Αποστολέας Θέμα: Ενότητα "Ωδείον"  (Αναγνώστηκε 75390 φορές)

ΑΝΤΩΝΙΟΣ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 37
  • Αριθμός κατασκευών: 4
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #30 στις: Ιουνίου 14, 2012, 12:32:40 μμ »
Γειά σας και πάλι.
Θα κάμω το χατήρι ενός φίλου που μου ζήτησε να γράψω περισσότερα για το θέμα.που εγραψα παραπάνω. Αν γίνομαι βαρετός να μου το πείτε ευθέως γιατί δεν εχει νόημα να συνεχίζω. Δεν θα συνεχίσω εκεί που σταμάτησα αλλά θα σας πω λεπτομέρειες απο αυτά που πολύ γεννικά προείπα. Θυμίζω πως στην αρχή οι μουσικοί καθόριζαν το υψος των τόνων εμπειρικά. Το Δώριο τετράχορδο το χόρδιζαν σε διαστήματα τόνου-τόνου-ημιτονίου (ΝΤΟ - ΦΑ). Και επειδή το οργανο εφερε τέσσερις χορδές το ονόμαζαν τετράχορδο και το διάστημα ΝΤΟ - ΦΑ, τετάρτη απο τον αριθμό των χορδών.
Μια μέρα που ο Πυθαγόρας μπήκε σε ενα χαλκουργείο (σιδηρουργείο σήμερα),δύο χαλκουργοί σφυριλατούσαν ενα κομμάτι πυρακτομένο μέταλο.. Ξέρετε πως γινόταν αυτό. Πυράκτωναν το μέταλλο,το εβαζαν στο αμόνι,το κρατούσε ενας με μιά λαβίδα και δεξιά - αριστερά απο αυτόν,εστεκαν δύο σιδεράδες με βαριές και χτυπούσαν ρυθμικά  για να μην κουτουλάνε στον αέρα οι βαριοπούλες και εναλάξ το πυρακτωμένο μέταλλο.Οι κτύποι απο τα δύο σφυριά εβγαζαν ηχο μιας τετάρτης. Παραξενεύτηκα και θέλησε να εξηγήσει το φαινόμενο. Εκανε διάφορα πειράματα. Στην αρχή πήρε στάμνες και τις γέμισε σε διαφορετικά υψη νερό. Τις χτυπούσε και δεν εβγαζε ακρη με τα διαστήματα των ήχων που εβγαζαν. Μετά κρέμασε χορδές,αλλες με ιδιο πάχος,αλλες με διαφορετικό,ιδιο μήκος ,διαφορετικό μήκος,εδεσε βάρη στην ακρη αλλού ιδια βάρη αλλού διαφορετικά και μετά απο πολύ παιδεμό διαπίστωσε πως δεν είναι τα μεγέθη των υλικώς ( μήκος,βάρος,ποσότητα ) που καθορίζουν τα διαστήματα των ηχων,αλλά οι αναλογίες των ποσοτήτων. Πήρε ενα κουτί ανοιχτό απο την μιά μεριά-φανταστείτε μια ψαροκασέλα απιθωμένη ανάποδα- εδεσε μια χορδή απο την μία ακρη στην αλλη. Την χρησιμοποίησε σαν ηχείο δηλαδή. Εβαλε δήπλα της ενα κανόνα (μέτρο) βαθμονομιμένο ετσι που το μήκος αρχιζε απο το 1 και τελείωνε στο 12. Θυμίζω δεν είχαμε τότε μηδέν.  Αυτός ονομάστηκε Μουσικός κανών του Πυθαγόρα ή Μονόχορδον και ετσι οναμάζεται μέχρι σήμερα σε ολον τον πλανήτη. Canon,Canun,Canum κ.λ.π. Μετά εφτιαξε ενα καβαλάρι οπως στο μπουζούκι, Μαγάδιον ή Μαγάς λεγόταν στα αρχαία και χτυπούσε τη χορδή αφού μετακινούσε σε διάφορες θέσεις τον καβαλάρη. διαπίστωσε τα εξής.Οταν χτυπούσε ελέυθερα τη χορδή,του εβγαζε ΝΤΟ ας πούμε. Οταν τη χτυπούσε με το μαγά στη μέση,τη μισή χορδή δηλαδή,του εβγαζε ηχο ΝΤΟ2. Τον ιδιο ηχο δηλαδή αλλα μια οχτάβα πάνω. Επι το οξύτερο οπως ελεγαν τότε. Ξέρετε οτι το μήκος της χορδής είναι αντιστρόφως ανάλογο με την συχνότητα. Μικρότερη χορδή,υψηλώτερη συχνότητα (Μπουζούκι - Μπαγλαμάς).  Αρα λοιπό δύο χορδές με δηπλάσιο μήκος η μία απο την αλλη, αυτές που εχουν λόγο δηλαδή δύο πρό ενα 2/1 του βγάζουν διάστημα ογδόης.  Δια πασών το ελεγαν τότε και βγήκε απο την φράση ''ΔΙΑ ΠΑΣΩΝ ΤΩΝ ΧΟΡΔΩΝ ΑΡΜΟΝΙΑ''. Ολη η οχτάβα δηλαδή. Πάμε παρακάτω. Οταν χτύπησε ολη τη χορδή και μετά τα δύο τρία αυτής,δηλαδή εβαλε το μαγά στην δευτερη κρούση στο νούμερο ενιά,του εβγαλε ήχους με διάστημα πέμπτης. ΝΤΟ - ΛΑ δηλαδή. Που συμαίνει πως η πέμτη εχει αριθμιτική εκφραση ενα ολόκληρο (απο το 1 εως στο 6 δηλαδή) και  μισό ακόμα ( Απο το 6 μέχρι το 9). Που αυτό γράφεται  1+1/2. Για να κάνουμε πράξεις τώρα. Βανω στη μονάδα παρανομαστή 1,βάνω καπελάκια,στο 1/1 βάνω δύο στο καπελάκι, στο 1/2 βάνω το ενα (δεν ξέρω πως μπαίνουν κλάσματα και καπελάκια στο πληκτρολόγιο και το περιγράφω χαζά) και κάνω τις πράξεις και βγαίνει 2/2+1/2=3/2.Αρα λοιπόν το διάστημα πέμτης εχει αριθμιτική εκφραση τον λόγο 3/2. Τρία μέρη πρός δύο μέρη. Επιμένω στην λεκτική επανάληψη των λόγων  (Αναλογία) για να μπεί καλά στο νόημα ο αμίητος. Συνεχίζει ο σοφός παπούλης μας τις ερευνες και κρούει τώρα με την πένα -ΠΛΗΚΤΡΟΝ- το ελεγαν τότε,ολόκληρη τη χορδή και τα 3/4 αυτής,δηλαδή στη δευτερη κρούση ο Μαγάς στο 10 και οι ήχοι εχουν διάστημα τετάρτης τώρα. Γράφει το αθροιμα πάλι δηλαδή 1+1/3 ,κάνει πράξεις με τον  ιδιο τρόπο οπως παραπάνω και βγαίνει αποτέλεσμα 4/3. Δηλαδή η τετάρτη εχει λόγο 4/3. Ξέρει οτι η πέμπτη είναι τρεισήμιση τόνοι,η τετάρτη δυόμιση τόνοι,κάνει την αφαίρεση και του μένει ενας τόνος. Πάμε να το δούμε. Θυμίζω πως στα μουσικά διαστήματα οταν μιλάμε για αφαίρεση κάνουμε διαίρεση. Αν και κατα μία θεώρηση και η διαίρεση είναι διαδοχικές αφαιρέσεις.΄Πάμε λοιπόν. 3/2 : 4/3, αντιστρέφω τους ορους του δευτέρου κλάσματος και αντί διαίρεση κάνω πολλαπλασιασμό και 3/2 χ 3/4 = 9/8. Μέτρον τόνου λοιπόν 9/8.  Αυτή είναι και η επανάσταση στη μουσική. Εχω μέτρο και υπολογίζω πλέων τα πάντα. Χορδίζω ακριβώς,ορίζω την εκταση του διαπασών ακριβώς,φτιάχνω ολα τα υπόλοιπα διαστήματα ακριβώς,φτιάχνω ημιτόνια,τέταρτα,δέκατα εκτα και οτι γουστάρω πλέων.  Συνεχίζει στην ανθυφαίρεση και αφαιρεί τώρα δύο φορές τον τόνο απο την τετάρτη και προκείπτει το ημιτόνιο ή Πυθαγόριο κώμα οπως το ελεγαν με λόγον 246/253.. Τώρα παίρνει τα δύο Δώρια τετράχορδα και τα ενώνει και φτιάχνει μιά οχτάχορδη κιθάρα (Απολώνιος κίθαρις λεγόταν) και ετσι προέκυψε ο δώριος τρόπος και ετσι καθόρισε και την εκταση της οκτάβας (Διαπασών) σε οκτώ νότες αφού η πρώτη και η τελευταία είναι ιδιες κατα μία οκτάβα ψηλώτερα επι το οξύτερον. Αυτή την εκταση αποδέχτηκε μέχρι σήμερα ολος ο πλανήτης. Να σημειώσω εδώ δε πως μέχρι τελευταία ολος ο πολιτισμένος κόσμος με τον κανόνα του Πυθαγόρα χόρδιζε τα οργανα. Μόλις ο HERTZ μέτρησε τις συχνότητες και ορισε το μέτρο και κατόπιν φτιάχτηκαν τα συχόμετρα,τότε φτιάχτηκαν και τα χορδιστήρια. Αυτό δεν αναιρεί την επανάσταση του Πυθαγόρα γιατί αν πάρουμε την συχνότητα 440 hερτζ που είναι η νότα ΛΑ και πολλαπλασιάσουμε με 9/8  Χ 440 = 495 Hertz. Aλλά αυτή είναι η συχνότητα της επομένης νότας  ΣΙ  στην κλίμακα.   Και κάτι ενδιαφαίρων. Οσοι μεγάλωσαν στην επαρχία και εχουν ακούση παλιά κοπάδι απο Γίδια αρματωμένα (με κουδούνια),θα διαπίστωνε περιέργος οτι ηταν μια καταπληκτική συναυλία. Αυτό γιατί οι τεχνίτες κούρδιζαν τα κουδούνια στα καθαρά Πυθαγόρια διαστήματα 4η,5η 8η. Ενας συγκεκριμένος αριθμός απο ζώα εφερε κουδούνια που εβγαζαν ΝΤΟ, αλλος τόσος ΦΑ ,αλος τόσος αριθμός ΣΟΛ και ο καπετάνιος η Γκιοσέμι,πάντα αρσενικό,εφερε ενα τεράστιο κουδούνι που είχε τρία διαδοχικά κουδουνια εσωτερικά.Στο πρώτο το μικρό με το γλωσσίδι εβγαζε ΝΤΟ επι το οξύ και τα υπόλοιπα ΦΑ - ΣΟΛ - ΝΤΟ επί το βαρύτερο. Διαπασών των χορδών αρμονία δηλαδή ΝΤΟ ΦΑ ΣΟΛ ΝΤΟ.  Και οποιος είχε μεγάλο κοπάδι επερνε κουδούνια με εκταση δύο και τρείς οκτάβες. Και για οσους δεν εχουν ακούσει αυτή την μαγεία, να προμηθευτή σε DVD την ταινία αριστούργημα του Παπαστάθη με προταγωνιστή  τον Αλέξη Δαμιανό (ο μαθητής σκηνοθέτησε το δάσκαλο) ''ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ'' οπου καταγράφει την τραγική μοίρα των αγωνιστών του '21 που η πείνα τους εβγαλε στο κλαρί ληστές και ολη η μουσική υποκρουση της ταινίας είναι απο κοπάδι γίδια αρματωμένο. Και κάθε χρόνο ο μερακλής ποιμένας πήγαινε στο μάστορα και του κούρδιζε τα κουδούνια γιατι απο χτυπήματα ξεχουρδιζόταν. Επίσης, επειδή οι καμπανοποιοί εφτιαχναν τις καμπάνες να βγάζουν κάποιο συγκεκριμένο ηχο,οι οργανοπαίχτες στα χωριά,χόρδιζαν τα όργανά τους με την καμπάνα. Μας εδιαν σε εμάς την πιτσιρικάρία ενα φράγγο και πηγαίναμε και χτυπούσαμε μερικές φορές την καμπάνα. Επειδή είμασταν ομως και διόλοι του κιαρατά,την χτυπούσαμε πολλές φορές και αργά και το χωριό αναστατωνόταν πως κάποιος πέθανε. Αντε να δεις τον παππα να κυνηγάει εξαλος με τα ράσσα και χωρίς καλιμάφκι την πιτσιρικαρία.
Και λίγο χιούμορ γιατί σας κούρασα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 14, 2012, 12:49:53 μμ από ΑΝΤΩΝΙΟΣ »

immortalx

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.449
    • Facebook profile
  • Αγαπημένο ξύλο: οτιδηποτε εκτος απο αυτο που βγηκε απ'τον παραδεισο XD
  • Αριθμός κατασκευών: 6
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #31 στις: Ιουνίου 14, 2012, 12:57:22 μμ »
Προσωπικα οχι μονο δεν με κουρασε, αλλα τοσο το περιεγχομενο οσο και η περιγραφη σου ειναι απολαυστικα!

Δημήτρης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 53
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #32 στις: Ιουνίου 14, 2012, 01:24:04 μμ »
....του εβγαλε ήχους με διάστημα πέμπτης. ΝΤΟ - ΛΑ δηλαδή.

Μία μικρή διόρθωση.
Το διάστημα πέμπτης είναι ντο-σολ.

Έχω την εντύπωση, ότι η κλίμακα του Πυθαγόρα εγκαταλείφθηκε πολύ παλιότερα από ότι ανέφερε ο Αντώνιος. Το κούρδισμα άλλαξε τον 17 αιώνα και το καθιέρωσε ο Μπαχ με το "Καλό συγκερασμένο κλειδοκύμβαλο", έργο γραμμένο για Πιάνο.

Να προσθέσω ότι με την διαίρεση της οκτάβας ασχολήθηκε και ο Αριστόξενος με άλλη φιλοσοφία και νούμερα.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 37
  • Αριθμός κατασκευών: 4
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #33 στις: Ιουνίου 14, 2012, 04:36:37 μμ »
Μια ερώτηση ή ενδεχόμενα επισήμανση προς τους διαχειριστές και αυτό αποτελεί και απάντηση στην διόρθωση του Δημήτρη. Οταν τελείωσα το κείμενο εκανα διορθώσεις με την εντολή πάνω δεξιά ''Τροποποίηση''.  Και σ'αυτό που επισημαίνει ο Δημήτρης περί πέμπτης και αλλα πολλα αλλα ορθογραφικά λάθη που διόρθωσα και διαπιστώνω τώρα μετά την παρατήρηση πως δεν διορθώθηκαν. Εάν υπάρχει ιχνος οι διαχειριστές θα το δούν αυτό. Κάτι δεν εκανα καλά εγώ ή μήπως δεν δουλεύει η εντολή διόρθωσης;

Δημήτρη! Οι Πυθαγόρειες κλίμακες δεν εγκαταλήφθηκαν ποτέ. Η ΜΙ ματζόρε σε κατιούσα μορφή  που παίζεις και εσύ σήμερα είναι του Πυθαγόρα με μόνη διαφορά τα ημιτόνια που παίζεις  είναι φάλτσα (Συνειδητή αποδοχή της δύσης εξ ανάγκης) επειδή είναι ημιτόνια που προκείπτουν απο τον χωρισμό του τόνου στη μέση,που είναι το απόλυτο λάθος. Στο ξαναείπα και στο λέω για τελευταία φορά. Ο τόνος που παίζεις στο πιάνο σου (λέω) εχει μέτρο 9/8. Παίζεις Πυθαγόρα δηλαδή. Ομως το 9/8 είναι ΑΡΗΤΟΣ αριθμός και δεν κόβεται στη μέση..Θα στο ξαναπώ. Δεν υπάρχει κλάσμα που αμα το διπλασιάσω θα μου δώσει 9/8.Δήλαδή αμα δηπλασιάσω τη δωδεκάτη ρίζα του 2 που είναι το ημιτόνιό σου,αυτό που παίζεις στο μπουζούκι σου, θα βγεί παραάνω απο 9/8.
Περί Αριστόξενου. Στην Αρχαιότητα υπήρχαν δύο μεγάλες σχολές μουσικής επιστημονικής πρότασης. Οι Πυθαγόριοι και οι Αριστοξενικοί.  Δεν αναίρεσε ο Αριστόξενος τις Πυθαγόρειες κλίμακες. Επειδή οι Πυθαγόρειοι ηταν αυστηρά μαθηματικοί,διαιρούσαν τον τόνο επ'απειρον με τα Μαθηματικά. Περί απειροστού λογισμού εχεις υπόψειν σου;  Το 1 = 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + 1/32 + 1/64 + 1/128 + 1/256 + ................Απειρο.   Θεωρητικά βέβαια αλλά στην πράξη μέχρι και 1/32 χώριζαν σε αταστα βέβαια οργανα. Τα οργανά τους ηταν με ανοιχτή χορδή πλήν της Πανδούρας καο αυτό βόλευε σε σχέση με το μπράτσο (Μάνικο). Οι Αριστοξενικοί οι οποίοι ήταν περισσότερο των αισθήσεων και οχι των μαθηματικών ελεγαν ''Περαν του ογδόου αμελώδητον''. Το κοινόν αυτί δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά παρα μόνον τα αυτιά των ιδικών.  Η μουσική γράφεται για να παιδαγωγίσει το λαό και οχι για τους ιδικούς. Πέραν του ποιός είχε δίκιο ηταν η αποψη της αλλης σχολής και οχι η ταφόπλακα της Πυθαγόρειας . Τις απόψεις και των δύο τις συμάζεψε την Ελληνιστική εποχή ο Κλαύδιος Πτολεμαίος ( μέγας μαθηματικός,μουσικός,και αστρονόμος ) και εγραψε το μέγα θεωρητικόν της μουσικής και το οποίο κατα την γνώμη του είχε τα κύρια στοιχεία και των δύο σχολών και αφησε εξω τις υπερβολές. Το βιβλίο αυτό πήρε αργότερα ο ευλογιμένος λαός οι Αραβες και εφτιαξαν τη θεωρία στην  δική τους Αραβοπερσική μουσική. Αλλα αυτό εν ευθέτω χρόνω.

Ανδρέου Δημ.

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.380
    • Κατασκευες
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #34 στις: Ιουνίου 14, 2012, 05:01:59 μμ »
Αντωνιε εισαι απολαυστικος!! Φανταστικες πληροφοριες!!

Σε παρακαλω μην ξανασκεφτεις οτι θα βαρεθουμε με αυτα που γραφεις!

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 84
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #35 στις: Ιουνίου 14, 2012, 07:31:05 μμ »
Αντωνιε εισαι απολαυστικος!! Φανταστικες πληροφοριες!!

Σε παρακαλω μην ξανασκεφτεις οτι θα βαρεθουμε με αυτα που γραφεις!

Συμφωνώ με τον Δημήτρη.

yiannis

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.262
    • Greek luthiers community
  • Αγαπημένο ξύλο: Καρυδιά...
  • Αριθμός κατασκευών: 15 και αυξάνονται!!!
  • Περιοχή: Πειραιάς
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #36 στις: Ιουνίου 14, 2012, 07:32:00 μμ »
Γεια σου Αντώνιε και σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που μοιράζεσαι μαζί μας.
Στο θέμα της τροποποίησης μήπως κατα λάθος έκανες προεπισκόπηση και μετά δεν πάτησες αποθήκευση στις αλλάγες;
Δεν έχει ξανασυμβεί να μην τροποποιηθούν αλλαγές σε μηνυμα και να έχω παρόμοια παράπονα.

Σε χαιρετώ


Sforzando

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.346
  • Για την υπέροχη τέχνη της Οργανοποιίας!!!
    • LUTHIER SCHOOL
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #37 στις: Ιουνίου 14, 2012, 10:19:26 μμ »
Αντώνιε είσαι απλά καταπληκτικός!!!

ΑΝΤΩΝΙΟΣ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 37
  • Αριθμός κατασκευών: 4
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #38 στις: Ιουνίου 14, 2012, 11:37:56 μμ »
Γεια σου Αντώνιε και σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες που μοιράζεσαι μαζί μας.
Στο θέμα της τροποποίησης μήπως κατα λάθος έκανες προεπισκόπηση και μετά δεν πάτησες αποθήκευση στις αλλάγες;
Δεν έχει ξανασυμβεί να μην τροποποιηθούν αλλαγές σε μηνυμα και να έχω παρόμοια παράπονα.

Σε χαιρετώ
===============================================================================================

Γιάννη! Οτι και να μου πείς εχεις δίκιο, αφού εσύ λές οτι δεν εχει ξανασυμβεί!  Δεν είναι δυνατόν εγώ ο ασχετος να σε διαψεύσω. Κάπου εκανα λάθος.  Απο υπέρμετρη στεναχώρια το ανέφερα,γιατί πράγματι εκανα διορθώσεις γι' αυτό αναφαίρω το  ιχνος και  το οποίο ενας γνώστης των υπολογιστών μπορεί να αναγνώσει τα πάντα που γράφτηκαν και  σβηστηκαν. Λέω στεναχώρια γιατί γράφω για πολύ, μα πολύ εξιδικευμένα θέματα στο ενδιάμεσο εργασίας, με μόνο γνώμονα την ευθύνη του  ανθρώπου, που λειτουργεί σε μια ομάδα. Κι ενώ μου επισημαίνει το λάθος ο Γιάννης , αν διαβάσεις παρακάτω για το αρμάτωμα των Γιδιών ,το ιδιο πράγμα το αναφαίρω αρκετές φορές σωστά, το παρακάμτει. Δεν απολογούμαι αλλά δίνω γνώσεις που πολοί λίγοι νομίζω οτι γνωρίζουν και βγαίνει ενας υστερικός - εχω το δικαίωμα της αποψης είτε του αρέσει είτε οχι - και επικεντρώνεται σ' ενα γραφικό λάθος. Μου είναι αδιάφορη η επισήμανση του γραφικού λάθους. Εάν ομως επικεντρωθείς εσύ; -τρόπος του λέγειν - στο γραφικό λάθος και το πάρεις ως ουσιαστικό; εχασες  την ουσία; Για δες; Λίγο  πιό πάνω δυό γραμμές,αν ΝΤΟ - ΦΑ λέω την τετάρτη;  Πώς γίνεται αυτό να είναι και πέμτη παρακάτω;. Ηλίου φαενότερο το γραφικό λάθος. Γι' αυτό και μόνο ανέφερα τη λειτουργία της παραμέτρου.
Μας εχουν διαλύσει οι Δημοδιδάσκαλοι της αγνοιας και της προσωπικής γνώμης.

john 2004

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.748
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #39 στις: Ιουνίου 15, 2012, 12:00:12 πμ »
φιλε μου αντωνιε εισαι συγουρος οτι το εστειλες στο σωστο φορουμ το μηνυμα?
δεν συνηθιζεται αυτο το υφος εδω μεσα

Κοῦρος

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.035
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξυά
  • Αριθμός κατασκευών: Καμιά 50ριά επισκευές για την ώρα
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #40 στις: Ιουνίου 15, 2012, 01:14:00 πμ »
Επειδή η σχεδόν τριαντάχρονη πείρα μου ενασχόλησης με τους υπολογιστές μου λέει ότι πολλές φορές υπάρχουν και κυριολεκτικώς ανεξήγητα πράγματα μπορώ να καταλάβω και τον Αντώνη που λέει ότι έκανε ότι ακριβώς έπρεπε για να καταχωρηθούν οι τροποιοιήσεις του και το Γιάννη που λέει ότι δεν ξαναέτυχε αυτό.

Θα σας πω λοιπόν κάτι που όσο και αν σας φανεί περίεργο ή και πρωτάκουστο είναι αλήθεια: και οι υπολογιστές κάνουν λάθη. Ας μη ψάξουμε που οφείλονται και με ποιους τρόπους το ίδιο το σύστημα τα "πιάνει" και τα διορθώνει, υπάρχουν όμως και κάποια απειροελάχιστα που ξεφεύγουν. Και το κυριότερο δεν καταγράφονται και ξανασυμβαίνουν σε άσχετες περιστάσεις με αποτέλεσμα να σε τρελλαίνουν. >:(  >:(

Ας επικεντρωθούμε λοιπόν σ' αυτά τα τόσο σημαντικά που ανταλλάσονται μεταξύ μας και ας μη χαλάμε τις καρδιές μας με επουσιώδη πράγματα.

Δημήτρης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 53
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #41 στις: Ιουνίου 15, 2012, 01:34:08 πμ »
Δημήτρη! Οι Πυθαγόρειες κλίμακες δεν εγκαταλήφθηκαν ποτέ.
Λυπάμαι, αλλά δεν συμφωνώ. Ούτε οι Μπαχ, Μότσαρτ, Μπετόβεν κ.λ.π. :)

Η ΜΙ ματζόρε σε κατιούσα μορφή  που παίζεις και εσύ σήμερα είναι του Πυθαγόρα με μόνη διαφορά τα ημιτόνια που παίζεις  είναι φάλτσα (Συνειδητή αποδοχή της δύσης εξ ανάγκης) επειδή είναι ημιτόνια που προκείπτουν απο τον χωρισμό του τόνου στη μέση,που είναι το απόλυτο λάθος.
Το ίδιο λέμε, Αντώνιε. Ότι οι δυτικοί υιοθέτησαν άλλο κούρδισμα από του Πυθαγόρα.


Στο ξαναείπα και στο λέω για τελευταία φορά. Ο τόνος που παίζεις στο πιάνο σου (λέω) εχει μέτρο 9/8.
Δεν καταλαβαίνω όμως, γιατί μου το λες εμένα; Είδες να έχω ένσταση για αυτό;


Δεν αναίρεσε ο Αριστόξενος τις Πυθαγόρειες κλίμακες.
... ηταν η αποψη της αλλης σχολής και οχι η ταφόπλακα της Πυθαγόρειας .

Μιας και γράφεις απευθυνόμενος σε μένα, φίλε Αντώνιε.
Σωστές οι παρατηρήσεις αυτές αλλά δεν ισχυρίστηκα πουθενά το αντίθετο. Απλά ως αναφορά το έγραψα. Το τόνισα μάλιστα: "Να προσθέσω ότι με την διαίρεση της οκτάβας ασχολήθηκε και ο Αριστόξενος με άλλη φιλοσοφία και νούμερα."

Μην κουράζεσαι να απαντάς σε θέματα που δεν τίθενται καν, λοιπόν. :)


Έχω την αίσθηση, αν κάνω λάθος συγχωρέστε με, ότι δημιουργείται μια εικόνα περί αλάθητου Πυθαγόρα που όμως τον "έφαγε" το σύστημα. Να πω δυο λόγια επ' αυτού.
Κατ' αρχήν, θεωρώ ότι όλοι μας συμφωνούμε ότι η μουσική είναι πάνω από όλα αίσθημα, μεράκι, νταλγκάς και όχι μαθηματικά και θεωρήματα.
Το έργο του Πυθαγόρα πάνω στην θεμελίωση κάποιας θεωρίας ήταν μέγιστο. Έδωσε άλλη ώθηση στην εξέλιξη της οργανοποιίας σε ότι αφορά το κούρδισμα. Όμως δεν ήταν αρκετό για τους δυτικούς. Γιατί δεν τους ικανοποιούσε άραγε αφού ήταν τέλειο; ή μήπως δεν ήταν;

Λες κάπου φίλε Αντώνιε:
"...επειδή είναι ημιτόνια που προκείπτουν απο τον χωρισμό του τόνου στη μέση,που είναι το απόλυτο λάθος"

Aυτή η παρατήρησή σου είναι πολύ σωστή εάν πάρουμε τον Πυθαγόρα που τα εξηγεί με τα μαθηματικά. Εάν πάμε όμως, με την φυσική είναι λάθος. Διότι σήμερα κουρδίζουμε με τα hertz και μπορούμε να διαιρέσουμε τον τόνο. Μην μένουμε λοιπόν, στα μαθηματικά και στα άρρητα.

Αρκετά σας κούρασα κι εγώ με τις διαφωνίες μου.

Φιλικά
Δημήτρης

yiannis

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.262
    • Greek luthiers community
  • Αγαπημένο ξύλο: Καρυδιά...
  • Αριθμός κατασκευών: 15 και αυξάνονται!!!
  • Περιοχή: Πειραιάς
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #42 στις: Ιουνίου 15, 2012, 10:57:24 πμ »
Παιδιά ας διατηρήσουμε την συζήτηση σε καλό επίπεδο και μην αρπαζόμαστε χωρίς λόγο.
Ο καθένας έχει το δικαίωμα τα λέει την γνώμη του, και αν διαφωνεί κάπου να το επισημαίνει.
Μέσα από τον διάλογο και τον αντίλογο θα λυθεί η κάθε ασάφεια που ίσως υπάρξει.

Πάντα φιλικά

Γιάννης

ΑΝΤΩΝΙΟΣ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 37
  • Αριθμός κατασκευών: 4
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #43 στις: Ιουνίου 21, 2012, 02:36:53 μμ »
Παράθεση
Διότι σήμερα κουρδίζουμε με τα hertz και μπορούμε να διαιρέσουμε τον τόνο. Μην μένουμε λοιπόν, στα μαθηματικά και στα άρρητα.

Αρκετά σας κούρασα κι εγώ με τις διαφωνίες μου.

Φιλικά
Δημήτρης
========================================================================================

Μπορούμε να διαιρέσουμε τον τόνο στη μέση τόσο καλά με τα Hertz! οσο ίδιο είναι το το ημιτόνιο σε υψος και χρώμα απο το μπουζούκι που παίζει στην Συγκερασμένη κλίμακα με τα Hertz!  και  στο Ούτι που παίζει στη Φυσική κλίμακα των Αρρήτων και που σέρνει καταγωγή απο αρχαία Ελλάδα και Βυζάντιο.


« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 21, 2012, 02:39:30 μμ από yiannis »

theodoropoulos

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 640
  • Αγαπημένο ξύλο: Padauk
Απ: Ενότητα "Ωδείον"
« Απάντηση #44 στις: Ιουνίου 22, 2012, 12:00:58 πμ »
διαφωνω καθετα με την αρχαια Ελλαδα,οσον αφορα την προελευση του ουτιου...αλλα γενικοτερα σε αυτην την ενοτητα που ακουνε ανθρωποι που δεν κατεχουν αυτο ο θεμα πρεπει να δινουμε εμπεριστατωμενες πληροφοριες με τεκμηριωμενη βιβλιογραφια,πηγες εικονεςκτλ...
Αλλα απο οτι ειπε και ο προλαλλησας δεν θα υπαρξουν ισορροπιες εδω μεσα το ξερω....

Tags: