελικά ο τζουράς στο συγκεκριμένο παράδειγμα πιέζει, οριακά, περισσότερο το καπάκι του σε σχέση με το τρίχορδο μπουζούκι.
 
**και μάλλον γιαυτό τα μαντολίνα παλιά τα κάνανε με σπαστο καπάκι. για να προσθέσουν κιλά προφανώς..

Μπορεί να είναι γνωστά αυτά δέν ξέρω, τώρα το διαπίστωσα πάντως και είπα να το μοιράσω..

moytro

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 169
  • Αγαπημένο ξύλο: rosewood
  • Αριθμός κατασκευών: 7
Απ: ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 10:06:57 μμ »
Σημείωση-διόρθωση!! εκεί που λέει "κλίμακα" στην ζωγραφιά είναι η απόσταση απο το κόκαλο μέχρι την χορδιέρα! τα 1kg και το 1,5 είναι ενδεικτικά της διαφοράς των θέσεων του καβαλάρη.

Metallikas χρησιμοποίησα ζυγαριά φορητή-αποσκευών,για να απομακρύνω την χορδή της κιθάρας απο την ευθεία,κατα 11mm που είναι ένας καβαλάρης,με τη βοήθεια του αδερφού μου που έλεγχε την απόσταση.
 Όσον αφορά τις τάσεις χορδών, έχει διάφορα προγράμματα που κάνουν αυτό τον υπολογισμό κατα προσέγγιση επειδή παίζει ρόλο το μέταλλο των χορδών

georgei

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 127
  • Αγαπημένο ξύλο: Καρβουνο
  • Αριθμός κατασκευών: 3.14159265359
Απ: ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 15, 2014, 10:46:17 μμ »
Μεταφραζω και καταλαβαινω σωστα αυτα που γραφεις τοτε η διαφορα που εχεις (1 kg και 1,5kg) ειναι λογο του οτι αλλαζεις την κλιμακα του οργανου μεταφεροντας το καβαλαρη πιο πισω (αν οπως ειπες αυτο που αναφερεις ως κλιμακα δεν ειναι κλιμακα αλλα η αποσταση απο το κοκκαλο στην χορδιερα). Εφοσων αυξανεις την κλιμακα (δηλαδη την αποσταση καβαλαρη κοκκαλου) λογικο ειναι οτι η ταση των χορδων θα ειναι μεγαλυτερη για να κουρδιστει στην ιδια νοτα.
Κατα την προσωπικη μου γνωμη για να εχει καποιο αμμεσο τροπο συγκρισης το συγκεκριμενο πειραμα, θα πρεπει να κρατησης την κλιμακα την ιδια, μεταφεροντας το κοκκαλο μαζι με την γεφυρα. Τοτε η οποια διαφορα πιεσης μετρησης στο καπακι θα ειναι λογο της θεσης του καβαλαρη. Κατα την δικη μου αποψη δεν θα πρεπει να μετρησης καμμια διαφορα (απο την στιγμη που το υψος το καβαλλαρη παραμενει σταθερο) γιατι αν κανεις αναλυση των δυναμεων (την ταση των χορδων σε οριζοντιες και καθετες δυναμεις) τοτε θα δεις οτι και στις δυο περιπτωσεις το αθροισμα των καθετων δυναμεων (δηλαδη η πιεση που ασκειται στο καπακι) ειναι ιδια. Αυτα παντα κατα την γνωμη μου.

BOULIS13

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 739
Απ: ΠΙΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΣΤΟ ΚΑΠΑΚΙ
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 30, 2014, 11:25:10 πμ »
Here is a String Tension Calculator for Windows you can download.
 Here is the description:
http://www.kennaquhair.com/ustc.htm

 And here is the Install ZIP file:
http://www.kennaquhair.com/ustcv202.zip


 απο τη σελιδα >>> http://bb.steelguitarforum.com/viewtopic.php?p=1819408&sid=703fc8837df5853b84a9ce78488c5fe0

υπολογίζει και το "bridge compensation" ..... αν και αυτό δεν υπολογίζεται μαθηματικά...μόνο επι του πρακτέου....
 

 

κύριε ταξιτζή....ν΄αφήσω δυό πίτσες κ΄εφτά μπύρες στο πίσω κάθισμα;..