Βγήκαν οι σφικτήρες!
……………………………………………………………………
Πρώτα όμως θεωρώ ότι χρωστάω κάποιες πρόσθετες εξηγήσεις σχετικά με τις ανησυχίες μου γι’ αυτή την κόλληση. Σας παρακαλώ να με διορθώσετε όπου κάνω λάθος και ίσως να συμπληρώσετε όσα προφανώς παραλείπω.
Καθώς καλοί και επιμελείς συνάδελφοι του φόρουμ έχουν υπολογίσει την τάση των χορδών του τρίχορδου στα 50 κιλά περίπου (όσο κι ένα σακί τσιμέντο) κάνω τις παρακάτω σκέψεις όσο γίνεται περιληπτικά:
Αυτό το φορτίο «κρεμιέται» στο χορδοκράτη (και στο καράολο απ’ την άλλη μεριά). Ο τάκος του χορδοκράτη φαίνεται να έχει μικρή εισφορά στη στατικότητα του σκάφους, το ζόρι λοιπόν το τραβάει κυρίως η περιοχή της κολάντζας με τα κολλητάρια της. Ναι, το "σφαιρικό" σχήμα της περιοχής αυτής βοηθάει στην ηρωική αντίσταση, ωστόσο στην αρτιότητα αυτής της κόλλησης δε χωράνε εκπτώσεις καθώς σκέφτομαι ότι μια χαλαρότερη κόλληση (=ελαστικότητα) μπορεί να παραμορφωθεί συμπαρασύροντας και το καπάκι με τις ορατές συνέπειες που λιγο-πολύ ξέρουμε, ή ακόμα πιο ύπουλα, απλώς να το φορτίσει με τάσεις που αν και αόρατες περιορίζουν τις προοπτικές που αλλιώς θα είχε. Για φανταστείτε, πώς θα τραγουδούσε μια πριμαντόνα αν έπρεπε να κουβαλάει στο χέρι μια βαλίτσα καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης!
Δεν παίζουμε λοιπόν όταν έχουμε ένα σακί τσιμέντο πάνω στο μπουζούκι.
Για να μη μιλήσουμε για τη διάδοση του ήχου σε υλικό με ασυνέχειες στην περίπτωση μιας ατελούς κόλλησης (ξύλο-κόλλα-αέρας-κόλλα-ξύλο…)
………………………………………………………………..
Παρατηρήσεις:1. Δεν έγινε μ@λ...α. Οι σκοτεινές δυνάμεις που συνήθως συνωμοτούν για το κακό μου φαίνεται ήταν απασχολημένες αλλού.
2. Η κολάντζα κόλλησε λίγο-πολύ καλά σε όλη της την επιφάνεια με μικρούλες μόνο ασυνέχειες εδώ κι εκεί, δηλαδή περιοχές όπου η κόλλα δεν ξέρασε όπως ακριβώς θα ήθελα και έμεινε κάτι σαν αρμός. Δεν ανησυχώ.
3. Επιβεβαιώνω ότι το σκάφος δεν αλλοιώθηκε από το βάρος των σφικτήρων σε σχέση με το σχήμα του πριν την κόλληση. Θετικό ρόλο μου φαίνεται ότι έπαιξε η επίστρωση της γάζας στο εσωτερικό που επαλείφθηκε με οστεόκολλα και "έδεσε" το σκάφος σε καθησυχαστικό -τουλάχιστον όπως εγώ αντιλαμβάνομαι- βαθμό. Και για να το πάω και στα άκρα (δεν το γλυτώνω το Οργανοδικείο!
) πώς να ήτανε άραγε ένα σκάφος φτιαγμένο αποκλειστικά από οστεόκολλα οπλισμένη με γάζα ή κάτι παρόμοιο?
4. Οι σφικτήρες που έχω αποδείχτηκε ότι …δεν ήταν αρκετοί! Λέω τίποτα καινούργιο?
5. Η τρύπα με το βιδωμένο ολόπασσο άξονα που είχα κάνει στον τάκο για να διευκολύνω την επιδιόρθωσή του -μετά από τις εύστοχες παρατηρήσεις/υποδείξεις του Λάμπρου και του Μάνου- βόλεψε μια χαρά για το στήσιμο της κόλλησης και μαντεύω ότι θα μου χρησιμεύσει και αλλού. Αυτή την τρύπα μπορεί και να την υιοθετήσω.
…………………………………………………………………………
Απομάκρυνα τα λίγα περισσέματα της κολλάς μέσα έξω και με μικρή χειροπλάνη έφερα κολάντζα και σκάφος στα ίσα.
Τα μικρά κενά που έλεγα εμένα μου προκαλούνε μικροενοχλήσεις. Εσείς πάλι κάντε πως δεν τα βλέπετε.
Η κολάντζα που όπως ξέρουμε είναι φιλάρεσκη μου ζήτησε ένα χέρι 120άρι γυαλόχαρτο και καθώς είμαι λάτρης της κομψότητας δεν μπόρεσα να της το αρνηθώ.