Αποστολέας Θέμα: Ταπ Τιουνινγκ (tap tuning)  (Αναγνώστηκε 10423 φορές)

Λάμπρος Σταυρίδης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.186
  • Αγαπημένο ξύλο: καρυδιά
  • Αριθμός κατασκευών: 8
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #15 στις: Σεπτέμβριος 26, 2017, 01:57:55 μμ »
ποιά εἶναι περίπου ἡ συχνότητα στήν ὁποία τό ὄργανο , ὅταν θά τελειώση , θά ἀποδίδη τήν μεγίστη δυνατότητά του .
Σᾶς εὐχαριστῶ ἐκ τῶν προτέρων .

Ζητῶ συγνώμη , ἐπειδή δέν ἔκανα σωστά τήν ἐρώτηση καί σᾶς μπέρδεψα . Λέγοντας τήν μεγίστη δυνατότητά του , ἐννοοῦσα σέ ποιά συχνότητα θά πρέπει νά κουρδιστῆ ὅταν τελειώση , γιά νά ἀποδόση τήν μεγαλύτερη δυνατή ἔνταση , μεγάλη διάρκεια ἤχου , ἄρα καί πολλές αῤμονικές , ὡραία χροιά .
Ἐπίσης ἔχω τήν ἀπορία , αὐτή τήν συχνότητα πού παράγει τό ξύλο ( εἴτε καπάκι εἴτε σκάφος ) μέ τί ὄργανο τήν μετροῦμε καί λέμε : εἶναι τόσα Hertz . Μέ ἕνα ἠλεκτρονικό κουρδιστήρι , μέ παλμογράφο , μέ τήν ἐφαρμογή τοῦ κουρδιστηριοῦ πού κατεβάζουμε στό κινητό τηλέφωνο ἀπ' τό διαδίκτυο , μέ τό αὐτί , μέ τί ;


steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.272
  • ♪ Κλασική Κιθάρα ♪
  • Αριθμός κατασκευών: #53
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #16 στις: Σεπτέμβριος 26, 2017, 04:18:55 μμ »
απλα επειδη θελω να το κανω κατι σαν οδηγο, θα ειναι καπως μακροσκελη τα θεματα.
οποτε θα απαντηθουν τα περισσοτερα.  ;D λιγο υπομονη...
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα...
εκτος ισως απο δυο!

ksiros

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 224
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #17 στις: Σεπτέμβριος 26, 2017, 04:47:28 μμ »
Να σαι καλα στελιο!!!το καλο πραμα αργη!!!

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.272
  • ♪ Κλασική Κιθάρα ♪
  • Αριθμός κατασκευών: #53
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #18 στις: Σεπτέμβριος 28, 2017, 10:26:29 μμ »
Γ: Τροποι χτυπηματος και προγραμματα... (τα τριψιματα πανε πισω...)

ενας καλος τροπος για να καταννοησει καποιος τι ειναι αυτο που θα δει στην οθονη του υπολογιστη του, ειναι να καταννοησει και το τι ειδος ηχου εχει το χτυπημα πανω στην ξυλινη πλακα (αυτη η πλακα, μπορουμε καλλιστα να πουμε οτι ειναι το αγαπημενο μας κρουστο οργανο).

Τα κρουστα χωριζονται σε 2 κατηγοριες, αυτα που εχουν καθορισμενη συχνοτητα (παραγοντας ξεκαθαρες νοτες) και σε αυτα που δεν εχουν καθορισμενη συχνοτητα (εχουν δηλαδη ασαφες τονικο υψος).
Ευτυχως (η δυστηχως, οπως το δει καποιος...) για εμας, η ξυλινη πλακα μας  ανηκει στην 1η κατηγορια.
Και σαν κρουστο οργανο που ειναι, η ατακα του εχει μεγαλο πλατος (δηλαδη ειναι πολυ μεγαλη) με πολυ γρηγορη φθινουσα πορεια. Αυτο σημαινει οτι κανει “πικ” αμεσως, και εχει πολυ γρηγορη αποσβεση...


ο τροπος που θα την κτυπησουμε εχει μεγαλη σημασια, ωστε να μην υπαρξει αποσβεση (διακοπη) της ατακας, που ειναι και το πλεον σημαντικο σημειο που πρεπει να εστιασουμε για να βρουμε την συχνοτητα. Αυτο σημαινει οτι πρεπει αμεσως μετα απο ενα συντομο και δυνατουτσικο χτυπημα, να απομακρυνουμε αμεσως το αντικειμενο που χτυπησαμε την πλακα.
Οπως προανεφερα εγω χρησιμοποιω την ψυχα απο τον αντιχειρα, να κανει γκελ απανω στο ξυλο. Καλο και ανεξοδο!
Υπαρχουν ομως και αλλοι τροποι, ισως και καλυτεροι απο αυτην που εγω εχω συνηθησει να κανω: ενας απ' αυτους ειναι με ενα σφυρακι πιανου (αυτο που χτυπαει τις χορδες του πιανου, με την τσοχα γυρω απο το ξυλο).
Αμα σας πιασει και το κατασκευαστικο σας, μπορειτε να το φτιαξετε ειναι πανευκολο, με μια καβιλια, ενα ξυλακι στην ακρη που θα ειναι το “σφυρι”, και τσοχα γυρω-γυρω να κανει ενα πολυ παχυ στρωμα.


Αλλος τροπος ειναι με εναν “κοπανο”, αυτη την μπαγκετα που χτυπανε τα μεγαλα τυμπανα που η ακρη της ειναι και αυτη τσοχινη η μαλλιαρη...
εχει πολλα μοντελα, αλλα αν δεν εχει καποιος στην κατοχη του δεν νομιζω να αξιζει να δαπανησει το χρημα για την αποκτηση της.


(μπορει και αυτη να κατασκευσθει, με μια καβιλια και ενα μπαλακι του τεννις...)

(εδω να ξανααναφερω, οτι πρεπει την πλακα να την πιανουμε οσο μπορουμε στην ακρη κατα πλατος, και στο 1/4 του μηκους της, για να μπορει αυτη να παλλεται οσο γινεται καλυτερα, και το χτυπημα να ειναι στην μεση περιπου του πλατους της και στα 2/3 του υψους της).


Μετα τις μεθοδους χτυπηματος, παμε να βρουμε και τι ειναι αυτο που ακουμε, (την συχνοτητα), με τα διαφορα παραφερναλια...

και εδω υπαρχει ο ανεξοδος τροπος, ο οποιος ειναι με το αυτι, αρκει να εχει καποιος περφεκτπιτς, ελληνιστι απολυτο.


Αλλα επειδη ειναι μικρο το ποσοστο (1:10000) παμε στα αλλα...
σε αυτη την φαση που ειμαστε, και με ενα απλο κουρδιστηρι ειναι μια χαρα! Παμε κοντα την πλακα, την βαραμε μια στο δοξα πατρι, δειχνει η βελονα την νοτα, και μετα ξανακολαμε την πλακα γιατι θα' χει σπασει!
Το λεω γιατι υπαρχουν κουρδιστηρια που ειναι ευαισθητα και πιανουν το παραμικρο, και αλλα αναισθητα που θελουν μεγαλη ηχηροτητα για να “πιασουν” την συχνοτητα.
Εχω στην κατοχη μου κινεζικο των 5 γιουρο που τα πιανει ολα, και αλλο μαρκας, των 25+ ευρο, που ειναι αναισθητο (αλλα μεταξυ μας: και πιο ακριβειας...)

αυτο ομως που θα λυσει τα χερια (αυτια) στην κυριολεξια, ειναι ενα προγραμμα στον υπολογιστη, μαζι με ενα μικροφωνο.
Γιατι ενω στην παρουσα φαση ακουμε-θελουμε μια συχνοτητα, μετα οταν διαμορφωσουμε και βαλουμε την πλακα πανω στην κιθαρα και την ονομασουμε καπακι, θελουμε να ακουμε και την συχνοτητα χελμοτζ (δυο συχνοτητες με ενα χτυπημα... + οτι προκυψει...)

ενα απολυτα πετυχημενο προγραμμα και μαλιστα δωρεαν, ειναι το audacity που εγω χρησιμοποιω (οχι μονο για την αναλυση συχνοτητων, αλλα και την επεξεργασια μουσικων κομματιων, και οτι βαζει ο νους...):
http://www.audacityteam.org/home/

επισης υπαρχουν και αναριθμητα προγραμματα επι πληρωμη, ενα απο αυτα που εχω δει στην πραξη ειναι και το trueRTA:
https://trueaudio.com/rta_abt1.htm
ολα κανουν την ιδια δουλεια στην αναλυση του ακουστικου φασματος.

Προσοχη θελει βεβαια στα διαφορα “μουσικα παιχνιδακια”, που ειναι προγραμματα ησσονος σημασιας.

Προσεχως θα αναλυσω και σε απλα-μερικα βηματα το αουντασιτι και την ηχογραφηση του χτυπηματος
και θα βαλω παραδειγματα απο δικα μου καπακια μετρημενα

αργουνε τα τριψιματα...
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 06, 2020, 08:20:14 πμ από steliosguitar »
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα...
εκτος ισως απο δυο!

Πασχάλης

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
  • Αγαπημένο ξύλο: Σημύδα, Δρυς
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #19 στις: Σεπτέμβριος 29, 2017, 10:23:06 πμ »
Respect!!!

Μπράβο Στέλιο, καταπληκτικό άρθρο, περιγραφικότατο χωρίς να χάνει τον αναγνώστη.
Σφυράκι-κόπανο έφτιαξα κι εγώ για άλλη χρήση αλλά πιστεύω θα κάνει και για αυτήν: τρυπώντας μέχρι το κέντρο λαστιχένιο μπαλάκι (από αυτά που πωλούνται σε αυτόματους πωλητές με 50 λεπτά-1 Ευρώ) και σφυνώνοντας καμβίλια στην τρύπα με λίγη εποξειδική. Εύκολο, ανέξοδο, έκανε το σπίτι μου πιο ασφαλές   ;D αλλά και τα παιδιά λίιιγο λιγότερο χαρούμενα (ψέματα, καρφί δεν τους κάηκε).
Να πω επίσης ότι υπάρχουν ΠΟΛΛΕΣ εφαρμογές κουρδιστήρια σε έξυπνα κινητά, χωρίς χρέωση.
Τέλος οι ερωτήσεις:
ΟΚ, μετρήσαμε την ιδιοσυχνότητα του καπακιού.
1. Μπορούμε να την αλλάξουμε προς την κατεύθυνση που θέλουμε, π.χ. καταβάζοντας το πάχος της;
2. Οι μετέπειτα διεργασίες (τρύπα, κόλλημα, ξάκρισμα, λούστρα, ...) πως επηρεάζουν την συχνότητα; Αν θέλουμε κάτι συγκεκριμένο, υπάρχει τρόπος υπολογισμού του τελικού αναμενόμενου (πχ βρίσκω 30Hz τη συχνότητα, αφαιρώντας Α τετραγωνικά εκατοστά ή τόσο πάχος ή ρίχνοντας Χ λούστρο, τελικά θα πάρω 55Hz).
Ο έξυπνος, μαθαίνει από τα λάθη του
Ο σοφός, από τα λάθη των άλλων
Ο βλάκας, ποτέ...

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.272
  • ♪ Κλασική Κιθάρα ♪
  • Αριθμός κατασκευών: #53
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #20 στις: Σεπτέμβριος 29, 2017, 11:55:38 πμ »
σιγα σιγα πασχαλη... το χω βαλει στην γαστρα...  ;D
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα...
εκτος ισως απο δυο!

Λάμπρος Σταυρίδης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.186
  • Αγαπημένο ξύλο: καρυδιά
  • Αριθμός κατασκευών: 8
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 29, 2017, 01:48:36 μμ »
Καταπληκτικό ἄρθρο!!!!!!!!!!!!

.......μέ τόν ἴδιο τρόπο μετροῦμε τήν συχνότητα καί στό ( κατασκευασμένο καί πρίν ἀπό κάθε ἄλλη ἐργασία σ' αὐτό ) σκάφος ;

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.272
  • ♪ Κλασική Κιθάρα ♪
  • Αριθμός κατασκευών: #53
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #22 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 01:43:57 μμ »
Δ: ηχογραφηση και audacity...
αφου εγκαταστησουμε το audacity στον υπολογιστη μας, δουλευουμε με τον εξης τροπο:
πρωτα απ ολα ηχογραφουμε το χτυπημα σε ενα αρχειο (ειτε σε μπ3, φλακ, γουαβ...)-(το τελευταιο σαν σκυλακι ακουστηκε...)  ;D

Αυτη η ηχογραφηση, μπορει να γινει με οποιοδηποτε μεσο, αλλα να  επισημανω οτι οσο καλυτερα μικροφωνα εχει το ηχογραφητηρι μας, τοσο πιο αξιοπιστα ειναι και τα αποτελεσματα.
Εγω χρησιμοποιω ενα της ζουμ, το οποιο εχει πανω του 2 καλουτσικα πυκνωτικα μικροφωνα. Απο κινητο τηλεφωνο, με ενα μικροφωνακι της πλακας για παραδειγμα, η το μικροφωνακι του λαπτοπ, τα πραγματα ειναι μη αξιοπιστα...
επισης μπορει να γινει και με ενα μονον μικροφωνο, μονό και οχι στερεο, αλλα αυτο να ειναι μια καποιας ποιοτητας...

επισης προσεχουμε ωστε η ηχογραφηση του αρχειου να μην ειναι ουτε πολυ χαμηλης εντασης, για να “πιανονται” οι διαφορες συχνοτητες, αλλα ουτε παρα πολυ υψηλης, οπου “μπουκωνουν” τα μικροφωνα και ειναι παραμορφωμενο το σημα.

αφου κανουμε τρια με τεσσερα χτυπηματα με εναν απο τους τροπους που περιεγραψα πιο πανω, παιρνουμε το αρχειο και το εισαγουμε στο προγραμμα μας, ειτε σερνοντας το με το ποντικι, ειτε επιλεγοντας πρωτα το ταγκ “αρχειο” και μετα το ταγκ “ανοιγμα” και στο εικονιδιο που θα εμφανιστει επιλεγουμε το αρχειο απο την θεση που αυτο βρισκεται.

Σε αυτο το σημειο να βαλω τον πινακα των χερτζ (συχνοτητες).
(1η φωτο):
απο πανω ειναι οι οκταβες, και αριστερα οι νοτες.
Εδω να επισημανω οτι παιρνουμε σαν βαση το Α=440, πραγμα φυσικα που ειναι πλεον αυθαιρετο μιας και η βαση εχει μετακινηθει (στους περισσοτερους μουσικους) απο 442-444.




(2η φωτο): επιλεγουμε το κομματι της ηχογραφησης οπου καναμε τα χτυπηματα (εδω 4 χτυπηματα στο 1ο καπακι) και κανουμε περικοπη αφου πατησουμε το εικονιδιο ωστε να μεινει μονον η περιοχη ηχογραφησης οπου μας ενδιαφερει.




(3η φωτο): και αφου εγινε η περικοπη, παμε στην “αναλυση” και παταμε το “plot spectrum”





εδω να πω, οτι εχω δει μερικους σε αυτο το σημειο που βρισκομαστε, το επομενο βημα τους ειναι να μετατρεπουν το σημα απο στερεοφωνικο σε μονοφωνικο.
Εκανα και εγω δοκιμες για να καταλαβω για πιο λογο το εκαναν, αλλα δεν υπαρχει καμια διαφορα του ενος σηματος απο το αλλο, και ειλικρινα δεν καταλαβαινω γιατι το κανουνε, μιας και ειτε ειναι μονό ειτε στερεο, η αναλυση θα περιλαβει ολες τις συχνοτητες που υπαρχουν στο αρχειο, ουτε καποιες κοβονται ουτε καποιες προστιθενται.
(παντα θα περιλαμβανει η αναλυση ολες τις συχνοτητες που υπαρχουν μεσα στο αρχειο μας στα χτυπηματα, χωρις προσθαφαιρεσεις...)



(4η φωτο-και βασικη) βαζουμε τον κερσορα κοντα στο μεγαλυτερο “βουναλακι”.
απο κατω ακριβως απο την εικονα εχει δυο συχνοτητες, η αριστερη ειναι αυτη που ειναι ακριβως ο κερσορας, η δεξια ειναι το κοντινο βουναλακι, αυτο που θελουμε εκτος αν ειμαστε ψυχαναγκαστικοι και θελουμε να βαλουμε το κερσορα ακριβως στο βουναλακι, να δειξει ακριβως ιδιο το αριστερο με το δεξι! (βλεπε μονκ)  ;D

Εμεις θελουμε το μεγαλυτερο σε υψος, τον ολυμπο, που ειναι η βασικη συχνοτητα που ψαχνουμε. Ολα τα αλλα βουναλακια ειναι συχνοτητες που περιλαμβανονται στην βασικη που ψαχνουμε, λεγονται αρμονικες συχνοτητες της θεμελιου συχνοτητας, και ειναι αυτες που θα δωσουν το ηχοχρωμα στο οργανο μας* (μαζι με την χελμοτζ του αερα, που ειναι ΠΙΟ βασικη απο αυτη την συχνοτητα που ψαχνουμε του καπακιου).

Προσεχουμε το μεγεθος της αναλυσης ωστε να βαλουμε την μεγαλυτερη τιμη, (και στις μικροτερες φαινεται, απλα ετσι ειναι κατι σαν μεγεθυντικος φακος...) και να επιλεξουμε απο κατω της την λογαριθμικη συχνοτητα. 





Στο παραδειγμα αυτο εχω χρησιμοποιησει το 1ο καπακι απο 6 καπακια που εχουν μετρηθει και με το κουρδιστηρι αλλα και με το audacity, για να δουμε τις τυχον διαφορες.
Αυτο ειναι πληρως “καμαρωμενο”, δηλαδη και ακτινες και καμαρια σε σχεδιο δικο μου, βασισμενο σε χαουζερ με πλεϊτ σακουραϊ. (παντρεμα δυτικου πολιτισμου με ανατολικο...) και το εβαλα για να δουμε πως δουλευει το προγραμμα, τα αλλα 5 θα τα δουμε μετα στις δοκιμες και διαφορες τους.

Εδω τα 6 καπακια του κρας-τεστ (φωτο 5)



η μετρηση ειδαμε οτι ειναι στα 88 χερτζ (δηλαδη λιγο πιο πανω απο το Φα2), πραγμα που μου εδειξε και το κουρδιστηρι (φωτο 6): βλεπουμε την βελονα να ειναι πιο πανω απο την μεση κατα λιγα σεντ





* αν υπαρξει ενδιαφερον, θα επεκταθω και λιγο σε αυτον το τομεα, που ειναι σημαντικοτατος για το τι ειναι αυτο που ακουμε τελικα και πως κρινουμε καποιο οργανο... και ναι, ειναι αντικειμενικο και οχι υποκειμενικο....
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 06, 2020, 08:22:10 πμ από steliosguitar »
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα...
εκτος ισως απο δυο!

Γιώργος Χ.

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 669
  • Ανεκπαίδευτος
  • Αγαπημένο ξύλο: μουριά, σφεντάμι
  • Αριθμός κατασκευών: θα δείξει...
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #23 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 01:57:57 μμ »
Μπράβο Στέλιο!!!! {celebrate007}

Μάνος Τουρπάλης

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.783
  • Αριθμός κατασκευών: -
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #24 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 02:10:10 μμ »
επαυξάνω τα μπράβο ... και (*) φυσικά υπάρχει ενδιαφέρον

STRIKER

  • Full Member
  • ***
  • Μηνύματα: 147
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #25 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 03:17:09 μμ »
Μας καθήλωσες.....συγχαρητήρια Στέλιο...δεν ξαναδιάβασα άρθρο με τόοοοσο προσοχή...!!!

Πασχάλης

  • Sr. Member
  • ****
  • Μηνύματα: 275
  • Αγαπημένο ξύλο: Σημύδα, Δρυς
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 11, 2017, 09:51:01 μμ »
Μπράβο Στέλιο. Το ενδιαφέρον μεγαλώνει με κάθε σου ανάρτηση.
Ο έξυπνος, μαθαίνει από τα λάθη του
Ο σοφός, από τα λάθη των άλλων
Ο βλάκας, ποτέ...

georgalasg

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.554
    • παρουσίαση κατασκευών
  • Αγαπημένο ξύλο: απελέκητο...
  • Αριθμός κατασκευών: 0,3
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 13, 2017, 07:09:16 πμ »
Εχεις ξεφυγει....
Εγω και ο Ζοζέφ.
https://trixordo.webnode.gr/

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.272
  • ♪ Κλασική Κιθάρα ♪
  • Αριθμός κατασκευών: #53
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #28 στις: Οκτώβριος 14, 2017, 10:20:31 μμ »
Ε: διαφορα καπακια - κουρδιστηρι vs audacity – γενικες εκτιμησεις
...γιατι ενα γραμμαριο δρασης αξιζει ενα τονο θεωριας...

μερικα στατιστικα στοιχεια
(θυμιζω οπως προανεφερα στο Β: “Απο αυτο το χτυπημα παιρνουμε την βασικη συχνοτητα συντονισμου, κατι που στην ουσια στην συγκεκριμενη φαση κατασκευης ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΗ!”)

καπακι 1 ελατος πολυ καλο, τελειωμενο με καμαρια-ακτινες-ροζετα, βαρος 183γρ. παχος 2.2 χιλ
οπως εγραψα και παραπανω, συχνοτητες: κουρδιστηρι Φα2 - αουντασιτι Φα2

καπακι 2 ελατος καλο, βαρος 158γρ. παχος 2.4 χιλ
συχνοτητες: εδω το κουρδιστηρι τα βρηκε σκουρα, μιας και δεν επιανε την συχνοτητα, παρα ταυτα εδειξε μετα απο παρα πολλα χτυπηματα 2 φορες Μιb και μια φορα Λα - αουντασιτι Λα#1 στα 57Hz

καπακι 3 ελατος αριστο, βαρος 142γρ παχος 2.2χιλ
συχνοτητες: κουρδιστηρι Μι, Μιb και Σι! - αουντασιτι Λα#1 στα 59Hz

καπακι 4 ελατος αριστο, διδυμο του 3, βαρος 142γρ με παχος 2.3χιλ
συχνοτητες: κουρδιστηρι ολες τις φορες Σιb, - αουντασιτι Σι1 61Hz.
εδω βλεπουμε οτι σε σχεση με το καπακι 3 ενω ηθελα το ιδιο βαρος, για να φτιαξω δυο “ομοιες” κιθαρες, αυτο για να γινει επρεπε να μεινει με 1 δεκατο παραπανω παχος, πραγμα το οποιο αλλαξε και την ιδιοσυχνοτητα του ενα ημιτονιο πιο πανω.
εδω διαπιστωνουμε το ποσο δυσκολο ειναι, παρ οτι απο το ιδιο κομματι ξυλου και με ιδιο βαρος, ειναι να γινουν 2 ιδια οργανα... γι αυτο και ακουμε συχνα-πυκνα το μοτο των κατασκευαστων “2 οργανα ιδια δεν υπαρχουν- παρ οτι εχουν χρησιμοποιηθει ιδια υλικα-καμαρωμα κλπ)

καπακι 5 κεδρος χαλια, και οχι μπουκματσετ, βαρος 141γρ παχος 2.6 χιλ
συχνοτητες κουρδιστηρι Μιb - αουντασιτι Ρε1 36Hz
εδω ενω αφησα τον κεδρο με αρκετο παχος (λογω ποιοτητας), και ιδιο περιπου βαρος με τα προηγουμενα ελατινα καπακια,  βλεπουμε ποσο πιο μπασο ειναι σε σχεεση με αυτα!

καπακι 6 και τελευταιο, κεδρος αριστο, με βαρος 131 γρ και παχος 2.5χιλ.
Οι συχνοτητες ειναι στο κουρδιστηρι Ρε, οπου εδειχνε συνεχεια μονον αυτη και πανω απο 5 φορες, με πολυ ευκολια (δηλαδη η συχνοτητα ηταν πολυ ευδιακριτη) και το αουντασιτι Ρε#1 στα 38Hz.

Σε αυτο το σημειο να πω οτι δεν βαζω φωτο απο τις παραπανω ελατινες μετρησεις γιατι ειναι ανουσιο και κουραστικο να βλεπεις που παει η βελονα απο το κουρδιστηρι μαζι με ενα απλο γραφημα του υπολογιστη.

ΑΛΛΑ: θα βαλω για τα 2 τελευταια κεδρινα καπακια για να δουμε και τις οποιες διαφορες, μεταξυ ενος πολυ κακου και μαλιστα οπως ειπα οχι μπουκματσετ, και ενος ΑΑΑ....

στην 1η φωτο ειναι το 5, και βλεπουμε την διαρκεια του ηχου η οποια αποσβενεται στο (αυτο το σημειο που εχω επιλεξει) 1'και 20''



στην 2η φωτο το καπακι 6 που εχει αποσβεση 1'60', 4 δεκατα του δευτερολεπτου παραπανω.



στην 3η φωτο βλεπουμε την ολικη κατανομη της ηχητικης ενεργειας στο συχνοτικο φασμα να αντιπροσωπευεται απο πααααρα πολλες συχνοτικες  κορυφες, και οι οποιες ειναι αυτες που συνδεονται με την “οξυτητα” της χροιας που θα δημιουργηθει...
(το καπακι 5 το “κακο”, εκτος του οτι ειχε λιγες κορυφες σε σχεση με το καλο, ηταν και 10db παρακατω... για το τζακι πρεπει να κανει σαν προσαναμμα... θα μετρησουμε και φλογα προσεχως  {celebrate015} {celebrate015} {celebrate015})



σαν συμπερασμα μπορουμε να πουμε οτι το προγραμμα κερδιζει το κουρδιστηρι, το οποιο δυσκολευτηκε πολυ σε μερικα καπακια (ιδιως το 2ο), ή εδειχνε και διαφορετικες συχνοτητες (στα 2-3-5) εκτος απο το διαμορφωμενο καπακι Νο.1 και το κεδρινο Νο.6, ενω το προγραμμα εχει μεγαλυτερη ακριβεια, εμπεριεχει ολες τις συχνοτητες του χτυπηματος, (μπορουμε να δουμε μεχρι και τις...αρμονικες του!), αλλα κ την διαρκεια σε χρονο κ το υψος σε ακουστοτητα.


μια γενικη εκτιμηση ειναι οτι οσο πιο καλο το καπακι, τοσο μπορουμε να χαμηλωσουμε την συχνοτητα και να αυξησουμε την διαρκεια του, με ευεργετικες συνεπειες...
ετσι τα 2 ερωτηματα που μπορουν να δημιουργηθουν σε αυτη την φαση του υπο διαμορφωση καπακιου, του στυλ σε πια συχνοτητα να παμε και γιατι ειναι καλο να χαμηλωσουμε και οχι για παραδειγμα να αυξησουμε την συχνοτητα, νομιζω απαντηθηκαν...
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 06, 2020, 08:23:03 πμ από steliosguitar »
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα...
εκτος ισως απο δυο!

Γιώργος Χ.

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 669
  • Ανεκπαίδευτος
  • Αγαπημένο ξύλο: μουριά, σφεντάμι
  • Αριθμός κατασκευών: θα δείξει...
Απ: Ταπ Τιουνινγκ
« Απάντηση #29 στις: Οκτώβριος 15, 2017, 09:54:18 πμ »
Στέλιο ΜΠΡΑΒΟ γι άλλη μια φορά,  για το πολύ ενδιαφέρον θέμα που άνοιξες!!
Μια ερώτηση:
Τι γνώμη έχεις για το διαπασών; είναι αξιόπιστο;   .....το λέω αυτο , επειδή στα μπουζουκοειδή χρησιμοποιείται σαν βασικός "γνώμονας" στο αν ένα καπάκι είναι καλό,  ή όχι!   Δηλαδή όσο πιο δυνατά και με μεγαλύτερη διάρκεια τονίζεται η λα = καλύτερο καπάκι!..............βέβαια στην ουσία παίρνεις μια ένδειξη, η οποία απέχει παρασάγγες απ´το επιθυμητό  αποτέλεσμα......απλά εύχεσαι κι ελπίζεις! ;D

Tags: