Λοιπόν θα πω κι εγώ το κοντό μου που πιθανώς να είναι και μακρύ.
Είναι ένα απ' τα πρώτα ερωτήματα που έθεσα σε οργανοποιούς όταν πρωτοασχολήθηκα με το θέμα. Κανείς δεν μπορούσε να μου στηρίξει με κάποιον επιστημονικό τρόπο την επιλογή κωνοφόρων και ειδικώς έλατου και κέδρου για το καπάκι.
Και επειδή τέτοια πράγματα με ........ "τσιγκλάνε" το έψαξα λιγάκι μόνος μου και πριν σας πω που κατέληξα κοιτάξτε πρώτα
εδώ. Θα δείτε ότι η βασική διαφορά του ξύλου των κωνοφόρων απ' των πλατύφυλλων είναι στην μικροσκοπική τους δομή και μάλιστα στη διαφορετικότητα των κυττάρων τους. Το ξύλο των κωνοφόρων απαρτίζεται κατά 90% από
τραχεΐδες που είναι μακρυά κύτταρα (πολύ μακρυά σε σχέση με το πάχος του) και κατανέμονται παράλληλα με τα νερά του ξύλου. Ένα άλλο που έχω παρατηρήσει είναι ότι σε σχέση με τα άλλα είδη των κυττάρων αυτά είναι πολύ πιο ομοιόμορφα με αποτέλεσμα το ξύλο των κωνοφόρων να είναι πιο "ομοιόμορφο" απ' των πλατύφυλλων.
Απ' την άλλη τα κωνοφόρα δεν έχουν καθόλου κύτταρα που ονομάζονται "μέλη αγγείων" καθώς και ίνες και τα οποία υπερέχουν στα πλατύφυλλα. Όπως βλέπετε τα κύτταρα αυτά κάθε άλλο παρά ομοιόμορφα είναι με αποτέλεσμα (πάντα κατά την ταπεινή μου γνώμη) το ξύλο των πλατύφυλλων να μην είναι ομοιόμορφο.
Το τελικό μου συμπέρασμα είναι ότι η παραγωγή ήχου από ομοιόμορφο κυτταρικώς καπάκι υπερέχει καθώς αυτή η ομοιομορφία δίνει τη δυνατότητα του συντονισμού (σχετικώς εύκολου) ώστε να παραχθεί "σωστός" και "συντονισμένος" ήχος (αυτό εκλάβετέ το όπως μπορείτε να το ερμηνεύσετε ο καθένας) σε αντίθεση με των πλατύφυλλων που η κυτταρική τους ανομοιομορφία πιθανώς να δίνει περισσότερο "ασυντόνιστο" και πιθανώς "χαοτικό" ήχο.
Αυτά και συγχωρείστε μου την κατά κάποιο τρόπο .......... επιστημοφανή εξήγηση.