Λοιπον, μετα απο πολλα χερια tru-oil ηρθε η ωρα των ηλεκτρονικων και ειχα υποσχεθει στο φιλο Γιωργο (Sforzando) οτι θα κανω μια μινι αφιερωση. Γνωριζω μονο τα πολυ βασικα, γι'αυτο θα παρακαλουσα τους φιλους κιθαριστες να με διορθωσουν ή να προσθεσουν οτι θεωρουν απαραιτητο. Ο ηχος της ηλ. κιθαρας παραγεται κατα κυριο λογο απο την τριαδα χορδες-μαγνητες-ενισχυτης. Δεν μιλαμε φυσικα για την ποιοτητα, την χροια ή το χαρακτηρα του, αλλα για το πως και γιατι οταν χτυπαμε μια χορδη ακουμε ηχο.
ΜΑΓΝΗΤΕΣΗ απλουστερη διαταξη που μπορει να κανει κανεις ειναι ενας μαγνητης συνδεμενος απευθειας στην υποδοχη εξοδου (output jack) της κιθαρας και απο εκει με ενα καλωδιο στον ενισχυτη.Οταν χτυπαμε μια χορδη πανω απο τον μαγνητη, διαταρασσεται το μαγνητικο του πεδιο και παραγεται ενα ασθενες ηλεκτρικο σημα. Αυτο ταξιδευει στην εξοδο και απο εκει στον ενισχυτη οπου ενισχυεται και μεσω του μεγαφωνου του ηχειου μετατρεπεται ξανα σε ηχητικο κυμα.Στις περισσοτερες κιθαρες τοποθετουνται απο 1 εως 3 μαγνητες οι οποιοι αναλογως του ειδους τους (single coil, humbucker) και της θεσης τους στο σωμα του οργανου (bridge ή rhythm, middle, neck ή lead) παραγουν ηχο με διαφορετικα χαρακτηριστικα.
Τα δυο κυριοτερα ειδη μαγνητων ειναι οι single coil (μονοι) και οι humbucker (διπλοι), ενω καποιοι απο αυτους περιλαμβανουν και ενα μικρο κυκλωμα ενισχυσης και ονομαζονται active.
ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣΟταν οι μαγνητες που θα τοποθετηθουν ειναι περισσοτεροι του ενος, τοτε ειναι απαραιτητο να συνδεσουμε εναν διακοπτη επιλογης για να διαλεξουμε ποιος/ποιοι μαγνητες θα στειλουν σημα στην εξοδο. Οι τυποι διακοπτων που συναναταμε σημερα ειναι τρεις και συνηθιζεται να αναφερομαστε σε αυτους ως "τυπου Gibson" ή "τυπου Fender": Gibson 3-way toggle, Fender 3-way και Fender 5-way.
Οι πρωτοι δυο χρησιμοποιουνται σε κιθαρες με 2 μαγνητες και επιτρεπουν την επιλογη των θεσεων bridge, bridge/neck, neck.
Ο τριτος χρησιμοποιειται σε κιθαρες με 3 μαγνητες και επιτρεπει την επιλογη των θεσεων bridge, bridge/middle, middle, neck/middle, neck.
ΠΟΤΕΝΣΙΟΜΕΤΡΑΤα ποτενσιομετρα εξυπηρετουν κυριως δυο λειτουργιες: Την ρυθμιση της εντασης (volume pot) και την αφαιρεση υψηλων συχνοτητων (tone pot). Υπαρχουν βεβαια και αλλοι τυποι, οπως τα push-pull pots ( τα οποια ειναι ποτενσιομετρο και διακοπτης μαζι), αλλα για να διατηρησουμε τα πραγματα απλα δεν θα αναφερθω περαιτερω.
Ουσιαστικα ειναι αντιστασεις των οποιων την τιμη καθοριζουμε με την περιστροφη του διακοπτη. Τα tone pots ειναι ομοια με τα volume pots με τη διαφορα οτι στα πρωτα προσθετουμε εναν πυκνωτη.
ΕΞΟΔΟΣΟπως αναφερθηκε πιο πανω, μεσω της εξοδου το σημα φτανει στον ενισχυτη. Υπαρχουν δυο τυποι output jack: Mono( για παθητικους μαγνητες) και Stereo (για ενεργους μαγνητες)
SHIELDING Για την παρεμποδιση των ηλεκτρομαγνητικων παρεμβολων ειναι απαραιτητη η καλυψη του ανοιγματος των ηλεκτρονικων με χαλκοταινια, αλουμινοταινια ή αγωγιμη βαφη. Σε κιθαρες με single coil μαγνητες πρεπει να καλυπτονται και οι κοιλοτητες των μαγνητων.
Υπαρχουν πολλα επιπλεον εξαρτηματα που μπορουν να τοποθετηθουν για ευρυτερο φασμα ηχων, οπως coil tap switches, διακοπτες για αλλαγη φασης, piezo, MIDI, ακομη και ολοκληρα κυκλωματα εφε. Γενικοτερα δεν υπαρχει περιορισμος γι'αυτο και τα ηλεκτρονικα στην κιθαρα ειναι ενα τεραστιο κεφαλαιο και μια επιστημη απο μονη της!
Στην παρουσα κατασκευη χρησιμοποιω μια τυπικη διαταξη τυπου Les Paul:
Μαγνητες - Dimarzio Super Distortion (bridge), Dimarzio Paf Pro (neck
Ποτενσιομετρα - 2 volume, 2 tone (CTS 500K)
Διακοπτης - Gibson style 3-way toggle switch
Ακολουθησα το εξης διαγραμμα:
http://www.dimarzio.com/sites/default/files/diagrams/glp_a.pdfΜε τη βοηθεια του template εκοψα ενα χαρτονι στο σχημα του cavity των ηλεκτρονικων και τοποθετησα τα ποτενσιομετρα προσωρινα για να κολληθουν.

Στην συνεχεια εκανα ολες τις κολλησεις πριν τη συνδεση των μαγνητων. Και παλι χρησιμοποιοντας το template τραβηξα τα μηκη των 3 καλωδιων απο τον διακοπτη στο cavity των ηλεκτρονικων και στην εξοδο.

Μετα το φινιρισμα τοποθετηθηκαν οι μαγνητες και αφου περαστηκαν ολα τα καλωδια κολλησα χαλκοταινια στο cavity και εκανα τις υπολοιπες κολλησεις.


Συνεχιζω με φωτογραφιες με την κιθαρα ολοκληρωμενη
