Η Πύλη των Ελλήνων Οργανοποιών
Κατασκευή => Κατασκευές εγχορδων => Μήνυμα ξεκίνησε από: Γιάννης Καραβασίλης στις Σεπτέμβριος 29, 2017, 01:02:38 μμ
-
Καλησπέρα στην ομάδα. Θέλω να ρωτήσω αν κάποιος έχει κατασκευάσει όργανο με σκαφτές δούγες και τι πάχος πρέπει να έχουν περίπου πριν τις επεξεργαστούμε, αφού τελειώσουμε το σκάφος.
Ευχαριστώ προκαταβολικά όλους.
-
Καλό είναι να καταλήξεις σε περίπου 2χιλ στο λεπτότερο σημείο. Το αρχικό πάχος παίζει ανάλογα με το βάθος της καμπύλης που θέλεις αλλά και του τι ξύλο χρησιμοποιείς. ΄Κάποια λυγάνε πολύ δύσκολα με πάχος 4-5χιλ.
-
Καλημέρα ,
Ἡ μουριά εἶναι πολύ κατάλληλη γι' αὐτό τό πάχος ( 4 -5 χιλ. ) .
Θά τά πῆ ὅμως καλύτερα ὅποιος ἔχει κατασκευάσει τέτοιο σκάφος .
-
Καλημέρα,
Έχω φτιάξει έναν μπαγλαμά με σκαφτές ντούγιες. Δεν είχα σκοπό από την αρχή να τον κάνω με σκαφτές αλλά η ιδέα μου η ήρθε αφού είχα τελειώσει το σκάφος. (σχετικές φώτο/πληροφορίες στα λινκ):
http://www.luthier.gr/index.php?topic=3204.msg55969#msg55969 (http://www.luthier.gr/index.php?topic=3204.msg55969#msg55969)
http://www.luthier.gr/index.php?topic=3226.msg56154#msg56154 (http://www.luthier.gr/index.php?topic=3226.msg56154#msg56154)
Στην περίπτωση μου το πάχος ήταν αν θυμάμαι καλά στα 2,5 χιλιοστά και κατέβηκε στο 1-1.5 χιλ. Ήτανε κελεμπέκι. Μεγάλο ρόλο παίζει βέβαια το πλάτος της ντούγας αλλά και οι αντοχές του υλικού (ξύλο). Στον μπαγλαμά μου αυτόν ήταν γύρω στο 1,5 εκατοστό. Για μεγαλύτερο πλάτος (π.χ. μπουζούκι) το πάχος αυτό θα ήταν απαγορευτικό πιστεύω.
Χθες παρουσίασε ο Γιάννης Παπαβλαχόπουλος έναν με σκαφτές ντούγιες που τον ξεκίνησε από τα 4χιλ για να κατέβει στα 2 χιλ. (http://www.luthier.gr/index.php?topic=3380.0 (http://www.luthier.gr/index.php?topic=3380.0))
Στην δική του περίπτωση όμως οι ντούγιες είναι πιο φαρδιές, σχεδιάστηκε από την αρχή οπότε έγινε και πιο σωστά από την δική μου.
-
Καλημέρα ,
Ἡ μουριά εἶναι πολύ κατάλληλη γι' αὐτό τό πάχος ( 4 -5 χιλ. ) .
Θά τά πῆ ὅμως καλύτερα ὅποιος ἔχει κατασκευάσει τέτοιο σκάφος .
ρε κυριοι 4-5 χιλιοστα μουρια για δουγιες? Ας σοβαρευτουμε ρε παιδια............................βγαλτε ενα μετρο και κοιταξτε μονο να δειτε ποσο ειναι οχι τα 5 αλλα τα 4 χιλιοστα.Κι οποιος το κανει δουγα ας με παρει ενα τηλεφωνο
-
Καλημέρα ,
Ἡ μουριά εἶναι πολύ κατάλληλη γι' αὐτό τό πάχος ( 4 -5 χιλ. ) .
Θά τά πῆ ὅμως καλύτερα ὅποιος ἔχει κατασκευάσει τέτοιο σκάφος .
ρε κυριοι 4-5 χιλιοστα μουρια για δουγιες? Ας σοβαρευτουμε ρε παιδια............................βγαλτε ενα μετρο και κοιταξτε μονο να δειτε ποσο ειναι οχι τα 5 αλλα τα 4 χιλιοστα.Κι οποιος το κανει δουγα ας με παρει ενα τηλεφωνο
Μουριά δεν έχω δοκιμάσει, καρυδιά 4 μμ σχετικά εύκολα με καλό μούλιασμα.
-
θα το δοκιμασω........................................
-
αυτο το σκαφακι απο μουρια εχει γινει με δουγιες στα 4,5 χιλ αρχικο παχος, με αρκετα ευκολο λυγισμα.
και η καρυδια λυγιζει το ιδιο ευκολα.
[ You are not allowed to view attachments ]
-
........με 4,5χιλ πάχος , λύγισα σχετικά εύκολα κερασιά και σφεντάμι , (Αμερικής και τα δυο).
αυτο το σκαφακι απο μουρια εχει γινει με δουγιες στα 4,5 χιλ αρχικο παχος, με αρκετα ευκολο λυγισμα.
και η καρυδια λυγιζει το ιδιο ευκολα.
[ You are not allowed to view attachments ]
....το μοναδικό σκάφος που είχα δει με σκαφτές δούγες, ήταν του Κώστα του Πλακιώνη, το δικό σου δεν το είχα προσέξει (προφανώς θα υπάρχουν κι άλλα).
Μπράβο Γιάννη εξαιρετικό!!...... επίσης το κλείσιμο του σκάφους και η κολάτζα, ήταν ακριβώς αυτο που ήθελα να περιγράψω στον Ιωσήφ για σκάφος στενό και βαθύ.
.......μια εικόνα χίλιες λέξεις!!!
-
........με 4,5χιλ πάχος , λύγισα σχετικά εύκολα κερασιά και σφεντάμι , (Αμερικής και τα δυο).
αυτο το σκαφακι απο μουρια εχει γινει με δουγιες στα 4,5 χιλ αρχικο παχος, με αρκετα ευκολο λυγισμα.
και η καρυδια λυγιζει το ιδιο ευκολα.
[ You are not allowed to view attachments ]
....το μοναδικό σκάφος που είχα δει με σκαφτές δούγες, ήταν του Κώστα του Πλακιώνη, το δικό σου δεν το είχα προσέξει (προφανώς θα υπάρχουν κι άλλα).
Μπράβο Γιάννη εξαιρετικό!!...... επίσης το κλείσιμο του σκάφους και η κολάτζα, ήταν ακριβώς αυτο που ήθελα να περιγράψω στον Ιωσήφ για σκάφος στενό και βαθύ.
.......μια εικόνα χίλιες λέξεις!!!
Για μένα κύριοι οι σκαφτές δούγες είναι άπιαστο όνειρο ... ας μάθω να φτιάχνω τις "κανονικές" ...
το σκαφάκι που παλεύω αυτό το καιρό δεν τόσο βαθύ , ούτε τόσο στενό σαν του Γιάννη ... πάντως Γιώργο Χ. σε ευχαριστώ πολύ .
-
4 με 5 χιλιοστά;;;!!!...... 2,8 της εκανα απο παλίσανδρο και έφτυσα αίμα συν οτι βγήκε βαρύ λογο παλίσανδρου, ουτε για αστείο οχι οτι δεν γίνεται απλα οι ντουγιες δεν θα πατήσουν οσο το δυνατόν καλά επανω στο καλούπι, οταν οι ντουγα ειναι λεπτή λογο ελαστικότητας οταν την πιάνεις με της σπράγκες έρχετε και πατάει τελια στο καλούπι, 2,5 χιλιοστά ειναι μια χαρά συν οτι εχουμε ενα ποιο ενεργό σκαφος στην δόνηση.
Οταν οποιοδήποτε ξυλο λυγίςη εχει την τάση να ερθει στη αρχική του μορφή αρα οσο πιο χοντρό τοσο πιο μεγαλο το φενόμενο αυτο, επισεις διαβάζω την συζήτηση και βλέπω οτι το ενδιαφέρων εχει επικεντρωθεί στο πάχος της ντούγας, τελικά δεν ειναι μονο το πάχος, ειναι πως θα μπουν τα νερά ποσο σκληρό ειναι το ξυλο τι μορφή έχουν τα νερά, και αυτα τα λεω μετα απο δυο σκάφη που εκανα και έβγαλα στο περίπου τα συμπερασματά μου, ξαναλέω για πολλοστή φορα το ξυλο δεν ειναι σίδερο όπου οι ιδιότητες του ειναι πιο σταθερές.
Επισεις μεγάλο ρόλο παιζει (οσο αφορά το πάτημα της ντούγας στο καλούπι) τι σχεδιασμό εχει ο κάθετος αξωνας του καλούπιου, οταν έχουμε κύκλο τοτε η ντουγα πατάει πιο εύκολα, αν δούμε την ντουγα σε ανάπτυξη η μια της πλευρά ειναι ίσια και η αλλη κυρτη.
Όταν ο σχεδιασμός του άξονα ειναι σε ελυψη τοτε η ντουγα αρχίζει και εχει πιο ελικοειδής σχήμα σε μήκος, οταν την τοποθετούμε θελει προς την σύγκλιση μια μικρη περιστροφή .
Sent from my iPhone using Tapatalk