Η Πύλη των Ελλήνων Οργανοποιών
Κατασκευή => Κατασκευές εγχορδων => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΚαΠα στις Απρίλιος 03, 2021, 10:01:12 μμ
-
Από καιρό σκεφτόμουν να κάνω μια μικρή σχετικά ακουστική κιθάρα με ένωση στο 12ο τάστο και καμάρωμα τύπου Χ. Όταν ξεκίνησα την τελευταία μου λαϊκή κιθάρα σε περίγραμμα Απαρτιάν με παράλληλο καμάρωμα (περιμένει να αρματωθεί), είχα σκεφτεί να κάνω και μια ίδια με καμάρωμα "Χ". Στη συνέχεια ζήλεψα αυτή που κάνει ο Στέργιος με βάση σχέδια της Martin 0028VS που επίσης τη ζαχάρωνα εδώ και καιρό. Κατόπιν όμως νεώτερων σκέψεων (σταθερότης αποφάσεων δεν μπορείς να πείς ;D ;D) αποφάσισα να κάνω αυτό που περιγράφω παρακάτω.
Ξεκινάω λοιπόν μια καινούργια κιθάρα ως εξής:
Το περίγραμμα το "έκλεψα" από το Μάνο (πήρα τις σχετικές άδειες και θα πληρώσω πνευματικά δικαιώματα κανονικά {celebrate013} {celebrate013}).
Το καπάκι θα γίνει με καμάρωμα X σε θέσεις "ότι με φωτίσει ο θεός" και με πάχος σκάφους λίγο μεγαλύτερο από το προτεινόμενο από το Μάνο. Άρα το μοντέλο θα είναι μισό ΜΤ (Μάνος Τουρπάλης) και μισό ΠΚ (Παναγιώτης Καγιάφας), εξ ού και ο τίτλος του θέματος. Ας ελπίσουμε να βγει κάτι καλό ηχητικά.
Αφού κατάφερα να αγοράσω τα σχετικά κόντρα πλακέ , ξεκίνησα από χθες να κάνω το καλούπι. Προχώρησε αρκετά και πιστεύω αύριο θα είναι έτοιμο.
-
Καλή επιτυχία στο νέο εγχείρημα!
-
Καλή επιτυχία Παναγιώτη. {celebrate012}
-
Αυτα ειναι.
Αντε να δουμε τη συνεχεια.
-
θα πληρώσω πνευματικά δικαιώματα κανονικά
κοιτα παναγιωτη αυτα κανονικα πρεπει να ναι τουλαχιστον ενα καφασι παγωμενη μπυριτσα...
συνοδεια λουκανικου με πρασσο... {celebrate015}
καλη αρχη!
-
Με ενθουσιάζει η αισθητική αυτής της κιθάρας με υπογραφή ΜΤ ! Νοιώθω απόλυτη ασφάλεια με την κατασκευαστική αρτιότητα ΠΚ !
Καλή επιτυχία !!
-
Καλημέρα!
Ευχαριστώ Γρηγόρη, Γιάννη, Δημήτρη, Στέλιο, Ιωσήφ για τις ευχές!
θα πληρώσω πνευματικά δικαιώματα κανονικά
κοιτα παναγιωτη αυτα κανονικα πρεπει να ναι τουλαχιστον ενα καφασι παγωμενη μπυριτσα...
συνοδεια λουκανικου με πρασσο... {celebrate015}
καλη αρχη!
Διαμαρτύρομαι κύριε διευθυντά της διαχείρισης! Καλές οι μαζορέτες αλλά δεν βρήκα φατσούλα με μπύρες! Βάλτε καμιά να το γλεντάμε! :cheer: :cheer:
-
χαχαχα κατι θα γινει να ψαξω τις φατσουλες...
γενικα τη θελει μια αναβαθμιση στις φατσουλες
-
Με κουρδίζεται και θάρθει και η σειρά μου
Από σταθερότητα άλλο τίποτα
Ωραίος!
Παίζουν σχέδια από Martin;
-
Εσείς οι ηλεκτρικοί έχετε σταθερές απόψεις!!! {celebrate011}
Άντε ξεκίνα!
-
φατσούλα με μπύρες
εφτασεεεεεεεεεεεε
μπυρα
-
Καλή συνέχεια, και ευχαριστούμε για τις αναλυτικές πληροφορίες.
-
μια διορθωση Παναγιωτη..........................δεν αγορασες κοντρα πλακε.Αγορασες MDF .......................
-
κοντραπλακε εγω βλεπω
μηπως το 1ο ειναι εμντιεφ πατρον, που βγηκαν απο αυτο τα υπολοιπα.
ο καπα θα ριξει (πρωιμα) αγιον φως ...
-
Καλή επιτυχία και εις υγείαν μπυρα
-
Ευχαριστώ Korf και Νίκο.
μια διορθωση Παναγιωτη..........................δεν αγορασες κοντρα πλακε.Αγορασες MDF .......................
Ζαρκ, αγόρι μου οι φωτογραφίες καμια φορά ξεγελάνε. ???
Άσε που λόγω καραντίνας μας την έχει βαρέσει κατακούτελα. :banghead: :banghead:
Σίγουρα στα ξύλα δεν είμαι ειδικός αλλά το mdf από το κόντρα πλακέ το ξεχωρίζω!!! :cheesy2: :cheesy2: :cheesy2:
κοντραπλακε εγω βλεπω
μηπως το 1ο ειναι εμντιεφ πατρον, που βγηκαν απο αυτο τα υπολοιπα.
ο καπα θα ριξει (πρωιμα) αγιον φως ...
Όπως τα λέει ο Στελάρας! μπυρα
-
ναι εχεις δικιο .............................ειναι και λογω κλεισουρας.Εχουμε λαλησει Πανο
-
Από καιρό σκεφτόμουν να κάνω μια μικρή σχετικά ακουστική κιθάρα με ένωση στο 12ο τάστο και καμάρωμα τύπου Χ. Όταν ξεκίνησα την τελευταία μου λαϊκή κιθάρα σε περίγραμμα Απαρτιάν με παράλληλο καμάρωμα (περιμένει να αρματωθεί), είχα σκεφτεί να κάνω και μια ίδια με καμάρωμα "Χ". Στη συνέχεια ζήλεψα αυτή που κάνει ο Στέργιος με βάση σχέδια της Martin 0028VS που επίσης τη ζαχάρωνα εδώ και καιρό. Κατόπιν όμως νεώτερων σκέψεων (σταθερότης αποφάσεων δεν μπορείς να πείς ;D ;D) αποφάσισα να κάνω αυτό που περιγράφω παρακάτω.
Ξεκινάω λοιπόν μια καινούργια κιθάρα ως εξής:
Το περίγραμμα το "έκλεψα" από το Μάνο (πήρα τις σχετικές άδειες και θα πληρώσω πνευματικά δικαιώματα κανονικά {celebrate013} {celebrate013}).
Το καπάκι θα γίνει με καμάρωμα X σε θέσεις "ότι με φωτίσει ο θεός" και με πάχος σκάφους λίγο μεγαλύτερο από το προτεινόμενο από το Μάνο. Άρα το μοντέλο θα είναι μισό ΜΤ (Μάνος Τουρπάλης) και μισό ΠΚ (Παναγιώτης Καγιάφας), εξ ού και ο τίτλος του θέματος. Ας ελπίσουμε να βγει κάτι καλό ηχητικά.
Αφού κατάφερα να αγοράσω τα σχετικά κόντρα πλακέ , ξεκίνησα από χθες να κάνω το καλούπι. Προχώρησε αρκετά και πιστεύω αύριο θα είναι έτοιμο.
Καλή αρχή φίλε μου και καλή επιτυχία!
Ηθελα να ρωτήσω το εξης. Στην πιο πανω φωτογραφία που έχει τις διαστάσεις της κιθάρας στο μπράτσο στο πρωτο τάστο δινει πάχος ταστιέρας 6,5 χιλιοστα. Και παχος για το μπράτσο 25 χιλιοστα. Αυτα ειναι μαζί με την ταστιέρα τελικό ; Γιατι καταλαβαίνω πως στο σχεδιο δεν ειναι μαζί!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ηθελα να ρωτήσω το εξης. Στην πιο πανω φωτογραφία που έχει τις διαστάσεις της κιθάρας στο μπράτσο στο πρωτο τάστο δινει πάχος ταστιέρας 6,5 χιλιοστα. Και παχος για το μπράτσο 25 χιλιοστα. Αυτα ειναι μαζί με την ταστιέρα τελικό ; Γιατι καταλαβαίνω πως στο σχεδιο δεν ειναι μαζί!
απαντάω εγώ μιας και είναι δικό μου το σχέδιο: μαζί με την ταστιέρα είναι το πάχος, δες λίγο τα βελάκια: π.χ. στο πρώτο διάστημα στο σχέδιο δεξιά γράφει "24" ανάμεσα σε δύο βελάκια. Το πάνω βελάκι δείχνει το πάνω μέρος της ταστιέρας και το κάτω βελάκι δείχνει την κορυφή (το κάτω μέρος δηλαδή) της καμπύλης του μπράτσου. Επι τη ευκαιρία θα αλλάξω το συμβολισμό (των βελακίων) να γίνει πιο κατανοητό.
όμως γενικα να πώ ότι οι διαστάσεις αυτές δεν είναι απόλυτα σωστές. Το σχέδιο που ανέβασε ο Παναγιώτης είναι "πρόχειρο", καμωμένο για άλλους λόγους και άλλη χρήση, περισσότερο εικαστική παρά τεχνική. "Έπαιζα" με τα σχεδιαστικά προγράμματα για να δω πώς θα φαινόταν ένα μικτό σχέδιο με γραμμές και διαστάσεις (από το autocad) και τα υλικά από φωτογραφίες (με photoshop). Μια γενική εικόνα δίνει μεν, αλλά π.χ. στο συγκεκριμένο που ρωτάς το πάχος του μπράτσου είναι copy paste από άλλο σχέδιο (αποτύπωση κιθάρας Τσακιριάν '60) και τα πάχη αυτά είναι του Τσακιριάν και όχι αυτά που έκανα τελικά. Όχι ότι έχει μεγάλη σημασία - ούτως ή άλλως το μπράτσο το προσαρμόζεις όπως θες παίζοντας και λίγο - αλλά στην κιθάρα που έκανα τελικά, το πάχος στο πρώτο διάστημα είναι 21 mm και όχι 24.
-
Ηθελα να ρωτήσω το εξης. Στην πιο πανω φωτογραφία που έχει τις διαστάσεις της κιθάρας στο μπράτσο στο πρωτο τάστο δινει πάχος ταστιέρας 6,5 χιλιοστα. Και παχος για το μπράτσο 25 χιλιοστα. Αυτα ειναι μαζί με την ταστιέρα τελικό ; Γιατι καταλαβαίνω πως στο σχεδιο δεν ειναι μαζί!
απαντάω εγώ μιας και είναι δικό μου το σχέδιο: μαζί με την ταστιέρα είναι το πάχος, δες λίγο τα βελάκια: π.χ. στο πρώτο διάστημα στο σχέδιο δεξιά γράφει "24" ανάμεσα σε δύο βελάκια. Το πάνω βελάκι δείχνει το πάνω μέρος της ταστιέρας και το κάτω βελάκι δείχνει την κορυφή (το κάτω μέρος δηλαδή) της καμπύλης του μπράτσου. Επι τη ευκαιρία θα αλλάξω το συμβολισμό (των βελακίων) να γίνει πιο κατανοητό.
όμως γενικα να πώ ότι οι διαστάσεις αυτές δεν είναι απόλυτα σωστές. Το σχέδιο που ανέβασε ο Παναγιώτης είναι "πρόχειρο", καμωμένο για άλλους λόγους και άλλη χρήση, περισσότερο εικαστική παρά τεχνική. "Έπαιζα" με τα σχεδιαστικά προγράμματα για να δω πώς θα φαινόταν ένα μικτό σχέδιο με γραμμές και διαστάσεις (από το autocad) και τα υλικά από φωτογραφίες (με photoshop). Μια γενική εικόνα δίνει μεν, αλλά π.χ. στο συγκεκριμένο που ρωτάς το πάχος του μπράτσου είναι copy paste από άλλο σχέδιο (αποτύπωση κιθάρας Τσακιριάν '60) και τα πάχη αυτά είναι του Τσακιριάν και όχι αυτά που έκανα τελικά. Όχι ότι έχει μεγάλη σημασία - ούτως ή άλλως το μπράτσο το προσαρμόζεις όπως θες παίζοντας και λίγο - αλλά στην κιθάρα που έκανα τελικά, το πάχος στο πρώτο διάστημα είναι 21 mm και όχι 24.
Εκεί με το βελάκι μου έκανε εντύπωση κι εμένα γιατί δεν ηταν ευδιάκριτο! Γύρω στα 22-23 χιλιοστα μου αρεσει εμενα στα μπρατσα! Ακομα κι ετσι ομως το σχεδιο εχει αρκετη πληροφορια πανω! Μπραβο!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Παρόλο ότι πέρασαν μερικές ημέρες, σας διαβεβαιώ ότι εκτός από το να τεμπελιάζω, προχωράω και την κιθάρα. ::)
Τα καλουπάκια είχαν τελειώσει από μέρες αλλά με παίδεψε λίγο το τρίψιμο με το τύμπανο. Κοβόταν το γυαλόχαρτο και έπρεπε να κάνω βελτιώσεις στο δέσιμό του μέχρι την οριστική λύση να βάλω velcro και να ξεμπερδεύω με το συγκεκριμένο πρόβλημα. Τελικά βρήκα από που θα το πάρω αλλά λόγω καραντίνας έπρεπε να το βολέψω προσωρινά. Το πράγμα ξεκόλλησε και ... εδώ είμαστε!
-
Ξέχασα να γράψω για τα ξύλα που θα χρησιμοποιήσω. Όπως ίσως φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία, για πλάτη και πλαϊνά διάλεξα ινδικό παλίσσανδρο. Το συγκεκριμένο σετ το είχα αγοράσει σχετικά φτηνά το 2008 από το Madinter, επειδή έχει φαρδυά νερά (ιδιαίτερα τα πλαϊνά). Όμως αυτό δεν με χαλάει καθόλου και ίσως βγει και όμορφα από άποψη αισθητικής.
Για το καπάκι όμως θα χρησιμοποιήσω ένα έλατο Καυκάσου master grade που είχα αγοράσει από τον τούρκο Octopus το 2009. Σε άλλη κιθάρα που χρησιμοποίησα τα καπάκια αυτά, έδωσαν πολύ καλά αποτελέσματα.
-
Υπέροχα Παναγιώτη !!! {celebrate011}
Αν οι τεμπέληδες ήταν σαν και σένα , θα είμασταν η ιδανική κοινωνία !
-
Παρόλο ότι πέρασαν μερικές ημέρες, σας διαβεβαιώ ότι εκτός από το να τεμπελιάζω, προχωράω και την κιθάρα. ::)
Μην ανησυχείς, έχουμε υπομονή και περιμένουμε με αγωνία την εξέλιξη.
Καλή συνέχεια. :13:
-
Ευχαριστώ παίδες!
Το δεύτερο πλαϊνό είχε μεγάλη επαναφορά (μάλλον δεν το ζέστανα αρκετά) και έτσι σήμερα το απόγευμα το ξανάβαλα στο "καλαπόδι". Ήλθε στα ίσια του και πήρε τη θέση του στο καλούπι περιμένοντας να κολληθούν οι τάκοι. Πιθανόν αύριο!
Την ώρα που περίμενα το πλαϊνό να κρυώσει, έκανα την ένθεση διακοσμητικού φιλέτου στην πλάτη.
ΥΓ
Η ορθοστασία με εξουθενώνει! Αχ! .... Ουκ έρχεται μόνον!
-
Ομορφιες Παναγιωτη.
-
δενει πολυ ομορφα το φιλετο! :13:
τι ειναι; παντουκακι;
-
Ομορφιες Παναγιωτη.
δενει πολυ ομορφα το φιλετο! :13:
τι ειναι; παντουκακι;
Δημήτρη, Στέλιο ευχαριστώ!
Το φιλέτο μάλλον είναι παντούκ (δεν είμαι και σίγουρος). Πράγματι δένει ωραία με την πλάτη. Το είχα αγοράσει έτοιμο! Τώρα να δω τι θα βάλω στα περιφερειακά φιλέτα γιατί δεν έχω αντίστοιχα και ούτε θέλω να αγοράσω γιατί έχω πάρα πολλά που μάλλον δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσω ποτέ, με το ρυθμό των κατασκευών μου!
-
Τις τελευταίες ημέρες έγινε η κόλληση των τάκων. Τα πλαϊνά πήραν τις σωστές τους διαστάσεις και μπήκαν οι φόδρες! Όλα μαζί πέρασαν από τους κοίλους δίσκους. Η πλευρά της πλάτης με καμπυλότητα 15' ενώ η πλευρά του καπακιού με καμπυλότητα 30'.
Τα καμάρια πλάτης κολλήθηκαν με το αυτοσχέδιο go bar (μεταξύ πάγκου και χαμηλού ταβανιού του εργαστηρίου). ;D
Αφού διαμορφώθηκαν κατάλληλα, κολλήθηκε η πλάτη.
Αφού ξακρίστηκε βγήκε το σκάφος για πρώτη φορά από το καλούπι και κολλήθηκαν ενισχυτικές λωρίδες από έξτρα φορ μοδιστρικής!
-
Ερώτηση. Τα καμάρια έχουν διαφορετικό ύψος;
-
Καλημέρα! Όλα τα καμάρια έχουν το ίδιο ύψος. Είναι η γωνία λήψης της φωτογραφίας που ξεγελά!
-
Ευχαριστώ. Έλεγα μήπως τα κάνεις διαφορετικά όπως εδώ και να αντλησω καμια πληροφορία.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210422/62b6d39879adc358c8cc44f59407f08d.jpg)
-
Έχω δει και εγώ σε κάποια σχέδια τα καμάρια της πλάτης προς τον πίσω τάκο να τα κάνουν πιό χοντρά.
Νομίζω όμως ότι στην πλάτη τα καμάρια έχουν σημασία μόνο για το πόσο στιβαρή κα άκαμπτη θέλει κανείς να κάνει την κατασκευή.
Δεν είναι όπως το καπάκι που έχει σημασία και η δομή τους ώστε να παρεμβαίνεις στους τρόπους δόνησης.
-
Decisions! ... Decisions! ... Μια καλή άσκηση σχεδιασμού? ??? ???
Προσοχή! Ακολουθεί σεντόνι!
Όταν ξεκίνησα την κατασκευή της συγκεκριμένης κιθάρας με βάση το περίγραμμα της τελευταίας λαϊκής κιθάρας του Μάνου, θεωρούσα ότι δεν θα ήταν και πολύ δύσκολο να κάνω μια προσαρμογή (έστω αυθαίρετη) σε υπάρχοντα σχέδια ώστε να κατασκευάσω το καπάκι με καμάρωμα τύπου Χ, με την προϋπόθεση ότι το μήκος ελεύθερης χορδής θα είναι γύρω στα 63cm και η ένωση του μπράτσου με το σκάφος θα γίνει στο 12ο τάστο. Την ώρα όμως "της κρίσεως" φάνηκε ότι το εγχείρημα δεν είναι και τόσο απλό.
Συνήθως οι κιθάρες που κατασκευάζονται με καμάρωμα τύπου Χ έχουν την ένωση του μπράτσου στο 14ο τάστο. Με αυτό τον τρόπο ο καβαλάρης ανεβαίνει προς την ηχητική τρύπα και έτσι μπορεί να τοποθετηθεί σε μια λογική απόσταση από το σημείο τη συνάντησης του δύο κεντρικών καμαριών. Στην περίπτωση όμως της ένωσης στο 12 τάστο ο καβαλάρης τοποθετείται αρκετά πίσω από το σημείο διασταύρωσης των καμαριών και προκύπτει θέμα εφαρμογής της τεχνικής αυτής.
Σε περιπτώσεις που εφαρμόζεται παρόλα αυτά η τεχνική καμαρώματος τύπου Χ με ένωση στο 12ο τάστο, διαπιστώνει κανείς ότι είτε το σκάφος είναι συνολικά αρκετά μικρό και στενό, είτε είναι αρκετά μακρύ. Για παράδειγμα στην περίπτωση της κιθάρας που κατασκευάζει ο Στέργιος, παρόλο ότι η άνω καμπάνα είναι 25cm και η μέση μόλις 21cm, το μήκος του σκάφους είναι 50cm δηλαδή όσο μια μεγάλη κιθάρα. Έτσι υπάρχει περιθώριο να πάει προς τα πίσω ο καβαλάρης λόγω της ένωσης στο 12 τάστο. Στην περίπτωση όμως της κιθάρας που κατασκευάζω το μήκος του σκάφους είναι 47 cm, με πάνω καμπάνω 27cm και μέση 22cm.
Μια συμβιβαστική λύση που σκέφτηκα είναι να μικρύνω την κλίμακα. Έτσι με μήκος ελεύθερης χορδής 62cm μπορεί να υπάρξει μια αξιοπρεπής λύση με καμάρωμα Χ, όπως στο παρακάτω πρόχειρο σχέδιο.
Με αυτό τον προβληματισμό, άρχισα να ψάχνω εναλλακτικές λύσεις. Ανακάλυψα λοιπόν ότι η Taylor (πολύ γνωστή βιομηχανία ακουστικών κιθαρών) εδώ και 3-4 χρόνια εφαρμόζει σε κάποια μοντέλα της ένα καινούργιο είδος καμαρώματος που φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία (δεν είναι βίντεο) και το ονομάζει V-class bracing.
Μπήκα λοιπόν στο τριπάκι να κάνω μια τέτοια λύση και έτσι δημουργήθηκε το παρακάτω σχέδιο.
Όμως και σε αυτή τη λύση υπάρχει το πρόβλημα με την ένωση στο 12ο τάστο. Αν η ένωση δεν γίνει στο 14ο τάστο, ότι κλίμακα και να διαλέξει κανείς ο καβαλάρης θα πατάει πάνω στα δύο κεντρικά καμάρια του "V". Η λύση αυτή άρεσε πολύ στο Μάνο (που του αρέσουν έτσι κι αλλιώς οι καινοτομίες) και θεωρεί ότι δεν αποτελεί πρόβληματο που ο καβαλάρης πατάει πάνω στα δύο κεντρικά καμάρια . Το κάνουν ούτως ή άλλως στην κατασκευή κιθαρών archtop με F-holes όπου χρησιμοποιούν κάποιο ανάλογο καμάρωμα.
Απόψεις, ιδέες και σχόλια ευπρόσδεκτα!
-
εμείς τα λέμε, αλλά να το πω και δημοσίως: ζηλεύω και θα φκιάξω κι εγώ τέτοια, το ψηφίζω 100% κι όπως είπες, ψάχνοντας τα καμαρώματα των f holes (ειδικά των παλιότερων), τα άκρα του καβαλάρη πατάνε κανονικά πάνω στο V των καμαριών. Εκεί βέβαια ο καβαλάρης είναι floating, αλλά και κολλητός να είναι αν τα καμάρια είναι "έξω" από το κόκκαλο προς τα άκρα δεν θεωρώ ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα.
-
Παιδιά η Taylor ανάμεσα στα μικρά της μοντέλα έχει φτιάξει και αυτό εδώ
https://www.taylorguitars.com/guitars/acoustic/322e-12-fret (https://www.taylorguitars.com/guitars/acoustic/322e-12-fret)
που μοιάζει αρκετά με το δικό σας ,αλλά το μήκος του σκάφους είναι 495 χιλιοστά
Από μια γρήγορη / πρόχειρη ματιά
νομίζω ότι σε αυτή τη κιθαρούλα ο κατασκευαστής έχει ανοίξει λίγο τα σκέλη του " V "
για να βολέψει τη θέση της γέφυρας και έχει κατεβάσει και τη θέση της τρύπας για να έχει ένα ισορροπημένο σύνολο
-
Αν τυχόν ενδιαφέρουν βρήκα κάποια τεχνικά στοιχεία
TAYLOR GUITAR 322 e 12 fret
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Scale Length 24-7/8"
Bracing V-Class
Pickguard Black
Tuners Taylor Slot Head
Brand of Strings Elixir Phosphor Bronze HD Light
Body Width 15"
Body Length 19 1/2"
Body Depth 4 3/8"
Nut & Saddle Black Graphite, Micarta saddle
Truss Rod Cover Black Plastic
Number of Frets 18
Neck Width 1-3/4"
Fretboard Inlay Gemstone, Italian Acrylic
Neck/Heel Tropical Mahogany
Heel Length 3-1/4"
Headstock Overlay West African Crelicam Ebony
-
Μπράβο ρε παιδιά για το ψάξιμο και το μοίρασμα πληροφοριών!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Μπράβο! Γιατί όχι;
Και πείτε μας παρατηρήσεις...
-
Developments so far:
Αποφασίστηκε (έτσι σε τρίτο πρόσωπο) να γίνει αυτό που λέει η επικεφαλίδα του τοπικ (που να αλλάζει κανείς τίτλο τώρα ;) ) Δηλαδής η κιθάρα να γίνει με καμάρωμα X και να αφήσω το V-class bracing για επόμενο project. Απλώς άλλαξα καπάκι. Από μάστερ Καυκάσου που σκεφτόμουν αρχικά, πέσαμε στα ΑΑ από Μαυρομουστάκη. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι και το νέο καπάκι είναι αξιόλογο.
Αφού έτριψα το νέο καπάκι έκανα μια αυτοσχέδια ροζέτα από κάτι ρετάλια καπλαμά ρίζα που είχα αγοράσει πριν πολλά χρόνια. Δεν γνωρίζω από τι ξύλο είναι. Απλώς επειδή είναι λεπτος καπλαμάς και σπάει εύκολα, τον κόλλησα μαζί με άλλα δύο φύλλα με διασταυρούμενα νερά από άλλο καπλαμά για να αποκτήσει πάχος και αντοχή. Μετά έκοψα μια κυκλική λωρίδα περίπου 1 cm.
Αφού έκανα το αντίστοιχο σκάψιμο στο καπάκι την κόλλησα. Μετά το κόλλημα έκανα δύο επιπλέον κανάλια, ένα εσωτερικό και ένα εξωτερικό για τα φιλέτα μαύρο-άσπρο-μαύρο. Ξέρω ότι είναι λίγο ανορθόδοξη αυτή η τεχνική αλλά εμένα με βολεύει καλύτερα.
Μετά πρόσθεσα και τα σεντεφάκια
Αφού έκοψα την τρύπα προχώρησα στο καμάρωμα. Από τη όλη διαδικασία απέκτησα άλλα δύο σουβέρ (ας με συγχωρήσει ο Μπουσές και ο Στέλιος που το αναφέρω :-X )
Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται η τελική διαμόρφωση στα σχήματα των καμαριών.
-
" Μια συμβιβαστική λύση που σκέφτηκα είναι να μικρύνω την κλίμακα. Έτσι με μήκος ελεύθερης χορδής 62cm μπορεί να υπάρξει μια αξιοπρεπής λύση με καμάρωμα Χ ", ...
Αν κατάλαβα Παναγιώτη ακολούθησες κι έφτιαξες την πιο πάνω αρχική σου σκέψη
Αριστα ! :)
-
Έτσι Χοσέ! Είπα να ακολουθήσω την αρχική μου σκέψη και περιμένω κι εγώ με ενδιαφέρον το αποτέλεσμα!
-
kitharomania!
> ο Μπουσές και ο Στέλιος
αν ειναι να φτιαχνεις τετοια αριστουργηματα (πιο συχνα) , συγχωρεισαι ... :13: :13:
-
Developments so far:
Αποφασίστηκε (έτσι σε τρίτο πρόσωπο)
θα πρέπει να μιλάς για τον εαυτό σου αλλά να λες: "αποφάσισε" (όπως ο Ιούλιος Καίσαρας, όχι παίζουμε)
Αφού έκανα το αντίστοιχο σκάψιμο στο καπάκι την κόλλησα. Μετά το κόλλημα έκανα δύο επιπλέον κανάλια, ένα εσωτερικό και ένα εξωτερικό για τα φιλέτα μαύρο-άσπρο-μαύρο. Ξέρω ότι είναι λίγο ανορθόδοξη αυτή η τεχνική αλλά εμένα με βολεύει καλύτερα.
τι ανορθόδοξη, εγώ όλες έτσι τις κάνω, σκάβεις τα περιμετρικά κι όλα κουμπώνουνε γλυκά, ταμάμ
-
kitharomania!
> ο Μπουσές και ο Στέλιος
αν ειναι να φτιαχνεις τετοια αριστουργηματα (πιο συχνα) , συγχωρεισαι ... :13: :13:
Αλληλούια! ;D
τι ανορθόδοξη, εγώ όλες έτσι τις κάνω, σκάβεις τα περιμετρικά κι όλα κουμπώνουνε γλυκά, ταμάμ
Και συ ανορθόδοξος τέκνο μου! :victory:
-
Μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει ...!
Φιλετάκια!
Πέντε κομμάτια από δύο διαφορετικά μαόνια ετοιμάζονται να γίνουν στιβαρός "βραχίονας"!
Καλημέρα στα φιλαράκια!
-
Καλλονή !!! {celebrate011} {celebrate004} {celebrate011}
-
{celebrate012}
spe si a le!
-
Λίγο ακόμα για να ενωθούν τα δύο "εις σάρκαν μίαν" ;D
Καλησπέρες σε όλους!
-
Η μ@λ@κί@ καραδοκεί! "Η ουρά της χελιδόνας" ως επεισόδιο τρόμου (!!) ή πως "μαθαίνω από τα λάθη μου" !!" >:(
Παρά τα επιμέρους προβληματάκια (που πάντα υπάρχουν), η όλη διαδικασία της κατασκευής του σκάφους πήγε ομαλά. Όμως ίσως κάποιος παρατηρητικός θα είδε ότι την κόλληση του καπακιού την έκανα εκτός καλουπιού επειδή θεώρησα ότι το σκάφος είχε πάρει ήδη το σωστό σχήμα.
Ήταν όλα καλά μέχρι που χθές το απόγευμα άρχισα τη διαδικασία της ένωσης σκάφους-μπράτσου με χελιδονοουρά. Όπου διαπιστωσα ότι η γωνία του της ένωσης δεν μπορούσε να ρυθμιστεί μέσα σε λογικά πλαίσια.
Να μη λέω πολλά ... στην αρχή δεν καταλάβαινα τι γινότανε μέχρι που διαπίστωσα ότι τα αίτια του προβλήματος ήταν δύο.
1) τα πλαϊνά δεν είχαν την απαιτούμενη καθετότητα προς το επίπεδο αναφοράς
2) η καμπυλότητα του καπακιού πριν από την τρύπα παρότι μικρή (30 πόδια) δημιουργούσε πρόβλημα στην εφαρμογή της ταστιέρας (κενό στο σημείο της ένωσης περίπου 1,5 mm.
Και τι κάνουμε;; Μετά την αρχική απογοήτευση, τη μελέτη επί χάρτου και διάφορα τηλεφωνήματα με το Μάνο, αποφάσισα να προχωρήσω σε κάποιες επεμβάσεις που είχα σκεφτεί και θα έμενε να αποδειχθεί στην πράξη αν θα έδιναν λύση ή θα έκαναν την κατάσταση ακόμα χειρότερη.
-
Πρώτη επέμβαση: Ξύρισμα των πλαϊνών ώστε να αποκτήσουν καθετότητα και επιπεδότητα στην περιοχή της ένωσης. Ευτυχώς το τα πλαϊνά στην ένωση "άνοιγαν" από την πλάτη προς το καπάκι και άρα το ξύρισμα τελικά θα το σκέπαζε το τακούνι του μπράτσου. Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται η επέμβαση αλλά και η αιτία του κακού. Τα πλαϊνά δεν είχαν κολληθεί σωστά αφού υπάρχει μεγάλη χαραμάδα προς την πλευρά του καπακιού.
Δεύτερη επέμβαση: ξύρισμα του καπακιού από τον τάκο μέχρι την τρύπα ώστε να γίνει επίπεδο στην περιοχή που θα κάτσει η ταστιέρα. Φαίνεται και η εξαφάνιση του πάνω πάνω καπλαμά της ροζέτας. Ευτυχώς μετά και την πρώτη επέμβαση το ξύρισμα ήταν σχετικά λίγο. Στο χείλος της τρύπας μέτρησα μείωση περίπου 0,5-0,7 mm.
Ανακούφιση! Όλα ήρθαν στη θέση τους! :character0029:
Και το απόγευμα που έκοψα τη χελιδονοουρά επιβεβαιώθηκε και από το τελικό αποτέλεσμα! {celebrate013}
-
Υπέροχα Παναγιώτη!!! καλή συνέχεια!!!
-
Ανακούφιση! Όλα ήρθαν στη θέση τους! :character0029:
:13: :13: :13: Μπράβο Παναγιώτη !
-
Η εμπειρία και το καθαρό μυαλό λύνουν οποιδήποτε πρόβλημα και αν προκύψει!!!
-
Είσαι τυχερός που η επέμβαση έγινε προς το καπάκι.
Η χελιδονουρα προϋποθέτει 90 μοίρες πλαϊνά καπάκι; Γιατι έχω δει κατασκευαστές που έχουν βύθιση στο καπάκι μετά την τρύπα και όμως κάνουν χελιδονουρα .
-
Η χελιδονουρα προϋποθέτει 90 μοίρες πλαϊνά καπάκι; Γιατι έχω δει κατασκευαστές που έχουν βύθιση στο καπάκι μετά την τρύπα και όμως κάνουν χελιδονουρα .
Όπου διαπιστωσα ότι η γωνία του της ένωσης δεν μπορούσε να ρυθμιστεί μέσα σε λογικά πλαίσια.
αυτό με τα "λογικά πλαίσια" νομίζω απαντάει, μικροδιαφορές πάντα υπάρχουν
-
Η χελιδονουρα προϋποθέτει 90 μοίρες πλαϊνά καπάκι; Γιατι έχω δει κατασκευαστές που έχουν βύθιση στο καπάκι μετά την τρύπα και όμως κάνουν χελιδονουρα .
Όπου διαπιστωσα ότι η γωνία του της ένωσης δεν μπορούσε να ρυθμιστεί μέσα σε λογικά πλαίσια.
αυτό με τα "λογικά πλαίσια" νομίζω απαντάει, μικροδιαφορές πάντα υπάρχουν
Λογικά ο περιορισμός είναι του jig του Κάπα.
-
το jig του KaPa - όπως και το δικό μου και τα περισσότερα - έχουν αρθρωτή βάση για την διαμόρφωση του αρσενικού μόρσου, ακριβώς για να γίνεται υπό (οποιαδήποτε) γωνία η ένωση. Απλώς αυτό το "οποιαδήποτε" πρέπει να είναι μέσα στα "λογικά πλαίσια" που λέγαμε, τα οποία μπορεί να διαφέρουν από κατασκευή σε κατασκευή, ακόμα και λόγω χαρακτηριστικών του τύπου της κιθάρας (π.χ. 12ο ή 14ο τάστο στην ένωση ? archtop ή resonator με ύψος καβαλάρη 25 αντί 13mm ακουστικής ή 10 mm λαϊκής - όλες με το ίδιο jig θα τις κάνεις αλλά η γωνία μπορεί να είναι λίιιιγο διαφορετική σε κάθε περίπτωση). Έτσι η κάθε εφαρμογή καθορίζει τα πλαίσια, αλλά και τα λάθη αναμενόμενα είναι. Όπως λέει και η Βούλα Σαββίδου "τα λάθη μου τα σέβομαι"
https://www.youtube.com/watch?v=2ybpJb4x1Ik (https://www.youtube.com/watch?v=2ybpJb4x1Ik)
-
Όπως τα είπε ο Μάνος.
Σε μια "συνήθη" ακουστική κιθάρα η γωνία του μπράτσου αναμένεται να είναι πολύ μικρή 1-2ο και μάλιστα το μπράτσο να πηγαίνει λίγο προς τα πίσω. Ή τιμή αυτή διαφοροποιείται (μέσα σε λογικά πλαίσια) σε αντιστοιχία με τις υπόλοιπες κατασκευαστικές επιλογές μας (επίπεδο καπάκι, καμπύλο καπάκι, 12ο τάστο, 14ο τάστο κτλ κτλ). Το παρακάτω σχήμα είναι από Stewmac:
Στη δική μου περίπτωση η ρύθμιση με το jig μπορούσε να γίνει, αλλά για αναμενόμενο καβαλάρη με λογικό ύψος (1,3-1,5 cm) μου έδινε μια πολύ μεγάλη αρνητική κλίση μπράτσου (δηλαδή το μπράτσο προς τα εμπρός) που θεώρησα ότι δεν είναι μέσα στα αναμενόμενα λογικά πλαίσια.
Το καλούπι μας έχει τις εσωτερικές πλευρές του (εκεί που ακουμπούν τα πλαϊνά) εντελώς κάθετες προς το επίπεδο αναφοράς (π.χ. ο πάγκος μας). Το πρόβλημα είναι ότι στις ακουστικές κιθάρες το φάρδος των πλαϊνών δεν είναι το ίδιο στο μπρος και τον πίσω τάκο. Αν μάλιστα δημιουργηθεί καμπυλότητα τόσο στη πλάτη, όσο και το καπάκι, τότε χάνεται η αντίληψη του επιπέδου αναφοράς, και στην ουσία θα πρέπει κανείς να επικεντρωθεί στην καλή εφαρμογή των πλαϊνών στο καλούπι, τόσο σε όλο το μήκος τους, όσο και στον τρόπο που ενώνονται μεταξύ τους στους τάκους. Φαίνεται ότι αυτό στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν τηρήθηκε από την πλευρά μου με απόλυτη ακρίβεια και έτσι δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος. :banghead:
Σημείωση:
Το πρώτο σχήμα που είχα βάλει ήταν λάθος, οπότε μη το κατεβάζετε αν φαίνεται ως συνημμένο!
-
Ναι αλλά εγώ πάλι βλέπω περιορισμό του jig . Δηλαδη αν έπρεπε να φαγωθεί η κιθαρα από την πλευρά της πλάτης και οχι του καπακιού τι θα έκανες; Θα πετούσες την κιθάρα ή θα την έκανες και ίσως να είχε αισθητικό θέμα στα φιλέτα της πλάτης; Αστοχίες έχουμε συνέχεια. Ίσως και από σιγουριά μερικές φορές και κινήσεις ρουτίνας.
Η καπαρακατω κιθαρα πάντως έχει καμπυλη και σε πλάτη, και ασύμμετρα πλαϊνά και ανεβασμένη ταστιερα και χελιδονοουρα και δεν γίνεται με κάποιο jig ...
Τουλάχιστον πήγαν όλα καλά. Αλλά είμαι της άποψης ότι τα jig ειναι για να μας λύνουν προβλήματα οχι να μας δημιουργούν. Ίσως να είμαι και εγώ ο περίεργος που έχω πάρει στραβά το jig του OBrien από την αρχή που το είδα.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210602/b9b6354fb7ff1ca6356ddbd043d8e966.jpg)
-
Κατά τη δική μου αντίληψη των πραγμάτων το jig όχι μόνο δεν δημιούργησε προβλήματα, αλλά αντίθετα βοήθησε να αναδειχθούν οι δικές μου κατασκευαστικές ατέλειες που ήταν εκεί, πριν από τη χρήση του jig. Και βέβαια δεν είναι υποχρεωτική η χρήση οποιουδήποτε jig. O καθένας χρησιμοποιεί εκείνα που τον βολεύουν (αν τον βολεύουν) προσαρμοσμένα στο δικό του τρόπο κατασκευής. (Παρεπιπτόντως, το jig αυτό δεν είναι πατέντα του O'Brien. Απλώς ο συγκεκριμένος οργανοποιός το έχει κάνει ευρέως γνωστό λόγω των βίντεο που δημοσιεύει).
Βέβαια οι διαφορετικές οπτικές του καθενός μας είναι ασφαλώς επιθυμητές και εν πολλοίς δημιουργικές.
Απλώς φαίνεται ότι μάλλον δεν πέτυχα το στόχο μου από τη συγκεκριμένη δημοσίευση, που ήταν η ανάδειξη των επιμέρους προβλημάτων που μπορεί να υπάρξουν αν δεν είμαστε προσεκτικοί σε διάφορα κρίσιμα στάδια της κατασκευής και πως μπορούμε να σκεφτούμε προκειμένου να βρούμε κάποια λύση. Τα μπράβο περισσεύουν στο φόρουμ (και αυτό δείχνει πόσο γεναιόδωροι είμαστε όλοι) και θα μπορούσα να πάω κατευθείαν στο επόμενο στάδιο κατασκευής και όλα να δείχνουν τέλεια. Προτίμησα όμως να περιγράψω το πρόβλημα μπας και αυτό βοηθήσει κάποιον άλλον ώστε να μην κάνει το ίδιο λάθος.
Εξ άλλου ... "ερασιτέχναι είμεθα" !! :victory:
-
Εμενα αυτή η εικόνα με τρόμαξε. Σε περίπτωση που αυτό ήταν στην πλάτη τι θα έκανες; Μιας και μιλάμε για λύσεις;
Και εγώ έκανα πατατα στην κατασκευή της ροζετας που ανέβασα χτες. Τα αρχικά αυλάκια είναι από την πίσω πλευρά.
Εγω δεν θα το έκανα αυτό στο σώμα της κιθάρας και θα έκανα άλλη προσέγγιση με παρέμβαση στο μπράτσο. Και φυσικά θα έκαιγα καυσόξυλα το jig της lmi :p(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210602/694ae53040a148ad0246ba6ad6437cc8.jpg)
-
Περί ορέξεως ... μπυρα
-
Περί ορέξεως ... μπυρα
Δεν απαντάς όμως τι θα έκανες αν το πρόβλημα της γωνίας ,που ήταν εκτός ορίων του jig , ήταν από την πλευρά της πλάτης. Θα έτρωγες το σώμα και δεν θα άφηνες binding πίσω από το τακουνι;
Και θα σου πω γιατί ξεκίνησα αυτή τη συζήτηση. Γιατί όλοι οι οργανοποιοι , ανεξάρτητα τον τρόπο σύνδεσης , τροποποιούν το μπράτσο να έρθει στο σώμα και οχι το ανάποδο. Ακομη και το jig σου αυτό κανει.
-
Να το πω άλλη μια φορά μπας και συνεννοηθούμε. Δεν υπήρξε κανένα όριο του jig που ξεπεράστηκε. Εγώ έκανα πατάτα και δεν κόλλησα σωστά τα πλαϊνά ώστε να είναι κάθετα προς το επίπεδο αναφοράς. Και μη σε τρομάζει η συγκεκριμένη φωτογραφία. Όταν θα τελειώσει το όργανο δεν θα φαίνεται τίποτα.
Από την άλλη αν δε σου αρέσει το συγκεκριμένο jig, απλά μη το χρησιμοποιείς. Αν το έχεις βάλτου φωτιά ή ακόμα καλύτερα ... να το βάψεις στο χρώμα που μισούσε!
Το ότι εγώ θα συνεχίσω να το χρησιμοποιώ ζήτω γονατιστός ταπεινά συγνώμη. Τι άλλο να πω! Τέλος!
-
Να το πω και εγώ μπας και βγάλουμε συνεννόηση... αν έπρεπε να το φας έτσι γιατί το προβλημα ήταν από την πλευρά της πλάτης και οχι του καπακιού. Θα έτρωγες το binding εκεί πίσω από το κακουνι; Γιατι τώρα σε βόλεψε που κρύβει η ταστιερα . Εκει θα έφτιαχνες ένα ψεύτικο binding στο πίσω μέρος του τακουνιου ;
Και φυσικά το jig από την στιγμή που έπρεπε να παρέμβεις στο σώμα της κιθάρας ενώ η δουλειά του είναι να προσαρμόζει το μανίκι στο σώμα που εχεις φτιαξει , ακόμη και λάθος, έχει περιορισμούς που δεν θα έπρεπε να έχει.
Γενικά δεν με απασχολεί αν θα συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το jig . Απλά θεωρώ την προσέγγιση λάθος να φας το σώμα. Και πιστεύω ότι αυτή η προσέγγιση έχει να κάνει με τον τρόπο κατασκευής χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο jig .
-
Γενικά δεν με απασχολεί αν θα συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το jig . Απλά θεωρώ την προσέγγιση λάθος να φας το σώμα. Και πιστεύω ότι αυτή η προσέγγιση έχει να κάνει με τον τρόπο κατασκευής χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο jig .
Για το jig δεν έχω να πω τίποτε άλλο. Για το αν θεωρείς ότι η προσέγγισή μου ήταν λάθος , ασφαλώς το σέβομαι. Θα περίμενα βέβαια να μου έδειχνες την καλύτερη λύση και θα σου ήμουν ευγνώμων.
-
Γενικά δεν με απασχολεί αν θα συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το jig . Απλά θεωρώ την προσέγγιση λάθος να φας το σώμα. Και πιστεύω ότι αυτή η προσέγγιση έχει να κάνει με τον τρόπο κατασκευής χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο jig .
Για το jig δεν έχω να πω τίποτε άλλο. Για το αν θεωρείς ότι η προσέγγισή μου ήταν λάθος , ασφαλώς το σέβομαι. Θα περίμενα βέβαια να μου έδειχνες την καλύτερη λύση και θα σου ήμουν ευγνώμων.
Ωραία.
Γιατί δεν έγινε αυτή η προσέγγιση με κόψιμο της σωστής γωνίας στην χελιδονοουρα ώστε να έρθει το μπράτσο στην σωστή γωνία με το καπάκι και τα πλαϊνά; Μιλάμε αν κρίνω από το binding για το πολύ 2μμ απόκλιση για να είναι αισθητό. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210602/98bc25ef2592b837b9caf2801f2adbcf.jpg)
-
ΟΚ! Κατάλαβα! Σε ευχαριστώ πολύ!
-
Λίγο ακόμα θα ιδούμε ...
Διαμορφώθηκε και κολλήθηκε το μπράτσο. (Μέχρι στιγμής όλα καλά με την χελιδονοουρά και τη γωνία ένωσης).
Το ίδιο και η ταστιέρα
Το καράολο
Και ο καβαλάρης
-
πολυ ωραια η εφαρμογη...
τελικα δε φαινεται τιποτε :13:
-
Καλλονή !!!
-
Στέλιο πράγματι δεν φαίνεται τίποτα.
Ιωσήφ "χειλάκι πετροκέρασο ...."
και
Τάστα μη με μαλώνετε ... ;D
-
Φουλαριστός για το ονειρεμένο σεταπ!;
-
έχω ερωτήσεις:
1) διάμετρος οπής και απόσταση (κέντρου βολεύει, αλλά και άκρη μου κάνει) από ένωση?
2) πώς ισορροπεί η ρίγα χωρίς να την πιάνει κανείς ? έ? πώς? :undecided2:
-
στηυν κιθάρα που κάνω τώρα ήθελα κι εγώ να κάνω διώροφο τον καβαλάρη (το πάνω μέρος από την flamed ταστιέρα) αλλά μ' έφαγες στη στροφή, τώρα θα τον κάνω μονόχρωμο να μη με λές ότι σε αντιγράφω
-
Φουλαριστός για το ονειρεμένο σεταπ!;
Έκλεψα και λίγο από την ταστιέρα ... ;D
-
στηυν κιθάρα που κάνω τώρα ήθελα κι εγώ να κάνω διώροφο τον καβαλάρη (το πάνω μέρος από την flamed ταστιέρα) αλλά μ' έφαγες στη στροφή, τώρα θα τον κάνω μονόχρωμο να μη με λές ότι σε αντιγράφω
Σιγά την αντιγραφή! Εγώ αντέγραψα ολόκληρο σχέδιο! {celebrate013}
έχω ερωτήσεις:
1) διάμετρος οπής και απόσταση (κέντρου βολεύει, αλλά και άκρη μου κάνει) από ένωση?
Διάμετρος οπής : 9,4 cm
Απόσταση κέντρου οπής από την ένωση: 15,5 cm Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν για 15cm, αλλά την μετακίνησα ακόμα 0,5cm για να έλθουν καλύτερα τα δύο πάνω σκέλη του "Χ" (καταλήγουν περίπου στο ύψος του κέντρου της οπής).
2) πώς ισορροπεί η ρίγα χωρίς να την πιάνει κανείς ? έ? πώς? :undecided2:
Με πιέζεις μάστορα να σου αποκαλύψω ανομολόγητα μυστικά της οργανοποιίας! (μαγνητικές δυνάμεις κτλ) :'(
ΥΓ
Απλώς η ρίγα είναι βαρέως τύπου και έχει αρκετό πάχος ώστε να στέκεται μόνη της. Πριν χρόνια την πλήρωσα ακριβούτσικα!
-
Απλώς η ρίγα είναι βαρέως τύπου και έχει αρκετό πάχος ώστε να στέκεται μόνη της. Πριν χρόνια την πλήρωσα ακριβούτσικα!
Να τέτοια μου κάνεις Παναγιώτη ώρες ώρες και με στενοχώρεις. Δεν χρειάζεται να την ακριβοπληρωσεις, μια βέργα αλουμινίου θέλει με πάχος 5-6-8 χιλιοστά και 35-40 φάρδος, που θα σου κοστίσει 2 με τρία ευρώ και είσαι οκ.
-
Δίκιο έχεις ρε John!
Αλλά τότε ήμουν στραβάδι και δεν ήξερα.
Άσε που ήταν και οι εποχές των παχέων αγελάδων και δεν τα υπολογίζαμε τα φράγκα! :039:
-
Τριμένη (μέχρι 400), ξεσκονισμένη και καθαρή, έτοιμη για λούσ(τρ)α!
-
ακαθεκτος {celebrate012}
σα το στεφανο :13:
-
Ομορφιές.
Άντε τώρεα που ανοίξανε και τα μαγαζιά με μουσικές να μαζευτούμε να την δούμε και από κοντά.
-
Έρωτας!!! :-* :-* :-*
-
ακαθεκτος {celebrate012}
σα το στεφανο :13:
Κρίμα που έχασε ο Στέφανος παρόλο ότι έκανε το παιχνίδι της ζωής του. Αλλά ο Σέρβος ήταν πιο ψύχραιμος και νομίζω το άξιζε.
Ομορφιές.
Άντε τώρεα που ανοίξανε και τα μαγαζιά με μουσικές να μαζευτούμε να την δούμε και από κοντά.
Μακάρι Δημήτρη αλλά μάλλον από Σεπτέμβρη βλέπω μάζωξη. Εξ άλλου τέλος του μηνός ανεβαίνω στο βορρά.
Έρωτας!!! :-* :-* :-*
Να την προξενέψουμε με τη δικιά σου! :-*
Πάντως πρώτη φορά περιμένω με τόση αγωνία να δω τη φωνή θα βγάλει. :character0029:
-
Ξεκίνησα την προεργασία του λούστρου (όπως πάντα γομαλάκα).
Για το γέμισμα πόρων πλάτης και πλαϊνών είχα αποφασίσει από την αρχή ότι θα χρησιμοποιήσω Z-poxy που την είχα ξεχασμένη σε κάποιο ράφι. Δίνει ένα πιο σκούρο χρώμα στο ξύλο και δεδομένου ότι ο ινδικός παλίσανδρος που έχω βάλει σε πλάτη-πλαϊνά είναι σχετικά ανοιχτόχρωμος, νομίζω ότι το αποτέλεσμα θα είναι καλό. Το έχω ξανακάνει σε 2-3 κιθάρες στο παρελθόν.
Η Z-poxy είναι συνθετική ρητίνη δύο συστατικών ειδική για φινίρισμα και απλώνεται με σπάτουλα. Εγώ χρησιμοποίησα μια παλαιά κάρτα της ΕΛΠΑ.
Θέλει πολύ μικρή ποσότητα ρητίνης γιατί η πρόθεση είναι μόνο να γεμίσουν οι πόροι και όχι να γίνει στρώμα. Περισσότερο υλικό σημαίνει περισσότερο τρίψιμο μετά το στέγνωμα. Και θέλει 2-3 χέρια. Κάθε φορά όλο και λιγότερο υλικό.
Στο καπάκι και στο μάνικο έχω περάσει ήδη με πανάκι ένα στρώμα γομαλάκας, κυρίως για προστασία από λερώματα κτλ.
-
Από χέρι σε χέρι με τι νούμερο γυαλοχαρτο τρίβετε??
-
Γρηγόρη από 220 και πάνω, ανάλογα και πόσο παχύ στρώμα έχεις βάλει. Και βέβαια πρέπει να έχει στεγνώσει καλά η ρητίνη.
Την πρώτη φορά που χρησιμοποιίησα Z-poxy είχα βάλει αρκετή ποσότητα με αποτέλεσμα να χρειάζεται πολύ τρίψιμο. Κατάλαβα ότι θέλει όσο γίνεται λεπτότερο στρώμα.
Θα δοκιμάσω πρώτα με 320 αλλά μπορεί να στομώνει το γυαλόχαρτο. Θα σου πω αύριο το αποτέλεσμα. Το ξύλο το έχω τρίψει μέχρι Νο 400.
-
Υποδειγματική εργασία ! Οδηγός αναφοράς !
Εμένα κάτι μου λέει ότι και η φωνή της θα ξεπεράσει τις προσδοκίες σου :035:
-
Τα λόγια είναι περιττά, υπέροχη κιθάρα, φαίνεται άλλωστε, καλή συνέχεια στα Λουσ(τρ)ά!!! μπυρα
-
>ο Στέφανος
...ετσι ειναι παναγιωτη μου, το λεει κ το γνωμικο...
ο νεος ειν ωραιος, αλλα ο παλιουρης ειν αλλιως....
-
Εμένα κάτι μου λέει ότι και η φωνή της θα ξεπεράσει τις προσδοκίες σου :035:
Μακάρι φίλε!
Τα λόγια είναι περιττά, υπέροχη κιθάρα, φαίνεται άλλωστε, καλή συνέχεια στα Λουσ(τρ)ά!!! μπυρα
Ευχαριστώ Νίκο!
>ο Στέφανος
...ετσι ειναι παναγιωτη μου, το λεει κ το γνωμικο...
ο νεος ειν ωραιος, αλλα ο παλιουρης ειν αλλιως....
{celebrate013}
-
Από χέρι σε χέρι με τι νούμερο γυαλοχαρτο τρίβετε??
Γρηγόρη με 320 ξεκίνησα και τρίβεται πολύ ωραία χωρίς πρόβλημα. Πέρασα κι ένα χεράκι 400. {celebrate016}
Βέβαια όπως είπαμε θέλει πολύ λίγο υλικό. Μόλις να σκεπάσει το όργανο. Το πλεονάζον το παίρνουμε με τη σπάτουλα την οποία σταδιακά σκουπίζουμε με χαρτί κουζίνας ώστε να πάρουμε ότι έχει μείνει με καθαρή σπάτουλα. Γενικά αυτή η ρητίνει είναι πιο λεπτόρευστη και από μέλι.
Με το τρίψιμο φτάνουμε μέχρι το ξύλο ώστε να έχει μείνει υλικό μόνο μέσα στους πόρους. Στο δεύτερο χέρι θέλει πολύ λιγότερο υλικό. Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνεται η ρητίνη που γυαλίζει μέσα στους πόρους.
Ο ινδικός παλίσσανδρος παίρνει ένα πολύ ωραίο βαθύ καφέ (να φαντασιώνεσαι βραζιλιάνικο). :embarrassed2:
-
Καθυστερήσαμε λίγο αλλά επιτέλους ... τέλος!
-
Μεσολάβησε και μια επίσκεψη στο νησί του "Πατριάρχη"
Πλατεία Μάρκου Βαμβακάρη-Άνω Σύρα
Ταβέρνα "Η Φραγκοσυριανή" που πιάνει όλη την πλατεία με καταπληκτική θέα (και καλό φαγητό)! ;D
Η Ερμούπολη από την πλατεία Βαμβακάρη
Για το Στέλλιο μας!
Άσχετο
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ! μπυρα
-
Αγαπημενο νησι η Συρα.
Το εχω ζησει και χειμωνα λογω δουλειας και ειναι εκπληκτικη. Αυτη η Ερμουπολη με τους δυο λοφους το βραδυ ειναι υπεροχη.
Να περασετε ομορφα Παναγιωτη.
-
Ολοφάνερη η ποιότητα κατασκευής !
Αστράφτει , λαμποκοπά , σαγηνεύει !
Καλό καλοκαίρι Παναγιώτη ! Με γλυκειές πενιές !
και με ωραία συναπαντήματα στη Χαλκιδική μαζί με τα άλλα δυό , τ΄αγαπημένα , "τα παλιόπαιδα τ΄ατίθασα "
-
Καθυστερήσαμε λίγο αλλά επιτέλους ... τέλος!
ε, δεν μας είπες, σου άρεσε ?
... και "ιντονέϊσο" προχώ βλέπω
Άσχετο
greek rembet, όλα τα λεφτά
-
Ευχαριστώ Δημήτρη και Ιωσήφ! Άντε κάντε και καμιά βόλτα προς τον βορρά!
ε, δεν μας είπες, σου άρεσε ?
... και "ιντονέϊσο" προχώ βλέπω
Ήχος X-bracing με αρκετή ένταση και καλά μπάσα! Δεν έχω και πολύ εμπιστοσύνη πλέον στα αυτιά μου γιατί λόγω γήρατος έχω χάσει σε μεγάλο βαθμό τις ψηλές συχνότητες! :'(
Νομίζω ότι θα εξελιχθεί όμορφα. Θα την έχω μαζί μου οπότε τα υπόλοιπα θα τα διαπιστώσουμε μαζί! Δευτέρα ταξιδεύουμε! Ολέ! {celebrate014}
Το συγκεκριμένο "ιντονεϊσο" το ακολουθώ στις τελευταίες κιθάρες μου δεδομένου ότι τα κόκκαλα που έχω πάρει από Μαυρομουστάκη έχουν ικανό πάχος (3 mm+) . Kαι νομίζω ότι αποδίδει πολύ καλά.
-
Φοβερή δουλειά!
Αστράφτουνε οι γομαλάκες!
Τα τραγούδια τα έμαθε; :dance:
-
αριστουργημα! μπραβο παναγιωτη!
μας (ξανα)θαμπωσες!
Για το Στέλλιο
{celebrate018}
χαχαχαχα!
πω πω κουραση... να ξαποστασει ο φουκαρας ο ερμος...
(τις καλυτερες φωτο απο ζωντανα, οι γατες στα ελληνικα νησια εχουν... :13:)
-
Τα τραγούδια τα έμαθε; :dance:
Μωρέ αυτή τα ξέρει πριν "γεννηθεί". Εγώ δεν τα έμαθα ποτέ σωστά!!! :'(
πω πω κουραση... να ξαποστασει ο φουκαρας ο ερμος...
(τις καλυτερες φωτο απο ζωντανα, οι γατες στα ελληνικα νησια εχουν... :13:)
Ο φωτοχάλιας της χάλασε την ησυχία της! ;D
-
να ρωτησω κ κατι παναγιωτη, τα πινς κατω στο καβαλαρη τι ειναι , (ποσο κ απο που, αν θυμασαι...)
-
Στέλιο pins βρίσκεις σε όλα τα μαγαζιά με μουσικά όργανα. Τελευταία αγόρασα από το Νάκα (ηλεκτρονικά μέσα από το eshop του) νομίζω 3 ευρώ το σετ (πλαστικά σε μαύρο ή λευκό χρώμα).
Στη συγκεκριμένη κιθάρα χρησιμοποίησα ένα σετ από ξύλινα (παλλίσανδρος νομίζω) που είχα στοκ εδώ και κάτι χρόνια. Υπάρχουν και κοκκάλινα και μεταλλικά. Πέρα από το αισθητικό μέρος δεν νομίζω ότι παίζουν ρόλο στην ποιότητα του παραγόμενου ήχου.
https://www.nakas.gr/el/proionta/mousika-organa/axesouar-parelkomena/sfines/ (https://www.nakas.gr/el/proionta/mousika-organa/axesouar-parelkomena/sfines/)
-
Μπράβο ρε Παναγιώτηηηη!!
Κουκλάρα η κυρία όπως αρμόζει!
Όπως καταλαβαίνετε έχω να κατέβω κανα τρίμηνο στο εργαστήρι ούτε απ έξω δε περνάω πιά
Οπότε αναμονή για το φθινόπωρο
Αυτό που είπες για τις υψηλές μεγάλη κουβέντα αλλά μη σε νοιάζει η κιθάρα πάνω από 5-6 k δε βγάζει οπότε έχουμε νομίζω ακόμα περιθώρια 8)
Ωραία η Σύρος παίδες
-
Αυτό που είπες για τις υψηλές μεγάλη κουβέντα αλλά μη σε νοιάζει η κιθάρα πάνω από 5-6 k δε βγάζει οπότε έχουμε νομίζω ακόμα περιθώρια 8)
Εμένα ο ΩΡΛ μου είπε ότι χάνω κάποιες υψηλές και κάποιες χαμηλές συχνότητες
αλλά για την ώρα δε συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας .
Νομίζω ότι πολύ σωστά τα έγραψες Νάσο ! Ετσι το κατάλαβα κι εγώ διαβάζοντας τα πιο κάτω
http://
-
https://e-orl.gr/noise.htm (https://e-orl.gr/noise.htm)
Ελπίζω ότι έχουμε αρκετό χρόνο μπροστά μας , μέχρι να φτάσουμε στη Πρεσβυακουσία :character0029: