Αποστολέας Θέμα: Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.  (Αναγνώστηκε 2318 φορές)

loukasfilm

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 60
Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.
« στις: Οκτώβριος 26, 2016, 10:35:34 πμ »
Βρήκα ένα άρθρο από τον P.E. Brune σχετικά με την καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας. Το έχω κατεβάσει αλλά είναι μεγάλο για να το ανεβάσω εδώ, οπότε δίνω το λινκ στο scribd: https://www.scribd.com/doc/107878546/The-Cultural-Origins-Of-The-Modern-Guitar-by-R-E-Brune
Στην ουσία υποστηρίζει ότι το διάσημο μοντέλο του Τορες, που σήμερα είναι η βάση σχεδόν όλων των μοντέλων της κλασικής κιθάρας, φτιάχτηκε ή αν θέλετε απευθυνόταν σε κιθαρίστες φλαμένγκο, διαλύοντας στην ουσία την όποια "αντιπαλότητα" υπάρχει μεταξύ των δύο αυτών ειδών.
Είμαι κατά 99% σίγουρος ότι ο Στέλιος ήδη ξέρει αυτή την διάλεξη, και θα ήθελα την γνώμη του.
Επίσης ενδιαφέρον είναι ότι δίνει σε αναλογίες το μοντέλο κατασκευής του Τόρες για όποιον ενδιαφέρεται.

ΥΓ. Εντύπωση μου κάνει ότι αναφέρεται στην μετανάστευση των τσιγγάνων στην Ισπανία και λέει ότι κατά τον 17ο αιώνα ήταν χωρισμένοι σε δύο βασικές κατηγορίες. Σε αυτούς που είχαν "Αιγυπτιακή" καταγωγή και εμπορεύονταν άλογα κατά κύριο λόγο. και σε αυτούς που είχαν "Ελληνική" καταγωγή και ασχολούνταν με την σιδηρουργία περισσότερο.

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 7.175
  • Αριθμός κατασκευών: #78
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 22, 2016, 07:03:16 πμ »
το διάσημο μοντέλο του Τορες, που σήμερα είναι η βάση σχεδόν όλων των μοντέλων της κλασικής κιθάρας, φτιάχτηκε ή αν θέλετε απευθυνόταν σε κιθαρίστες φλαμένγκο,

θα ήθελα την γνώμη του.
Λουκα καλημερα
η γνωμη που εχω σχηματισει ειναι οτι ο διαχωρισμος μεταξυ κλασικης-φλαμενκο αρχισε να γινεται στα 1840-50 με το να καθιερωνεται 30-40 χρονια μετα.

ο τορες ηταν το ¨εργοστασιο παραγωγης" τοτε...
ετσι απευθυνονταν οι πιο πολλοι σε αυτον , (οπως π.χ. εμεις στην ελλαδα εχουμε "γεμισει" με παναγη...)

οι τροβαδουροι σαν απλος λαος, ηταν και οι πιο φτωχοι με αποτελεσμα να ζηταν φθηνα οργανα: ετσι αυτος στην αρχη εβαζε κυπαρισσι στα φθηνα, με χαμηλωμενο αξιον (για να παιζουν τα ντακα-ντουκα χωρις να κουραζονται).

οι λογιοι απο την αλλη που ηταν και πιο φραγκατοι, θελαν ενα οργανο σολιστικο για την δουλεια τους, διδασκαλεια-συναυλιες, ανεξαρτητου τιμης και ετσι τους εβαζε παλλισανδρους με ποιο ανεβασμενο αξιον.

ο διαχωρισμος στον ηχο-παιξιμο-νοοτροπια, ηταν σαφης
ο τροβαδουρος την ειχε παντου, επαιζε ωρες, την κοπαναγε, και ο ηχος ηταν πιο ξερος, στακατος, με λιγοτερη διαρκεια, και ετρωγε και τον κουβα με το νερο κατω απο το παραθυρο της αγαπημενης του σπανιολας...

απο την αλλη ο δασκαλακος την ειχε μη σταξει και μη βρεξει (αφου την ειχε πληρωσει και ακριβα) την προσεχε την σκουπιζε καθε μερα και δεν την κουβαλαγε παντου, μονο στις συναυλιες. ο ηχος της πιο πληρης, πιο γεματος, στρογγυλος, δυνατος, καθαρες οι φωνες, καλυτερη διαρκεια.

ετσι οταν ειχαν αγορασει οι περισσοτεροι την φθηνη και παιζαν φλαμενκο, μετα 3-4 δεκαετιες καθιερωθηκε αυτος ο ηχος στα αυτια ολων.

σημερα η ταση να αγοραζονται φλαμενκο οχι με παραδοσιακα αλλα με ξυλα κλασικης αρχισε να εδραιωνεται, και μεγαλοι καλλιτεχνες παιζουν με τετοια οργανα βαζοντας ετσι και τον ηχο σε πρωτη μοιρα.

το μονο που μενει ειναι να ανεβασουν και το αξιον, και να πηγαινουν γυμναστηριο 4 ωρες καθε πρωι... {celebrate015}

τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

ΖΑΡΚΑΔΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 6.116
Απ: Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 22, 2016, 04:22:29 μμ »
κι εδω ρωταει ο χαζος εγω δηλαδη.....................πως με ανεβασμενο το action  η ακριβη κιθαρα δεν φαλτσαρει? Κι αν φαλτσαρει και θες και γυμναστηριο να πατας, γιατι δεν το κανουν χαμηλο?
Αφου μπορει αυτος, μπορω κι εγω...........................

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 7.175
  • Αριθμός κατασκευών: #78
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 23, 2016, 10:19:41 πμ »
δεν φαλτσαρει?

για το φαλτσαρισμα παιζουν πολλα ρολο, οπως το υψος το ταστων (το πιο σημαντικο), και τα δαχτυλα αν πατανε τελειως καθετα, η τραβαν πανω ή κατω την χορδη.
με το θεμα του αξιον (ψηλο) κανεις την διορθωση στην υποτεινουσα του τριγωνου στον κατω καβαλαρη και τελειωσε.

αν παει καποιος που εχει συνηθιζει να παιζει με πολυ χαμηλο (π.χ. φλαμενκο) στην κλασικη, τοτε θα τα βρει μπαστουνια.
οπως επισης και το αναποδο, δεν θα μπορεσεις να παιξεις με την ενταση που εχει συνηθισεις.
δες και εδω λιγα...
http://www.luthier.gr/index.php?topic=794.msg15080#msg15080
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

loukasfilm

  • Jr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 60
Απ: Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 23, 2016, 03:00:01 μμ »
Μπράβο Στέλιο και συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση. Στην ουσία και ο Brune αυτό λέει. Ότι απλά η κιθάρα που έφτιαχνε ο Τορες ήταν μία. Απλά την προσάρμοζε στις απαιτήσεις του αγοραστή - αγοράς.
Πολύ σωστά το ανάλυσες για το action. Το βασικό θέμα είναι η ένταση που θέλει κάποιος να βγάλει.
Για το θέμα των διαφορών μεταξύ φλαμένγκο κιθάρας και κλασικής έχει χυθεί πολύ μελάνι. Με φανατικούς και από τις δύο πλευρές.

steliosguitar

  • Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 7.175
  • Αριθμός κατασκευών: #78
  • Περιοχή: Ελληνικό
Απ: Η πολιτιστική καταγωγή της μοντέρνας κιθάρας.
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 23, 2016, 08:00:15 μμ »
αργοπορημένη απάντηση

λουκα, εχεις 2 βαθμους ποινης...

και εγω 32... απο τον οκτωβρη, χθες το πρωι το ανακαλυψα...

το συγκεκριμενο βιβλιο δεν το εχω, αν θελεις και μπορεις να μου το στειλεις με μεϊλ θα σου ειμαι υποχρεος!
καλη συνεχεια-στελιος
τιποτε καλυτερο απο μια κιθαρα.
εκτος ισως απο δυο...

Tags: