Αποστολέας Θέμα: Οδηγός βερνικιών  (Αναγνώστηκε 131763 φορές)

yiannis

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.164
    • Greek luthiers community
  • Αγαπημένο ξύλο: Καρυδιά...
  • Αριθμός κατασκευών: 15 και αυξάνονται!!!
  • Περιοχή: Πειραιάς
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #150 στις: Ιούλιος 16, 2013, 08:19:06 πμ »
Και στο ebay δεν το γράφει στην περιγραφή αλλά στην ετικετα γράφει gun stock finish.
Το ίδιο πράγμα ακριβώς είναι.Αν χρησιμοποιήσεις το sealer θα έχεις μια επιφάνεια λεία χωρίς πορους για να γυαλίσεις...Αν όχι θα έχεις ενα πιο φυσικό φινίρισμα που θα φαίνονται οι ατέλειες και οι πόροι στην επιφάνεια.
Αν και δεν έχω δουλέψει ποτέ tru oil γνώμη μου να το χρησιμοποιήσεις το sealer πρώτα.

christosp

  • Newbie
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Αγαπημένο ξύλο: παλίσανδρος - έβενος
  • Αριθμός κατασκευών: Μέχρι τώρα, μερικές μικροεπισκευές.
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #151 στις: Ιούλιος 16, 2013, 11:18:29 πμ »
Ευχαριστώ, Γιάννη. Κι εγώ αυτό είχα καταλάβει αλλα χαίρομαι που μου το διευκρίνισες. Φτιάχνω ένα ούτι με σκάφος από παντούκ και καρυδιά αμερικάνικη. Από την μια θέλω να το φινιρω με γομολακα, αλλά από την άλλη θέλω να δοκιμάσω και το true oil... Κλίνω προς τη δοκιμή true oil. Τα ξύλα που προανέφερα διάβασα ότι ανταποκρινονται θετικά στο true oil (σχετικά, διάβασα για το σώμα μιας κιθάρας σε αμερικανικό φόρουμ). Θα το επιχειρήσω λοιπόν και θα δούμε...

Sforzando

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.326
  • Για την υπέροχη τέχνη της Οργανοποιίας!!!
    • LUTHIER SCHOOL
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #152 στις: Σεπτέμβριος 29, 2013, 04:47:16 μμ »
-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΒΕΡΝΙΚΩΣΕΙΣ ΒΙΟΛΙΟΥ-

  Μεταφέρω εδώ αυτά που μελέτησα για τις πληροφορίες που ζήτησαν οι φίλοι Chris και Panagiotis.lp, αλλά και για όλους τους φίλους του φόρουμ.

Ο Henry Strobel μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:


   Το βερνίκι είναι πολύ πιο σημαντικό(εκτός και αν χρησιμοποιείται σε περίσσεια) αισθητικά παρά ακουστικά. Αυτό που προσέχουμε όταν πιάνουμε στα χέρια μας ένα βιολί είναι το βερνίκι και το χρώμα του, έστω και αν εκτιμούμε το στυλ του μοντέλου και την τέχνη του σκαλίσματος.

   Ανάλογα με το πώς ένα βιολί είναι φινιρισμένο αυτό καθορίζει πρώτα την εμφάνιση του, μετά την αντοχή της επιφάνειας του και τελικά τον τόνο του.
   Εάν το βερνίκι είναι “φτωχό” το βιολί θα απορριφτεί προτού καν το δοξάρι το αγγίξει, σίγουρα τονίζει ο Henry  “Αυτό που μετράει είναι ο ήχος” αλλά υπάρχουν πάρα πολλά βιολιά που είναι εύηχα αλλά ταυτόχρονα και με πολύ καλό φινίρισμα.

   Υπάρχει μια τεράστια ποικιλία από βερνίκια, χρώματα, αποχρώσεις, η τέχνη του φινιρίσματος δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, χρειάζεται πολύ δουλειά πειθαρχεία  και εμπειρία! Τα δύο βασικά είδη βερνικιού για βιολιά είναι του οινοπνεύματος και του λαδιού και τα δύο μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο ίδιο βιολί σε διαφορετικά στρώματα ,μαζί με βαφές νερού κ.λπ.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ

•Αφαιρούμε όλα τα εξαρτήματα και την ταστιέρα η οποία είχε κολληθεί ελαφρώς προηγουμένως.
•Ελαφρώς κολλάμε μια προστατευτική ασπίδα από ξύλο ή ένα κομμάτι cardboard στην επιφάνεια τοποθέτησης της ταστιέρας του μπράτσου ,για προστασία από τον χειρισμό και την βερνίκωση.
•Ελέγχουμε τις επιφάνειες του βιολιού για ατέλειες, χτυπήματα αλλά και βρωμιά, αφαιρούμε τυχόν σημάδια κόλλας με νερό και μια σκληρή βούρτσα, ελέγχουμε και διορθώνουμε αν είναι απαραίτητο τις καμπύλες του μπράτσου.
•Αν χρειάζεται χρησιμοποιούμε ελαφρώς την ξύστρα.
•“Φουσκώνουμε” τυχόν βαθουλώματα εφαρμόζοντας τοπικά καυτό νερό, ένα ελαφρύ τρίψιμο με λεπτό γυαλόχαρτο ακολουθεί.
•Μια επιφάνεια “smoothly scraped” είναι πάντα επιθυμητή, εξαιρετικής σημασίας είναι η πρακτική να χρησιμοποιούμε την ξύστρα σύμφωνα με τα νερά του ξύλου ειδικά στο καπάκι του βιολιού.
•Ακολουθεί η ύγρανση του ξύλου γενικώς με ένα σπόγγο, το χνούδι αφαιρείται μετά το στέγνωμα της επιφάνειας με λεπτό γυαλοχαρτάρισμα, επαναλαμβάνουμε αν χρειαστεί.
•Το ξύλο αποκτά μια λεία “satin” -σατινέ επιφάνεια, χωρίς ίχνη ατελειών.
•Ταιριάζουμε ένα κωνικό πείρο στην τρύπα εκεί που θα μπει το endpin …για να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε σαν λαβή ή στήριγμα κατά το βερνίκωμα.

   Ο Henry αναφέρει πως η διαδικασία που περιγράφει μπορεί να δώσει ικανοποιητικά αποτελέσματα για κάποιον αρχάριο στο φινίρισμα του βιολιού, δεν είναι αναγκαστικά ο πιο εύκολος τρόπος και σίγουρα δεν είναι και ο πιο γρήγορος, το θέμα του φινιρίσματος παραμένει μια προσωπική διαδικασία που ενίοτε είναι προβληματική. [Θέλει να πει δηλαδή πως μπορεί να προκύψουν διάφορα προβλήματα].

   Αναφέρει διάφορα θεωρητικά στοιχεία για βερνίκια οινοπνεύματος και λαδιού, θα τα περιγράψω στο τέλος της παρουσίασης για οικονομία του χώρου και περιληπτικά. Τώρα συνεχίζουμε με πιο πρακτικά θέματα όπως το θέμα “Ground” δηλαδή την βάση.
Πριν εφαρμοστεί το βερνίκι πρέπει να προετοιμαστεί η βάση ,αυτό το κάνει σε δύο βήματα που ονομάζει “color adjustment” και “sealing ή sizing”.



Διάφορα είδη για “GROUND”

•Μια κοινή μέθοδος ξεκινάει με ένα “sizing” που αποτελείται από ένα διάλυμα 5% ζελατίνης η οποία είναι παρεμφερής με την παραδοσιακή μέθοδο “glue ground”. Αναμφίβολα δουλεύει καλά προλαμβάνοντας την ανόμοια απορρόφηση χρώματος.
•Άλλη μέθοδος είναι η χρήση διαλύματος “gamboges gum”(δηλητήριο) η οποία βάφει πορτοκαλί και σφραγίζει ταυτόχρονα.
•Άλλη μέθοδος είναι να τριφτεί λινέλαιο στο ξύλο και μετά να μείνει στον ήλιο… όπως αναφέρει να “ηλιοκαεί” για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Συνεχίζεται…

Sforzando

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 1.326
  • Για την υπέροχη τέχνη της Οργανοποιίας!!!
    • LUTHIER SCHOOL
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #153 στις: Σεπτέμβριος 29, 2013, 04:50:38 μμ »
Βιβλία μελέτης: "Violin Making Step by Step" του Henry Strobel  και ένα αρκετά παλαιό με τίτλο "Violin Making as it was, and is", του Ed. Heron-Allen.

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 5.667
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #154 στις: Σεπτέμβριος 29, 2013, 04:57:00 μμ »
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΩ ΒΛΑΚΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΝ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ Χ ΕΝΑ ΒΙΟΛΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ,ΔΕΝ  ΘΑ ΤΟ ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΦΤΥΑΡΙ ΜΕΤΑ?
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

νικος μπακης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 34
  • Αριθμός κατασκευών: 5
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #155 στις: Οκτώβριος 01, 2013, 10:15:28 μμ »
το λιγοτερο που μπορω να πω, ειναι ενα μπραβο, σε ολους, που σε μορφη παρε'ι'στικης κουβεντας ,γραφεται ενα κεφαλαιο για θεμα ,το οποιο υστερουσε σε πληροφοριες ,στα ελληνικα ,μετα απο αυτες τις πληροφοριες ,νομιζω οτι πεσαμε ολοι ,στα μαγαζια και μετα στα πειραματα, κρυφοκοιταζοντας τα οργανα μας (τα μουσικα )εννοειται.
 εγω θα ηθελα να ρωτησω το εξης, σε καποιες ηλεκτρικες κιθαρες που ετοιμαζω ,εαν ξεκινησω με γομαλακα και ελαφροπετρα, συνεχισω με ακρυλικο χρωμα αυτοκινητου ,ενος συστατικου και τελειωσω με γομαλακα ,ειναι συμβατος συνδυασμος? και ολο αυτο, για να πετυχω αδιαφανεια των νερων, αν γνωριζει καποιος αλλη τεχνικη σε συνδιασμο με την γομαλακα, θα ηταν ενδιαφερον.

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 84
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #156 στις: Οκτώβριος 02, 2013, 09:03:44 πμ »
εγω θα ηθελα να ρωτησω το εξης, σε καποιες ηλεκτρικες κιθαρες που ετοιμαζω ,εαν ξεκινησω με γομαλακα και ελαφροπετρα, συνεχισω με ακρυλικο χρωμα αυτοκινητου ,ενος συστατικου και τελειωσω με γομαλακα ,ειναι συμβατος συνδυασμος? και ολο αυτο, για να πετυχω αδιαφανεια των νερων, αν γνωριζει καποιος αλλη τεχνικη σε συνδιασμο με την γομαλακα, θα ηταν ενδιαφερον.

Ποιο είναι το ακρυλικό χρώμα αυτοκινήτου ενός συστατικού;

νικος μπακης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 34
  • Αριθμός κατασκευών: 5
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #157 στις: Οκτώβριος 02, 2013, 05:22:09 μμ »
το ενος συστατικου χρωμα, ειναι πολυ λεπτο και το αραιωνεις ,εαν θελεις και με δυαλιτικο, παιρνωντας βεβαια περισσοτερα χερια ,αν θελεις παλι, το αραιωνεις τοσο πολυ, που φαινονται απο κατω τα νερα του ξυλου, οταν θελεις π.χ. να κανεις sunburst και μετα,πεφτουν οσα χερια βερνικι θελεις, συνηθως, οσο πιο λεπτα, τοσο πιο πολλα.
Χρησιμοποιείτε απο καποιες αυτοκινητοβιομηχανιες π.χ. NISSAN ALMERA

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 84
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #158 στις: Οκτώβριος 02, 2013, 07:40:56 μμ »
Ρώτησα απλά ποια μάρκα θέλεις να δουλέψεις.Π.χ. Ppg, dypon, κ.λ.π.

νικος μπακης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 34
  • Αριθμός κατασκευών: 5
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #159 στις: Οκτώβριος 02, 2013, 07:57:12 μμ »
δεν ξερω πια μαρκα ειναι αυτη που δουλεψα, γιατι ,πηρα λιγη ποσοτητα και μου την εβαλε σε κουτι ,το οποιο, δεν γραφει τιποτα, παντως ειναι καταστημα, με χρωματα αυτοκινητου, αποκλειστικα ξερεις αν υπαρχουν καποιες ιδιαιτεροτητες σε καποιες μαρκες ?

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 84
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #160 στις: Οκτώβριος 03, 2013, 09:34:05 πμ »
Στην θέση σου θα χρησιμοποιούσα  βαφή νερού άσπρη Cna της ICA ή όποια άλλη βαφή νερού ,σε πολύ καλά προετοιμασμένη επιφάνεια από πλευράς τριψίματος.Μετά από το πρώτο χέρι βαφής ,αποχαρτάρουμε ελαφρά, για να καταπραϋνθεί η βένα. Εφαρμόζουμε όσα χέρια θέλουμε έως να φτάσουμε στο αποτέλεσμα που θέλουμε.Κατόπιν βάζεις ότι βερνίκι θέλεις.Αλλά και μία ερώτηση.Αφού θες να περάσεις γομαλάκα,γιατί να μπείς στην διαδικασία των συνθετικών υλικών;Ακόμη.Την γομαλάκα την βάζουμε σε όργανα μη ηλεκτρικά,όπου το βερνίκι επηρεάζει κατά πολύ τον ήχο.Σε μία ηλεκτρική κιθάρα,με μασίφ σώμα,τι ρόλο θα έχει η γομαλάκα;Με ακρυλικά από αρχή έως τέλος σε μία τέτοια κατασκευή έχεις την καλύτερα δυνατή προστασία και εμφάνιση.Και ναι τέλος ,μπορείς να χρησιμοποιήσεις ακρυλικό ενός συστ. και από επάνω γομαλάκα,αλλά το πρόβλημα είναι ότι η γομαλάκα θα κιτρινίζει,και από κάτω το λευκό θα πάει "περίπατο".Ακόμη ρώτησα για την μάρκα,γιατί πολλοί,μέσα στο κουτάκι που σου δίνουν με το χρώμα έχουν βάλει καταλύτη ,και διαλυτικό,και μετά τρέχεις και δεν φτάνεις.

νικος μπακης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 34
  • Αριθμός κατασκευών: 5
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #161 στις: Οκτώβριος 04, 2013, 07:01:49 μμ »
δεν ξερω αν μιλας για ανιλινη νερου, οποτε σε μια τετοια περιπτωση ισως δεν καλυψει τα νερα του ξυλου, αν ειναι κατι αλλο, δεν γνωριζω, για αυτον τον λογο σκεφτηκα το χρωμα αυτοκινητου, οσο για τον ρολο του λουστρου στην ηλεκτρικη ,σαφως και δεν επηρεαζει τον ηχο τοσο οσο στα ακουστικα, αλλα παλι εχει το ρολο του στο συνδιασμο< ηλεκτρικα ,ξυλο σωματος, ξυλο μπρατσου>αλλα ναι εχεις δικιο δεν παιζει ιδιαιτερο ρολο , ο λογος που δεν μπορω να ριξω ακρυλικα λουστρα ειναι η ελλειψη καταλληλου χωρου και οσο και να πεις εχει κατι το ιδιαιτερο η γομαλακα ειναι πιο χειροποιητο το πραγμα 

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 84
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #162 στις: Οκτώβριος 05, 2013, 08:23:24 μμ »
Μιλάω για υδατοδιάλυτη βαφή,η οποία αν περαστεί σωστά,ασπρίζει τα νερά του ξύλου,χωρίς να τα καλύπτει.Στην θέση σου θα περνούσα ακρυλικό ενός συστ.με πινέλλο,και μετά θα αλοιφάριζα,έως ότου έχω καλή επιφάνεια.Έτσι θα γλίτωνα το κιτρίνισμα.

νικος μπακης

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 34
  • Αριθμός κατασκευών: 5
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #163 στις: Οκτώβριος 08, 2013, 06:20:54 μμ »
ευχαριστω ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 84
Απ: Οδηγός βερνικιών
« Απάντηση #164 στις: Οκτώβριος 08, 2013, 08:07:16 μμ »
Νά σαι καλά.Καλή επιτυχία.