έχει απαντηθεί πολύ καλά από τον Παναγιώτη και τα άλλα παιδιά στη συζήτηση αυτή
http://www.luthier.gr/index.php?topic=43.msg374#msg374η μέθοδός μου
το πιο εύκολο και αρχάριο, είναι η εξής διαδικασία:
έχοντας τοποθετήσει μια σχετικά μεγάλη και γερή σφήνα κάτω από το μανίκι στη χελιδόνα, μπορείς να κάνεις όποιες τροποποιήσεις χρειαστούν. Ακόμα και μακροπρόθεσμα σε σκέβρωμα, απλά χτυπώντας λίγο τη σφήνα
κατόπιν αφού θηλυκώσεις το μανίκι βάζεις ένα ψεύτικο καπάκι απλά στο σκάφος
μετράς με ένα μεγάλο χάρακα αλουμινίου (1 μέτρο περίπου) προς το καράολο φροντίζοντας να έχεις φέρει το μπράτσο λίγα χιλιοστά πίσω. Πόσα? Αν θέλεις ο καβαλάρης να είναι πχ 11 χιλιοστά, υπολόγισε ένα το τάστο και 7 ο έβενος άθροισμα 8
11-8= περίπου 3 χιλιοστά
Αφού κολλήσεις το καπάκι, με μια πλάνη τρως το μανίκι από τον τάκο (περίπου) προς τα πίσω, πιο πολύ μετά το Φα# περίπου
τώρα αφού κολλήσεις ταστιέρα, βάλεις τάστα, αρματώσεις με χορδές, αρχίζεις τις διορθώσεις...
αν το όργανο βρίσκει αισθητά στα τάστα, βάλε ένα καλό βάρος για μερικές μέρες ανάποδα στο όργανο, από τα τάστα προς το βάθος του σκάφους
αν το όργανο έχει πολύ ψηλα τις χορδές, κατέβασε λίγο τον καβαλάρη (πιο εύκολα πειράζεις το κόκκαλό του από κάτω)
αν ακόμα ταστάρει, σε όλα τα τάστα, ψήλωσε τον καβαλάρη
μετά βάλε χέρι στα τάστα (λείανση, μέτρημα ανα 3 κλπ)
άσε το όργανο λίγο να έρθει, να στεγνώσουν οι κολλες
αν τώρα έχει σκεβρώσει μετά από πχ μια εβδομάδα ή μήνα, χτυπάς λίγο τη σφήνα και το όργανο έρχεται πίσω
τέλος, όταν είσαι απόλυτα ικανοποιημένος και δε θέλεις άλλο αυτή την ελαστικότητα στη χελιδόνα (χαζό αλλά πιάνει), βάλε στην ένωση εποξική και δεν πρόκειται να ξανακουνήσει
αν η ταστιέρα σου έχει αρχίσει να "παίρνει" το ρυθμίζεις είτε με πιο χοντρά τάστα ή εκ νέου πλάνισμα του έβενου
δεν ξέρω αν συμφωνούν οι υπόλοιποι,
όλα επιδέχονται διορθώσεις και πάντα κανείς μαθαίνει
