Φίλοι μου όλοι Το όνομα μου είναι όντως Φίλιος που είναι πολύ κοινό στην Κύπρο Αρχικά το έγραφα με ύψιλον ( Φύλιος) που προέρχεται από τον παππού που ήταν Φυλακτής δηλ Θεοφύλακτος Και επειδή βαρέθηκα εδώ να δίνω εξηγήσεις για το ύψιλον , και το Θεοφύλακτος δεν μου άρεσε το έκαμα γιώτα και ησύχασα Το Φίλιος με γιώτα προέρχεται από το Φίλιππος που είναι και αρχαίο Ελληνικό
Ο πιο κατάλληλος να σας απαντήσει τις απορίες σας για την σολέρα είναι ο Στέλιος που έχει διαβάσει τα πάντα για την κατασκευή κιθάρων και όχι μόνον και έχει φτιάξει δεκάδες κιθάρες και έχει my deepest respect !
Τώρα ο λόγος που ανέφερα για τα πλαϊνά που μπορεί να χρειαστεί να γίνουν shaped για να εφαρμόσουν πιο καλά στο καπάκι είναι διότι με την προηγούμενη μου σολέρα την έπαθα ελαφρώς μία – δύο φορές
Δηλαδή όταν κολληθούν τα struts τα under bridge plates και bars και βγει το καπάκι από την σολέρα παύει να είναι τελείως domed και υπερισχύει το arch στα πιο πλατιά σημεία του καπακιού Αυτό θα συμβεί οπωσδήποτε εκτός εάν το καπάκι είναι πολύ οπλισμένο με μεγάλη transverse bar ή έχει πολύ ελαφρό doming ή αυτά τα grits του Smallman
( Τα δικά μου doming έχουν τουλάχιστον 3 χιλ και έτσι μπορώ να τα κάνω και πολύ λεπτά ,συνήθως κάτω των 2 χιλ για ένα καλό καπάκι ) Οπότε το σχήμα του καπακιού μέσα στην σολέρα έχει μία γραμμή η οποία αφού κατέβει ελαφρά από την περιοχή του μελλοντικού τακου στα πλατύτερα σημεία μετά ανεβαίνει προς τη τρύπα μετά κατεβαίνει πάλιν ελαφρά στο πλατύτερο σημείο του upper bout και ανεβαίνει μετά πάλιν προς το 12 τάστο Αυτή την τεχνική εφαρμόζω και στα μπουζούκια .( θα ήθελα να το ζωγραφίσω αλλά δεν έχω ιδέα από κομπιούτερ.) Στην δεύτερη μου λοιπόν κιθάρα πιέζοντας λίγο τα πλαϊνά μου ευθείασαν ελαφρά την άκρη του καπακιού στο πλατύτερο σημείο του lower bout.Δεν έχει σημασία στον ήχο αλλά δεν μου άρεσε .Αν δε κολλήσει κάποιος τα πλαϊνά πάνω στο καπάκι όπως συνηθίζεται και βγάλει τη κατασκευή από τα στηρίγματα ή καλούπι μπορεί τα πλαϊνά να παραμορφώσουν λίγο το καπάκι ή μάλλον το καπάκι τα πλαινά και να έχουν κλίση προς τα μέσα Αυτά εάν τα πλαϊνά κολληθούν πάνω στην άκρη του καπακιού , ενώ αν το καπάκι πέσει μέσα στα πλαινά και απλώς τα ακουμπά και επειδή πατούν πάνω στην ευθεία επιφανεια της σολέρας σύριζα στην άκρη της κοιλότητας και με την τοποθέτηση τεντελλονς θα μείνει εκεί χωρίς παραμορφώσεις Και αποκρυπτογραφώντας την αλλαγή σολέρας από τον Ρομανίλλος πιστεύω ότι ένας από του λόγους ήταν και αυτός ¨Έτσι πιστεύω επιτυγχάνει και πιο ομαλή κλήση ή μεταβαση από το doming προς την ταστιερα που βρίσκονται στο ίδιο περίπου επίπεδο Φυσικά αυτές είναι ερμηνείες δικές μου που μπορεί και να είναι λανθασμένες Πάντως εγώ θα φτιάξω μία τέτοια σολέρα και τα ερωτήματα μου και οι απορίες θα απαντηθούν Το μόνο πιστεύω που θα με προβληματίσει και που κατά την άποψη μου πάντα θα είναι και το δυσκολότερο είναι η σωστή κλίση στο μάνικο που στην προηγούμενη μου σολέρα μου έβγαζε καβαλάρη ακριβώς 12 χιλ.