καλησπερα παιδια..με το καινουργιο αυτο θεμα πιστευω οτι θα γραφτουν πολλες γνωμες,σχετικα με το σεταρισμα και το κουρδισμα ενος οργανου...για μενα το σωστο σεταρισμα ,ειναι πιο βασικο,και πιο σημαντικο ακομη και απο τα ξυλα που φτιαχνεται ενα οργανο...πολλα κορυφαια οργανα ειναι σκληρα και δυσκολοπαιχτα,,και πολλα υποδιεστερα με σωστο σεταρισμα "γαζωνουν"....αυτο γινεται διοτι ο καθε οργανοπαιχτης εχει την τεχνικη του.αυτος ειναι και ο λογος που οι επαγγελματιες εχουν δικο τους σεταρισμα,,καθως και οτι καποιοι κατασκευαστες φημιζονται, πρωτα για το ποσο ευκολοπαιχτο και σωστα σεταρισμενο ειναι ενα οργανο,και μετα για τον ηχο που προσφερουν....εξαλου ο αγοραστης κρινει...
ελπιζω να ακουστουν πολλες γνωμες και εμπειριες που αφορουν το σεταρισμα..
για μενα σωστο σεταρισμα ειναι να αποδιδει ενα οργανο τα μεγιστα,και να ειναι ευκολοπαιχτο...
σε αυτο παιζει ρολο,το υψος του πανω καβαλαρη,το υψος του κατω καβαλαρη,η αποσταση των χορδων απο το πανω μερος του ταστου(σε ολοκληρη την ταστιερα),η αποσταση της χορδης απο το επομενο ταστο οταν παταμε μια νοτα,το relief του μπρατσου (ποση αποσταση υπαρχει απο το πανω μερος του ταστου,μεχρι την χορδη..οταν εχουμε πατημετα ταυτοχρονα το 1ο και το τελευταιο ταστο),, ο τροπος που μπαινουν οι χορδες στα αυλακια των καβαλαρηδων,ο τροπος που γινεται το λιμαρισμα των ταστων( το λεγομενο crowning) για να μην ειναι εντελως επιπεδα στο σημειο επαφης με τη χορδη,και το intonation....ποσο καλα ειναι κουρδισμενο το οργανο και στις 2 οκταβες,παιζοντας δηλαδη μεχρι το 12ο ταστο,να υπαρχει η ιδια ποιοτητα ηχου απο το 12ο και κατω( αυτο θελει μεγαλη συζητηση διοτι μονο ο κατω καβαλαρης ρυθμιζεται για να επιτευχτει αυτο...και το καθε λουκι ξεχωριστα.....οπως στις ηλεκτρικες που εχουν ξεχωριστο βαγονακι για καθε χορδη.....