Για την δημιουργία της ιδιοκατασκευής για την δημιουργία ένωσης της χελιδονοουράς στις κιθάρες υπάρχουν αρκετά βίντεο στο youtube. Υποθέτω τα πιό γνωστά είναι εκείνα του οργανοποιού Robert O'Brien, στα οποία δείχνει με λεπτομέρειες τόσο την κατασκευή όσο και τη χρήση της. Για παράδειγμα:
https://www.youtube.com/watch?v=nJLfkh3GgFU&t=1988sΤην τελευταία εβδομάδα ενόψει της ένωσης του μπράτσου με το σκάφος στην λαϊκή κιθάρα που κατασκευάζω αυτή την εποχή, αποφάσισα να κάνω κάποιες βελτιώσεις στην δική μου ιδιοκατασκευή που την είχα φτιάξει πριν αρκετά χρόνια. Η τότε απειρία και η έλλειψη αρκετών γνώσεων, με είχε οδηγήσει να κάνω σημαντικά κάποια λάθη στην κατασκευή της, που στην πράξη είχε ως αποτέλεσμα να έχω κάποιες αστοχίες στις κατασκευές μου, ευτυχώς όχι ανεπανόρθωτες. Για το λόγο αυτό πάντοτε το στάδιο της δημιουργίας της χελιδονοουράς ήταν για μένα αγχωτικό.
Επειδή υπάρχουν όλες οι πληροφορίες στο διαδίκτυο θεωρώ ότι δεν υπάρχει ανάγκη να γράψω πολλές κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Θα επικεντρωθώ στις βελτιώσεις.
Η παλαιά μου ιδιοκατασκευή
Το
βασικό πρόβλημα : το template για το μέρος του μπράτσου ήταν φτιαγμένο από mdf πάχους 1 cm ενώ το μέρος του σκάφους ήταν δημιουργημένο εξ αρχής πάνω στο σώμα της ιδιοκατασκευής, κατασκευασμένη από κοντρα πλακέ πάχους 2,2 cm. Αυτή η διαφορά πάχους δημιουργούσε την ανάγκη να γίνονται διαφορετικές ρυθμίσεις στο βάθος που θα εξείχε το εργαλείο κοπής στο ρούτερ, ώστε να επιτυγχάνεται το ίδιο βάθος κοπής στο μπράτσο και στο σκάφος. Στην πράξη ήταν αναγκαίες πάρα πολλές δοκιμές στη μετάβαση από το μπράτσο στο σκάφος.
Το πρόβλημα είναι διπλάσιο αν λάβουμε υπόψη ότι στο μέσον της διαδικασίας αλλάζουμε κοπτικό για την δημιουργία της χελιδονοουράς (χρησιμοποιούμε δύο κοπτικά στο ρούτερ, ένα ίσιο και ένα με πλάγια κοπή που δημιουργεί της αναγκαίες γωνίες της χελιδονοουράς).
Έτσι αποφάσισα να αντικαταστήσω τα templates με πλεξιγκλάς 1cm που το έκοψα σε με laser σε ειδικό εργαστήριο. Ως σχέδιο χρησιμοποίησα εκείνο του βιβλίου "Κατασκευή λαϊκής κιθάρας - Θεωρία & Πράξη". Γρήγορα διαπίστωσα όμως ότι δεν ήταν κάτι απλό να βελτιώσω την παλαιά μου ιδιοκατασκευή, αλλά στην ουσία έπρεπε να την κατασκευάσω από την αρχή.
Με την νέα ιδιοκατασκευή θα αντιμετώπιζα και
άλλα σημαντικά προβλήματα της παλαιάς. Όπως:
1) Το δέσιμο του σκάφους πάνω ιδιοκατασκευή (δεξί τμήμα) δεν ήταν πολύ σταθερό και γιαυτό χρησιμοποιούσα διάφορες "πατέντες" όπως χαρτοταινία κτλ που όμως δεν έδιναν σίγουρο αποτέλεσμα.
2) Ούτως ή άλλως η η ιδιοκατασκευή έπρεπε να "φορεθεί" πάνω στο σκάφος. Το ίδιο το σκάφος όμως δεν μπορούσε να σταθεροποιηθεί πολύ καλά, γιατί ο τρόπος που το έδενα στον πάγκο ήταν μάλλον πρωτόγονος (χρησιμοποιούσα τέσσερα ξύλινα σφιχρήρια και τελικά έπρεπε να βρίσκω επικίνδυνες ισορροπίες αφού αφενός δεν έπρεπε να το σφίξω πολύ (για να μην το καταστρέψω), ενώ από την άλλη η ιδιοκατασκευή ήταν βαριά και ήθελε καλό σφίξιμο για να μην "παίζει".
Όμως πολλά έγραψα. Στα επόμενα post θα βάλω φωτογραφίες με τις βελτιώσεις και με το τελικό αποτέλεσμα.