Θεώρια,Έρευνα,Ιστορία > Έρευνα

η "ταυτοτητα" ενος οργανου μετα την επισκευη

(1/3) > >>

steliosguitar:
ολοι μας λιγο-πολυ εχουμε ελθει σαν "επισκευαστες" ενος παλαιου οργανου με πολλα διλήμματα, οσον αφορα την "ταυτοτητα" που αυτο εχει, ωστε οταν το επισκευασουμε αυτο να μη την "χασει"

ιδου ενα ενδιαφερον βιντεο   (εμας μας αφορα απο την αρχη εως το 1'50'')
οπου τα φιλοσοφικα ερωτηματα στο πλοιο του θησεα, μπορουν να "αλλαχθουν" συνειρμικα με το οργανο που επισκευαζουμε.

το ειχαμε ξανακανει και παλαιοτερα κουβεντα, εμενα παντως δεν με πειραζει να αλλαχθει ολοκληρο καπακι σε μια παλια κιθαρα απο το να επισκευασω ενα αποκαϊδι  ;D-αρκει να ειναι λειτουργικο το οργανο

σιγουρα η συμμετοχη με τις θεσεις σας θα εχει πολυ ενδιαφερον και θα βγουν χρησιμα συμπερασματα  :)

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ:
τα ειπε ο Φρονικ περσι στην εκθεση.Οταν ειναι ιστορικης σημασιας και σπανιο ειναι καλυτερα να μην το πειραξουμε καθολου.Υπαρχουν τοσα και τοσα οργανα να επισκευασουμε.Εχουν  γινει βεβαια και ..κουφα πραγματα.Προσφατα Κρητικος μαστορας πηρε στα χερια του λαουτο αρχαιο του Φραγγιαδακη και το μονο που κρατησε ηταν το σκαφος.Δε συνεχιζω αλλο γιατι θα αρχισω το μπινελικι πρωι πρωι

sakkalis:
Καλησπέρα,
Στέλιο το θέμα είναι σίγουρα ενδιαφέρον και σηκώνει πολλές συζητήσεις.
Σε μια πρώτη άποψη θα συμφωνήσω με τον Κώστα ότι στην επισκευή ενός οργάνου πρέπει να υπάρχει σεβασμός στην δουλειά του κατασκευαστή και να ακολουθούμε τις τεχνικές της τότε εποχής για να διατηρήσουμε τον χαρακτήρα του οργάνου με τον ελάχιστο βαθμό επεμβάσεων. Τώρα αν μιλάμε είτε για βιομηχανικό όργανο είτε για κακιτέχνη (sic) κατασκευαστή πιστεύω πως μας δίνεται το ελεύθερο να προχωρήσουμε σε επισκευή ή ακόμα και μετατροπή για να δημιουργήσουμε ένα λειτουργικό και προφανώς νέο όργανο. Σε ένα όμως ιστορικό όργανο (είτε μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας, είτε μεγάλης ιστορικότητας  π.χ. ταμπουράς του Μακρυγιάννη) δεν πρέπει να κάνουμε επεμβάσεις που αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του οργάνου και ας μην γίνει ποτέ λειτουργικό.
Το θέμα με έχει απασχολήσει και μένα πρόσφατα μιας και μου κόλλησε και εμένα η ιδέα να μετασκευάσω ένα παλιό μαντολίνο σε τζουρομπούζουκο κρατώντας όμως το ίδιο το καπάκι. Ψάχτηκα στο ebayu  και τελικά πήρα ένα μαντολίνο ιταλικό πάνω από 100 χρονών με ρωγμές στο καπάκι και το σκάφος αλλά επισκευάσιμο. Όταν το έπιασα όμως στα χέρια μου και είδα την πολύ όμορφη δουλειά του κατασκευαστή (πολύ ωραία πεναριά - μαρκεντερί), λυπήθηκα να το χαλάσω για να φτιάξω ένα νέο άλλο όργανο. έτσι αποφάσισα να το επισκευάσω και να το κρατήσω και ας μην παίζω μαντολίνο.
Η λόξα όμως υπάρχει και συνεχίζω άκόμα να ψάχνω στο ebay  για μαντολίνο παλιό και μια κιθάρα parlor  για επισκευή μετασκευή.

Και ένα σχετικό βίντεο με μια επισκευή οργάνου που διαφωνώ με την μη επέμβαση που γίνεται. Εγώ είτε θα άλλαζα καπάκι είτε θα μπάλωνα το υπάρχον εάν ήθελε ο ιδιοκτήτης να μην το αλλάξει. Συνεχίζει να μου κάνει τρομερή εντύπωση που παίζει ακόμα με αυτήν την κιθάρα. Περί ορέξεως όμως...

https://www.youtube.com/watch?v=uhQuJTc5yFY
https://www.youtube.com/watch?v=1fDij2CWLZY

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ:
αυτος δηλαδη αφησε ακομα και την τρυπα στο καπακι? Ενταξει καλα εκανε και κρατησε το ιδιο αλλα αφησε και την τρυπα?

sakkalis:
Ναι ρε συ Κωστα!
Και γω την ιδια απορια με σενα εχω.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση