Η ηχητική τρύπα επηρεάζει πάρα πολύ τον ήχο και συγκεκριμένα γεμίζει ,γίνεται πλούσιος ο ήχος αφού προσθέτει στο όργανο την πιό μπάσα συχνότητα.
Αν είναι πολύ μεγάλη έχεις πιό λαμπερά πρίμα και διάρκεια αλλά έχεις επίσης και σοβαρή απώλεια στην ένταση. Αν είναι πολύ μικρή χάνεις σε όλα.
Η συχνότητα helmholtz συντονίζεται όπως είπαν και οι φίλοι, αυξομειώνοντας το εμβαδόν της οπής,το πάχος του καπακιού στο σημείο της οπής,όπως και τον όγκο του αντηχείου μας ( του σκάφους μας).
μεγαλύτερο εμβαδόν,μεγαλύτερο πάχος καπακιού στο σημείο της τρύπας,και μικρότερος όγκος αντηχείου, αυξάνουν την συχνότητα helmholtz.
Παρακάτω έχω δύο καταγραφές της Helmholtz με κρούση στο καπάκι (*κολλημένο στο σκάφος και χωρίς χορδές)
με το μπλέ είναι οβάλ τρύπα με μέγεθος 31mm x 40mm,και συχνότητα 179Hz,
& το πορτοκαλί η συχνότητα 195Ηz με μέγεθος οπής στα 36.6mm x 48.6mm
**να συμπληρώσω οτι η κρούση που κάνω στο καπάκι βρίσκει πιό καλή τη δεύτερη περίπτωση καθώς βλέπουμε οτι εκτός της συχνότητας που αυξήθηκε, αυξήθηκε και
η ένταση, και εμφανίστηκαν και άλλες συχνότητες.
Την απόφαση για το μέγεθος πιστεύω την παίρνουμε όμως στο τέλος ακούγοντας το όργανο συνολικά,καθώς ναί μεν η συχνότητα που επιλέξαμε π.χ. η ΛΑ ή η ΣΟΛ κλπ
ενισχύεται, αλλά απο την άλλη επηρεάζεται όλο το ηχόχρωμα του οργάνου.
γιαυτό και πολλές κιθάρες δέν έχουν τη helmholtz συντονισμένη σε κάποια νότα ντε και καλά