Αποστολέας Θέμα: Τριανταφυλλιά  (Αναγνώστηκε 28975 φορές)

kedros27(Χρήστος.Μ)

• Hero Member
  • Αγαπημένο ξύλο: κέδρος
  • Αριθμός κατασκευών: 14
Τριανταφυλλιά
« στις: Δεκεμβρίου 20, 2011, 11:35:47 μμ »
Έχω ακούσει για τριανταφυλλιά, την χρησιμοποιούν για όργανα και άκουσα και για ταστιέρα και για κόντρα σε μανίκι αν δεν κάνω λάθος και αφού είμαι άσχετος σκέφτομαι πως όσες τριανταφυλλιές έχω δει έχουν πολύ μικρό κορμό, από πού βγαίνει λοιπόν το ξύλο; Υπάρχει κάποια ποικιλία που κάνει μεγάλο κορμό; ή υπάρχει δέντρο με το ίδιο όνομα; αν πέταξα χαζομάρα μην γελάσετε πολύ μαζί μου, απλά εξηγήστε μου, μικρό παιδί είμαι ρωτάω τι να κάνω.

ρεμα

• Full Member
Απ: Τριανταφυλλιά
« Απάντηση #1 στις: Δεκεμβρίου 21, 2011, 02:55:52 πμ »
φιλε ειναι κοινη παρανοηση το rosewood,το οποιο ειναι ο παλλισανδρος να ερμηνευεται ως τριανταφυλλια.

ΚαΠα

• Hero Member
« Απάντηση #2 στις: Δεκεμβρίου 21, 2011, 11:38:15 πμ »
Πράγματι υπάρχει πρόβλημα με την Ελληνική ορολογία των ξύλων. Μερικοί τριανταφυλλιά λένε την πουπίνγκα.
Blog "ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙ" http://greekluthiers.wordpress.com/
Blog "ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΣ" http://organopoios.wordpress.com/

Κοῦρος

• Hero Member
  • Αγαπημένο ξύλο: Οξυά
  • Αριθμός κατασκευών: Καμιά 50ριά επισκευές για την ώρα
« Απάντηση #3 στις: Δεκεμβρίου 21, 2011, 04:13:25 μμ »
Όχι παιδιά.
Υπάρχει πραγματικό ξύλο τριανταφυλλιά.
Είναι από τη ρίζα της τριανταφυλλιάς και όχι απ' τον κορμό της. Είναι απ' τα πιο όμορφα, σπάνια και ακριβά ξύλα.  Είναι το ξύλο που χρησιμοποιούσαν οι μαραγκοί για τα έπιπλα των γάλλων βασιλιάδων.

Αλλά και ο Παναγιώτης έχει δίκιο.
Μέχρι πριν από πεντέξι χρόνια νόμιζα ότι τα εδώ και 20 χρόνια έπιπλα που έφτιαξα για το σπίτι μου (ένα τραπέζι σαλονιού και μια κονσόλα από καπλαμά) ήταν καπλαμάς τριανταφυλλιά. Έτσι μου το πούλησαν και έτσι το ήξερα. Τελικώς κάποια στιγμή ψάχνοντας μια εγκυκλοπαίδεια με ξύλα κατάλαβα ότι ήταν μπουμπίνγκα.

Δείτε τα νερά των επίπλων συγκρίνοντάς τα με της μπουμπίνγκας από εικόνα από το διαδίκτυο:

ΚαΠα