... συνέχεια με ένα μικρό flash back για να εξηγήσω διάφορα πράγματα:
κατ΄αρχάς να ευχαριστήσω τους Ιωσήφ και ΚαΠα που μου έδωσαν ενδιαφέροντα στοιχεία,
ο μεν Ιωσήφ τον οργανοποιό Pete Woodman με τον οποίο επικοινώνησα
http://www.petewoodmanguitars.com/ ,
ο δε ΚαΠα μιαν "άκρη" για να βρω κώνο από την amistar
https://www.facebook.com/amistarguitars/Έστειλα τα σχέδιά μου και ερωτήσεις για διάφορα ζητήματα στον Woodman. Ο άνθρωπος ανταποκρίθηκε άμεσα - την επόμενη κιόλας μέρα απάντησε με λεπτομέρειες - παρά την κατάσταση της υγείας του (δείτε link), παρακάτω παραθέτω τα σημαντικότερα σημεία:
"In my view it would be better to use one of the Amistar cones rather than a pot top, which would be much thicker. In a resophonic guitar it is the cone that produces the sound, not the guitar top, so the cone needs to be as resonant as possible. I don't think a pot, even an aluminium one, would be loud enough acoustically.
.......
The small gap (2mm) that you mentioned is because the cone will settle and spread slightly under the tension of the strings.
..........
The bracing in your plan is interesting but again seems complicated. I use a simple wooden strut, about 15mm x 25mm, between the neck and tail blocks, and the soundwell rests on that and is glued to the top.
......
I also usually reinforce the top with 6mm plywood so it is around 8 to 10 mm thick, but I do not use any other bracing on the guitar top.
........
Resophonic guitars use heavy strings and the tension is mainly a straight line between the nut and the tailpiece, so the structure between those two points needs to be quite strong.
.........
As I said, it is the cone that produces the sound. If there is too much movement in the guitar top it takes tone and volume away from the cone."
σύντομα, αυτά που λέει είναι ότι :
συνιστά αγορά κώνου από την AMISTAR, γιατί ο ήχος παράγεται από τον κώνο και όχι από το καπάκι, επομένως πρέπει να είναι όσο πιο "ηχηρός" γίνεται (as resonant as possible). Παρεμπιπτόντως: ο κώνος της amistar ζυγίζει μόλις 35 γραμμάρια, ενώ το πιο ελαφρύ (αλουμινένιο) καπάκι που είχα βρει 145 γραμμάρια.
......
το κενό (gap) είναι η απόσταση του χείλους του κώνου από τα εσωτερικά τοιχώματα του "πηγαδιού"
......
για τον οπλισμό: συνιστά ράβδο ανάμεσα στους τάκους (25*15 mm) πάνω στην οποία θα κολληθεί το "πηγάδι". Αυτή εξυπηρετεί συγχρόνως την έδραση του "πηγαδιού" και την ανάληψη των σημαντικών τάσεων των χορδών των resonator (στάνταρντ 13άρες, στις square neck 16άρες ) Στο καπάκι, ως μη συμμετέχον στην παραγωγή του ήχου, δεν βάζει καθόλου καμάρια αλλά το κάνει από ό,τι ξύλο επιθυμεί για τελική επιφάνεια και από κάτω ενίσχυση με κόντρα πλακέ, με τελικό πάχος 8-10 mm.
Στόχος είναι η - κατά το δυνατόν - ακαμψία του καπακιού για να μην επηρεάζεται ο κώνος από τις πιθανές δονήσεις (του καπακιού).