Αποστολέας Θέμα: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου  (Αναγνώστηκε 51029 φορές)

Blekos Kerkyra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 972
  • Ουτε καν ερασιτεχνης...
    • Youtube
  • Αγαπημένο ξύλο: Τιμιο ξυλο
  • Αριθμός κατασκευών: Κατασκευές...επισκευές...!
  • Περιοχή: Κέρκυρα
Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« στις: Απρίλιος 01, 2011, 05:05:11 μμ »
  Πριν απο λιγο καιρο εψαχνα καποιον τροπο να σχεδιασω σκαφος για μπουζουκι,αρχικα αντεγραψα ενα του Σταθοπουλου αλλα δε μου αρκουσε αυτο σαν λυση,ηθελα να ξερω για ποιο λογο θα δωσω την καθε διασταση.Τελικα ψαχνοντας,βρηκα μια λυση που εδινε λογικα μεγεθη για το στυλ που ηθελα να προσεγγισω.Εφαρμοζα παντου τη χρυση τομη και βρεθηκα πολυ κοντα


(-Κατι που προσεξα σε 2 μπουζουκια ειναι οτι διαιρωντας το ολικο μηκος του οργανου με το 1,618(χρυση τομη) βγαινει καποιος αριθμος που αν τον αφαιρεσουμε απο το ολικο μηκος μας δινει το μηκος του σκαφους.Τυχαιο;)

   Με ποια βαση δινονται οι διαστασεις στα σκαφη των μπουζουκιων;
   Τι καθοριζει το μηκος,το πλατος ,το βαθος,τις καμπυλες κλπ;
   Εχουν καποια σχεση ολα αυτα τα μεγεθη (και οχι μονο) μεταξυ τους;
  
  
  
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 01, 2011, 05:06:43 μμ από BLEKOS »
Ωσάν το έρημο δεντρί που'ναι στ'αόρι απάνω
Μ'αρέσει να'μαι αμοναχός με τσι πολλούς δεν κάνω...

https://www.youtube.com/c/blekoskerkyra

Blekos Kerkyra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 972
  • Ουτε καν ερασιτεχνης...
    • Youtube
  • Αγαπημένο ξύλο: Τιμιο ξυλο
  • Αριθμός κατασκευών: Κατασκευές...επισκευές...!
  • Περιοχή: Κέρκυρα
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 04, 2011, 03:55:41 μμ »
Λοιπον αφου δεν υπαρχει απαντηση θα πω τον τροπο με τον οποιο το σχεδιασα εγω....σωστος η λαθος δε γνωριζω,οι αναλογιες που μου προεκυψαν ειναι σωστες συγκρινομενες με αναλογιες παλαιων οργανων,ουσιαστικα οργανων που ηθελα να προσεγγισω.

Ολα εχουν να κανουν με χρυση τομη 1,618 το οποιο εκανα 1,62 για ευκολια.

Αρχικα ειπα οτι το μπουζουκι μου θα εχει ολικο μηκος 94 εκ...και εχουμε και λεμε.
(Εννοειται οτι σε καθε αποτελεσμα στρογυλοποιουσα τους αριθμους στο δευτερο ψηφιο,μιλαμε για χιλιοστα)


94/1,62=58,02
94-58,02=35,98
Ετσι εχουμε σκαφος 36 και μανικι μαζι με καραολο 58

36/1.62=22,22
36-22,22=13,77
αλλιως 22,22/1,62=13,71
Το 22 ειναι το μεγιστο πλατος του σκαφους μου και το 13,5 μεγιστο βαθος.
Ωστοσο στα 22εκ πανω στο μηκος του σκαφους ειναι το σημειο που εμφανιζεται το μεγιστο πλατος και ταυτοχρονα το μεγιστο βαθος.Εκει λοιπον τοποθετησα και τον καβαλαρη.

13,5/1.62=8,3
13,5-8,5=5
8,5 εκ μπαινει η ταστιερα μεσα στο σκαφος και εκει που τελειωνει η ταστιερα υπαρχει η τρυπα με διαμετρο 5 εκ.

Ο καβαλαρης απεχει απο το κεντρο της τρυπας 11 εκ.11 εκ εδωσα μηκος στον καβαλαρη
Ειπα λοιπον αρχικα οτι το μηκος του μανικιου μαζι με καραολο ειναι 58 και ο καβαλαρης απεχει απο την αρχη του μανικιου 22.
58+22=80
Μεσα σε αυτα τα 80εκ πρεπει να χωρεσω την κλιμακα μου και το καραολο.
Θα δωσω κλίμακα/μηκος χορδης 68 εκ(ισως να το κανω κι 69 για αν συμπιπτουν τα 11αρια)
80-68=12
12 εκ θα ειναι το καραολο,σχεδον ιδιο με το μηκος του καβαλαρη και την αποσταση του καβαλαρη απο το κεντρο της τρυπας....

Την πλευρικη τομη του σκαφους την εδωσα με βαση ενα τεταρτοκυκλιο που ειχε κορυφη στο μεγιστο βαθος του σκαφους κι απο και με καμπυλογραμμα χαραξα το υπολοιπο ετσι ωστε να εχει μια αρμονια και να μου αρεσει.

Ισως ολος ο συλλογισμος μου μπορει να ειναι μια μπουρδα ετσι;
Εμενα ομως μου εδωσε πολυ καλους αριθμους και τα σχηματα που εβγαλα ηταν αυτο που ηθελα.Παλαιικο σκαφος.Συν τοις αλλοις συγκρινοντας τα μεγεθη που προανεφερα σε μπουζουκια του Σταθοπουλου κυριως,ειτε μεσω πληροφοριων στο ιντερνετ ειτε επικοινωνοντας με κατοχους....ακολουθουν μια τετοια λογικη.
Συγγνωμη αν κουρασα.

Oριστε και τα σχεδια μου στα χαρτια,το μονο που διαφοροποιηθηκε ειναι η πλαγια οψη του σκαφους οπου μαλακωσα λιγο το κατεβασμα προς το μανικι το εκανα λιγοτερο αποτομο και πιο αρμονικο με την υπολοιπη καμπυλη.

http://img845.imageshack.us/img845/6158/plagio.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/2527/kapakis.jpg

Ολα τα παραπανω στο σχεδιαστικο ζητημα.Μεχρι στιγμης εχω τελειωσει το καλουπι και ετοιμαζω ντουγιες
Ωσάν το έρημο δεντρί που'ναι στ'αόρι απάνω
Μ'αρέσει να'μαι αμοναχός με τσι πολλούς δεν κάνω...

https://www.youtube.com/c/blekoskerkyra

Sforzando

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.346
  • Για την υπέροχη τέχνη της Οργανοποιίας!!!
    • LUTHIER SCHOOL
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #2 στις: Απρίλιος 05, 2011, 01:43:33 πμ »
Φίλε Bleko αυτό με την χρυσή τομή με έχει απασχολήσει στο παρελθόν και απο διάφορες δοκιμές που έχω κάνει επάνω στο σχέδιο φαίνεται σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πολλά στοιχεία να συμπίπτουν, όμως σε μετρήσεις που έκανα σε διαφορετικά όργανα φαίνεται πως υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφορές,το μελετάω και τώρα το θέμα και καλά έκανες και το έθεσες στο forum.
Σχετικά τώρα με το μπουζούκι ,φαίνεται πως υπάρχει μια αναλογία που ισχύει και στους τζουράδες και στους μπαγλαμάδες. Ο δικός μου τρόπος στην σχεδίαση ενός μπουζουκιού είναι να ξεκινάω πάντα απο την βασική κεντρική καμπύλη η οποία προκύπτει με την βασική αναλογία του 1/3. Με βάση την κεντρική καμπύλη σχεδιάζω και το καπάκι και την εγκάρσια τομή του σκάφους, στο σημείο που το καπάκι έχει το μεγαλύτερο πλάτος.Απο την άκρη του σκάφους εκεί που μπαίνει η χορδιέρα μετράς και βρίσκεις την θέση που πρέπει να έχει ο καβαλάρης ακριβώς στο 1/3 του μήκους που έχει το σκάφος. Αν για παράδειγμα το μήκος του σκάφους σου είναι 36 εκατοστά ο καβαλάρης τοποθετείτε στα 12 εκατοστά απο το τέλος του σκάφους.Από τον καβαλάρη μετράς άλλα 12 εκατοστά(1/3 του 36) και βρίσκεις το κέντρο του στομίου του καπακιού. Αυτή η αναλογία χρησιμοποιείται σε όλα τα όργανα της οικογένειας του μπουζουκιού...θα επανέλθω με περισσότερα... να μας πουν την γνώμη τους και οι επαγγελματίες του forum εφόσον έχουν την διάθεση...θα ήταν χρήσιμο να μας κατέθετε ο κύριος Σπουρδαλάκης την σχεδιαστική του άποψη επί του θέματος γιατί ξέρω πως φτιάχνει πολύ καλά μπουζούκια,το ίδιο και ο κύριος Φρονιμόπουλος που έχει ασχοληθεί με πολύ πάθος και με παλαιότερα όργανα...

nikos forlan

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #3 στις: Απρίλιος 15, 2011, 06:10:08 μμ »
Καλησπέρα, καθώς ξεκίνησα να φτιάχνω το πρώτο μου όργανο χτες, (μπουζούκι 3χορδο), έκοψα δηλαδή τα ξύλα για το καλούπι, και αύριο θα τα κολλήσω μαζί με ντάκο και θα το φέρω εκεί που θέλω.
Θέλω να ρωτήσω, με τι κανόνες φτιάχνουμε ενα καλούπι. Εννοώ, οτι καθώς αυτό αποτελείται απο πολλά κομμάτια, πώς υπολογίζονται αυτά.
Ως τώρα τα έχω κόψει και υπολογίσει σύμφωνα με το σχέδιο του μπουζουκιού που έχω.

Blekos Kerkyra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 972
  • Ουτε καν ερασιτεχνης...
    • Youtube
  • Αγαπημένο ξύλο: Τιμιο ξυλο
  • Αριθμός κατασκευών: Κατασκευές...επισκευές...!
  • Περιοχή: Κέρκυρα
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 15, 2011, 06:48:07 μμ »
Κι εγω μολις χτες ολοκληρωσα (κατα 95%) το καλουπι μου.Μενει να στηριξω καποια τελευταια τακακια και να το περασω ενα βερνικι καθως το mdf ειναι μαλακο αβαφτο!

Το εφτιαξα στηριζοντας ολα τα ξυλα με μικρες μεταλλικες γωνιες,πραγμα που θα σε συμβουλευα να μην κανεις καθως εχει πολλη φασαρια στο να στηριξεις την καθε γωνια και να τη βιδωσεις σωστα....χαμενος χρονος.Βιδωσε τα καμαρια του καλουπιου σου στη βαση βαλε και ξυλοκολλα στις ενωσεις των ξυλων και εισαι ετοιμος.

Για να δωσεις τις καμπυλοτητες στα ξυλα που το απαρτιζουν ξεκινας σχεδιαζοντας τα παντα σε χαρτι μιλιμετρε.Το καπακι και την πλαινη οψη του οργανου σου τα εχεις.Τα καμαρια εγω τα σχεδιασα με το παρακατω συστημα καθως προεκυπταν ελλειπτικα
[url]http://geogr.eduportal.gr/astronomy/planites-doryf/plan_dor2.htm]http://geogr.eduportal.gr/astronomy/planites-doryf/plan_dor2.htm] [url]http://geogr.eduportal.gr/astronomy/planites-doryf/plan_dor2.htm [/url]
Προσεξε να σχεδιασεις και τις δυο οψεις των καμαριων σου (εσω-εξω) ετσι θα γλυτωσεις αρκετο τριψιμο στην πορεια...εγω δεν το γλυτωσα ουτε αυτο ;)-Συν το οτι θα προσεγγισεις σ επολυ καλυτερο βαθμο το καλουπι που σχεδιασες στα χαρτια και κατ'επεκτασιν το σκαφος του οργανου σου.



Εχω κι εγω ωστοσο καποιες αποριες σχετικα...
1)τους τακους του οργανου με ποιον τροπο τους στηριζουμε στο καλουπι ωστε να ειναι σταθεροι οσο κολλαμε ντουγες?

2)Ποια ξυλα ειναι καταλληλα για τακους;

3)Στον πισινο τακο θα δωσω 4cm πλατος,6cm μηκος και 1cm παχος(μεγιστο),ειναι ενταξει;

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 16, 2011, 04:44:26 μμ από BLEKOS »
Ωσάν το έρημο δεντρί που'ναι στ'αόρι απάνω
Μ'αρέσει να'μαι αμοναχός με τσι πολλούς δεν κάνω...

https://www.youtube.com/c/blekoskerkyra

nikos forlan

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 15, 2011, 07:01:04 μμ »
Bleko,αυτό που θέλω να με πεις αν ξέρεις είναι τις αναλογίες με τις οποίες σχεδιάζεις το καλούπι. Τα ξύλα που τοποθετείς στην σειρά...

Ανδρέου Δημ.

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.380
    • Κατασκευες
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #6 στις: Απρίλιος 15, 2011, 09:11:35 μμ »
Φιλε blekos συγχαρητηρια για το καλουπι σου!

Στην βαση του καλουπιου απο την κατω μερια και περα ως περα στο κεντρο μπορεις να βιδωσεις ενα κομματι ξυλο  (πχ 3χ3 cm)και αυτο θα βγαινει εξω απο το καλουπι απο την μπροστινη πλευρα και εκει θα βιδωσεις τον τακο! Αυτο θα σου χρησιμευει επισης να πιανεις το καλουπι στην μεγγενη!

Για ξυλο στους τακους χρησιμοποιησε φλαμουρι!

O πισω τακος καλος φαινεται με αυτες τις διαστασεις!


ΥΣ  Τα link που εβαλες δεν δουλευουν. Προσπαθησε να τα βαλεις παλι!

Blekos Kerkyra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 972
  • Ουτε καν ερασιτεχνης...
    • Youtube
  • Αγαπημένο ξύλο: Τιμιο ξυλο
  • Αριθμός κατασκευών: Κατασκευές...επισκευές...!
  • Περιοχή: Κέρκυρα
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #7 στις: Απρίλιος 16, 2011, 01:21:09 μμ »
Οριστε το καλουπι λοιπον..

Αυτο με το κομματι ξυλο στο μπροστινο μερος δεν το ηξερα.
Οσον αφορα τον πισω τακο τι κανω;
Οπως θα δειτε στις φωτο εχω τα τρια κομματια του πισω μερους του καλουπιου τα οποια δεν εχω κολλησει ακομα,τα τμηματα δεξια και αριστερα του τακου να τα κολλησω η να τα αφαιρεσω ωστε εκει να υπαρχει μονο ο τακος;
Aυτος ο τακος πως σταθεροποιειται;

« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 16, 2011, 04:47:02 μμ από BLEKOS »
Ωσάν το έρημο δεντρί που'ναι στ'αόρι απάνω
Μ'αρέσει να'μαι αμοναχός με τσι πολλούς δεν κάνω...

https://www.youtube.com/c/blekoskerkyra

ΚαΠα

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.581
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 16, 2011, 06:54:29 μμ »
Οριστε το καλουπι λοιπον..

Αυτο με το κομματι ξυλο στο μπροστινο μερος δεν το ηξερα.
Οσον αφορα τον πισω τακο τι κανω;
Οπως θα δειτε στις φωτο εχω τα τρια κομματια του πισω μερους του καλουπιου τα οποια δεν εχω κολλησει ακομα,τα τμηματα δεξια και αριστερα του τακου να τα κολλησω η να τα αφαιρεσω ωστε εκει να υπαρχει μονο ο τακος;
Aυτος ο τακος πως σταθεροποιειται;

Φίλε Μπλέκο μπράβο για την προσπάθεια. Μερικές παρατηρήσεις, από τα λίγα που γνωρίζω:

1) Η στιβαρότητα της κατασκευής ενός σκάφους μπουζουκιού στηρίζεται στον εμπρός τάκο και στην κολάντζα. Ο πίσω τάκος μπαίνει εκ των υστέρων και εξυπηρετεί κυρίως την στήριξη της χορδιέρας. Άρα πρώτα κατασκευάζουμε το σκάφος και αφού κολλήσουμε τα πλαϊνά και την κολάντζα, τότε κολλάμε τον πίσω τάκο (έξω από το καλούπι). Το πίσω μέρος στο καλούπι πρέπει να είναι συμπαγές χωρίς καθόλου να λαμβάνουμε υπόψη τον πίσω τάκο (αφού θα μπει εκ των υστέρων).

2) Επειδή στα μπουζούκια οι ντούγες  είναι στενές, όσα καλούπια έχω δει είναι τελείως συμπαγή. Δηλαδή δεν υπάρχουν καθόλου κενά ώστε οι ντούγες να μην είναι στον αέρα και να πατάνε στο καλούπι σε όλο το μήκος τους. Ο τρόπος που έχεις φτιάξει το καλούπι σου, χρησιμοποιείται συνήθως για μεγαλύτερα σκάφη, με φαρδύτερες ντούγες, όπως στο ούτι και στο λαούτο.  

Αν φτιάξεις το καλούπι συμπαγές όπως λέω, τότε:
α) δεν χρειάζεται το σανίδι που έχεις βάλει (στη θέση του καπακιού), ούτε το σανίδι κατά τον διαμήκη άξονα, ούτε τις γωνιές που ενώνουν τα διάφορα μέρη μεταξύ τους.

β) Σε αυτή την περίπτωση, αφού φτιάξεις το συμπαγές καλούπι, θα πρέπει να βιδώσεις ένα στενό σανίδι (π.χ. όσο το φάρδος του τάκου) που θα διατρέχει το σκάφος κατά τον διαμήκη άξονα. Πάνω σε αυτό το σανίδι θα στηρίξεις με βίδες τον μπροστινό τάκο. Αφού κατασκευάσεις το σκάφος θα πρέπει να μπορείς να ξεβιδώσεις τις βίδες που ήταν στερεωμένος ο τάκος και έτσι το σκάφος να βγεί από το καλούπι μαζί με τον κολλημένο τάκο.

γ) Στην περίπτωση του συμπαγούς καλουπιού θα πρέπει με κάποιο τρόπο να αφαιρέσεις ξύλο εσωτερικά από το καλούπι  ώστε αφενός το καλούπι σου να μην είναι πολύ βαρύ και αφετερου να μπορείς να χρησιμοποιήσεις σφηκτήρες (π.χ. για να κολλήσεις τα πλαϊνά και την κολλάντζα). Ένας εύκολος τρόπος είναι να αφαιρέσεις ένα κομμάτι ξύλο από το κάθε ξεχωριστό σανίδι (δηλαδή τις τομές), πριν τα κολλήσεις μεταξύ τους. Δηλαδή σε καθένα ξεχωριστό σανίδι, αφού κόψεις στην καμπύλη που θέλεις (που θα διαμορφώσει το καλούπι), κόβεις επίσης και ένα κομμάτι που θα είναι από την μέσα μεριά του καλουπιού. Έτσι το κάθε σανίδι που θα έχεις φτιάξει θα έχει το σχήμα μιας καμάρας. Διαφορετικά, θα έχεις πολλή δουλειά να σκάψεις εσωτερικά το τελειωμένο καλούπι.

Δυστυχώς δεν έχω κάποιο σχεδιαστικό πρόγραμμα για να δείξω τα παραπάνω με εικόνες.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 16, 2011, 07:11:03 μμ από ΚαΠα »
Blog "ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙ" http://greekluthiers.wordpress.com/
Blog "ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΣ" http://organopoios.wordpress.com/

ΚαΠα

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.581
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 16, 2011, 07:05:13 μμ »
Καλησπέρα, καθώς ξεκίνησα να φτιάχνω το πρώτο μου όργανο χτες, (μπουζούκι 3χορδο), έκοψα δηλαδή τα ξύλα για το καλούπι, και αύριο θα τα κολλήσω μαζί με ντάκο και θα το φέρω εκεί που θέλω.
Θέλω να ρωτήσω, με τι κανόνες φτιάχνουμε ενα καλούπι. Εννοώ, οτι καθώς αυτό αποτελείται απο πολλά κομμάτια, πώς υπολογίζονται αυτά.
Ως τώρα τα έχω κόψει και υπολογίσει σύμφωνα με το σχέδιο του μπουζουκιού που έχω.

Φίλε nikos forlan

Ένα καλούπι μπορεί να κατασκευασθεί με δύο τρόπους: με κάθετες τομές (κάθετες ως προς τον διαμήκη άξονα του καπακιού) ή με οριζόντιες τομές (παράλληλες προς το καπάκι).

Ας πούμε ότι θέλουμε να αντιγράψουμε ένα υπάρχον όργανο, που έχει μήκος 38 εκ. και βάθος 17 εκ.

Για συμπαγές καλούπι με κάθετες τομές (σαν αυτές που έχει χρησιμοποιήσει ο Blekos) θα πρέπει να πάρουμε τόσες τομές του σκάφους που θέλουμε να αντιγράψουμε, όσες καθορίζονται από το πάχος των σανιδιών που θα χρησιμοποιήσουμε. Ας θεωρήσουμε ότι έχουμε τάκο 6 εκ. και σανίδια 2 εκ. . Αν αφαιρέσουμε τον τάκο (6 εκ.) θα πρέπει να πάρουμε 16 τομές (δηλαδή 38-6=32εκ., άρα 32:2=16 τομές). Με τις τομές αυτές θα κόψουμε τα 16 κομμάτια σανίδια που θα κολλήσουμε μεταξύ τους ώστε να φτιάξουμε ένα συμπαγές καλούπι. Το οποίο βεβαίως στη συνέχεια θα επεξεργαστούμε (ράσπες, λίμες, γυαλόχαρτα κτλ) για να φάμε τις γωνιές που θα εξέχουν.
 
Το αντίστοιχο θα κάνουμε άν χρησιμοποίσουμε τομές παράλληλες προς το καπάκι. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ως βασικό μέγεθος να πάρουμε το βάθος του σκάφους. Έτσι αν χρησιμοποιήσουμε πάλι σανίδια 2 εκ., για το βάθος των 17 εκ., θα πρέπει να εχουμε 17:2=8,5 . Ήτοι 9 τομές. Με αυτές θα κόψουμε τα αντίστοιχα σανίδια που θα τα κολλήσουμε μεταξύ τους το ένα πάνω στο άλλο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το τελευταίο θα είναι πιό ψηλό κατά 1 εκ. και αυτή τη διαφορά θα την ροκανήσουμε με τη ράσπα, ώστε το βάθος να γίνει 17 εκ. που θέλουμε (και όχι 9Χ2=18 εκ).

Βέβαια όλα αυτά είναι εύκολο να τα λέει κανείς και δυσκολότερο να τα κάνει. Αλλά αυτή είναι και η γοητεία του πράγματος.   ;D
 
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 16, 2011, 07:14:03 μμ από ΚαΠα »
Blog "ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙ" http://greekluthiers.wordpress.com/
Blog "ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΣ" http://organopoios.wordpress.com/

Blekos Kerkyra

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 972
  • Ουτε καν ερασιτεχνης...
    • Youtube
  • Αγαπημένο ξύλο: Τιμιο ξυλο
  • Αριθμός κατασκευών: Κατασκευές...επισκευές...!
  • Περιοχή: Κέρκυρα
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #10 στις: Απρίλιος 16, 2011, 07:27:51 μμ »
Βασικα αυτο το στυλ καλουπιου ειδα να χρησιμοποιειται περισσοτερο στο ιντερνετ.
Αυτοομε συμβουλεψε κι ενας φιλος πυο τελειωσε προσφατα το δευτερο οργανο του.
Δε λεω,ειδα και το συμπαγες αλλα μου φανηκε "καπως" το να χρησιμοποιησω τοσο ξυλο για καλουπι!

Συγγνωμη αν οι αποριες μου δειχνουν καπως χαζες αλλα...δεν ξερω πολλα!
Οι ντουγες λοιπον ξεκινανε κολλημενες στον μπροστα τακο...οταν συγκλινουν πισω καπου δεν πρεπει να ακουμπησουν και να κολληθουν κι εκει;
Κολλιουνται στο πισω μερος του καλουπιου που ειναι συμπαγες;
Αν οντως ειναι ετσι τοτε πως ξεκολλιεται το σκαφος απο το καλουπι υστερα;(Αυτη η ερωτηση πρεπει να ακουγεται πολυ χαζη :D)
Ειδα σε καποιες φωτο να εχουν καλυψει το καλουπι με εφημεριδες κλπ...ειναι αυτος ο τροπος;

Οσον αφορα τους σφικτηρες για την κολλαντζα και τα πλαινα δεν το θεωρω ιδιαιτερο προβλημα καθως εχω σκεφτει καποιες τρυπες που θα εχουν αυτο το σκοπο,να κρατηθουν απο εκει σφικτηρες η "ιμαντες στηριξης"

Κι εδω το χτισιμο ενος ουτιου....χωρις καλουπι!!!
http://www.khalafoud.com/Jameel_OudConstruction.htm
Ωσάν το έρημο δεντρί που'ναι στ'αόρι απάνω
Μ'αρέσει να'μαι αμοναχός με τσι πολλούς δεν κάνω...

https://www.youtube.com/c/blekoskerkyra

Ανδρέου Δημ.

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.380
    • Κατασκευες
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 16, 2011, 07:34:51 μμ »
Το καλουπι θα το καλυψεις με ταινια τυπου σελοτειπ φαρδια!
Οταν δεν εχει πισω τακο θα κοληθουν οι δουγιες μεταξυ τους και μενουν στερεωμενες!
Δεν θα κοληθουν στο καλουπι, αλλα μεταξυ τους!

ΚαΠα

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.581
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 16, 2011, 07:58:19 μμ »
Το καλουπι θα το καλυψεις με ταινια τυπου σελοτειπ φαρδια!
Οταν δεν εχει πισω τακο θα κοληθουν οι δουγιες μεταξυ τους και μενουν στερεωμενες!
Δεν θα κοληθουν στο καλουπι, αλλα μεταξυ τους!

Όπως τα λέει ο Δημήτρης. Οι ντούγες κολλιούνται μόνο μεταξύ τους στο πίσω μέρος. Για να μείνουν όμως σταθερές για κάποιο χρόνο και να κολλήσουν καλά, χρησιμοποιούμε καρφάκια (χωρίς κεφάλι) που τα καρφώνουμε πάνω στο καλούπι στριμωχτά στην ακμή της κάθε ντούγας που κολλάμε. (Προσοχή! Δεν καρφώνουμε την ντούγα). Αφού καρφώσουμε το κάθε καρφάκι, το στραβώνουμε λίγο ώστε να πιέζει την ντούγα προς την άλλη ντούγα. Αυτός είναι και ένας ακόμα λόγος για να έχουμε συμπαγές καλούπι. 

Για να μην κολλήσουν οι ντούγες πάνω στο καλούπι θα πρέπει να κάνουμε κάποια προετοιμασία. Μια μέθοδος είναι αυτή που λέει ο Δημήτρης. Δηλαδή καλύπτουμε όλο το καλούπι με κολλητική ταινία διαφανή συσκευασίας. Στα πλαστικά δεν κολλάει η ξυλόκόλλα. Μια άλλη μέθοδος (την οποία χρησιμοποιώ και εγώ σε συμπαγές καλούπι) είναι η επικάλυψη όλου του καλουπιού με υγρό σαπούνι (αυτό για τα πιάτα) που όταν στεγνώσει δημιουργεί ένα στρώμα ασφαλείας, ή με λυωμένο κερί ή παραφίνη.

 
Blog "ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙ" http://greekluthiers.wordpress.com/
Blog "ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΣ" http://organopoios.wordpress.com/

Vagges2010

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.320
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 16, 2011, 08:25:36 μμ »
Φίλε BLEKO υπάρχει μια ιστοσελίδα των Αφων Κουκουρίγκου από όπου μπορείς να αντλήσεις πολλές πληροφορίες για τον τύπο του καλουπιού που έχεις φτιάξει. http://www.lutherie.gr
Ειδικά για την στήριξη του μπροστινού τάκου δες αυτή την φωτογραφία
αν δεις μέσα στην φωλιά του μπροστινού τάκου θα δείς την τρύπα από την οποία περνά η βίδα στερέωσης του τάκου. Για τον πίσω τάκο η στερέωση γίνεται αντίστοιχα αλλά με δύο βίδες. Όσο για υλικό για την κατασκευή των τάκων νομίζω ότι το φλαμούρι αλλά και η λεύκα κάνουν.
Όσο για την σχεδίαση ενός καλουπιού υπάρχει μια άλλη ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα
http://organa-anastasios.blogspot.com/2009/05/blog-post_02.html
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 16, 2011, 08:27:36 μμ από Vagges2010 »
If one can do it, I can do it. If no one can do it, I must do it.

http://vagges2010.blogspot.com/

Ανδρέου Δημ.

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.380
    • Κατασκευες
Απ: Παραμετροι σχεδιασης σκαφους μπουζουκιου
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 16, 2011, 09:58:41 μμ »
Ενα αλλό θεμα που θελω να συζητησουμε!
Ειναι η φωτο απο το site των αδελφων Κουκουριγκου



Οπως φαινεται η τελευταιες δουγες πριν τις μεγαλες ακριανες δεν τελειωνουν σε μυτη και αυτο γινεται για να ταιριαξουν οι ακριανες δουγιες και να ενωθουν στο κεντρο;;

Tags: