Μόνο αυτή η αλλαγή έγινε στο σκάφος; Το στένεμα; Αν θυμάμαι καλά το προηγούμενο καλούπι ήταν από σχέδια τού vagges2000, σωστά;
- Σωστά θυμάσαι Άγγελε. Με αφετηρία τα σχέδια του Βαγγέλη Ανδρωνή (παρέλειψα να το αναφέρω, τον ευχαριστώ για άλλη μια φορά) στένεψε το καλούπι σημαντικά και βέβαια ανα-προσαρμόστηκαν οι καμπύλες του. Με λίγη αυθάδεια θα το ονόμαζα πλέον καλούπι του Μπουζουκιού του κιθαρίστα 😊
- Δημήτρη, σεβαστή η εμπειρία σου με τις ρητίνες σαν μηχανικού και δεκτός ο προβληματισμός σου.
Με βασανίσανε κι εμένα λίγο-πολύ όσα αναφέρεις. Βόσκησα αρκετά μέχρι να επιλέξω μια λύση για το εσωτερικό του σκάφους που και να αναδεικνύει την ξύλινη δομή αλλά και να εμπνέει εμπιστοσύνη. Πήρα σαν δεδομένο ότι η στερέωση των ανθρακονημάτων με ρητίνες όπως την κάνει ο Σπουρδαλάκης δεν φαίνεται να έχει πρόβλημα και έκανα ένα μικρό βήμα επεκτείνοντας την επάλειψη των ρητινών και στην υπόλοιπη επιφάνεια του εσωτερικού του σκάφους. Πιστεύω κι ελπίζω ότι ένα καλά ξηραμένο ξύλο που έχει απομονωθεί εντελώς από το περιβάλλον (εννοώ από τις μεταβολές της υγρασίας διότι απ’ έξω υπάρχει το βερνίκι κι από μέσα η ρητίνη) δεν πρόκειται να «δουλέψει» άλλο, δηλαδή κάπως βαλσαμώνεται! Αισιοδοξώ λοιπόν ότι το ρίσκο αστοχίας λόγω υγρασίας είναι πολύ μικρό.
Για το σοκ από πτώση ή χτύπημα είμαι επίσης σχετικά αισιόδοξος. Ανθρακονήματα και ρητίνη σε συνεργασία ελπίζω θα προστατεύσουν την ακεραιότητα του οργάνου στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Φοβάμαι όμως ότι δεν ισχύει ακριβώς το ίδιο και για τις ακραίες μεταβολές της θερμοκρασίας: Αν για παράδειγμα το όργανο ξεχαστεί καλοκαίρι σε πορτ-μπαγκάζ μάλλον προβλέπονται ποινές και μερεμέτια και οι ρητίνες δεν ελπίζω και πολύ ότι θα το σώσουν.
Η παρέμβασή σου ωστόσο με έκανε να θέλω να μελετήσω την ελαστικότητα μιας φλούδας ρητίνης με την πάροδο του χρόνου. Άπλωσα λοιπόν μια μικρή ποσότητα πάνω σε γυαλισμένο τεφλόν (ώστε να ξεκολλήσει εύκολα) και άρχισα ήδη να την ταλαιπωρώ μέχρι να στεγνώσει εντελώς μετά από μερικά ή ακόμη περισσότερα εικοσιτετράωρα… Μπακάλικη μέθοδος αλλά βολική για μια πρόχειρη εξέταση και πρώτη εντύπωση του πόσο ελαστική παραμένει η ρητίνη αφού «τραβήξει». Ίδωμεν…