μαριε καλως ηλθες στο φορουμ!
αυτο που περιγραφεις ειναι ενα κλασικο προβλημα κ στις... κλασικες κιθαρες, και οφειλεται στην ιδιοσυχνοτητα του αερα και στη συζευξη αυτου με το καπακι σε συνδυασμο με τη πλατη.
οταν "καθισουν" καποιες συνδυαστικες τιμες σε αυτα, τοτε την πληρωνουν καποιες συχνοτητες (οπως τωρα στη δικη σου περιπτωση Φα#),με την ηχηροτητα αυτης (αλλα και το σημαντικοτερο) την διαρκεια της.
φυσικα τα - εχουν και τα +, διοτι τωρα εχεις καποιες συχνοτητες με μεγαλυτερη ηχηροτητα κ περισσοτερη διαρκεια. αυτο κανει ενα οργανο να "χανει" την ισσοροπια του σε ολο το φασμα.
(δεν καταλαβα αυτο που γραφεις "αντιθετη φορα" αν θες περιεγραψε το)οχι δεν στρωνει με το παιξιμο, ειναι κατι που θα κουβαλαει η κιθαρα στη μουσικη ζωη της.
υπαρχουν τροποι να μικροδιορθωθει το φαινομενο, οπως:
- να αλλαξεις το πιτσ σου απο τα 440 που προφανως χρησιμοποιεις, με την καταλληλη αναλογια στο τενσιον των χορδων (δηλ αν πας σε χαμηλοτερο, να βαλεις πιο χαρντ χορδες), κ φυσικα να μην "πεσεις" στο καινουριο πιτσ ακριβως πανω σε καποια νοτα.
- να βαλεις την ταπα που ηδη εχεις στη κατοχη σου μονιμα , και την ανοιξεις με ενα κοπιδι γυρω-γυρω, να δημιουργησεις δηλαδη μικροτερη οπη (αυτο φυσικα πρεπει να το κανεις προβες σε διαφορετικες διαστασεις με χαρτονι, να επιλεξεις αυτη που θελεις κ σου αρεσει, κ μετα να βαλεις ψαλιδι στο πλανετγουεϊβ).
(φυσικα μπορει να θελει κ ανοιγμα η τρυπα, αλλα θελει λεπτομερεις μετρησεις των παραπανω που εγραψα στη 1η παραγραφο).
- να βαλεις βαρος στο καβαλαρη (ειτε εσωτερικα, ειτε εξωτερικα) (και εδω ισχυει η παραπανω παρενθεση, διοτι μπορει να θελει να αφαιρεσεις , αλλα θα σου ειναι κομματακι... δυσκολουτσικο.)
-
ειτε συνδυασμους αυτων.......και αλλα πολλα, (αν ειχες γνωσεις προχωρημενης οργανοποιιας)
φυσικα πριν απο οοοοοοοοολα αυτα θα εβλεπα και τα αλλα Φα# διοτι μπορει να φταιει το... ταστο -π.χ. να μην εχει κολλησει καλα- κ να εχεις πεσει σε μια νοτα τυχαια αλλα επικεντρωθηκα στα παραπανω γιατι διασαφηνισες οτι με τη ταπα καπως λυνεται
αν θελεις γραψε μας αν κανεις τα πειραμματα σου, τις παρατηρησεις σου.