Βοηθήματα !
Η καμπυλωμένη επιφάνεια ( τμήμα κυλίνδρου ) καθώς και το καδρονάκι με τις ίδιες καμπύλες χρησιμοποιήθηκαν ως βοηθήματα για την κόλληση των καμαριών , για να δώσουμε στην πλάτη την επιθυμητή καμπυλότητα.
Μετά
με το καδρονάκι θα δουλέψω αργά , προσεκτικά , δοκιμάζοντας και ελέγχοντας για να διαμορφώσω τα χείλη του σκάφους τόσο , όσο χρειάζεται για να ταιριάξουν - χωρίς ζόρι - τα καμπυλωμένα καπάκια .
Η καμπύλη από τη μεριά της πλάτης και στα δυο βοηθήματα είναι τμήμα κυλίνδρου με ακτίνα R = 15 πόδια = 4,54 μ. Αν έχω υπολογίσει σωστά κι αν όλα πάνε καλά , αυτή η καμπύλωση θα μας δώσει επάνω στον άξονα συμμετρίας στη πιο φαρδιά θέση της πλάτης , ένα ύψος ίσο με 3,0 χιλιοστά.
Τώρα βέβαια μην πάρετε όλες αυτές τις μετρήσεις … «τοις μετρητοίς» … Το αν και κατά πόσο είναι αξιόπιστα αυτά τα βοηθήματα , τα μάτια και τα χέρια μου , θα κριθεί στην πράξη . Όλα είναι «στο περίπου» … Προσπαθώ όσο μπορώ να στενεύω τα όρια του «περίπου» για να πλησιάζω το πολυπόθητο «ακριβώς»
Θέσεις καμαριών πλάτης
Το πάνω και το κάτω καμάρι είναι περίπου στο μέγιστο πλάτος κάθε καμπάνας. Το μεσαίο περίπου στη μέση της απόστασης των δυο ακραίων , λίγο πιο κοντά προς το μεγάλο, όπως με συμβούλεψε ο Nikolas Fereos.
Κόλληση καμαριών
Μια νοστιμιά διακοσμητικού χαρακτήρα από τη διαμόρφωση των απολήξεων στα καμάρια
Η πλάτη με τα καμάρια της