Αποστολέας Θέμα: Μπουζούκι τρίχορδο με τσάκιση στο καπάκι, σκαλιστές ντούγιες (κελεμπέκι-καρυδιά)  (Αναγνώστηκε 11222 φορές)

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.569
Στέλιο και Γιώργο το καθαρίζω για να βγουν τα ένθετα με το περιστροφικό τριβείο σε χαμηλές στροφές και με πολύ προσοχή. Το βασικό είναι οι χαμηλές στροφές για αυτό και βολεύει να έχεις τριβείο με ρυθμιζόμενες στροφές γιατί στις πολλές στροφές δεν ελέγχεται και τρως το καπάκι και κάνεις λακούβες.


Μάνο, γενικά για αυτήν τη δουλειά έχω χρησιμοποιήσει πολυεστέρα. Αν πας στα χρωματοπωλεία με είδη επισκευής αυτοκινήτων έχει πολυεστέρα για την επισκευή προφυλακτήρων. Είναι πιο καλός από την εποξική κόλλα που χρησιμοποίησα εδώ και η επιφάνεια είναι πιο σκληρή. Η αλήθεια είναι πως είχα πολυστέρα αλλά μου είχε χαλάσει ο καταλύτης του οπότε χρησιμοποίησα την εποξική για να μην τρέχω. Η όλη μέθοδος είναι καλή αλλά θέλει λίγο να τη δουλέψεις. Άνα βάλεις πολύ πούδρα από το ξύλο έχεις μειωμένη συνοχή. Αν βάλεις λίγη βγαίνει διάφανο. Πάντα πρέπει να φτιιάχνεις πιο πολύ από ότι χρειάζεσαι, γιατί αν δεν φτάσει το συμπλήρωμα μπορεί να έχει διαφορετική απόχρωση. Αν βάλεις άλλες χρωστικές (αντί πούδρα ξύλου), μπορείς να κάνεις ότι απόχρωση θέλεις. Αν βάλεις μέσα πέρλα βγάζεις μεταλλική υφή κ.α. Βέβαια όλα αυτά δεν είναι για μπουζούκια αλλά σε μια ηλεκτρική μπορείς να κάνεις παπάδες με αυτό το κόλπο.
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Η επιλογη ητανε να φτιαξω εναν γεμιστικο υλικο σκληρο

Δημήτρη κάποτε είχε γίνει μια σχετική κουβέντα και είχατε αναφέρει ένα υλικό (εσύ και ο Ζαρκάδας νομίζω το ήξερε) γι αυτή τη δουλειά. Μήπως μπορείς να μου θυμίσεις ποιό ήταν και που το βρίσκουμε ?

εγω δεν το θυμαμαι καν ,,,,νομιζω ομως οτι μονο το υγρο γυαλι εχει την σκληροτητα ωστε να το τριψεις και να γινει ...γυαλι
τωρα σε αυτο που λεει ο Σαλαλης.........Αν βάλεις μέσα πέρλα βγάζεις μεταλλική υφή κ.α. Βέβαια όλα αυτά δεν είναι για μπουζούκια αλλά σε μια ηλεκτρική μπορείς να κάνεις παπάδες με αυτό το κόλπο.
Εχω δει αυτο το κολπο σε ροζετες του Παισιου πριν απο χρονια στο ξεκινημα του.Εσπαφε οετρακα σε μικρα κομματακια και τα περιελουζε με εποξικη σκληρη.Ωραιο αποτελεσμα
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 3.287
  • Αριθμός κατασκευών: -
γιααααα ξεσκονίστε τα χρονοντούλαπα της ιστορίας, έχει αναφερθεί με εμπορικό όνομα (μπλακεντέκερ, αστραζένεκα, δεν ξέρω), χρώμα μαύρο ή σκούρο γκρι, υποκατάστατο για σκόνη έβενου με κόλλα, στα σχόλια λεγόταν ότι το προσόν του είναι ότι δεν ρηγματώνει με τα χρόνια (όπως η σκόνη με την κόλλα)....
Αν θυμηθούμε καλώς, αν όχι πάλι καλώς, θα βάλω εποξική, έβαλα κανα δυο φορές και είναι οκ. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να ΜΗΝ είναι πολύ σκληρότερο από το ξύλο γιατί (ειδικά σε καπάκι κέδρου) ακόμα και με ξύλινα φιλέτα που είναι λίιιγο σκληρότερα κινδυνεύεις σ΄αυτό που λέει ο Δημήτρης, να τρίβεται εκτός από το φιλέτο και η επιφάνεια του καπακιού γύρω γύρω και να κάνει γούβες. Το καλύτερο είναι να το ξυρίζεις με σκαρπέλο αλλά στην κιθάρα η ροζέτα είναι μακρυά από τις άκρες του καπακιού και θέλει μακρύ σκαρπέλο (της κοντής #%&^ οι τρίχες της φταίνε)

john 2004

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.748
Μάνο είτε βάλεις κυανοκριλικη, είτε υγρό γυαλί, είτε αυτό που δεν θυμάσαι...  θέλει τρίψιμο σε ντραμ σαντερ, που φαντάζομαι ακόμα δεν το έχεις φτιάξει.   Ότι και να βάλεις πάντα θα είναι σκληρότερο από το καπάκι και θα υπάρχει ο κίνδυνος τραυματισμού στην επιφάνεια του.

Σωτήρης Ρούμπος

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 114
  • Αγαπημένο ξύλο: σγουρό κελεμπέκι
  • Αριθμός κατασκευών: 4,5
Λοιπόν, αφού εκφράσω τον θαυμασμό μου για τις σκαλιστές ντούγιες και τα σπαστά καπάκια και την  καλοπροαίρετη ζήλια μου για τα όργανα που τα συνδυάζουν, έχω ερώτηση απειρίας που αφορά τα αρχικά πάχη του καπακιού. Έχοντας αγοράσει μόνο από Σοφιανό και Κωνσταντέλλο, όλα ήταν περίπου 3 χιλιοστά. Τις προάλλες στον Στεφανίδη είδα τα καπάκια να έχουν πάχος γύρω στα 7-8 χιλιοστά.
Αφ΄ενός ρωτάω το πως γίνεται να λεπτύνει τόσο πολύ όσο απαιτείται το καπάκι αφού έχουν γίνει οι εργασίες επάνω του και αφ εταίρου γιατί χρησιομοποίησες τόσο χοντρό καπάκι με προοπτική να το λυγίσεις;;
Είναι κάτι που προτιμάται, και αν ναι, αυτό συμβαίνει λόγους ανθεκτικότητας σε μακροχρόνια αποθήκευση;;

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.569
Σωτήρη δεν χρησιμοποίησα καπάκι 7-8 χιλιοστά. Το καπάκι ήτανε τριμένο και έτοιμο στα 3 χιλιοστα. Δεν θυμάμαι να ανάφερα κάπου για τόσο χοντρό καπάκι.
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

Σωτήρης Ρούμπος

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 114
  • Αγαπημένο ξύλο: σγουρό κελεμπέκι
  • Αριθμός κατασκευών: 4,5
Α, οοκ, απ τις φωτογραφίες μου φάνηκε πιο χοντρό και έθεσα επ ευκαιρία την ερώτηση!!

sakkalis

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.569
Σωτήρη, το καπάκι είναι στα 3 περιπου χιλιοστά. Έχει και μπει επιπλέον ενίσχυση από κάτω, 3 φύλλα καπλαμά (3χ0.3 χιλιοστα)και φύλλο κεμελέμπεκι στα 2 χιλιοστά. Συνολικό πάχος περ. 7 χιλιοστά Η ενίσχυση αυτή  είναι μόνο περιμετρικά της τρύπας.
Το κόλπο με τους καπλαμάδες το χρησιμοποιώ στα περισσότερια καπάκια. είναι μια μικρή λεπτομέρεια που μου αρέσει.
Δημήτρης Σ.

''Το όνειρο που σ’ έφερε μια μέρα ως εδώ, σήμερα καίγεται, σκουριάζει και σε διώχνει.
Μια σε κρατάει στη γη, μια σε ξερνάει στον ουρανό, το ίδιο όνειρο σε τρώει και σε γλιτώνει.''

Γιάννης Καραβασίλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 999
  • Αγαπημένο ξύλο: Μουριά
  • Αριθμός κατασκευών: 6
Λοιπόν, αφού εκφράσω τον θαυμασμό μου για τις σκαλιστές ντούγιες και τα σπαστά καπάκια και την  καλοπροαίρετη ζήλια μου για τα όργανα που τα συνδυάζουν, έχω ερώτηση απειρίας που αφορά τα αρχικά πάχη του καπακιού. Έχοντας αγοράσει μόνο από Σοφιανό και Κωνσταντέλλο, όλα ήταν περίπου 3 χιλιοστά. Τις προάλλες στον Στεφανίδη είδα τα καπάκια να έχουν πάχος γύρω στα 7-8 χιλιοστά.
Αφ΄ενός ρωτάω το πως γίνεται να λεπτύνει τόσο πολύ όσο απαιτείται το καπάκι αφού έχουν γίνει οι εργασίες επάνω του και αφ εταίρου γιατί χρησιομοποίησες τόσο χοντρό καπάκι με προοπτική να το λυγίσεις;;
Είναι κάτι που προτιμάται, και αν ναι, αυτό συμβαίνει λόγους ανθεκτικότητας σε μακροχρόνια αποθήκευση;;

Σωτήρη τα περισσότερα καπάκια ιδίως αν αγοράσεις απ το εξωτερικό είναι πάνω από 5-6 χιλιοστά το πάχος τους. Οι περισσότεροι τα κατεβάζουν με τριβείο....Εγώ επειδή δεν διαθέτω τριβείο έμαθα να τα κατεβάζω με την πλάνη χειρός. Πίστεψέ με αν η πλάνη είναι σωστά τροχισμένη και ρυθμισμένη και ξέρεις να την δουλέψεις δεν υπάρχει ευκολότερος τρόπος να κατεβάσεις ένα καπάκι. Δεν παίρνει ούτε 3 λεπτά να το κατεβάσεις αρχικά εκεί που θες για να το δουλέψεις.

Σωτήρης Ρούμπος

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 114
  • Αγαπημένο ξύλο: σγουρό κελεμπέκι
  • Αριθμός κατασκευών: 4,5
Αα, κατάλαβα... Μάλλον θα συνεχίσω να αρκούμαι στα κατεβασμένα.
Πάντως αυτό με τους καπλαμάδες όντως πολύ ωραίο!!

Nikos

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.472
  • Αγαπημένο ξύλο: Καρυδιά Πρώτα καιιιιιι οοοοοοολαα τα άλλα καρποφόρα και ρετσινόδεντρα.
  • Αριθμός κατασκευών: 1-0=1+2=3 και ο κούκος.
  • Περιοχή: Αθήνα.
Γιάννη, σε παρακαλώ μου λες πως στερεώνεις το καπάκι για να το πλανίσης? το σφίγγεις ας πούμε με ένα-δυο σφικτήρια στην μία άκρη και δώστου, και μετά το σφίγγεις και από την άλλη μεριά που έχει πλανιστεί για να πλανίσης και το υπόλοιπο?
Είμαι Βασιλιάς στα βράχια,
Στις δροσές και στα φεγγάρια.

Γιάννης Καραβασίλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 999
  • Αγαπημένο ξύλο: Μουριά
  • Αριθμός κατασκευών: 6
Γιάννη, σε παρακαλώ μου λες πως στερεώνεις το καπάκι για να το πλανίσης? το σφίγγεις ας πούμε με ένα-δυο σφικτήρια στην μία άκρη και δώστου, και μετά το σφίγγεις και από την άλλη μεριά που έχει πλανιστεί για να πλανίσης και το υπόλοιπο?
Νίκο ακριβώς έτσι όπως το λες....!!!! Με προσοχή να μην το τραυματίσουν οι σφιγκτήρες και η πλάνη δεν τρέχει παράλληλα με τα νερά....αλλά ελαφρώς λοξά. 

Γιάννης Καραβασίλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 999
  • Αγαπημένο ξύλο: Μουριά
  • Αριθμός κατασκευών: 6
Δημήτρη συγνώμη γιατί μπαίνει στο δικό σου θέμα....

Γρηγόρης Μαυρακης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.452
  • Αγαπημένο ξύλο: Ινδικος παλισανδρος
  • Αριθμός κατασκευών: Καμμια
Λοιπόν, αφού εκφράσω τον θαυμασμό μου για τις σκαλιστές ντούγιες και τα σπαστά καπάκια και την  καλοπροαίρετη ζήλια μου για τα όργανα που τα συνδυάζουν, έχω ερώτηση απειρίας που αφορά τα αρχικά πάχη του καπακιού. Έχοντας αγοράσει μόνο από Σοφιανό και Κωνσταντέλλο, όλα ήταν περίπου 3 χιλιοστά. Τις προάλλες στον Στεφανίδη είδα τα καπάκια να έχουν πάχος γύρω στα 7-8 χιλιοστά.
Αφ΄ενός ρωτάω το πως γίνεται να λεπτύνει τόσο πολύ όσο απαιτείται το καπάκι αφού έχουν γίνει οι εργασίες επάνω του και αφ εταίρου γιατί χρησιομοποίησες τόσο χοντρό καπάκι με προοπτική να το λυγίσεις;;
Είναι κάτι που προτιμάται, και αν ναι, αυτό συμβαίνει λόγους ανθεκτικότητας σε μακροχρόνια αποθήκευση;;

Σωτήρη τα περισσότερα καπάκια ιδίως αν αγοράσεις απ το εξωτερικό είναι πάνω από 5-6 χιλιοστά το πάχος τους. Οι περισσότεροι τα κατεβάζουν με τριβείο....Εγώ επειδή δεν διαθέτω τριβείο έμαθα να τα κατεβάζω με την πλάνη χειρός. Πίστεψέ με αν η πλάνη είναι σωστά τροχισμένη και ρυθμισμένη και ξέρεις να την δουλέψεις δεν υπάρχει ευκολότερος τρόπος να κατεβάσεις ένα καπάκι. Δεν παίρνει ούτε 3 λεπτά να το κατεβάσεις αρχικά εκεί που θες για να το δουλέψεις.
Πλάνη χειρός στα 3 χιλ βρε θηρίο??Για αυτό σε λέμε μάγκα.. μπράβο φίλε ειλικρινά..

Γιάννης Καραβασίλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 999
  • Αγαπημένο ξύλο: Μουριά
  • Αριθμός κατασκευών: 6
Έλα γιατί θα χαλάσουμε το θέμα του Δημήτρη....Μετακινήστε τα ρε παλικάρια τα μηνύματα αυτά και συγνώμη... {celebrate013}